Niedowaga bolidu po GP Węgier

Komentarze i dyskusja na temat przebiegu kariery polskiego kierowcy

Moderator: Ekipa F1

Postprzez zozu Cz paź 05, 2006 13:28  Niedowaga bolidu po GP Węgier

Wyczytałem na autoklubie coś takiego: http://autoklub.pl/13050,item,0,,f1.html?

Jak dla mnie brzmi to trochę nieprawdopodobnie.
Co o tym sądzicie? Śłyszał ktos z Was o takim przypadku?
Avatar użytkownika
zozu
 
Dołączył(a): N mar 12, 2006 13:13
Lokalizacja: krotoszyn

Postprzez slipstream Cz paź 05, 2006 15:23  

teraz dopiero na to wpadli ?

to mi dopiero brzmi nieprawdopodobnie a nie fakt że coś takiego mogło się zdarzyć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez deeze Cz paź 05, 2006 20:01  

Jasny gwint. To rzuca zupełnie nowe światło na całe zajście. Co nie zmienia faktu, że samochód był zbyt lekki oczywiście. Ciekawe, czemu dopiero teraz o tym jest mowa...
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez Miki1910 Cz paź 05, 2006 20:07  

deeze napisał(a):Jasny gwint. To rzuca zupełnie nowe światło na całe zajście. Co nie zmienia faktu, że samochód był zbyt lekki oczywiście. Ciekawe, czemu dopiero teraz o tym jest mowa...


Jak jest to prawda :P to moim zdaniem bali się przyznać do tak rażącego błędu, a Rampf zapewne wypalił to przez przypadek w jednym z wywiadów.
"Możemy uznawać zasady demokracji, ale i tak rację mam zawsze ja." (Hubert Wagner)

"Paweł na zagrywce, on ma tą zagrywkę rozrywkową, ale bardzo przykrą." (Zdzisław Ambroziak)
Avatar użytkownika
Miki1910
moderator
 
Dołączył(a): N sie 13, 2006 10:46
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Postprzez McLaren Cz paź 05, 2006 20:07  

O kurcze, to mnie zaskoczyli... W ogóle przez myśl nie przeszła mi taka dziwna perspektywa. Gaśnica. ;| A Niki Lauda mówił o błędach debiutanta, który nie zbierał "brudów" na Hungaroring, co później Robert kwitował, że tor był tego dnia... czysty i ciężko było trafić na jakiekolwiek odpady itd. Ehhh... szkoda tych punktów, bo miałby te dwa "oczka" więcej, ale liczy się styl w jakim pokonywał kolejne okrążenia, a to było coś, na co zwróciła uwagę rzesza fanów F1 na całym świecie. Jeździł świetnie, więc dlatego najbardziej żałuję, że zabrakło mu... szczęścia.
.
Avatar użytkownika
McLaren
 
Dołączył(a): Cz wrz 14, 2006 17:18

Postprzez 5cuderi4 Cz paź 05, 2006 20:36  

A mnie zastanawia inna rzecz. A mianowicie: czy w nosie bolidu jest jakaś gaśnica :?: Bo z tego co pamiętam to Kubica uderzył w bandę przodem bolidu i stracił przedni spojler.
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez deeze Cz paź 05, 2006 20:39  

Wystarczy, że jest tam sensor uderzenia - taki sam jak w samochodach osobowych z poduszką powietrzną. Tutaj nie poduszka a gaśnica się odpaliła i bolid stracił na wadze.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez 5cuderi4 Cz paź 05, 2006 20:48  

No dobra, ale z tego co sobie pomyślałem, to co ta gaśnica miała by gasić :?: Nie przychodzi mi na myśl żadna rzecz, która mogłaby spowodować pożar/zapłon w nosie bolidu. :?
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez makos_bmw Cz paź 05, 2006 21:01  

To w bolidzie jest gaśnica? :razz: Nigdy bym na to nie wpadł. Jak człowiek mało jeszcze wie o F1 :-P
Avatar użytkownika
makos_bmw
 
Dołączył(a): N cze 19, 2005 20:10
Lokalizacja: Świebodzin

Postprzez Poul Cz paź 05, 2006 21:16  

5cuderi4 napisał(a):No dobra, ale z tego co sobie pomyślałem, to co ta gaśnica miała by gasić :?: Nie przychodzi mi na myśl żadna rzecz, która mogłaby spowodować pożar/zapłon w nosie bolidu. :?


Jesli juz gasnica zadziala to po prostu przeciazen podczas uderzenia nie wytrzymal zawor w gasnicy - nikt jej przeciez "zdalnie" nie mogl uruchomic ;) Gasnice trzeba uruchomic recznie, jest do tego specjalny uchwyt, umieszczony tuz pod znaczkiem gasnicy (czerwone E na bialym kolku). Inna sprawa, ze czegos takiego po przyjrzeniu sie bolidowi nie da sie nie zauwazyc !! Gdyby odpalila gasnica umieszczona w kokpicie, widac by to bylo jak na dloni jako wydostajaca sie z bolidu piana. Gdyby odpalila sie gasnica numer 2, czyli ta umieszczona w przedziale silnikowym, pewnie cala elektronika zostalaby natychmiast odcieta (tak podejrzewam), a poza tym i tak by bylo widac piane wydostajaca sie przez przerozne otwory.
Mozliwe tez, ze tej gasnicy ktos zapomnial nabic i przez caly wyscig byla pusta - to by tlumaczylo dlaczego nikt o tym wczesniej nie wspomnial, bo po prostu bylaby to kompromitacja teamu BMW-Sauber. Chociaz nie wiem czy takie rzeczy jak nabicie gasnicy nie jest kontrolowane tuz przed wyscigiem przez FIA, a pewnie jest (kwestie bezpieczenstwa).
Avatar użytkownika
Poul
 
Dołączył(a): N wrz 10, 2006 15:07
Lokalizacja: Katowice
GG: 894623

Postprzez Sanchez Cz paź 05, 2006 21:24  

Teoria z opróżnieniem gasnicy podczas GP jest grubymi nićmi szyta. Po pierwsze dlatego że system gasniczy musi opróżniać gaśnicę minimum 10 sekund zgodnie z regulaminem technicznym więc - byłoby widać, a po drugie - odpalenie którejkolwiek gaśnicy jest widoczne ZAWSZE, a tu - nic się nie "zadziało".

Poul - kierowca też może uruchomić gaśnicę, niekoniecznie przy pomocy E.

Inna sprawa ze gasnice mają zwykle około 4 kg - przynajmniej te montowane w MP4-21, więc coś to wszystko się kupy nie trzyma.
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez Pussik Cz paź 05, 2006 21:54  

Fajna bajka, ale ja jej nie kupuje.

Jedynie w gre wchodzi opcja, ze gaśnica mogła być pusta cały czas i zespół się poprostu bał do tego przyznać.

FIA z kolei powinna sprawdzać takie rzecyz przed wyscigiem, chyba, że robione jest to wybiórczo.
Peter Windsor: Kimi, what do you think about the new revised Q3?
Kimi: I think so that I don't know what are you talking about. They changed Q3? Why they change it?
Avatar użytkownika
Pussik
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 8:12
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Postprzez Poul Cz paź 05, 2006 22:00  

Sanchez napisał(a):Poul - kierowca też może uruchomić gaśnicę, niekoniecznie przy pomocy E.

Faktycznie - juz doczytalem odpowiednie materialy ;)

Sanchez napisał(a):Teoria z opróżnieniem gasnicy podczas GP jest grubymi nićmi szyta. Po pierwsze dlatego że system gasniczy musi opróżniać gaśnicę minimum 10 sekund zgodnie z regulaminem technicznym więc - byłoby widać, a po drugie - odpalenie którejkolwiek gaśnicy jest widoczne ZAWSZE, a tu - nic się nie "zadziało".

(...)

Inna sprawa ze gasnice mają zwykle około 4 kg - przynajmniej te montowane w MP4-21, więc coś to wszystko się kupy nie trzyma.

Blick pisze o "eksplozji gasnicowej", jak to dorwie nasz rodzimy fakt to pewnie zobaczymy tytul: "odkrylismy zamach gasnicowy na Roberta". Moja opinia jest taka, ze albo gasnica od poczatku byla pusta albo rodzi nam sie w Szwajcarii kolejny fakt i sa to jakies teorie i wywiady wyssane przez dziennikarzy (o ile mozna ich tak nazwac) z palca...
Avatar użytkownika
Poul
 
Dołączył(a): N wrz 10, 2006 15:07
Lokalizacja: Katowice
GG: 894623

Postprzez Orłoś Cz paź 05, 2006 22:53  

Ale Blick, Bild i Fakt to dokładnie ta sama gazeta - tylko różne nazwy ale profil i wydawca ten sam.

Moim zdaniem to bujda na resorach. Choć trzeba przyznać, że zwykle mają dobre newsy ze świata F1, często wiedzą wcześniej niż inni, tak, że bym ich nie przekreślał, ale w tym konkretnym przypadku to chyba celowe odwrócenie uwagi od problemów zespołu w prawidłowym doborze opon. A to ciśnienie, a to zła mieszanka a to za wcześnie założone grooved tyres. Jeśli wierzyć Onetowi to Renault wywaliło jednego "oponiarza": http://sport.onet.pl/0,1248769,1414051,wiadomosc.html

Jeśli to prawda, to w BMW Sauber powinni wymienić cały zespół mechaników odpowiedzialnych za dobór opon. :D
Pozdrawiam,
Orłoś

http://www.visionf1.com/
Avatar użytkownika
Orłoś
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez deeze Pt paź 06, 2006 9:15  

Orłoś napisał(a):Jeśli to prawda, to w BMW Sauber powinni wymienić cały zespół mechaników odpowiedzialnych za dobór opon.

Co jak co, ale mi się wydawało, że to inżynierowie wybierają opony a mechanicy tylko robią przy samochodzie... :-)
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Następna strona

Powrót do Robert Kubica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron