przez TobaccoBoy Pt mar 02, 2007 22:57
trak711 hmmm... trudne pytanie, bo wyniki wyscigu zależą od wielu czynników.
Ale niech będzie. PO KRÓTCE opiszę, które moim zdaniem są takie, a takie. Nie będę się rozpisywał,bo się nie chce.
1. Przewidywalne
a) Catalunya (Montmelo):
- bo jego konfiguracja jest po prostu TRAGICZNA, nie daje szans na wyprzedzanie,bo jest brak miejsc do wyprzedzania
- jest za wąski,
- nawierzchnia tego toru jest zbyt śliska i wyprzedzanie jest tu utrudnione przez ryzyko wypadnięcia z toru,
- pogoda- zawsze słoneczna
b) Hungaroring:
- bo konfiguracja jest też bardzo zła (zbyt dużo zakrętów) co powoduje, że preferowana jest płynna jazda, a nie agresywny styl, który moze spowodować wypadniecie z toru
- nawierzchnia jest tu baardzo śliska oraz lekko wyboista co mocno utrudnia wyprzedzanie (niemożność dobrego dohamowania i wysokie ryzyko uszkodzenia elementów zawieszenia)
- pogoda niemal ( w tamtym roku był wyjątek) taka sama- słonecznie i sucho
- tor trudno fizycznie dla kierowców, co powoduje, że wielu z nich nie ma sił do wyprzedzania
- wąski
c) Magny-Cours:
- ciężki fizycznie,
- brak miejsc do wyprzedzania
- wąski
- w południowej Francji pogoda inna niż słoneczna w lecie set czymś niezwykłym, wiec warunki pogodowe nie wchodzą grę
d) Imola:
- tak jak powyższe: wąski, poszykanowały, bez miejsc do wyprzedzania,
- ciężki fizycznie,
- warunki pogodowe to jedyna szansa na jakieś widowisko ( i błąd kierowcy)
e) Monaco;
- bo waski
- bo brak miejsc do wyprzedzania
- bo nie daje drugiej szansy i każe za błędy
- za śliski
- po prostu KLASYCZNY TOR ULICZNY
- ryzyko procesji 90%
f) Indianapolis:
- tragiczna konfiguracja z brakiem miejsc do wyprzedzania
- brak jakichkolwiek warunków do wyprzedzania tyle, ten tor to jedno z arcydzieł BUBLOWATYCH TORÓW
2. Nieprzewidywalne:
- Spa (bo pogoda, konfiguracja, wiele miejsc do wyprzedzania, neutralizacja czynnika technicznego niemal do zera, szeroki, i tak dalej)
- Montreal ( bo pół uliczny, czyli jest miejsce do wyprzedzania, zmniejsza wpływ czynnika technicznego, wymaga talentu kierowcy, pogoda, jest w miarę szeroki)
- Albert Park (jak w przypadku Montrealu)
- Istambuł Park ( bo konfiguracja i szerokość, bo niemal brak ryzyka przy błędach, przyczepny, wymaga skupienia i talentu)
- Bahrajn (jak powyżej)
- Szanghaj (jak powyżej)