Strona 1 z 8

Malowania bolidów F1

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 15:28
przez Mastah
11 grudnia Ferdynand będzie testował R28 (jako że francuski zespół nie będzie miał auta "przejściowego") na torze w Jerez, bo "po prostu nie mogę przez dwa czy trzy miesiące nie jeździć bolidem". 20 stycznia Hiszpan ma z kolei przetestować Renault R29, którego malowanie, jak widać na poniższej przeróbce, będzie inne niż w tym roku (witamy Total na pokładzie :)):

Obrazek

Tymczasem Filip będzie śmigał Ferrari w Jerez i Portimao. Do Hiszpanii oprócz niego wybiorą się także prawdopodobnie Kimi oraz Luca.

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 17:41
przez Pieczar
Total i Elf razem? A czy przypadkiem obie firmy nie robią paliwa/oleju? :-) A malowanie całkiem niezłe, takie... świąteczne :D Jeszcze tylko Ferdzia w stroju Mikołaja tam brakuje :-D

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 17:45
przez Harold
Tylko Total jest właścicielem marki Elf...

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 20:14
przez Pieczar
Aaa chyba ze tak :)

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 21:17
przez SoBcZaK
Przedni nos to wygląda jak czerwona kokardka :P Mild Seven wróć! :(

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 22:02
przez kuba
Harold napisał(a):Tylko Total jest właścicielem marki Elf...

Nazwa koncernu to chyba TotalFinaElf ...a może samo Total nie jestem pewien. A TOTAL ma być tylko okazyjnie na testy czy szykuje się zmiana ogólna i w 2009 będą promować tą marke ? :P ( osobiście w to wątpię )
SoBcZaK napisał(a):Przedni nos to wygląda jak czerwona kokardka :P Mild Seven wróć! :(

Pamiętaj że Japan Tobacco obejmował tylko ten obszar gdzie teraz mamy ING także skrzydło na upartego mogłoby i być nawet różowe a Mild Seven nie ma nic do tego xD :)

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 22:17
przez Karol
Total jako główny koncern i Elf jako produkt. Czyli podobnie jak w BMW reklama Petronas i produktu Syntium.

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 22:31
przez slipstream
Total jako główny koncern i Elf jako produkt

Nie tak, bo samo Total to również "tylko" produkt, w dodatku identyczny niemal jak elf (głównie olej).
Taka koegzystencja w świecie reklamy nie wchodzi w grę :-P

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Pn gru 01, 2008 22:50
przez Campeon
Total jest w WRC wraz z zespołem Citroena, więc wątpie by chciał również znaleźć się w F1, tym badziej, że Elf już tam jest :)

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Wt gru 02, 2008 1:18
przez Mastah
kuba napisał(a):Nazwa koncernu to chyba TotalFinaElf ...a może samo Total nie jestem pewien. A TOTAL ma być tylko okazyjnie na testy czy szykuje się zmiana ogólna i w 2009 będą promować tą marke ? :P ( osobiście w to wątpię )


Raczej zmiana ogólna, bo Ferdek wyjawił dla ekipy jednej z hiszpańskich stacji, że na przyszłorocznych kombinezonach i bolidach kolor czerwony zastąpi obecny niebieski.

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Wt gru 02, 2008 9:13
przez Sikorex
Fernando przyzwyczajaj się do czerwonego koloru ! LoL ! :wink:

Wygląda to niesamowicie nieestetycznie, gdzie tam czerwony do pomarańczowego ? :shock:

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Wt gru 02, 2008 10:12
przez Pieczar
sisiorex napisał(a):Wygląda to niesamowicie nieestetycznie, gdzie tam czerwony do pomarańczowego ?

Znajdź mi chociarz :arrow: chociaż fragment dotychczasowego malowania Renault, który wyglądałby estetycznie ;)

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Wt gru 02, 2008 12:24
przez slipstream
Wygląda to niesamowicie nieestetycznie, gdzie tam czerwony do pomarańczowego ?

Biały, żółty, pomarańczowy, czerwony - takie to oto spektrum pojawi się na Renault zatem. No cóż, przy odrobinie inwencji dałoby się z tej palety wyczarować coś ciekawego. Ale ING to bank, a banki to nie tytoń żeby odważnie malowali się na bolidzie.

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Wt gru 02, 2008 13:03
przez Pieczar
slipstream napisał(a):Ale ING to bank, a banki to nie tytoń żeby odważnie malowali się na bolidzie

Bo kiedyś to się robiło malowanie a potem do tego dopasowywało się sponsorów (nie tylko miejsce gdzie mają być loga, ale również barwy a nawet to kto będzie sponsorem). Teraz jest na odwrót - każdy sponsor chce żeby jego logo było jak najlepiej wyeksponowane. Jedynym zespołem, który robi dalej "po staremu" jest Williams, co zresztą widać - od kilku sezonów mają najładniejsze i najbardziej estetyczne malowania :) Nawet dobór sponsorów - wszystko w niebieskich odcieniach - Philips, RBS, At&t, Reuters, etc.

Re: Testy międzysezonowe 2008/2009

PostNapisane: Wt gru 02, 2008 14:03
przez slipstream
Nawet dobór sponsorów - wszystko w niebieskich odcieniach - Philips, RBS, At&t, Reuters, etc.

Jak chodzi o dobór sponsorów, to również BMW bardzo restrykcyjnie podchodzi do swojego CI i wszystkie loga są granatowe — Nawet Petronas na bolidzie nie jest w swoim należytym seledynowym kolorze.

kiedyś to się robiło malowanie a potem do tego dopasowywało się sponsorów

Bez przesady. Główny kolor zawsze narzucał sponsor — taka ikona jak biało-czerwony McLaren to nic innego malowanie dyktowane przez Marlboro. Żeby to zespoły dyktowały swoje kolory, to McLaren zawsze byłby pomarańczowy. Poza tym bywały i okropne pstrokacizny.
A i Williams sprzedawał się bez opamiętania, Williamsy były białe z zielonym (Fly Saudia), biało-żółto-granatowe(Canon, Camel), granatowo-białe (Rothmans) czy czerwone (Winfield) dlatego że Frank tak co kilka sezonów zmieniał upodobania kolorystyczne. Nie, bo sponsorzy wymagali. No i z ostatnich biało-granatowy Williams był taki bo zespół chciał? Nie, narzuciło takie barwy BMW które jak wiemy ostro zaangażowało się wtedy w tę ekipę.

Teraz jest na odwrót - każdy sponsor chce żeby jego logo było jak najlepiej wyeksponowane

Nie, teraz jest coś co się nazywa Corporate Identity, każdy element musi być zgodny z CI. Sztandarowym przykładem jest tu BMW - wszystko jest tu podporządkowane Identyfikacji wizualnej BMW.
Z tego samego powodu choćby ING nie może pokryć całego bolidu, bo Renault i jego CI wymaga tego żółtego elementu. Recepta w sumie jest prosta — jak najmniej sponsorów o sporym wkładzie. Najlepiej było wtedy kiedy był jeden główny, a reszta to tylko małe loga na skrzydle. Gorzej jak w Renault, ze musi być i Renault i ING.

Jedynym zespołem, który robi dalej "po staremu" jest Williams

Ano właśnie robi bardzo po nowemu — wszystko podporządkowane CI zespołu, a nie sponsora :wink: Dodatkowo nie trzeba dobierać sponsora w tych samych barwach, gdyż każdy sponsor przewiduje zastosowania swojego logo w kolorze czy tylko czerni lub bieli. Więc wcale Williams (czy BMW) nie muszą dobierać sponsora bardzo kolorystycznym kluczem, bo każdy sponsor ma przewidziane zastosowanie swojego loga w rożnych wariantach (dlatego Williams może sobie pozwolić na stosowanie białych logo na swoim bolidzie, gdyż stosowanie białego loga na ciemnym tle to właściwie podstawowy element identyfikacji dla każdej firmy).