przez Mariusz N mar 17, 2019 16:19 Re: Formuła E
Saruto dzięki za wypowiedź. Już rozumiem, co miałeś na myśli. Wcześniej wydawało mi się, że chodzi Ci bardziej o to, co kierowcy spoza grona startującego w FE myślą o tej serii.
Również uważam, że na niektórych torach nawroty są tak skonstruowane, że nawet niekiedy jeden samochód ma problem ze zmieszczeniem się, a co tu mówić o rywalizacji.
W Hong Kongu jednym z sędziów był Alex Yoong - była "gwiazda" F1.
Decyzję ostateczną komisji sędziowskiej weryfikującej rezultaty 50 ePrix FE poznaliśmy tak późno, bo została oprotestowana przez zespół Techeetah, który najwyraźniej domagał się większej kary dla Birda. Tak to wyglądało (godziny wg czasu tamtejszego):
17:02 - kolizja Birda (Virgin) z Lottererem (Techeetah)
17:04 - informacja o rozpoczęciu procedury analizy zdarzenia przez sędziów
17:20 - Bird wygrywa wyścig, dekoracja na podium, opublikowane zostają tymczasowe wyniki rywalizacji
18:25 - sędziowie wydają werdykt: Bird otrzymuje 5 sekund kary i spada na dalsze miejsce w klasyfikacji wyścigu
20:50 - sędziowie publikują drugą wersję tymczasowych wyników: Mortara zwycięzcą, Bird na szóstym miejscu
21:07 - zespół Techeetah składa protest na decyzję sędziów dotyczącą Birda powołując się na artykuł 16.1 (d) tegorocznego regulaminu sportowego; sędziowie zwołują natychmiast posiedzenie, na którym są obecni: David Clark (szef zespołu Techeetah), Pedro de la Rosa (doradca zespołu Techeetach, były kierowca F1), Leon Price (szef zespołu Virgin), Alex Yoong (doradca sędziów ds. kierowców); każda ze stron przedstawia swoje argumenty (Birda atakuje głównie de la Rosa)
23:40 - sędziowie wydają werdykt ostateczny podtrzymujący wcześniejszą decyzję o przyznaniu Birdowi 5 sekund kary za spowodowanie kolizji; zespół Techeetah zostaje poinformowany, że może zaskarżyć decyzję do Trybunału Apelacyjnego FIA powołując się na artykuł 15 Międzynarodowego Regulaminu Sportowego
0:15 kolejnego dnia - sędziowie publikują wyniki zostają oficjalne (tzn. końcowe), gdzie zwycięzcą jest Mortara