W 2016 r. będziemy mieli nową serię wyścigową, czempionat pod nazwą Formuła 3.5 V8, który jest kontynuacją Formuły Renault 3.5, zwanej też World Series By Renault (choć ta druga nazwa to tak naprawdę cały cykl kilku mistrzostw).
Poznaliśmy już wstępny kalendarz mistrzostw, cytuję za jednym z portali anglojęzycznych:
The season will start at Aragon, alongside 2015 companions Eurocup Formula Renault 2.0 and the Renault Sport Trophy, while a French round is maintained with the Blancpain Endurance Series event at Paul Ricard.
Compared to the 2015 calendar, Paul Ricard, Monza and Barcelona all make a comeback, with Monaco, the Nurburgring and Le Mans missing out.
Provisional calendar
April 16-17: Aragon, Spain (with Eurocup Formula Renault 2.0)
April 23-24: Hungaroring, Hungary* (with World Touring Car Championship)
May 21-22: Spa-Francorchamps, Belgium (with International GT Open)
June 25-26: Paul Ricard, France* (with Blancpain Endurance Series)
July 23-24: Silverstone, United Kingdom (with International GT Open)
September 10-11: Spielberg, Austria* (with International GT Open)
October 1-2: Monza, Italy (with International GT Open)
October 29-30: Barcelona, Spain (with International GT Open)
November 5-6: Jerez, Spain (with Euroformula Open)
*to be confirmed
Wszystkie tegoroczne zespoły poza DAMS zadeklarowały chęć rywalizacji w przyszłorocznym sezonie. DAMS przenosi się do GP3 Series. Promotorem FR3.5 V8 będzie teraz RPM Racing, a szefem tej firmy jest Jaime Alguersuari Sr. Do mistrzostw dołączą natomiast ekipy Comtec Racing i Spirit of Race. Promotor zachęca też nadal inne zespoły do włączenia się, zatem nie jest to lista zamknięta. Dostawcą ogumienia będzie Michelin, nadwozi Dallara, a silników Gibson.
Lista startowa zespołów na sezon 2016 na dzień dzisiejszy: Fortec Motorsports, Lotus (Charouz), Strakka Racing, Arden Motorsport, Carlin, International Draco Racing, Tech 1 Racing, Pons Racing, AVF, Comtec Racing, Spirit of Race (AF Corse).
Dotychczas zaplecze dla kierowców FR3.5 stanowili głównie kierowcy z różnych FR2.0. W przypadku F3.5 V8 promotorzy liczą głównie na kierowców z Formuły 3, a przede wszystkim z "hiszpańskiej" Euroformula Open Championship.