Styl Kubicy

Komentarze i dyskusja na temat przebiegu kariery polskiego kierowcy

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Kubuś Fatalista N sty 21, 2007 13:47  

W F1 Racing jest analiza jazdy Hekkiego. W opisie Gp Japonii porównanie Schumachera, Alonso i chyba Kimiego a dokładnie to chyba wchodzenie w pierwszy zakręt.
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez Pussik N sty 21, 2007 14:44  

Ale to wszystko to jakieś poszarpane skrawki. Ktoś powinien się wziąc za to i zebrać razme kilkanascie/dziesiąt porównac i stworzyć porządny artykuł.

Ja podejmowałam próby porównania jazdy 3 czołowych kierowców 2006 w Melbourne, ale na podstawie on boardów wbrew moim oczekiwaniom nic nie można wysnuć. Widac tylko ruch kierownicą i połowe bolidu.

A na youtube nie mozna spowalniac odtwarzania filmikow.
Peter Windsor: Kimi, what do you think about the new revised Q3?
Kimi: I think so that I don't know what are you talking about. They changed Q3? Why they change it?
Avatar użytkownika
Pussik
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 8:12
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Postprzez Mikołaj Sokół N sty 21, 2007 14:45  

Pussik napisał(a):Otóż podsterowne były jego bolidy w Formule 3


W Formule Renault 2000.
Mikołaj Sokół
 
Dołączył(a): Pn cze 05, 2006 15:26

Postprzez yerro N sty 21, 2007 14:58  

Tu M.T stara się rozwiać obawy o gorsze wyniki w związku ze stylem Kubicy

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56403

"The tyres certainly are less peaky than the tyres we used this year," Theissen told autosport.com.

"Drivers with a smooth driving style will be happier with the tyres than maybe Robert or maybe Fernando Alonso, but in the end a good, strong driver will adapt to the situation."

Czyli faktycznie opony są gorsze dla Alonso i Kubicy.
M.T potwierdza ale wierzy w zdolności adaptacyjne w/w kierowców.
Wierzmy zatem i my :)
yerro
 

Postprzez Pussik N sty 21, 2007 15:39  

Racja. :)


Ja tam wtedy w pieluszkach chodziłam jak Kubek w Renault 2000 był.
Peter Windsor: Kimi, what do you think about the new revised Q3?
Kimi: I think so that I don't know what are you talking about. They changed Q3? Why they change it?
Avatar użytkownika
Pussik
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 8:12
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Postprzez yerro N sty 21, 2007 16:00  

No Panie Mikołaju. Gdy kobieta tak ładnie prosi to wypada zabrać się do pracy nad tymi stylami jazdy by przybliżyć je maluczkim. :)
yerro
 

Postprzez Kubuś Fatalista N sty 21, 2007 16:31  

Pussik napisał(a):Ale to wszystko to jakieś poszarpane skrawki. Ktoś powinien się wziąc za to i zebrać razme kilkanascie/dziesiąt porównac i stworzyć porządny artykuł.

Ja podejmowałam próby porównania jazdy 3 czołowych kierowców 2006 w Melbourne, ale na podstawie on boardów wbrew moim oczekiwaniom nic nie można wysnuć. Widac tylko ruch kierownicą i połowe bolidu.

A na youtube nie mozna spowalniac odtwarzania filmikow.


Już same ruchy kierownica dają do myślenie. Można ocenić który kierowca wykonuje delikatne ruchy kierownicą lub kręci nią ile się da.

Można je pobrać !
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez RENO N sty 21, 2007 19:40  

pamięta ktoś Alonso i GP Chin tam było widać jego agresyny styl jak na prostej start meta szarpał kierownicą w lewo i w prawo żeby dogrzać opony, podobnie na hungaro przy okrążeniu rozgrzewkowym
RENO
 
Dołączył(a): N sie 28, 2005 8:47
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez yerro N sty 21, 2007 20:08  

Oczywiście wszystko można wykpić jeśli się chce i nie ma oporów.
Opinie fachowców również.
Co do tych opinii to spotkałem się z relacjami, że nowe opony będzie dość ciężko dogrzać do optymalnej tempertury pracy. Tu więc mogą mieć pole do popisu ci agresywni. Może być tak, że początek wyścigu oni będą mieli fory bo będą w stanie szybko dogrzać gumy co tym "płynnym" zajmie więcej czasu. Niby szczególiki ale w tym wyżyłowanym sporcie liczy się dosłownie wszystko więc i to może mieć znaczenie.
yerro
 

Postprzez owca N sty 21, 2007 20:16  

opony sa rozgrzewane jeszcze w boksach, przed startem. a następnie kierowcy robią jedno wolne okrążenie podczas którego wszyscy bez wyjątku rozgrzewają hamulce i opony, żeby zachować odpowiednią temperaturę. tak wiec do startu wszyscy stają z mniej więcej równymi szansami. 'agresywniejsi' kierowcy wcale jakoś znacząco lepiej nie rozgrzewają swoich opon. a podczas wyścigu gumy i tak utrzymują stałą temperaturę od ciągłego przyśpieszania, hamowania, wchodzenia w zakręty i ogólnie rzecz ujmując od tarcia. agresywniejszy styl jazdy wywołuje tylko szybsze ich ścieranie.
Avatar użytkownika
owca
redaktor
 
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 22:57

Postprzez yerro N sty 21, 2007 20:22  

Jak ktoś nieuważnie czyta to potem są problemy.
Gdyby było jak piszesz to fachowcy nie gadali by, że dość ciężko je dogrzać bo co kogo obchodzi czas nagrzewania w boksach.
Widać jeden lap wstępny może nie wystarczyć bo wtedy problemu by nie było. Pytanie więc tylko czy jak to z fachowcami bywa nie przesadzają.
I tyle.
Co, kiedy się dogrzewa wszyscy chyba wiemy.
yerro
 

Postprzez sex pistols N sty 21, 2007 20:47  

Przed '06 w F1R bylo prownanie stylu jazdy Kimiego i JPM. I wterdy zobaczylem ze najlepiej jest zauwazyc styl jazdy gdy zrobi sie duzo zdjec z jednego miejsca podczas przejazdu przez zakret zawodnika a potem wszystko sie naniesie i obok postawi takie same zdjecia, z innym kierowca. Wiec Kimi wchodzi pozno w zakret i jak najdluzej jedzie z wyprostowana kierownica, wierzcholek zakretu kierowcnia prosta. JPM o ile pamietam wchodzil wczesnie, a srodek zakretu przejezdzal dosc haotycznie. Alonso musi miec duza przyczepnosc z tylu, dlatego ze podczas wchodzenia w zakret robi bardzo ostry ruch w kierunku wierzcholka. Gdyby tylna os nie miala przyczepnosci tylu bolidu wpadl by w poslizg. W pierwszych wywiadach kierowcy twierdzili ze nowe opony maja tendencje do zarzucania tylna osia, co jest bardzo niekorzystne przy takim typie jazdy. Oczywiscie w takim przypadku mozna zmienic cisnienie w oponach, zawieszenie, blokade dyferencjalu oraz nachylenie tylnego skrzydla. Lecz wtedy bolid nie bedzie juz taki szybki. Miejmy nadzieje ze BMW znajdzie odpowiednie rozwiazanie dla stylu jazdy Roberta.


Teraz ja zadam male pytanko, czym rozni sie ustawianie V keel od zero keel? I czy rozwiazanie V moze dac Renault przewage w geometri zawieszenia, ktora dosc mocno wplywa na prace opon?

P.S Jesli popelnilem jakies gafy to wytykajcie, zdarza sie nawet najlepszym ;)
Avatar użytkownika
sex pistols
moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 6:17
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mkpol N sty 21, 2007 20:57  

sex pistols napisał(a):Teraz ja zadam male pytanko, czym rozni sie ustawianie V keel od zero keel? I czy rozwiazanie V moze dac Renault przewage w geometri zawieszenia, ktora dosc mocno wplywa na prace opon?

P.S Jesli popelnilem jakies gafy to wytykajcie, zdarza sie nawet najlepszym ;)


V keel od zero keel różni się sposobem mocowania zawieszenia do bolidu i moim zdaniem ma raczej wpływ na przepływ powietrza czy na aerodynamikę, niż na geometrię samego zawieszenia.
jeśli ktoś komuś coś, ewntualnie nikt nikomu nic, to ja przypuszczam, że wątpię
Avatar użytkownika
mkpol
nadszyszkownik
 
Dołączył(a): Pt mar 10, 2006 11:31

Postprzez Pussik N sty 21, 2007 21:08  

Kubuś, to, że jeden kierowca robi kierownicą 180 stopni w 0,1s, a drugi w 0,08s to mi niewiele mówi.

Tak samo jak to, że podczas jednego zakrętu zakręci kierownicą 540 stopni, a inny 600 stopni.

:) Tyle można odczytac z ruchu kierownicą. :D


Apropo rozgrzewania opon, to nie wydaje mi się, aby koce rozgrzały je tak dobrze jak kierowca.

Słyszałam, że koce rozgrzewają tylko powierzchniowo. Chociaż zaprzecza temu fakt, że te opony są rozgrzewane przez kilka godzin.
Peter Windsor: Kimi, what do you think about the new revised Q3?
Kimi: I think so that I don't know what are you talking about. They changed Q3? Why they change it?
Avatar użytkownika
Pussik
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 8:12
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Postprzez yerro N sty 21, 2007 21:33  

Też za bardzo nie wiem na czym to polega ale wydaje mi się, że agresywny styl jazdy to późne wchodzenie w zakręt co powoduje konieczność gwałtownego i ostrego ruchu kierownicą. Jeśli jest mała przyczepność tył zarzuci. Przód musi też mieć dobrą przyczepność bo zacznie się ślizgać.
Coś podobnego chyba mamy na lodzie gdzie każdy odruchowo robi maksymalnie łagodne ruchy kierownicą żeby nie wpaść w poślizg.
Ci agresywni potrzebują więc większej przyczepności i podsterowności żeby samochód nie reagował jak narwany koń. No i oczywiście mocnych opon bo
ciężej pracują.
Jeśli dobrze to rozumiem to wymagania agresywnych co do sprzętu są wadą tego stylu jazdy a główną zaletą jest chyba możliwość zmieszczenia się w zakręcie przed "płynnym" rywalem co ułatwia wyprzedzanie bo zmusza go do odpuszczenia z braku miejsca choćby. Nie jestem przekonany czy to umożliwia szybsze pokonywanie zakrętów na pustym torze ale być może.
Trudno to uchwycić "na oko" ale stan przednich opon może sporo powiedzieć po parunastu lapach. Powinny się trochę różnić od opon "płynnego" rywala :)
Ostatnio edytowano N sty 21, 2007 21:41 przez yerro, łącznie edytowano 1 raz
yerro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Robert Kubica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron