Filmiki z udziałem RK

Komentarze i dyskusja na temat przebiegu kariery polskiego kierowcy

Moderator: Ekipa F1

Postprzez F1V0 Pt maja 10, 2019 12:24  Re: Filmiki z udziałem RK

@bartoszcze
Kubica had to stop his TV interviews immediately after qualifying in Japan because he found he could not speak. He went away to sit by himself for 10 minutes while he contemplated what he had just done.

Renault sporting director Alan Permane, who has been instrumental in organising Kubica's tests, says: "Suzuka qualifying in 2010 was a lap like I've never seen from anyone else, ever. He came in absolutely white, having scared the life out of himself."
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez Piotrek Pt maja 10, 2019 12:38  Re: Filmiki z udziałem RK

Odnośnie podłogi, to proszę wypowiedzi inżyniera oraz RK:
„Sobota była kompletnie mokra i na trzecim treningu mieliśmy szansę wykonać tylko kółko instalacyjne". - relacjonował Rennie. „Kwalifikacje przełożono natomiast na niedzielę. Po pierwszym przejeździe stało się jasne, że z bolidem jest coś nie tak - (Kubica) narzekał na ogromną nadsterowność i odkryliśmy, iż z powodu wyjazdu na mokry tor w trzeciej sesji, elementy podłogi uległy wielkim uszkodzeniom.

„Zdołaliśmy wymontować zepsute karbonowe części i wypuściliśmy go z powrotem na trasę. Wciąż było dużo nadsterowności, a podłoga naruszała się z każdym kolejnym przejazdem. Do Q3 weszliśmy rzutem na taśmę. Przed ostatnim wyjazdem wyrzuciliśmy z podłogi wszystkie uszkodzone elementy i Robert wykręcił czas 0.9 sekundy lepszy niż w Q2, zdobywając chyba trzecie miejsce. Nagle buch! Pojechał szybciej niż powinien tym wozem".


Robert, a lot of people heard legends about Suzuka Q3 lap, how you did that? Share with us how you remember this day. Please, talk with someone from FOM and give us onboard record of that lap, please!

I would like to see the onboard from that lap too! I've never seen it! It was an extreme lap and I had a lot of feelind and emotions behind it!

We had some problems with the floor and we were quite focused on that so we were down on downforce, which meant it was such an extreme lap.

When I was giving interviews afterwards I had to walk away eventually as I could hardly speak because I was still blown away by the lap.

The car was a relatively easy car to drive and let me go flat out and gave you so much control.

I'm also promised we will get that onboard lap!
Piotrek
 
Dołączył(a): Pn sty 08, 2018 12:31

Postprzez bartoszcze Pt maja 10, 2019 13:31  Re: Filmiki z udziałem RK

Piotrek napisał(a):When I was giving interviews afterwards I had to walk away eventually as I could hardly speak because I was still blown away by the lap.

The car was a relatively easy car to drive and let me go flat out and gave you so much control.

Przerażenia to w tym nie widzę :)
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Piotrek Pt maja 10, 2019 19:50  Re: Filmiki z udziałem RK

bartoszcze napisał(a):
Piotrek napisał(a):When I was giving interviews afterwards I had to walk away eventually as I could hardly speak because I was still blown away by the lap.

The car was a relatively easy car to drive and let me go flat out and gave you so much control.

Przerażenia to w tym nie widzę :)

Robert raczej z tych, co się nie przyznają do strachu :) Ale Permane mówił, że nie był to typowy RK :)
Piotrek
 
Dołączył(a): Pn sty 08, 2018 12:31

Postprzez maciotacio Pt maja 10, 2019 23:33  Re: Filmiki z udziałem RK

Ooo proszę, a ja zawsze myślałem, że ten onboard był z pierwszego wyjazdu w Q3, ale czas mówi co innego. Ten onboard leciał również w analizie Quali w BBC, lecz został przerwany do zakrętu spoon. Nawet wrzucałem go kiedyś na forum. Poniżej reupload z komentarzem DC i Eddiego:

https://streamable.com/ns9sq


I klika cytatów

Kubica had to stop his TV interviews immediately after qualifying in Japan because he found he could not speak. He went away to sit by himself for 10 minutes while he contemplated what he had just done.

Renault sporting director Alan Permane, who has been instrumental in organising Kubica's tests, says: "Suzuka qualifying in 2010 was a lap like I've never seen from anyone else, ever. He came in absolutely white, having scared the life out of himself."

From a man who has been in F1 for more than 25 years and worked alongside Michael Schumacher and Alonso, that is quite a compliment.
https://www.bbc.com/sport/formula1/40780771


„Kiedy mówię o Robercie, przychodzi mi do głowy jedna rzecz: kwalifikacje do GP Japonii 2010. Robert zajął w nich 4. miejsce i ruszał nawet z trzeciego pola, za sprawą kary dla Hamiltona. Tamtego dnia pokonał po prostu fascynujące okrążenie i był w pełni tego świadom. »Nie potrafiłbym przejechać w swoim życiu drugi raz takiego kółka!« - powiedział, kiedy wysiadał z kokpitu".
http://www.f1.v10.pl/Boullier,charakteryzuje,Kubice,i,wspomina,jego,wielkie,okrazenie,na,Suzuce,147001.html


Są jakieś momenty z waszego wspólnego sezonu 2010, które wciąż pan wspomina?

Tak! Okrążenie kwalifikacyjne w Grand Prix Japonii. Pamiętam, jak przez radio powiedział nam: „Woooow. Nie zrobiłbym tego lepiej”. To był taki główny „prezent”.
https://sport.onet.pl/formula-1/f1-eric-boullier-o-robercie-kubicy/tpgmfxp


Z występów Kubicy Rennie w pamięci najbardziej zapadł ten podczas kwalifikacji do GP Japonii 2010. Na wymagającym torze Suzuka nasz rodak wywalczył wtedy czwarte pole startowe, które po cofnięciu o 5 pól Lewisa Hamiltona zamieniło się na trzecie. Jak wyjawił teraz jego ówczesny inżynier, zrobił to bolidem nie tylko zupełnie nieprzygotowanym, ale także uszkodzonym. W samym wyścigu od razu zyskał jedną lokatę, lecz po zaledwie dwóch okrążeniach odpadło mu koło i musiał się wycofać.

„Sobota była kompletnie mokra i na trzecim treningu mieliśmy szansę wykonać tylko kółko instalacyjne". - relacjonował Rennie. „Kwalifikacje przełożono natomiast na niedzielę. Po pierwszym przejeździe stało się jasne, że z bolidem jest coś nie tak - (Kubica) narzekał na ogromną nadsterowność i odkryliśmy, iż z powodu wyjazdu na mokry tor w trzeciej sesji, elementy podłogi uległy wielkim uszkodzeniom.
„Zdołaliśmy wymontować zepsute karbonowe części i wypuściliśmy go z powrotem na trasę. Wciąż było dużo nadsterowności, a podłoga naruszała się z każdym kolejnym przejazdem. Do Q3 weszliśmy rzutem na taśmę. Przed ostatnim wyjazdem wyrzuciliśmy z podłogi wszystkie uszkodzone elementy i Robert wykręcił czas 0.9 sekundy lepszy niż w Q2, zdobywając chyba trzecie miejsce. Nagle buch! Pojechał szybciej niż powinien tym wozem".

http://www.f1.v10.pl/Inzynier,wyscigowy,wspomina,Kubice,To,bardziej,klasyczny,kierowca,Przeciwnosc,Raikkonena,podobienstwo,Alonso,91282.html


Poproszony o wskazanie wielkiej, straconej szansy w swojej karierze, Brytyjczyk przytoczył występ Kubicy w GP Japonii 2010. Wówczas nasz rodak po starcie został wiceliderem wyścigu, ale chwilę później dał o sobie znać prześladujący go pech. Krakowianinowi odpadło niedokręcone koło.
Inżynier Ricciardo wspomina straconą szansę na sukces z Kubicą
„Satysfakcję może dawać wygrywanie, ale jeśli nie masz bolidu pozwalającego zwyciężać, to czerpiesz równie dużo radości z uzyskiwania możliwie najlepszych wyników". - tłumaczy Rennie.

„Pamiętam, jak w 2010 roku na torze Suzuka byłem inżynierem wyścigowym Roberta Kubicy i rozgrywano kwalifikacje w niedzielę rano, ponieważ sobota była taka monsunowa. Zdobyliśmy trzecie pole startowe, dobrze zaczęliśmy, awansowaliśmy na drugie miejsce, wyjechał samochód bezpieczeństwa i wtedy na drugim okrążeniu odkręciło się jedno z tylnych kół bolidu".
http://www.f1.v10.pl/Inzynier,Ricciardo,wspomina,stracona,szanse,na,sukces,z,Kubica,140222.html



Jak widać po datach wypowiedzi to stara ekipa z Enstone zgodnie jednym głosem wymienia TE kwalifikacje jako wielki wyczyn i highlight współpracy z RK. I nie ma co się dziwić, bo okoliczności były arcytrudne - zielony tor i miejscami jeszcze przesychający, monsunowa sobota - brak treningu i kwalifikacji, pogłębiające się uszkodzenia podłogi i wzmacniająca się nadsterowność, tylko jeden outlap na wyczucie bolidu i pełna bomba w drugim pomiarowym na torze, który nie wybacza błędów. :ukłon: I weź tu jedź flatout przez słynne eski jak całe kwalifikacje zmagasz się z narowistym bolidem... Cały S1 i Degner to stalowe cojones Boba i igranie z losem 8-)
Avatar użytkownika
maciotacio
 
Dołączył(a): Pt cze 15, 2007 12:20

Postprzez retro So maja 11, 2019 17:44  Re: Filmiki z udziałem RK

Avatar użytkownika
retro
 
Dołączył(a): So cze 30, 2007 23:33

Postprzez lg2000 So maja 11, 2019 18:28  Re: Filmiki z udziałem RK

Ja nie widzę na tym onboardzie jakiś błędów Roberta, poza tym że nie atakował jakoś agresywnie tarek.
Avatar użytkownika
lg2000
 
Dołączył(a): Cz gru 06, 2007 18:46

Postprzez cwiek So maja 11, 2019 18:31  Re: Filmiki z udziałem RK

Bo to nie jest kółko, na którym zrobił błąd w S2.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez lg2000 So maja 11, 2019 18:35  Re: Filmiki z udziałem RK

cwiek napisał(a):Bo to nie jest kółko, na którym zrobił błąd w S2.
Wiem. To jest to ostatnie gdzie mu Vettel wyjechał przed nos.
Avatar użytkownika
lg2000
 
Dołączył(a): Cz gru 06, 2007 18:46

Postprzez DBR So maja 11, 2019 18:36  Re: Filmiki z udziałem RK

lg2000 napisał(a):Ja nie widzę na tym onboardzie jakiś błędów Roberta, poza tym że nie atakował jakoś agresywnie tarek.


Brakuje więc błędów, ale i tempa. W sytuacji Kubicy powinien ryzykować bardziej. Obawiam się jednak, że dzwon w Baku spowodował dziś nadmierną asekurację.
DBR
 
Dołączył(a): Wt mar 18, 2014 21:27

Postprzez cwiek So maja 11, 2019 18:38  Re: Filmiki z udziałem RK

To by tłumaczyło, czemu w Chinach czy Bahrajnie mógł zbliżyć się do Russella a tutaj wyglądało to tak słabo.
Widać, że RK brakuje pewności w kokpicie. Kółka w R30 na Suzuce czy w Monako to była jazda na granicy.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez lg2000 So maja 11, 2019 19:04  Re: Filmiki z udziałem RK

cwiek napisał(a):To by tłumaczyło, czemu w Chinach czy Bahrajnie mógł zbliżyć się do Russella a tutaj wyglądało to tak słabo.
Widać, że RK brakuje pewności w kokpicie. Kółka w R30 na Suzuce czy w Monako to była jazda na granicy.
Russell przejechał po tarce i stracił cześć dyfuzora. Może dlatego Robert nie atakuje agresywnie tarek?
Avatar użytkownika
lg2000
 
Dołączył(a): Cz gru 06, 2007 18:46

Postprzez DBR So maja 11, 2019 19:11  Re: Filmiki z udziałem RK

Może i stracił część dyfuzora, jednak koniec końców zyskał 1,2 sek.
DBR
 
Dołączył(a): Wt mar 18, 2014 21:27

Postprzez bartoszcze So maja 11, 2019 19:14  Re: Filmiki z udziałem RK

cwiek napisał(a):Widać, że RK brakuje pewności w kokpicie.

Były wrzucane cytaty od Gutowskiego?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez F1V0 So maja 11, 2019 19:21  Re: Filmiki z udziałem RK

Były wrzucane cytaty od Gutowskiego?

W zakładce wywiady są.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Robert Kubica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości