GPM 2015

Komentarze dotyczące przebiegu zabawy, informacje o problemach i błędach

Moderator: Ekipa F1WM

Regulamin działu
Temat "GP xxx" zakładamy najwcześniej po zakończeniu kwalifikacji.

Postprzez dycjusz Pn cze 01, 2015 21:13  Re: GPM 2015

Chciałbym w tym momencie od razu uciąć temat jednego składnika z danego teamu.
Nie wiem dokładnie gregoff jak nazywa się Twój team (Tomahawk?), ale taka zmiana była już omawiana po/przed którymś sezonem. Mało tego jednego roku jeszcze wspólnie z Marazem (ja w koli konsultacyjnej) uruchomiliśmy GPM2. Taka wersja testowa. Równoległa z głównym GPM w którym właśnie taka zasada panowała. Zainteresowanie było bardzo małe tym regulaminem. A sama "nowość" nie wprowadziła niczego super. Tak już jest, że w GPM wygrywa najlepszy w całym sezonie..a nie w poszczególnych GP.

I właśnie dla tych, których nie trafili ze składem jest m.in faza wstępna i jeśli chcesz to proponuje ewentualnie pomyśleć o tym jak ją "ulepszyć/rozwinąć", żeby była bardziej fair? obecnie zdecydowanie chroni ona interes tych, którzy startują od początku sezonu co jest dobre, ale faktycznie można by pomyśleć nad zwiększeniem kwoty zwrotu? z 75 do np 85-90%?
Albo coś za czym byłem kiedyś czyli osłabienie nieco roli typowania. Wprowadzenie dodatkowego punktu za wytypowanie najszybszego okrążenia?

Ale zdecydowanie nie jeden składnik.. Czasami trzeba zaryzykować. Obecnie Cena Williamsa bardzo atrakcyjna. Jedni poczekają i beda zbierać na Mercedesa (ale do tego czasu stracą być może kilka punktów), inni kupią już teraz składnik "rokujący" i bedą liczyć na to, że sie uda (jak w Monaco wspomnianym, w którym RBR zbobyło sporo punktów. Ale w Kanadzie już nie muszą;)
- Jakie są podobieństwa między F1 i rajdami WRC?

- Kierownica, cztery kółka i pedał. Kimi Raikkonen
Avatar użytkownika
dycjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 26, 2007 17:27
Lokalizacja: Trzciel
GG: 9309829

Postprzez gregoff Pn cze 01, 2015 21:40  Re: GPM 2015

Tak mój team to Tomahawk.

Może dlatego, że nie było takiej sytuacji jaka była w tej chwili? Może dlatego, że GPM się sprawdzał (i były nagrody) to ludzie nie chcieli się bawić w GPM2.

W połowie sezonu Ci zawodnicy którzy nie mają kasy na kupno najlepszej ekipy mają zerowe szanse na wygranie wyścigu. Bogate ekipy się bogacą a i tak nic sensowniejszego nie kupią niż cały skład Mercedesa a biedne nie mają kasy na kupno czegoś lepszego.

Jak już mówiłem nikt nie przewidywał aż takiej dominacji jednej ekipy w F1 i szanse na jakieś większe rotacje składem są bezcelowe bo ryzyko takiej zmiany jest niewspółmierne do zysków i znowu w pewnym momencie skład całej czołówki będzie się opierał na Mercedesie. Ktoś może na jeden wyścig zaryzykować inny skład, ale musi mieć pewność, że w kolejnym wyścigu może powrócić do pełnego składu Mercedesa.

W tym sezonie jest bezcelowe takie dywagacje bo nic nie zmienimy, ale moim zdaniem można by było rozpocząć pewną otwartą dyskusje na ten temat:) Kiedyś w necie widziałem bardzo podobną grę opierającą się właśnie na podziale składników.
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez dycjusz Pn cze 01, 2015 22:11  Re: GPM 2015

Była, była;) czasy Brown GP.. czasy dominacji RBR.. To zawsze bedzie tak, że któryś team bedzie szybszy.. inny bedzie lepszy strategicznie i bedzie "kąsał" i tym samym odbierał punkty.. jeszcze inny bedzie awaryjny.. Na tym polega F1.. na tym polega GPM. Na prawde podejdz do tego w ten sposób, że musi wygrać najlepszy w całym roku, a nie w jednym GP.

Tą edycje masz na razie troche słabszą, ale postaw sobie za cel to co bedzie realne do wykonania.. jeśli nie TOP 3 to TOP 100. ;) Małe cele. I wnioski. Rok temu miałem chrapke na Twoją pozycje w kl. wszech czasów.. niestety zamiast tego wypadłem z TOP 10;O Ale co mam powiedzieć;) To moja wina. Mój pech;) jedziemy dalej. w tym roku stawiam sobie za cel kąśnięcie TOP5 a wszystko co ponad to bonus. WALKA. Nagrody nie były problemem w GPM2. Problemem wg. mnie była nuda.. Kasy brakowało jak zawsze;p a jak już ktoś uzbierał swój TOP Team to na prawde nie miał co robić do końca sezonu.. bo co zmieniać jak masz już Merc, Ferrari, Williams i RBR? tylko typowanie;)

Uwierz. Wiem co mówie. Siedze w tym odpierwszej edycji. Team: Mclarem
- Jakie są podobieństwa między F1 i rajdami WRC?

- Kierownica, cztery kółka i pedał. Kimi Raikkonen
Avatar użytkownika
dycjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 26, 2007 17:27
Lokalizacja: Trzciel
GG: 9309829

Postprzez rocque So cze 06, 2015 17:02  Re: GPM 2015

Tak z innej beczki. Bawiłem się trochę przewidywaczem cen...
Wziąłem dla przykładu Vet i Rai.
Jeśli pierwszy (który de facto kosztuje więcej) zajmie pozycje 3 i 3 to podrożeje z 16,58 do 17,42.
Podmieniam na Kimiego (przy takich samych miejscach) i dostaję z 12,26 na 11,9.

P1 i wygrana - Hamilton cena bez zmian. To samo dla Rosberga i drożeje o 3,6mln.
Dlaczego to jest takie... pokręcone? Na logikę (przynajmniej moją) ktoś teoretycznie gorszy ('tańszy') uzyskując lepszy niż z reguły wynik powinien drożeć, a on zostaje przy tej samej cenie lub tanieje. Błąd przelicznika czy co?
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Postprzez Arya So cze 06, 2015 17:19  Re: GPM 2015

Nie wiem dokładnie, jak liczy się cennik, ale chyba cenę wylicza się na podstawie 3 GP. Trzecie GP od końca wypada na Bahrajn. Hamilton wtedy wygrał z PP, zatem jeżeli wygrałby i tutaj z PP, to ten nowy wynik "zastępuje" ten z Bahrajnu, i jako że jest taki sam, nic się nie zmienia. Kimi w Bahrajnie był drugi, zatem to drugie miejsce nie wlicza się do cennika, a wchodzi trzecie, więc spadek też jest zrozumiały. Sebie odpada natomiast piąte miejsce, więc jego cena rośnie.
#5 #7
Avatar użytkownika
Arya
 
Dołączył(a): Cz lip 23, 2009 20:40
Lokalizacja: Łódź
GG: 37788836

Postprzez dycjusz So cze 06, 2015 18:16  Re: GPM 2015

dokładnie tak jak mówi Arya. Wyniki z tego Quala i wyścigu zastępuje GP Bahrajnu. Dlatego przewidywacz cen liczy dobrze;)
- Jakie są podobieństwa między F1 i rajdami WRC?

- Kierownica, cztery kółka i pedał. Kimi Raikkonen
Avatar użytkownika
dycjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 26, 2007 17:27
Lokalizacja: Trzciel
GG: 9309829

Postprzez rocque So cze 06, 2015 22:33  Re: GPM 2015

W takim razie dzięki za wyjaśnienie. Drobny niuansik, ale zawsze się do czegoś przyda.
Przy okazji idzie się już domyśleć, dlaczego faza wstępna trwa 3 wyścigi. :wink:
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Postprzez gregoff Pn cze 08, 2015 14:43  Re: GPM 2015

dycjusz napisał(a):Była, była;) czasy Brown GP.. czasy dominacji RBR.. To zawsze bedzie tak, że któryś team bedzie szybszy.. inny bedzie lepszy strategicznie i bedzie "kąsał" i tym samym odbierał punkty.. jeszcze inny bedzie awaryjny.. Na tym polega F1.. na tym polega GPM. Na prawde podejdz do tego w ten sposób, że musi wygrać najlepszy w całym roku, a nie w jednym GP.

Tą edycje masz na razie troche słabszą, ale postaw sobie za cel to co bedzie realne do wykonania.. jeśli nie TOP 3 to TOP 100. ;) Małe cele. I wnioski. Rok temu miałem chrapke na Twoją pozycje w kl. wszech czasów.. niestety zamiast tego wypadłem z TOP 10;O Ale co mam powiedzieć;) To moja wina. Mój pech;) jedziemy dalej. w tym roku stawiam sobie za cel kąśnięcie TOP5 a wszystko co ponad to bonus. WALKA. Nagrody nie były problemem w GPM2. Problemem wg. mnie była nuda.. Kasy brakowało jak zawsze;p a jak już ktoś uzbierał swój TOP Team to na prawde nie miał co robić do końca sezonu.. bo co zmieniać jak masz już Merc, Ferrari, Williams i RBR? tylko typowanie;)

Uwierz. Wiem co mówie. Siedze w tym odpierwszej edycji. Team: Mclarem


Ale moim zdaniem należałoby spróbować chociaż porozmawiać o szansach na GPM testowy z opcją jeden składnik z jednego zespołu.
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez sneer Wt cze 09, 2015 15:29  Re: GPM 2015

Trzeba zmienić co innego: 50% ceny zespołu/zawodnika przy odsprzedaży. Jeśli zarządzanie zespołem (czyli spekulacje) mają mieć ekonomiczny sens, to należy z tego zrezygnować. Bo to blokuje i to drastycznie rozwój naszych teamów. Zauważcie: do obliczania ceny używa się wyników z trzech ostatnich GP. Co to finansowo oznacza w praktyce: żeby sprzedać zespół/zawodnika za tyle za ile się go kupiło, w ciągu tych trzech GP zespół musi podwoić swoją wartość. Co jest bardzo mało realne w praktyce. Oczywiście trzeba dodać do obliczeń ile pieniędzy zespół/kierowca dał pod postacią punktów, ale to i tak 50% wartości to jest wciąż mało. Dlaczego? Chociażby dlatego, że jak ktoś wtopił to, nie dość, że wartość zespołu/kierowcy spadła, to jeszcze z tego dostanie się tylko 50%. Promuje to asekuranctwo przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Lepsze rozwiązanie byłoby np. takie: cena odsprzedaży = aktualna cena rynkowa - wartość punktów zdobytych w trzech (dwóch, albo jednym w zależności od tego jak wyliczana jest wartość zespołu, w regulaminie o tym nie ma) ostatnich GP.

Kolejną dziwną rzeczą jest powiązania wyceny kierowcy z pozycją w kwalifikacjach. Nie ma punków za kwalifikacje ( a więc i pieniędzy) stąd też nie powinno to wpływać na cenę kierowcy.

Zakaz zakładania zespołu w czasie trzech pierwszych wyścigów można łatwo obejść: kupuje się najtańsze składniki (np. 4x Manor) i bazuje się na typowaniu. Najdalej po dwóch wyścigach wiadomo już co się najbardziej opłaca, można pozbyć się słabeuszy za 75% zakupionych środków (tańsi nie będą) i kupujemy tych dobrych. Zwłaszcza jak ktoś wystrzeli z formą może to być bardzo opłacalne.

Po fazie wstępnej zdobyte punkty powinny być przeliczane na pieniądze. Może nie w normalnym stosunku, ale 50% to minimum. Bo w ten sposób, jeśli ktoś zostaje z wcześniejszym wyborem to ma zablokowane zakupy przynajmniej na dwa, jak nie więcej następnych GP.

Tyle z mojej strony.
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Anderis Cz cze 11, 2015 20:21  Re: GPM 2015

sneer napisał(a):Kolejną dziwną rzeczą jest powiązania wyceny kierowcy z pozycją w kwalifikacjach. Nie ma punków za kwalifikacje ( a więc i pieniędzy) stąd też nie powinno to wpływać na cenę kierowcy.

Branie pod uwagę w trakcie wyceny także kwalifikacji powoduje, że kierowca z czołówki nie tanieje tak drastycznie, gdy spotka go pech np. w dwóch kolejnych wyścigach. Moim zdaniem ma to sens.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez dycjusz Cz cze 11, 2015 21:32  Re: GPM 2015

@sneer Anderis zmotywował mnie do przeczytania jeszcze raz ze zrozumieniem Twojej propozycji. Domyślam się, że grasz z nami jakieś 4-5 sezonów.. i nie "przechodziłeś" przez wiele zmian w naszej zabawie.

Oczywiście rozumiem Twoje argumenty, obiekcje, ale Do każdej podam Ci powód dlaczego jest tak a nie inaczej.

1. Jeśli chodzi o wartość zwrotu za składnik w trakcie sezonu to faktycznie 50% to nie jest dużo.
Są tak na prawde dwa sposoby gry:
Asekuracyjny- czyli ten kto dobrze trafi na początku podejmuje decyzje ostrożniej. Rzadziej dokonuje zmiany. Nie zastanawia się nad pechem swoich składników tylko liczy na ich szczęście. Zbiera pieniadze na "dobrze rokujące" skadniki i powoli kompletuje swój dream team.

Dynamiczny (na żywioł)- najczęściej Managerowie, którzy trafili średnio albo kiepsko. Dokonują zmian praktycznie co wyścig. Liczą na to, że innym składnikom niż ich powinie się noga, a ich składniki dowiozą duże punkty lub jakiekolwiek punkty. Liczą że duża dynamika spowoduje, że będą się utrzymywali punktowo na przyzwoitym poziomie a jak zobaczą dobrą okazję to ją wykorzystają.

Obiektywnie z punktu widzenia gr powiem Ci, że obecny sposób wyliczania cennika, ilość pieniędzy za 1 pkt (104 000) oraz zwrot pieniędzy za zawodnika działają prawie jak jeden organizm. Powoduje to, że zespół rozwija się w trakcie sezonu. W ten sposób najlepszy skład możesz skompletować dopiero na kilka ostatnich wyścigów. (wyobraź sobie, że jakakolwiek składowa się zmienia.. najlepszy skład zdobędziesz w połowie sezonu.. To tak na prawde reszta sezonu sprowadzona jest do typowania.. Troche mało fajnie.

2. Jeśli chodzi o sposób liczenia ceny. To jest dokładnie jak powiedział Anderis. Jest to ściśle powiązane z Fazą Wstęną. Ceny na start sezonu ustalane są ręcznie. Faza Wstępna ma dwa podstawowe zadania:
- stworzenie cennika automatycznego na 4 wyścig. (dlatego brane są pod uwagę 3 sesje Kwalifikacyjne 120 000xpunktacja za miejce+3 Wyścigi 240 000 x punktacja za miejsce) chodzi o większą ilość składowych do ceny, a także o zmniejszenie przypadkowości. W sytuacji gdyby hipotetycznie Lewis 2 razy nie dojechał do mety z powodu awarii oraz błędu innego kierowcy jego cena spadłaby dramatycznie nisko, a przecież nie świadczyłoby to o tym, że jest słaby, tylko o pechu. Dlatego wyniki kwalifikacji są też odzwierciedleniem formy danego zespołu.
- druga rola to dokładnie odpowiedź na Twoje kolejne spostrzeżenie. Tutaj posłuże się historią. Otóż były zespoły, które kupowały najtańsze składniki albo zaczynały grę od drugiego GP po to, żeby dać sobie czas na dokładniejsze poznanie formy zespołów podczas weekendu GP. Jak łatwo się domyślić znając formę kupowali składniki najlepiej rokujące podczas gdy inni albo byliby stratni o 25% wartości (co w przypadku każdego składnika zespołu dałoby na prawde dużą stratę) albo traciliby w kolejnych GP coraz więcej punktów. Jeśli Ty chcesz kupić skład za 3 mln (tyle najmniej trzeba byłoby wydać na start) to proszę bardzo. Ale raczej nikt tak nie ryzykuje. Raczej wszyscy podejmują rękawice i starają się skompletować skład od pierwszego GP (w końcu Ci, którzy trafią idealnie bedą mieli wtedy duże punkty).

3. Kasa za FW. Nie ma jej z prostej przyczyny. Zabawa jest taka sama dla wszystkich. I jeśli dajemy możliwość zresetowania składu po 3 GP z pulą 25 000 000$ to po to, żeby dać tym teamom możliwość jakiegokolwiek ułatwienia reszty sezonu (tracą punkty za składniki. za typowanie zostają im).
Jeśli natomiast przeliczyłbyś w jakiś sposób punkty zdobyte podczas FW na kase to mialoby się to nijak do tego "ukłonu" w postaci resetu składu.. No bo co byś zrobił? zwiększył budżet po resecie do 30 000 000? 40 000 000?
To jest po prostu nie do wyliczenia.


I ostatnia rzecz. Nasza Zabawa jest skierowana zarówno do "starych" Managerów jak i dla tych debiutujących. A co jest najważniejsze żeby odnieść sukces? Prostota regulaminu (który i tak jest dość rozbudowany) oraz stabilność zasad gry.


Sorki, że taka obszerna odpowiedz.
- Jakie są podobieństwa między F1 i rajdami WRC?

- Kierownica, cztery kółka i pedał. Kimi Raikkonen
Avatar użytkownika
dycjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 26, 2007 17:27
Lokalizacja: Trzciel
GG: 9309829

Postprzez sneer Śr cze 17, 2015 12:35  Re: GPM 2015

Bardzo dobrze, że obszerna, bo temat istotny. Przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz - brak czasu.
Faktycznie, to mój trzeci, albo czwarty sezon. I pierwszy w którym mi idzie nieźle.

Ad 1. Nie kwestionuję stosunku punkt/pieniądze, choć 1:104 jest trochę nienaturalnie. Najlepszy skład można zdobyć dopiero pod koniec. Zgoda, to jest słuszne. Ale - jeśli wtopi się na początku (piszę z doświadczenia), to potem nie ma już szans na cokolwiek. Sezon jest stracony i nie da się tego przeskoczyć. Więc co z tego, że pod koniec sezonu ma się najsilniejszy skład, jeśli mają go już wszyscy, a jest się daleko w klasyfikacji generalnej? Też zostaje tylko typowanie. Stąd te 50% to naprawdę jest za mało - nie można szybko zejść ze złych składników, a dobre stają się coraz droższe.

Ad 2. Pomysł obliczania wartości zespołu niezły, jeżeli Lewis nie dojechałby do mety, to owszem, jego wartość powinna dramatycznie spaść. Po prostu pech i tyle, a to jest w normalnym życiu spotykane.
Co do omijania ograniczeń: rozpoczęcie od najsłabszego składu może być ekstremalnie opłacalne. Nawet przez dwa wyścigi. Pewnie, że traci się punkty, ale jeśli jest tak jak w tym roku, że ktoś (Ferrari) niespodziewanie wystrzeli z formą to jest to potężny handicap. Bo po dwóch wyścigach można taki zespół naprawdę relatywnie tanio kupić. Oczywiście, jest się do tyłu w porównaniu z tymi którzy trafili na ten zespół od początku, ale w porównaniu z innymi jest się do przodu. Dlatego może odwrócić cenę wymiany: 50% w FW i 75% później?

Ad 3. Oczywiście ci co resetują skład, kasy nie dostają. Ale możliwość resetowania jest w ogóle dziwna: ma się budżet początkowy, a ceny już nowe. Więc w zasadzie jest to bez sensu.

Myślę, że główne różnice między naszymi opiniami polegają na tym, że je patrzę na GPM czysto "ekonomicznie", a nie "wyścigowo". Ale skoro są pieniądze, nawet wirtualne, to trzeba bardziej ekonomicznie....

Pozdrawiam
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Aquos Wt lip 21, 2015 21:26  Re: GPM 2015

Dlaczego cały czas jest blokada składów? To chyba jakiś błąd (czy może coś przeoczyłem?)
Pozdrawiam
Aquos
Avatar użytkownika
Aquos
 
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2005 11:15

Postprzez SQUZ Śr lip 22, 2015 16:00  Re: GPM 2015

no właśnie też chciałem zmienić skład a tu lipa :)
Avatar użytkownika
SQUZ
moderator
 
Dołączył(a): Śr sie 09, 2006 17:02
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez Michal2_F1 Śr lip 22, 2015 16:08  Re: GPM 2015

Zapewne chodzi o komplikacje związane z odwołaniem GP Niemiec.
Michal2_F1
 
Dołączył(a): N gru 14, 2008 10:12
Lokalizacja: Radziejów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Grand Prix Manager

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron