przez Don Pedros Śr sty 30, 2008 0:01
Ja natomiast zastanawiałem się nad tym co Robert musi poprawić w nadchodzącym sezonie, by być bardziej konkurencyjnym w stosunku do Nica. Doszedłem do wniosku, ze pierwszym i podstawowym problemem są kwalifikacje. W zeszłym roku na 16 startów Robert był przed Nickiem zaledwie 4 razy. Wiem, ze wynik kwalifikacji zależy w dużym stopniu od założonej przez zespół taktyki i gdy Robert był dotankowany nie miał szans z Nikiem, lecz taka strategia skończyła się w połowie sezonu i obaj kierowcy praktycznie na przemian mieli tankowane o 2 kółka mniej lub więcej, więc nie powinno to mieć aż takiego wpływu, a jednak miało. Jeśli udało by się Robertowi poprawić ten element, to sądzę, że nie powinien mieć problemów z rywalizacją wewnątrz zespołu.
Poniżej zestawienie miejsc startowych w/g kolejności startów, na końcu (pogrubione) średnie uzyskane miejsce startowe.
Nick Heidfeld.....3 5 5 7 7 3 5 7 9 4 2 6 4 6 5 8 6 - 5.41
Robert Kubica....5 7 6 5 8 8 - 4 5 5 7 5 6 14 9 9 7 - 6.88
edit:
Aby poszerzyć analizę kwalifikacji zadałem sobie trud by sprawdzić jak rozłożone były pierwsze pit stopy, co pozwala na określenie dotankowania w Q3. W tym wyliczeniu pominąłem GP Europy gdyż tam trudno było coś wywnioskować , bo Nick zjeżdżał aż 6 razy a Robert 4 razy w związku z warunkami na torze. Zestawienie wyszło zaskakująco bo na 15 kwalifikacji ujętych w zestawieniu , aż 9 razy Robert miał mniejszą ilość paliwa, a mimo to tylko 4 razy uzyskał lepszą pozycję w kwalifikacjach.
W zestawieniu podano pozycję w kwalifikacji, a w nawiasach pierwszy pit stop.
Nick Heidfeld.....3(14) 5(22) 5(23) 7(24) 7(32) 3(20) 5 7(22) 9(19) 4 2(17) 6(17) 4(21) 6(18,) 5(35) 8(28,) 6(25) - 5.41
Robert Kubica....5(21) 7(11) 6(23) 5(21) 8(45) 8(25) - 4(19) 5(16) 5 7(19) 5(12) 6(23) 14(15) 9(36) 9(25) 7(19) - 6.88
Ostatnio edytowano Śr sty 30, 2008 11:44 przez
Don Pedros, łącznie edytowano 2 razy