Otwarte warsztaty ligowe

Moderatorzy: pyciek, Rubiq, Figo, Crow, LiGNA administratorzy

Postprzez janek# Pt paź 05, 2007 14:00  Otwarte warsztaty ligowe

Witam

Chciałem wyjść z pewną propozycją do Was członków LiGNY, jak i również innych osób jeżdżących w innych ligach i odwiedzających naszą stronę.
Od jakiegoś czasu na PW i gg dostaje sporo wiadomości z zapytaniami o ustawienia bolidu oraz obsługę narzędzia jakim jest MoTeC. Niektóre są bardzo zabawne np. "cze jakie byś polecił ustawienia wingów na australie (jeżdże bolidem kubicy)" lub "siemka masz jakieś fajne setupy?".
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom ;) wpadłem na pomysł zorganizowania owych warsztatów. Nie wiem czy takie coś już jest, było, czy ma powstać. Moja propozycja jest taka, ażeby zorganizować to w formie wykładów, na których możnaby w praktyce pokazać "co sie z czym je i ile to kosztuje". Chciałbym wiedzieć czy bylibyście zainteresowani taką inicjatywą, ja ze swojej strony mogę zaproponować sobie rolę wykładowcy :P ale liczę też na to że inne osoby posiadające wiedzę też na to przystaną. Oczywiście konieczna jest też lista słuchaczy i uczniów :-D

Uważam że jest to dobry pomysł ponieważ im wiecej wiemy na temat zachowania samochodów i jego ustawień tym wyższy będzie poziom ligi.
Z góry uprzedzam że nie mówię tutaj o ujawnianiu jakiś tajemnic czy coś w tym stylu.

Jeśli nie jesteście zainteresowani to skasujcie temat :P


No więc jak? Pomożecie?........... Pomożemy!
Avatar użytkownika
janek#
 
Dołączył(a): Cz maja 31, 2007 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Powolniak Pt paź 05, 2007 14:28  

Pomysł jak najbardziej dobry, myslę że takie wykłady wpłyną pozytywnie na podniesienie poziomu ligi. Chętnie pomogę chociaż ostatnio mam troche mało czasu. Ale na kilka "konsultacji" możecie liczyć :-D
Powolniak
 
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 15:15

Postprzez ICEman Pt paź 05, 2007 14:33  

no to NOOBY :podniecony: sie uciszą :D
Avatar użytkownika
ICEman
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2006 17:17
Lokalizacja: z Północy

Postprzez yankess Pt paź 05, 2007 14:47  

janek# napisał(a):siemka masz jakieś fajne setupy
To akurat tekst desperatów, ktorzy grają w rF od 3 godzin. Z resztą, o czym tu w ogole mowa, jeżeli modow do rF jest od zarypania i każdy może sobie napisać swoją fizyke...

Co do tematu.
Telemetrie do rF ściągamy ->stąd<-
Potem jeszcze dobrze by było ściągnąć poprawke by Threed, dzięki ktorej uzyskamy większe info o grzaniu się opon.
Jesli zaczniesz ustawiać opony na danym torze, bazując na danych z MoTeCa to zaczynasz od ustawiania camberu na poszczególnych oponach tak, żeby różnica pomiędzy temperaturą wewnętrznej części opony i zawnętrznej części opony nie przekraczała 7-10 stopni (dane z podręcznika inżyniera dla GTR) a potem dopiero reguluj ciśnienie tak żebyś temperaturą środkowej części opony trafił pomiędzy temperatury zewnętrznej i wewnętrznej częsci opony (lub po prostu policz temp.medium = 0,5*(temp.in + temp.out) )

I ostatnie co moge dać - poprawiony Setup guide. Znalazłem go po angielsku na simracing i przetłumaczyłem.

tyle :-)
Ostatnio edytowano Pt paź 05, 2007 15:10 przez yankess, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez janek# Pt paź 05, 2007 14:51  

Yankes rozumiem że pisałbyś się? :grin:
Ostatnio edytowano Pt paź 05, 2007 14:58 przez janek#, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
janek#
 
Dołączył(a): Cz maja 31, 2007 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez yankess Pt paź 05, 2007 14:56  

Już sie rozpisałem :lol: Jak ktoś zada pytanie, na ktore będę znał odpowiedz, to chętnie jej udziele.
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Powolniak Pt paź 05, 2007 14:58  

Wszystkie te "cudowne" setup guide wywodzą się z instrukcji do F1C. A tam jest jeden babol, który jest powielany we wszystkich tych poradnikach. Mianowicie jest tam napisane, że zwiększenie spojlerów zwiększa przyczepność na zakrętach i zwiększa zużycie opon. Z takim czymś to ja się nie zgadzam absolutnie. Więc poradnik sam w sobie jest ok, ale nie zwalnia od myślenia.
Powolniak
 
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 15:15

Postprzez Kubuś Fatalista Pt paź 05, 2007 15:00  

Powolniak przez zmianę docisku zwiększasz przyczepność mechaniczną opon a tym samym zużycie. Tak mi się wydaje
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez janek# Pt paź 05, 2007 15:01  

Właśnie to mam na myśli. Aby zrobić coś w rodzaju takiego poradnika, ale nie bazując na dostępnych w sieci, tylko oparty o własne doświadczenia. Pomysł mam taki żeby podzielić to na rozdziały np (1. zawieszenie, 2. aero, 3.temp opon), i w miarę możliwości czasowych pomalutku opracowywać.

Co na przykład laikowi może mówić taki opis "zwiększenie podsterowności na wyboistych zakrętach" - wziete z poradnika. Mi chodzi o taki praktyczny poradnik, tzn co regulować najpierw, jak sprawdzać zachowanie samochodu i wprowadzać ewentualne korekty i na jakiej podstawie. Nie wiem czy to wyjdzie bo zainteresowanie nikłe :P
Ostatnio edytowano Pt paź 05, 2007 15:12 przez janek#, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
janek#
 
Dołączył(a): Cz maja 31, 2007 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Powolniak Pt paź 05, 2007 15:10  

Kubuś Fatalista napisał(a):Powolniak przez zmianę docisku zwiększasz przyczepność mechaniczną opon a tym samym zużycie. Tak mi się wydaje


A kiedy opona się zużywa najbardziej? Wtedy kiedy się ślizga. Zwiększając spojlery opona jest bardziej dociśnieta, zwiększa się jej przyczepność i slizga się mniej - w efekcie tego mniej się zużywa.
W tym samym poradniku możesz przeczytać, że zmiękczając sprężyny - zwiększa się przyczepność na zakrętach i zmniejsza się zużycie opon - czyli w tym wypadku całkiem odwrotnie jak ze spojlerami.
Powolniak
 
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 15:15

Postprzez Sergi Pt paź 05, 2007 17:11  

Ja jako uczeń chciałbym sie spytać na temat dryfu. To jak to tam jest z podsterownoscią i nadsterownoscią, siłą na wyjsciu/wejściu z zakretu. Dla mnie to trudne.Kto się zna niech pisze.
"Takie czasy nastały, że jak chcesz z kim mądrym pogadać, musisz rozmawiać sam ze sobą." Sokrates.
Avatar użytkownika
Sergi
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 14:32
Lokalizacja: Piła

Postprzez godzil2 Pt paź 05, 2007 17:23  

Avatar użytkownika
godzil2
 
Dołączył(a): Cz sie 03, 2006 17:25
Lokalizacja: Espoo/Finlandia

Postprzez janek# Pt paź 05, 2007 17:45  

ten link wyjaśnia dyfer w grze F1C a nie w rF. W obu grach opcje dyferencjału są różne.

Widzę że brak chętnych do zogranizowania "podręcznika" więc temat można potraktować jako zbiór rad :)
"Janek nigdy nie osiągniesz nic w swoim życiu"
/ pewna Pani /
Avatar użytkownika
janek#
 
Dołączył(a): Cz maja 31, 2007 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Powolniak Pt paź 05, 2007 18:07  

Opcje dyferencjału są identyczne tylko inaczej się nazywają
diff. lock=pump
diff. preload=preload
diff. accel=power
diff. deccel=coast
Nie pytajcie mnie jak to będzie po polsku. Wyjaśnione jest to dobrze. W tym setup guide od Yankesa też jest to opisane.
Powolniak
 
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 15:15

Postprzez Kizalf So paź 06, 2007 0:38  

moim zdaniem bardzo by sie przydal taki poradnik ;) , a tak wogle to troche czasem mi sie mota, nadsterowny jak tyl ucieka, podsterowny jak przod sunie na zew zakretu, czy na opak ??
stick around just stick around just stick around ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Kizalf
 
Dołączył(a): N lip 31, 2005 11:41
Lokalizacja: Katowice
GG: 346252

Następna strona

Powrót do LiGNA F1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość