Które tory są nieprzewidywalne a na których wygr. faworyci?

Wszystko co dotyczy F1 i nie pasuje do żadnego z powyższych działów

Moderator: Ekipa F1

Postprzez trak711 Pt mar 02, 2007 22:28  Które tory są nieprzewidywalne a na których wygr. faworyci?

To post do znawców.

Jak myślicie, znając historie GP, które tory są najbardziej nieprzewidywalne i odwrotnie na których torach wygrywają głównie faworyci.
trak711
 
Dołączył(a): Cz mar 01, 2007 12:55

Postprzez TobaccoBoy Pt mar 02, 2007 22:57  

trak711 hmmm... trudne pytanie, bo wyniki wyscigu zależą od wielu czynników.

Ale niech będzie. PO KRÓTCE opiszę, które moim zdaniem są takie, a takie. Nie będę się rozpisywał,bo się nie chce.
1. Przewidywalne
a) Catalunya (Montmelo):
- bo jego konfiguracja jest po prostu TRAGICZNA, nie daje szans na wyprzedzanie,bo jest brak miejsc do wyprzedzania
- jest za wąski,
- nawierzchnia tego toru jest zbyt śliska i wyprzedzanie jest tu utrudnione przez ryzyko wypadnięcia z toru,
- pogoda- zawsze słoneczna

b) Hungaroring:
- bo konfiguracja jest też bardzo zła (zbyt dużo zakrętów) co powoduje, że preferowana jest płynna jazda, a nie agresywny styl, który moze spowodować wypadniecie z toru
- nawierzchnia jest tu baardzo śliska oraz lekko wyboista co mocno utrudnia wyprzedzanie (niemożność dobrego dohamowania i wysokie ryzyko uszkodzenia elementów zawieszenia)
- pogoda niemal ( w tamtym roku był wyjątek) taka sama- słonecznie i sucho
- tor trudno fizycznie dla kierowców, co powoduje, że wielu z nich nie ma sił do wyprzedzania
- wąski
c) Magny-Cours:
- ciężki fizycznie,
- brak miejsc do wyprzedzania
- wąski
- w południowej Francji pogoda inna niż słoneczna w lecie set czymś niezwykłym, wiec warunki pogodowe nie wchodzą grę

d) Imola:
- tak jak powyższe: wąski, poszykanowały, bez miejsc do wyprzedzania,
- ciężki fizycznie,
- warunki pogodowe to jedyna szansa na jakieś widowisko ( i błąd kierowcy)

e) Monaco;
- bo waski
- bo brak miejsc do wyprzedzania
- bo nie daje drugiej szansy i każe za błędy
- za śliski
- po prostu KLASYCZNY TOR ULICZNY
- ryzyko procesji 90%

f) Indianapolis:
- tragiczna konfiguracja z brakiem miejsc do wyprzedzania
- brak jakichkolwiek warunków do wyprzedzania tyle, ten tor to jedno z arcydzieł BUBLOWATYCH TORÓW

2. Nieprzewidywalne:
- Spa (bo pogoda, konfiguracja, wiele miejsc do wyprzedzania, neutralizacja czynnika technicznego niemal do zera, szeroki, i tak dalej)
- Montreal ( bo pół uliczny, czyli jest miejsce do wyprzedzania, zmniejsza wpływ czynnika technicznego, wymaga talentu kierowcy, pogoda, jest w miarę szeroki)
- Albert Park (jak w przypadku Montrealu)
- Istambuł Park ( bo konfiguracja i szerokość, bo niemal brak ryzyka przy błędach, przyczepny, wymaga skupienia i talentu)
- Bahrajn (jak powyżej)
- Szanghaj (jak powyżej)
TobaccoBoy
 

Postprzez yankess Pt mar 02, 2007 23:19  

do 1 grupy dopisałbym jeden myślnik do Catalunii: tor objeżdżony na testach, zawodnicy znają każdy jego aspekt, nikt nie prawa pomylić sie w ustawieniach
do Hungaroringu: na torze nic sie nie dzieje i nie jest nagumowany
do 2 grupy jeszcze bym dopisał Sepang :-)
Poza tym TobaccoBoy jak zawsze zwięźle i na temat
proponuje zmienić nieco tytuł posta 8)
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez fordern So mar 03, 2007 9:39  

jezeli dodac tory na ktorych nie jezdza, to do nieprzewidywalnych Nordschleife :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez viertolcia So mar 03, 2007 17:08  

jezeli dodac tory na ktorych nie jezdza, to do nieprzewidywalnych Nordschleife

:mur:

Ja bym sie kłócił o Monako, nie przesunąłbym go na liste "nieprzewidywalych" tylko poprostu nie uwzględnił w obu. Bo niby jest procesja, ale zawsze coś sie dzieje a faworyci nie zawsze wygrywają, sytucja z SC mogą krzyżować plany, a wypadki faworytów będących na prowadzeniu czy nie też nie sa żadkie. Więc tor niby nie sprzyjający wyprzedzaniu, ale nigdy nie można narzekać ze jest nudno jak np na Catalunyi czy Hungaro.
KIMI RAIKKONEN FIA FORMULA 1 2007 WORLD CHAMPION
Avatar użytkownika
viertolcia
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2005 18:45
Lokalizacja: Kraków

Postprzez P@veL So mar 03, 2007 17:28  

viertolcia napisał(a):wypadki faworytów będących na prowadzeniu też nie sa żadkie.


ja bym raczej powiedział "wypadki maruderów tarasujący tor stojącymi w poprzek toru wrakami bolidów, doprowadzając do neutralizacji" to jest raczej częstsze
Avatar użytkownika
P@veL
 
Dołączył(a): Cz lut 16, 2006 16:44
Lokalizacja: Gdynia


Powrót do Inne tematy związane z F1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość