Myślę, że wyścigi samochodowe zmierzają ponownie w tym kierunku, jak to było pod koniec lat 90-tych XX wieku, kiedy zespoły z F1 miały ekipy juniorskie w Międzynarodowej Formule 3000 lub którejś z narodowych ekip w Formule 3, albo były związane (np. poprzez tych samych sponsorów czy właścicieli) z jakimś zespołem z F3000 na zasadzie pozyskiwania młodych kierowców do F1.
Oglądałem ostatnią rundę Formuły Master i uważam, że rok 2010 może być jej ostatnim albo przedostatnim. GP3 będzie stanowiła konkurencję dla Formuły 3, Formuły Master i Formuły Renault 2.0. Przypuszczam, że część kierowców będzie wolała wybrać taką drogę: GP3 ==> GP2 ==> F1, niż np. F Renault 2.0 ==> F Renault 3,5 ==> F2. Oczywiście wszystko zależy od tego, jacy będą sponsorzy, zespoły i jaki zdobędzie ta seria prestiż już po pierwszym sezonie istnienia. A jeśli kryzys na świecie się powiększy bardziej, to może dojść do tego, co z A2 GP, która z tego co pamiętam miała startować już w tym roku jako wsparcie dla A1GP (a za 3 lata Texeira chciał uruchomić jeszcze regionalne A3GP). Czas pokarze, co z tego wszystkiego wyniknie.