Strona 2 z 2

Re: Formuła Student

PostNapisane: Wt lip 26, 2016 8:42
przez pawel92setter
W ostatnim czasie znakomite wyniki osiągają polskie zespoły. W Formule Student UK zespół PWR z Wrocławia zajął 5. miejsca, a Politechnika Białostocka (Cerber Motorsport) była druga (!) w zawodach we Włoszech.

Dobrze jest oglądać, że polskie zespoły czynią nieustanne postępy i zbliżają się do najlepszych, wcale nie odstając od przeciętnych zespołów niemieckich. (Gdzie poziom jest zdecydowanie najwyższy.)

Jeśli ktoś się interesuje stroną techniczną motorsportu to gorąco polecam te zawody, bo pod tym względem jest to pewnie najlepsza seria na świecie. Duża wolność regulaminowa powoduje znaczne zróżnicowanie konstrukcji, a technologie wykorzystywane przez czołowe zespoły nie odstają znacząco od tych w F1. Zresztą, w niektórych zespołach (np. Oxford Brookes) połowa składu to ludzie po stażach w Formule 1.

Re: Formuła Student

PostNapisane: Śr lip 27, 2016 8:19
przez Lukas
Z tymi technologiami z F1 to bym się nie rozpędzał, bo jednak najpopularniejsze są ciągle silniki z motocykli zapakowane w stalową ramę. Oczywiście nic do takiej ramy nie mam, bo do FS nadaje się idealnie ale jednak do F1 to jeszcze bardzo daleko :)

Re: Formuła Student

PostNapisane: Śr lip 27, 2016 19:12
przez pawel92setter
Jeśli chodzi o wykonywanie kompozytów, obróbkę CNC (jej poziom, nie sam fakt), drukowanie 3D z tytanu (na przykład) to naprawdę część zespołów prezentuje bardzo wysoki poziom. Wiadomo, że jednostki napędowe to jednak zupełnie nie ten poziom i nie te możliwości (także finansowe).