Coś dla SPIDERa, on lubi duże fury :]
KAMAZ 49252
Pojazd ten zbudowano na bazie fabrycznej ramy i wzmocnionych mostów napędowych Jednostka napędowa została umieszczona po między mostami napędowymi. Zapewniło to prawie idealne rozmieszczenie masy pojazdu na mosty (47% i 52%).Jako jednostka napędowa została zaadoptowany silnik V8 diesel o pojemności 17,240 l i 32 zaworach oraz mocy 850 kM .Moc ta została uzyskana po przez zainstalowanie 2 turbosprężarek i intercoolera powietrza doładowywanego.
Rozważano także montaż silnika V12 i mocy 1250 hp jednak wymagało by to wzmocnienie całej konstrukcji co spowodowało by zmianę wyważenia pojazdu i ostatecznie zaniechano tego pomysłu .
- masa własna 12110 kg
- prędkość maksymalna 183,9 km/h
- przyśpieszenie 0 - 100 km/h 14,19 sekund 0 - 150 km/h 35,54 sekund
- ogumienie Michelin X 14.00 R20XZL
- dwa zbiorniki po 450 litrów które ledwo starczają na 800 km odcinków specjalnych
- sztywne mosty zawieszone na resorach piórowych dłuższych
niż fabryczne i amortyzowane przez 8 amortyzatorów po 4 na most
- system centralnego regulowania ciśnienia w ogumieniu
- blokady mechanizmów różnicowych w mostach i w rozdzielaczu
- skrzynia biegów ma 8 przełożeń
- średnica zawracania 22 m
KAMAZ 4911
- masa wlasna ponad 10.000 kg
- silnik V8 o pojemności 17,24 l i wyposażony w 32 zawory oraz dwie turbosprężarki z intercoolerem powietrza doładowywanego. Rozwija moc 730 kM
- sprzęgło suche jednotarczowe ze wspomaganiem elektropneumatycznym
- skrzynia biegów ZF 16s-251 16-przełożeń
- skrzynia rozdzielacza STEYR VG2000/300 dwu przełożeniowa z blokadą między osiowego mechanizmu różnicowego została cofnięta bliżej tylniego mostu
- blokady mechanizmu różnicowych w obu mostach
- ogumienie Michelin X 14.00 R20XZL
- zawieszenie zależne na amortyzatorach piórowych 8 amortyzatorów po 4 na most