CAMS Australian S5000 Championship

GP2, WSbR, Auto GP, IndyCar, WEC, DTM, WRC, MotoGP, karting

Moderator: Ekipa Różne

Postprzez Mariusz Śr sie 22, 2018 21:35  CAMS Australian S5000 Championship

Przed chwilą zaprezentowane zostały szczegóły dotyczące nowej serii wyścigowej w Australii noszącej nazwę CAMS Australian S5000 Championship. Inauguracyjny sezon zaplanowano na rok 2019. Samochody będą napędzane silnikiem Ford 5.0 V8 i osiągną moc 560 KM. Nadwozie zaprojektowali Francuzi z Onroak-Ligier. Nadwozie spełnia wymagania bezpieczeństwa FIA, a samochód jest promowany jako szybki i bezpieczny, a przy tym najszybszy w Australii poza F1. Organizatorem mistrzostw jest Australian Racing Group, firma która odpowiada też za TCR Australia. Kalendarz nie został opublikowany, ale przypuszcza się, że część wyścigów będzie towarzyszyła rundom Supercars. S500 mają stanowić swego rodzaju odpowiednik amerykańskich wyścigów IndyCar. Tutaj promo intro.

Aktualnie najpopularniejsze w tej części świata są wśród kategorii open wheel wyścigi Toyota Racing Series oraz australijskiej F3. Myślicie, że te nowe mistrzostwa przetrwają dłużej niż 2-3 lata?
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez Sar trek Śr sie 22, 2018 22:48  Re: CAMS Australian S5000 Championship

Ostatnio nikt nie próbował stworzyć serii bolidów jednomiejscowych w tej części świata, więc trudno przewidzieć, co z tego wyjdzie. W Europie przez pewien czas było miejsce na drugą serię obok F1, i co chwila powstała nowa seria, która utrzymywała się przez kilka lat. A1GP, Superleague Formula, Auto GP. Teraz ich miejsce zajęła Formuła E i wygląda na to, że dzięki poparciu FIA, Unii Europejskiej, producentów samochodów przetrwa wiele lat nawet, jeśli nikt nie będzie jej oglądał. Poza tym trzeba przyznać, że zarówno format jak i bolidy są czymś niespotykanym co działa na plus. Wygląda na to, że w końcu nisza na drugą serię bolidów w Europie została trafnie zapełniona.

Sytuacja w Australii jest inna, tam Formuła 1 gości tylko raz w roku, nie ma też tak wielu serii juniorskich. Jest pewna nisza, którą da się zapełnić o ile stworzy się niekonwencjonalną serię. Jest to możliwe patrząc na IndyCar i Formułę Nippon. Z drugiej strony większość kierowców Australijskich ścigających się w kraju cały czas będzie wybierało V8 supercars i seria bolidów będzie trochę w cieniu. Poza tym trudno jej będzie wzbudzić zainteresowanie nią za równo kierowców jak i kibiców z poza Australii. Mimo to Australia jest dużym krajem i teoretycznie projekt może zakończyć się sukcesem.
wyścigowe historie - strona o historii wyścigów Indy Car
Avatar użytkownika
Sar trek
 
Dołączył(a): Śr mar 26, 2008 21:25

Postprzez Mariusz Cz sie 23, 2018 15:53  Re: CAMS Australian S5000 Championship

Dziękuję za opinię Sar trek. Formuła E stanowi obecnie - moim zdaniem - taką drugą ligę wyścigową, tak samo jak IndyCar, Super Formuła czy Formuła 2. Aczkolwiek spodziewam się, że ze względu na planowane zmiany w FE oraz to, co już mamy (brak silników benzynowych, wyścigi tylko w centrach miast) w przyszłości drogi F1 i FE jeszcze bardziej się rozdzielą.

W strefie Ocenani od lat nie ma żadnych poważnych wyścigów i podkreślali to w przeszłości sami kierowcy związani z F1. Tak jak piszesz, F1 gości tam tylko raz do roku. Kilkanaście lat temu były tam organizowane jeszcze wyścigi ChampCar, ale wiadomo - seria upadła. Wyścigów IndyCar tak naprawdę w Australii nie było też, jedynie ten w 2008. Zawody TSR to tak naprawdę wyścigi dla juniorów, a do tego w sezonie zimowym. Tam ścigają się dwie kategorie zawodników: tacy, co planują starty w FR2.0 czy F3 w Europie i lokalni, dla których jest to po prostu wyzwanie. Prawdą jest, że większość kierowców z Australii nawet po krótkiej przygodzie z seriami single seater trafia później do V8 Supercars. Dziwi mnie, że dotychczas nikt nie wykorzystał tej niszy. Australijska F3 od lat przeżywała różne perturbacje.

Ten cały projekt S5000 wygląda na ciekawy. Jedynie co mnie nieco martwi, że to jest tak naprawdę F3 tylko z dużo mocniejszym silnikiem. Jeśli organizatorom nie uda się ściągnąć kierowców z Azji, Ameryki Południowej, Stanów Zjednoczonych i tych miejscowych to będzie porażka.

Australian Formula 3 Premier Series stosuje obecnie samochody F3 wyprodukowane przez Dallarę i Mygale. Są to roczniki z przed kilku lat (w tym sezonie najnowszy model jest z 2011 r., najstarszy z 1998). Wszystkie silniki są dwulitrowe. Bolid tej nowej formuły S5000 to jest to samo auto, które obserwujemy w nowo stworzonej właśnie serii F3 Americas Championship.
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640


Powrót do Pozostałe sporty motorowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość