Pamiętajmy, że zaprojektowanie toru, jak i każdej innej rzeczy to skomplikowany proces, który nie polega, mnie więcej, na tym: "wezmę sobie linię, tu ją zakrzywie i mam zakręt."
To dużo więcej rzeczy do uwzględnienia - w przypadku toru trzeba zacząć od przepisów i regulaminów poszczególnych serii do których tor ma być używany. Następnie trzeba wziąc pod uwagę teren, wszelkie parametry zakrętów, mieszanki asfaltu, odwodnienie, widowiskowość, zużycie opon, zaprojektowanie stref bezpieczeństwa, dróg ewakuacyjnych, ratunkowych, szacowany czas okrążenia dla danej serii, bliskość hoteli, budżet, i jeszcze wiele wiele innych rzeczy, o których nie myśli przeciętny kowalski oglądając tor. To tak na szybko wypisałem, ale zapewniam, że rzeczy do uwzględnienia jest o wiele więcej. Zaznaczam, że nie jestem architektem, więc pewnie nawet 10% nie byłbym w stanie wypisać.
Ciekawy jest to temat na pewno, ale zanim coś zaczniemy działać, polecam się zapoznać z tym tematem. Wtedy i świadomość tego co robimy i przyjemność będzie o wiele wiele większa.