Tor wyścigowy - projekt

Wszystko co dotyczy F1 i nie pasuje do żadnego z powyższych działów

Moderator: Ekipa F1

Postprzez ziomkris1 Pn lis 21, 2011 22:54  Re: Modele F1 i nie tylko

Kanciastość linii toru jazdy nie ma nic do rzeczy, tylko kanciastość toru no i pobocza.

Chodzi mi o wersje toru F1 a nie jak wygląda linia przejazdu :wink:
Tor ogólnie ciekawy ale faktycznie przynajmniej w jednym miejscu to te moje bolidy połamałyby zawieszenie na podjeżdzie a gdyby jednak im się udało pokonać ten odcinek to potem ...wyleciałyby w powietrze :wink:

Obrazek
Zmieniłem trochę "kanciastośc" podjazdu, teraz jest lżejszy, i tuż za oponami dodałem 11 metrowe siatki bezpeczeństwa przed "latającymi" bolidami które będą chronic kibiców ; )
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kidmaciek Wt lis 22, 2011 20:14  Re: Modele F1 i nie tylko

@ziomkris1 - fajny projekt, nie masz ochoty go wyrenderować? :)
kidmaciek
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 16:18
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez ziomkris1 Wt lis 22, 2011 20:16  Re: Modele F1 i nie tylko

ekhm ekhm a co to znaczy? :smile: :-D
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kidmaciek Wt lis 22, 2011 20:48  Re: Modele F1 i nie tylko

Mówiąc po naszemu: spowodować, aby dany model ze Sketchup wyglądał realistycznie. :P Ja polecam program Kerkytkea 2008, pobierz go i pooglądaj jakieś tutoriale na youtube. Samo ustawienie renderowania jest bardzo proste, ale żeby projekt wyglądał realistycznie to trzeba się pobawić z materiałami. Ja nauczyłem się jego obsługi w 2 dni, więc Tobie powinno to zająć jeszcze mniej, z tego co widzę :-D
Przykładowy render z podanego przeze mnie programu:
Obrazek
kidmaciek
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 16:18
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez ziomkris1 Wt lis 22, 2011 21:23  Re: Modele F1 i nie tylko

Wiesz ja mam 15 lat, fakt to jest moja ulubiona "przyszłośc" ale jeszcze jestem młody, i choc jeszcze nie to sie to pewnie niestety zmieni. Co do tego to dzięki looknę ; ) a zdjęcie jak można robic? ;)
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ziomkris1 Wt lis 22, 2011 22:24  Re: Modele F1 i nie tylko

P.S jak zgrac plik do kerkythea czy jakoś tak bo w tutorialach ze skethupa jest na górze "plugins" a mu mnei w sketchup nie ma tego a z niego wgrywało się pliki 3d :(
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez rolnik sam w dolinie Wt lis 22, 2011 22:34  Re: Modele F1 i nie tylko

Zdaje mi się, ze ten cały "Kerkytkea" obsługuje modele oparte na polygonach, natomiast GSU robi model oparty na krawędziach. Niezbyt jestem w temacie, ale wydaje mi się, że to nie zadziała. Do GSU lepiej standardowo v-ray (zwróć uwagę aby kupić wersję pasująca do Twojego Sketch Up'a)+tutki z youtube'a
rolnik sam w dolinie
 
Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 19:38

Postprzez ziomkris1 Wt lis 22, 2011 23:29  Re: Modele F1 i nie tylko

o rolnik skoro jesteś to co teraz, lepiej to wygląda? :wink:
No działa ale kiepsoko wygląda a ja wogle go nie ogarniam :shock: zrenderowałem ale to nie program dla mnie tak na początek
Obrazek
Obrazek
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ziomkris1 Śr lis 23, 2011 18:49  Re: Modele F1 i nie tylko

A i P.S wiem że powinienem skonczyc tamtą trasę ale z powodu braku pomysłu na dalszą częśc , zrobiłem już kolejny początek nowej trasy (layout zrobiłem podczas lekcji matematyki :P ) a oto on:
Obrazek
Obrazek
Trasa ma oficjalną długośc 3828,85m i zlokalizowana jest w Austrii 8-)
Długośc może się trochę zmienic gdyż myślę czy na jednej prostej nie zrobic trochę wyższego punktu
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kidmaciek Cz lis 24, 2011 18:15  Re: Tor wyścigowy - projekt

Kerkythea jest najpopularniejsza wśród użytkowników Sketchupa, więc MUSI działać :) Polecam ten poradnik: http://www.youtube.com/watch?v=DwVYAxD0SQw i oczywiście jego następne części :) Ja z niego się uczyłem i jak już wcześniej wspominałem, po dwóch dniach miałem ten program opanowany. V-Ray to wydatek rzędu co najmniej kilkuset złotych i nie ma sensu kupować go do domowego użytku, skoro są darmowe programy, które w zupełności wystarczą na potrzeby samouka.
kidmaciek
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 16:18
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez ASAD Pt lis 25, 2011 9:29  Re: Tor wyścigowy - projekt

Witam po długiej przerwie.
@ziomkris1 - nie wiem w jakiej szkole się uczysz i na jaki przedmiot owy tor Ci potrzebny, ale OLEJ wszystkie zagadnienia związane z geometrią toru wyścigowego! Jeżeli miałbyś robić tor zgodnie z zaleceniami FIA to polecam uzbroić się w duży segregator z dokumentacją i co najmniej 3 miesiące na przerobienie tego... Dlatego rób tak, jak chcesz, masz przecież 15 lat i do H. Tilke Ci jeszcze daleko. Aczkolwiek sama trasa wygląda obiecująco.
PS. Kilka rzeczy chciałbym zauważyć:

1)
Długość może się trochę zmienić gdyż myślę czy na jednej prostej nie zrobić trochę wyższego punktu

Długość trasy mierzymy w osi (w środku jezdni) gdy stanowi ona rzut na płaszczyznę (innymi słowy oficjalna długość toru nie zależy od niwelety* jezdni!),

2) Obrazek
Bezpośrednio przed wejściem w łuk poziomy, jak i w samym łuku, nie jest zalecana zmiana pochylenia podłużnego! Oczywiście na całej długości toru nie można stosować załamań niwelety*; stosuje się wyokrąglenia zgodnie z Załącznikiem O do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego - tłumaczenie dostępne (częściowo nieaktualne) na stronie Polskiego Związku Motorowego,

3) Obrazek
Konstrukcyjnie zadaszenie trybun da się rozwiązać, więc się nie przejmuj opiniami innych,

4) Obrazek
Tutaj to jawnie przegiąłeś z pochyleniem podłużnym jezdni. W sumie nigdzie w dokumentach nie podaje się maksymalnego pochylenia, ale 8% to bariera jakiej powinieneś się trzymać (po ludzku: 8% to pochylenie przeciwprostokątnej, gdzie przyprostokątne mają odpowiednio 100 m i 8 m).

* - sprawdź w wikipedii co to niweleta jest ;) Przyda Ci się!
Avatar użytkownika
ASAD
 
Dołączył(a): Cz lis 24, 2005 20:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez ziomkris1 Pt lis 25, 2011 10:27  Re: Tor wyścigowy - projekt

4) dlatego ten odcinek zmieniłem ; )
Normalne gimnazjum o profilu informatycznym :wink: (nie mówiąc o tym że nie mieliśmy w 2klasie gim informatyki :? )
Zacząłem grac zpowrotem w Gran Turismo 4 i się przyglądam tam poboczom itp w trasach i jeszcze cuś wykombinuję ; )
A projekt na zaj. plastyczne, miał byc dom ale wybłagałem o trybune :lol:
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ASAD Pt lis 25, 2011 10:46  Re: Tor wyścigowy - projekt

Dam Ci dobrą radę - nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu!
Innymi słowy, nie rób więcej niż potrzeba ;)
Powodzenia życzę!
Avatar użytkownika
ASAD
 
Dołączył(a): Cz lis 24, 2005 20:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez ziomkris1 Pt lis 25, 2011 12:15  Re: Tor wyścigowy - projekt

Wiem wiem (jakoś) ale po prostu codziennie robię chyba podczas lekcji i po chyba z 15 torów na kartce dziennie, i jakbym miał wybrac najlepsze layouty to by było ich ponad 200. Tory zacząłem rysowac 6 lat temu, i już mi się znudziło widok tras z góry (bo rysowac tak przestrzennie nie umiem) dlatego się za to wziąłem, i masz racje z tym że nie mogę przesadzac, ale mam nadzieję że chodzi o nie przesadzanie z dodatkami na każdej z osobnej trasy, bo jeszcze w najbliższym czasie planuje zrobic tor owalny Dan Wheldon speedway :)
Dziękuję bardzo ; )
"Sporty motorowe w Szwajcarii są złe, niedobre, śmierdzą" Adam Widomski :D
Szwecja-Anglia na wynik 2:2 - "Siedzi, nawet nie na stojąco" xD
Avatar użytkownika
ziomkris1
 
Dołączył(a): Śr kwi 08, 2009 13:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ASAD Pt lis 25, 2011 13:23  Re: Tor wyścigowy - projekt

Ehhh... młodość... i naiwność. Też myślałem, że narysowanie toru w planie to pikuś. Mnie to też wystarczało na pierwsze 6 lat (i też poświęcałem na to lekcje), ale jeśli zabrać się za to na poważnie, to dochodzi się do sprzecznych wniosków. Bo przez 6 lat robiło się tych planów za mało by nabrać doświadczenia, przy jednoczesnym marnowaniu na to czasu, bo tor wraz z całą infrastrukturą to zupełnie inna bajka niż bazgranie na kartce w szkole.
Dlatego odpuść sobie "bawienie się" w szczegółową geometrię trasy jeśli ma to być projekt do szkoły. Jeśli naprawdę się tym interesujesz poszukaj w sieci materiałów, przeczytaj je i przyswój wiedzę... Masz jeszcze na to czas. Kto wie, być może spotkamy się kiedyś na budowie toru :D
Avatar użytkownika
ASAD
 
Dołączył(a): Cz lis 24, 2005 20:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne tematy związane z F1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości