Styl Kubicy

Komentarze i dyskusja na temat przebiegu kariery polskiego kierowcy

Moderator: Ekipa F1

Postprzez slipstream N sty 21, 2007 21:36  

Pussik napisał(a):Kubuś, to, że jeden kierowca robi kierownicą 180 stopni w 0,1s, a drugi w 0,08s to mi niewiele mówi.

Tak samo jak to, że podczas jednego zakrętu zakręci kierownicą 540 stopni, a inny 600 stopni.

Tyle można odczytac z ruchu kierownicą.


Oj to już OGROMNIE wiele mówi - kto łagodniej przełamuje zakręt, kto płynniej w niego wchodzi, kto nie "rzuca bolidem", kto wczesniej zaczyna skręcać, kto później i tak mozna mnozyć. Pamiętaj Pussik że to własnie te minimalne róznice budują całą przewage w F1.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez chmiel N sty 21, 2007 21:41  

Styl jazdy Roberta może być jakimś problemem. Wielu ekspertów to powtarza. Nawet sam Robert o tym wspominał. Coś musi być na rzeczy. Tylko ciekawy jestem, w jak dużym stopniu będzie to problemem dla kierowców typu: Alonso, Kubica. Rampf mówił, że ustawią Robertowi odpowiednio bolid i już nie będzie tak źle. Nie wiem, jak Wy, ale ja mu wierzę. Robert przez wiele lat jeździł takim stylem, ma już go dobrze opanowanego i szkoda by było, gdyby musiał się teraz uczyć jeździć zupełnie inaczej.

yerro napisał(a):Co do tych opinii to spotkałem się z relacjami, że nowe opony będzie dość ciężko dogrzać do optymalnej tempertury pracy. Tu więc mogą mieć pole do popisu ci agresywni. Może być tak, że początek wyścigu oni będą mieli fory bo będą w stanie szybko dogrzać gumy co tym "płynnym" zajmie więcej czasu.

Bardzo możliwe. Na przykładzie Alonso w Australii było widać, że radzi on sobie lepiej niż inni kierowcy z niedogrzanymi oponami. Zresztą Peter Windsor pisał o tym w swojej rubryce.
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez yerro N sty 21, 2007 22:08  

Osobną kwestią jest przepis, że trzeba użyć w wyścigu i twardych i miękich opon. Czy w tym sezonie on już na 100% będzie obowiązywać?
Jeśli tak to może być ciekawie. U agresywnych miękie szybko się zedrą więc większość dystansu będą jechać na twardych. Pewnie odwrotnie niż ci płynni.
Będzie w każdym razie ciekawie. Pole do popisu dla strategów. Niemcy mieli zawsze dobrych strategów z wyjątkiem może zeszłego sezonu :(
yerro
 

Postprzez owca N sty 21, 2007 22:28  

i drugiej wojny światowej

nie widze sensu po co ten przepis powstał :| po co komuś na siłe narzucać użycie opon które są w danej chwili dla konkretnego zawodnika niekorzystne, bo po prostu takich nie chce używać? sprawia to wrażenia tak jakby odgórnego sabotażu ze strony FIA ;P jedyne co mogłoby usprawiedliwiać ten przepis to wprowadzenie specjalnych oznaczeń dla opon miękkich i twardych, tak aby telewidzowie mogli wiedzieć który z zawodników w danej chwili jest potencjalnie "szybszy". marny argument ale zawsze. jednakże teraz, kiedy Bridgestone zadecydowało nie umieszczać żadnych oznaczeń, to jak dla mnie przymus stosowania dwóch kompletów opon jest teraz kompletnie bez sensu bezsensu.

na pewno sa liczne światłe i wielce mądre argumenty popierające wprowadzenie tego przepisu, ale ja wolałem tak jak było po staremu :|
Avatar użytkownika
owca
redaktor
 
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 22:57

Postprzez slipstream N sty 21, 2007 22:36  

owca napisał(a):jak dla mnie przymus stosowania dwóch kompletów opon jest teraz kompletnie bez sensu bezsens

No wlasnie, żebysmy chociaz wiedzieli kiedy kto na czym jedzie wszystko dla nas kibiców byłoby jasne- co do wykorzystywania obu kompletów: jak będa dwie zmiany opon to przejada tylko 1/3 dystans wyścigu na oponach jakich nie chcą a dalej na optymalnych, Sprawiedliwie jest jednak dla wszystkich
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez RENO N sty 21, 2007 22:37  

napewno miękkie gumy wymagają również deczko innego setupu od tego na twarde...
RENO
 
Dołączył(a): N sie 28, 2005 8:47
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez sex pistols N sty 21, 2007 22:50  

Mozna po czesci zniwelowac to innym cisnieniem w oponach. Gdy pytalem o zero keel i V keel, nie chodzilo mi o sposob zamocowania i korzysci aero bo to juz bla bla bla... Chodzilo mi o to ze w news na temat R27 cos takiego wyczytalem, i myslalem ze ktos dokladniej wie o co chodzi? 8)
Avatar użytkownika
sex pistols
moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 6:17
Lokalizacja: Poznań

Postprzez yerro N sty 21, 2007 22:53  

Przepis faktycznie wydaje się głupi ale pewnie jednym z istotnych względów za jego wprowadzeniem była chęć uatrakcyjnienia wyścigów. Ze względu na różnice w ogumieniu można się spodziewać większej ilość wyprzedzeń i innych spektakularnych wydarzeń oraz emocji. Co przekłada się na oglądalność a ta na kasę.
Wiadomo. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.
yerro
 

Postprzez Cinek N sty 21, 2007 23:02  

Pussik napisał(a):Kubuś, to, że jeden kierowca robi kierownicą 180 stopni w 0,1s, a drugi w 0,08s to mi niewiele mówi.

Tak samo jak to, że podczas jednego zakrętu zakręci kierownicą 540 stopni, a inny 600 stopni.

Tyle można odczytac z ruchu kierownicą.


Zawsze myślałem że TO właśnie jest ten tajemniczy styl zawodnika, widać się myliłem ;D
NOBODY EXPECTS.
Avatar użytkownika
Cinek
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 0:30

Postprzez Pussik N sty 21, 2007 23:23  

No bo to jest, ale ja bym wolała, by ktoś to ubrał w słowa.

Bo patrzenie jak ktoś kreci kierownicą to średnio mnie rajcuje. :P
Peter Windsor: Kimi, what do you think about the new revised Q3?
Kimi: I think so that I don't know what are you talking about. They changed Q3? Why they change it?
Avatar użytkownika
Pussik
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 8:12
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Postprzez Nata77 N sty 21, 2007 23:42  

Ja myślę,że w F1 różnica między furami różnych stajni jest tak duża,że takie drobiazgi jak 0.008 czy inne nie mają żadnego znaczenia :eek: .Owszem przy prostrzych (prostszych) konstrukcjach ok,ale w F1 szofer to 30% wg. fachowców.Doszło do paradoksów ,że nie liczy się pilot,tylko do jakiego teamu trafi,czym będzie jeździł. :-(
Nata77
 

Postprzez Orłoś N sty 21, 2007 23:43  

Temat powstał w dobrym momencie tym bardziej, że już wyszedł nowy numer F1R (w UK) poświęcony w dużej części Kubicy. Check it out: http://www.f1racing.co.uk/

Just how good will BMW-Sauber's Robert Kubica turn out to be? Well, he is only driven half a dozen grand prix, and he is only stood on one grand prix podium, but we at F1 Racing reckon he's gonna be the real deal.
As a result, we've put him - or, rather, his impressive-looking BMW-Sauber car on the cover on F1 Racing this month. Inside we've interviewed him at lenght, and put his team's chances under our jurnalistic microscope. Our findings will amaze you...


A co do stylu jazdy i kwestii opon pisałem już o tym w innym wątku. Artykuł na ten temat był w gazeta.pl: http://sport.gazeta.pl/moto/1,64997,3857457.html
Pozdrawiam,
Orłoś

http://www.visionf1.com/
Avatar użytkownika
Orłoś
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pussik Pn sty 22, 2007 7:36  

<cenzura>
Peter Windsor: Kimi, what do you think about the new revised Q3?
Kimi: I think so that I don't know what are you talking about. They changed Q3? Why they change it?
Avatar użytkownika
Pussik
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 8:12
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Postprzez Sanchez Pn sty 22, 2007 8:30  

Coś bym może znalazł. Napisz na PW co potrzebujesz.
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez dex Pn sty 22, 2007 10:19  

yerro napisał(a):Czy będzie musiał zmienić styl, który fachowcy tak chwalą?

raczej tak , będzie się musiał trochę zmienić , ale napewno sobie z tym poradzi .


yerro napisał(a):Ten styl jazdy może może mu przynieść w przyszłości spore sukcesy bo jak udowodnił Alonso

oczywoście i wszyscy na to liczymy , nawet jak trochę będzie musiał zmienić styl jazdy to napewno będzie inny niż u pozostałych kierowców .


yerro napisał(a):działa jeśli nie popełnia się błędów.

jeżeli sie nie popełnia błędów to zazwyczj dużo rzeczy działa :D
KIMI RAIKKONEN GO !
VALTTERI BOTTAS GO GO !
Avatar użytkownika
dex
 
Dołączył(a): N cze 26, 2005 11:03
Lokalizacja: Silent Hill

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Robert Kubica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości