Wypadek Roberta - dyskusja, spekulacje, doniesienia

Komentarze i dyskusja na temat przebiegu kariery polskiego kierowcy

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Wilu Śr cze 20, 2007 15:26  

Co do pisania w innym temacie to został on zamknięty przez moda dlatego napisałem tutaj, a co do wytracenia prędkości to mogło być spowodowane przez pierwsze uderzenie prawym kołem w barierki obok bolidu STR.
Obrazek
Avatar użytkownika
Wilu
 
Dołączył(a): Śr lut 14, 2007 14:51
Lokalizacja: Nysa / Opole

Postprzez slipstream Śr cze 20, 2007 15:29  

5cuderi4 napisał(a):A drugie "ale" co do tej prędkości to zastanawia mnie to, jakim cudem wyhamował o 50 km/h w zasadzie frunąc tuż nad torem

Więc nie frunął cały czas, sam moment kontaktu z Trullim kawałek przejazdu po trawie i otarcie o barierkę mogły go wyhamować

Zresztą każdy obiekt lecąc bezwładnie w powietrzu wytraca prędkość i nigdy nie leci ze stała prędkością z jaką został "wystrzelony" jeśli nie ma wspomagaczy (silnik np.) a właśnie ją wytraca.

Ponadto sam opór aero jaki mógł powstać kiedy bolid Roberta się wzbił i poszedł lekko do pionu ustawiając się pod innym kątem.

Tak więc wytracenie prędkości jest jak najbardziej możliwe.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez 5cuderi4 Śr cze 20, 2007 15:35  

Tak więc wytracenie prędkości jest jak najbardziej możliwe.
Wiem. Nie napisałem przecież, że nie miał tam szansy w ogóle wytracić prędkości, tylko ta różnica 50 km/h jest dla mnie w tym przypadku jakaś abstrakcyjna. Po prostu nie wydaje mi się, żeby od uderzenia w bolid Trulliego i dalszy rozwój sytuacji wytracił aż tak dużą prędkość. No ale poza tym to może niech ktoś coś napisze o tych mapkach. Dlaczego na nich jest napisane jedno, a w wyścigach jest drugie :?: Są one chyba opracowywane na podstawie jakichś danych, a bolidy raczej nie rozwinęły się aż tak, żeby jechać w tym fragmencie o ponad 20 km/h więcej. :D
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez patgaw Śr cze 20, 2007 15:43  

lol 5cuderi4 slyszales kiedys o takich rzeczach jak ustawienie przelozen skrzyni biegow, ustawienie skrzydel i speed trap??

te wartosci podane na tych mapkach sa przyblizone.

a co do tych 50km/h to spokojnie mogl tyle wyhamowac.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez gregoff Śr cze 20, 2007 17:16  

W bolidze F1 jeśli puscisz nogę z gazu już aerodynamika wytwarza siłę ponad 1g więc sądzę, że już w ciągu tych paru metrów wyhamował i tak mało prędkości, poza tym jak już inni mówili leciał w powietrzu więc też opór był duży.

Co do siły uderzenia jest naprawdę niesamowita i już Willi Rampf po wypadku mówił, że podane wcześniej 28g jest o wiele za małą wartością...
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez 5cuderi4 Śr cze 20, 2007 18:27  

patgaw, chyba mnie nie zrozumiałeś. Nie napisałem, że to niemożliwe, że bolidy jeżdżą szybciej, tylko na jakiej podstawie ktoś opracowuje te mapki, bo to co jest napisane chociażby w podanym wyżej news'ie i to co jest na tych mapkach "trochę" się mija.
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez Piter Cz cze 21, 2007 19:02  

75G - tyle w pewnej chwili wynosiło przeciążenie w trakcie uderzenia. :-o :shock: :o
A Wy tu piszecie o jakimś wytracaniu prędkości. :dziw:
200SX POWER
Avatar użytkownika
Piter
 
Dołączył(a): Śr sty 25, 2006 0:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez gregoff Cz cze 21, 2007 19:40  

75G - tyle w pewnej chwili wynosiło przeciążenie w trakcie uderzenia. Zaskoczenie Szok Zaskoczenie
A Wy tu piszecie o jakimś wytracaniu prędkości. Zdziwienie


I jak tu z wami walczyc :?: Czytałeś wcześniejsze nasze wypowiedzi :?: Znasz się tak zarąbiście na fizyce, ze oceniasz po ilosci g w chwili uderzenia z jaką prędkością jechał Robert w chwili zderzenie z Trullim i w chwili uderzenia w bandę :?: Stary biję pokłony jak mi to wyjaśnisz. Oczywiście mój mały rozumek może tego nie objąc, ale postaraj się a nuż się uda.
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez Dr.Kidler Cz cze 21, 2007 20:55  

gregoff napisał(a):
75G - tyle w pewnej chwili wynosiło przeciążenie w trakcie uderzenia. Zaskoczenie Szok Zaskoczenie
A Wy tu piszecie o jakimś wytracaniu prędkości. Zdziwienie


I jak tu z wami walczyc :?: Czytałeś wcześniejsze nasze wypowiedzi :?: Znasz się tak zarąbiście na fizyce, ze oceniasz po ilosci g w chwili uderzenia z jaką prędkością jechał Robert w chwili zderzenie z Trullim i w chwili uderzenia w bandę :?: Stary biję pokłony jak mi to wyjaśnisz. Oczywiście mój mały rozumek może tego nie objąc, ale postaraj się a nuż się uda.

Moze wyjasnia Cie to dane z "czarnej skrzynki" bolidu Roberta?? Bylo 75G i dzwon w sciane przy 230km/h
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=5952
---
Dr.Kidler
 
Dołączył(a): Pn wrz 25, 2006 18:15

Postprzez SirKamil Cz cze 21, 2007 20:57  

5cuderi4 napisał(a):Co do tego wypadku to raczej dyskusję powinniśmy kontynuować w odpowiednim temacie, ale już napiszę tutaj, a moderatorzy najwyżej przeniosą posty w odpowiednie miejsce.
No, więc co do tej prędkości to mam "ale". Tak sobie patrzyłem na mapkę toru zamieszczoną także w serwisie F1WM! i tam jest podana prędkość na końcu tego łuku 257 km/h, więc jak można tam jechać 280 km/h :?: Jeśli ta mapka "kłamie" to na jakiej podstawie tam się określa tą prędkość :?:
A drugie "ale" co do tej prędkości to zastanawia mnie to, jakim cudem wyhamował o 50 km/h w zasadzie frunąc tuż nad torem :?: :o Przecież tyle po tym wypadku mówiło się, że Robert nie miał tam szansy na jakieś większe wytracenie prędkości, ale nawet te 50 km/h wydaje mi się przesadzone.


Niekoniecznie. Cx bolidu na Montreal to wartość około 0,9-1,0 (dla porównania ta wartość dla samochodu osobowego to przeciętnie 0,3-0,35)

1,0- oznacza to właściwie, że samochód Kubicy można porównać od ściany o powierzchni powiedzmy 1,5 m2 poruszającej się z prędkością 78 m/s... wyobraź sobie jaki generuje to opór aerodynamiczny jeśli trudno utrzymać sztywno dłoń za oknem samochodu jadącego trzy razu wolniej ;)

utrata 50 km/h jest tutaj jak najbardziej możliwa.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez gregoff Cz cze 21, 2007 21:01  

Dr.Kidler napisał(a):
gregoff napisał(a):
75G - tyle w pewnej chwili wynosiło przeciążenie w trakcie uderzenia. Zaskoczenie Szok Zaskoczenie
A Wy tu piszecie o jakimś wytracaniu prędkości. Zdziwienie


I jak tu z wami walczyc :?: Czytałeś wcześniejsze nasze wypowiedzi :?: Znasz się tak zarąbiście na fizyce, ze oceniasz po ilosci g w chwili uderzenia z jaką prędkością jechał Robert w chwili zderzenie z Trullim i w chwili uderzenia w bandę :?: Stary biję pokłony jak mi to wyjaśnisz. Oczywiście mój mały rozumek może tego nie objąc, ale postaraj się a nuż się uda.

Moze wyjasnia Cie to dane z "czarnej skrzynki" bolidu Roberta?? Bylo 75G i dzwon w sciane przy 230km/h
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=5952


A to się zdziwiłem... Chodziło mi o to, że dyskusja wcześniej była na temat tego, że bolid Roberta zwolnił o 50 km/h przed uderzeniem w ścianę a piter próbuje negowac ten fakt podpierając się tylko danymi o 75g.

Więc się "ironicznie" zapytałem czy by mi wyjaśnił na czym podpiera swoje powątpiewanie.
Ostatnio edytowano Pt cze 22, 2007 22:46 przez gregoff, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez Piter Cz cze 21, 2007 21:30  

gregoff napisał(a):
75G - tyle w pewnej chwili wynosiło przeciążenie w trakcie uderzenia. Zaskoczenie Szok Zaskoczenie
A Wy tu piszecie o jakimś wytracaniu prędkości. Zdziwienie


I jak tu z wami walczyc :?: Czytałeś wcześniejsze nasze wypowiedzi :?: Znasz się tak zarąbiście na fizyce, ze oceniasz po ilosci g w chwili uderzenia z jaką prędkością jechał Robert w chwili zderzenie z Trullim i w chwili uderzenia w bandę :?: Stary biję pokłony jak mi to wyjaśnisz. Oczywiście mój mały rozumek może tego nie objąc, ale postaraj się a nuż się uda.


To proste: Jedno ciało drugie gniecie i powstaje ciało trzecie :!:

A tak na serio nic nie oceniam. Jak Robert wytracił 50km/h przed zderzeniem z Trullim a przed uderzeniem w bandę to znaczy że tyle wytracił. Dla mnie szokująca jest siła uderzenia z jaką Robert przyłożył w bandę.
200SX POWER
Avatar użytkownika
Piter
 
Dołączył(a): Śr sty 25, 2006 0:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tweedy Pt cze 22, 2007 9:29  

szczerze mówiąc cały czas nie byłem w stanie wyobrazić sobie jak można przeżyć 75G no i w końcu mam odpowiedź :)

Meanwhile according to our spies in the US, the first data from the Polish racers dramatic accident has finally been released. The accident started at 280 kph and the speed of the first impact was 227.5 kph. The sensors in the front of the monocoque measured a peak deceleration of 75 g while in the back where the drivers sits, it was less, about a third of this number.
"All safety features in the car worked perfectly to save Roberts life," FIA safety expert Andy Mellor said


żródło: automoto365
tweedy
 
Dołączył(a): Cz wrz 22, 2005 9:53

Postprzez owca Pt cze 22, 2007 9:35  

jedena trzecia to będzie w takim razie 25G. dobrze wyłapałem sens tej wypowiedzi?
LORENZO'S LAND




[uuurl=http://ubanimator.com][iiimg]http://img50.imageshack.us/img50/4710/userbar498843pl3.gif[/img][/uuurl]
Avatar użytkownika
owca
redaktor
 
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 22:57

Postprzez polac Cz cze 28, 2007 11:52  

Za najwybitniejszego kierowcę w historii F1 uważam ROBERTA KUBICE i h**
polac
 
Dołączył(a): So paź 21, 2006 13:41

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Robert Kubica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron