Nico Hulkenberg

Dyskusja o kierowcach i zespołach F1: byłych, obecnych i przyszłych

Moderator: Ekipa F1

Postprzez exxxile Pn lip 29, 2019 14:23  Re: Nico Hulkenberg

Dokładnie. To też głupia gadka z tym, że nie spodziewali się, iż jest tam tak ślisko - wszyscy widzieli co się działo na torze. Jeżeli warunki są zdradliwe a ty widzisz, że twój kolega w czerwonym czy jakimkolwiek innym bolidzie właśnie stoi rozbity o bandę w zakręcie nr X, to wiesz, że musisz bardzo w zakręcie nr X uważać. Tym bardziej, jeżeli dostajesz info przez radio.

Zwłaszcza Hulk przegina z wypowiedzią. Dlaczego niby asfalt na poboczu miałby NIE BYĆ zdecydowanie inny niż na torze? To nie jest asfalt do jazdy. Jeżdżenie poza limitem toru to ryzyko. Jeżeli jedziesz zbyt szybko, żeby zmieścić się w limicie toru, to ryzykujesz.
Avatar użytkownika
exxxile
 
Dołączył(a): Wt mar 26, 2013 21:35

Postprzez bartoszcze Pn lip 29, 2019 14:37  Re: Nico Hulkenberg

rocque napisał(a):cała trójka poniosła konsekwencje nieadekwatne do skali błędu.

Brzmi jak Vettel od poprzedniego GP Niemiec :twisted:

Umówili się na ten tekst o dragsterach? BTW Kimi też tam wyleciał OIDP i wrócił na tor.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez exxxile Pn lip 29, 2019 15:06  Re: Nico Hulkenberg

Kimi wrócił, Hamilton też koniec końców uratował sytuację i przynajmniej ukończył wyścig (nie skończył jak Bottas, choć wylecieli prawie identycznie). Hulk chyba najgorzej zachował się w tamtym miejscu - fakt, że prędkość miał chyba największą, mógł więc stracić nadzieję, ale mimo to nie wiem co chciał osiągnąć przez zablokowanie kół na tak śliskiej nawierzchni.

Z tymi nieadekwatnymi konsekwencjami to nie rozumiem - kto ustala "adekwatność do skali błędu"? Wyjechali poza tor w takich a nie innych warunkach, i musieli być świadomi (przynajmniej ci wypadający po Leclercu) co się tam dzieje na poboczu. Zresztą, dużo wcześniej Sainz miał tam kłopoty, także to nie była jakaś wielka tajemnica i niespodzianka, że wyjazd na ten asfalt może skończyć się ogromnymi kłopotami.
Avatar użytkownika
exxxile
 
Dołączył(a): Wt mar 26, 2013 21:35

Postprzez kubas33 Pn lip 29, 2019 15:09  Re: Nico Hulkenberg

Zgadzam się że powinno być więcej torów w których wyjazd poza tor ma duże konsekwencje. A nie, że kierowcy sobie bezkarnie przecinają lub nie mieszczą się w zakrętach i jedyne co tracą to maks kilka dziesiątych sekundy
kubas33
 
Dołączył(a): N mar 28, 2010 7:25

Postprzez idylla Pn lip 29, 2019 16:02  Re: Nico Hulkenberg

Obawiam się, że jedyne miejsca gdzie tego doczekasz to tory uliczne, które ma w planach Liberty, resztę klasycznych obiektów w miarę upływu czasu czeka los "paraboliki" z Monzy.
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez rocque Pn lip 29, 2019 19:01  Re: Nico Hulkenberg

Obejrzałem jeszcze raz wszystkie onboardy.
https://www.youtube.com/watch?v=wB65HVbZwcQ
Hamilton i Leclerc jechali zbyt szybko - biorąc pod uwagę to, że obaj założyli slicki. Mogą sobie pluć w brodę za prędkość albo za błędny dobór opon. Nie wiem co zrobiłby Leclerc z lepszym asfaltem, Hamilton z większym prawdopodobieństwem uniknąłby uszkodzeń. Gdyby w obydwu przypadkach nie było slicków, to pewnie nie byłoby też sprawy.
Sainz pomimo skręconej kierownicy jechał prosto i wciąż przyspieszał (wrzucił trójkę na moment przed wpadnięciem z krawężnika na lodowisko). Jeszcze chwila minęła zanim zorientował się jak wygląda sytuacja, wykręcił piruet i naprawdę niewiele brakowało do wpadnięcia w bariery i żwir.
Raikkonen miał największe kłopoty w granicach toru, więc dosyć wcześnie zmniejszył prędkość i uratował sytuację, ale i tak nie uniknął wycieczki do żwiru.
exxxile napisał(a):Dokładnie. To też głupia gadka z tym, że nie spodziewali się, iż jest tam tak ślisko - wszyscy widzieli co się działo na torze. Jeżeli warunki są zdradliwe a ty widzisz, że twój kolega w czerwonym czy jakimkolwiek innym bolidzie właśnie stoi rozbity o bandę w zakręcie nr X, to wiesz, że musisz bardzo w zakręcie nr X uważać. Tym bardziej, jeżeli dostajesz info przez radio.

Za Hamiltona i Leclerca nie będę się wypowiadał - to nie ich wątek i zasadniczo mi to wisi.
Przesłuchałem za to całe radio Hulkenberga od wycieczki Sainza do zakończenia wyścigu i była tylko wzmianka "Leclerc w barierach w zakręcie 16 na softach". Bez szerszego kontekstu takie szczątkowe określenie destruction derby na tym poboczu to jak nic nie powiedzieć. Hamiltona nie widział, wyłapał spin Verstappena na mediumach, dostał informację że Verstappen i Raikkonen nie są szczęśliwi ze slickami.
exxxile napisał(a):Zwłaszcza Hulk przegina z wypowiedzią. Dlaczego niby asfalt na poboczu miałby NIE BYĆ zdecydowanie inny niż na torze? To nie jest asfalt do jazdy. Jeżdżenie poza limitem toru to ryzyko. Jeżeli jedziesz zbyt szybko, żeby zmieścić się w limicie toru, to ryzykujesz.

W tym momencie dorabiasz swoje teorie do jego słów.
https://abload.de/img/hulkygk1e.png
On oczekiwał asfaltu jak w każdym innym miejscu poza torem - w omawianym rejonie był zdecydowanie gorszy.
Opanował bolid, skręcił kierownicę i wcisnął gaz, ale w tym samym momencie znalazł się po lewej stronie krawężnika, gdzie kompletnie nie było przyczepności i poleciał prosto, a z tego co mówi to tylko w tamtej sekcji był problem.
Skąd kierowca ma wiedzieć, że w takim miejscu jest lodowisko? Skąd? To już nawet nie chodzi o potencjalną niską przyczepność na mokrym torze poboczu, tam był kompletny jej brak.
Nikt nie przejeżdża takiego wyścigu idealnie w granicach toru, dlatego nie rozumiem co z krytyką stanu nawierzchni jest nie tak. Na kogoś musiało trafić i trafiło, gorsze błędy popełnili inni w bardziej przyjaznych fragmentach toru i ponieśli mniejsze lub żadne konsekwencje, a gdyby nie udał im się wyścig przez przygody w feralnym rejonie, to też dorzuciliby swoje trzy grosze do tej krytyki.
Ostatnio edytowano Pn lip 29, 2019 20:17 przez rocque, łącznie edytowano 2 razy
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Postprzez bartoszcze Pn lip 29, 2019 19:03  Re: Nico Hulkenberg

rocque napisał(a):To już nawet nie chodzi o potencjalną niską przyczepność na mokrym torze, tam był kompletny jej brak.

To nie był tor.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Dime Wt lip 30, 2019 8:40  Re: Nico Hulkenberg

bartoszcze napisał(a):Umówili się na ten tekst o dragsterach? BTW Kimi też tam wyleciał OIDP i wrócił na tor.


Ale to 'pobocze' to jest w rzeczywistości dragstrip (tor do wyścigów równoległych) :)

https://www.youtube.com/watch?v=6NG6ZK6PQaI

https://f1i.com/wp-content/uploads/2019 ... 25x500.jpg

Więc używacie tekstu do dragsterach jest jak najbardziej poprawne przez kierowców. Fakt również, że mocno nagumowany asfalt w deszczu jest śliski jak lód.
Wydaje mi się, że nieco źle jest interpretowana cała dyskusja nt pobocza. Pobocze z pasem zieleni czy z pułapką żwirową to jedno, dragstrip na zewnętrznej zakrętu to drugie.
Dime
 
Dołączył(a): Pn paź 08, 2018 23:09

Postprzez sneer Wt lip 30, 2019 10:16  Re: Nico Hulkenberg

No ale nie rozumiem - primadonny narzekają, że im się ciężko jeździ. Nie tak powinna wyglądać F1. Leclerc swoim jęczeniem dużo stracił w moich oczach.
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rno2 Wt lip 30, 2019 10:41  Re: Nico Hulkenberg

Równie dobrze zaraz za linią toru mogłaby być bariera. Założenie jest takie, że kierowcy mają jeździć po torze, a nie poboczach.
To samo pierwszy i ostatni zakręt - sędziowie analizowali każdy przypadek wyjechania poza krawężnik, natomiast w Kanadzie w ostatnim zakręcie zaraz za krawężnikiem jest mur i jakoś nie ma zbyt wielu chętnych na przekraczanie limitów toru.
rno2
 
Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 11:29
Lokalizacja: Konin
GG: 4666507

Postprzez qTeck Wt lip 30, 2019 11:30  Re: Nico Hulkenberg

exxxile napisał(a):Dokładnie. To też głupia gadka z tym, że nie spodziewali się, iż jest tam tak ślisko - wszyscy widzieli co się działo na torze. Jeżeli warunki są zdradliwe a ty widzisz, że twój kolega w czerwonym czy jakimkolwiek innym bolidzie właśnie stoi rozbity o bandę w zakręcie nr X, to wiesz, że musisz bardzo w zakręcie nr X uważać. Tym bardziej, jeżeli dostajesz info przez radio.

Zwłaszcza Hulk przegina z wypowiedzią. Dlaczego niby asfalt na poboczu miałby NIE BYĆ zdecydowanie inny niż na torze? To nie jest asfalt do jazdy. Jeżdżenie poza limitem toru to ryzyko. Jeżeli jedziesz zbyt szybko, żeby zmieścić się w limicie toru, to ryzykujesz.

Wypowiedź Hulka zdaje się wynikać z przyzwyczajenia do asfaltowanych, coraz bezpieczniejszych poboczy. Jestem zdania, że za każdym razem gdy kierowca opuszcza tor powinien się liczyć z ewentualnością natychmiastowego DNF-a.
I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Postprzez rocque Wt lip 30, 2019 15:20  Re: Nico Hulkenberg

Dime napisał(a):Ale to 'pobocze' to jest w rzeczywistości dragstrip (tor do wyścigów równoległych) :)

https://www.youtube.com/watch?v=6NG6ZK6PQaI

https://f1i.com/wp-content/uploads/2019 ... 25x500.jpg

Więc używacie tekstu do dragsterach jest jak najbardziej poprawne przez kierowców. Fakt również, że mocno nagumowany asfalt w deszczu jest śliski jak lód.

You made my day :D :dobrze:
Hulkenberg is right. Znowu :)
Dime napisał(a):Wydaje mi się, że nieco źle jest interpretowana cała dyskusja nt pobocza. Pobocze z pasem zieleni czy z pułapką żwirową to jedno, dragstrip na zewnętrznej zakrętu to drugie.

Kolejny raz w punkt. Chodzi tylko o przejrzystość - skoro jest problematyczne miejsce i organizowanie takich a nie innych wyścigów w tym miejscu ma swoje odzwierciedlenie w nawierzchni, to do cholery można by poinformować kierowców na jakiejś odprawie: "hej, pobocze przy tych zakrętach służy wyścigom dragsterów i w deszczu może być piekielnie ślisko" - wtedy każdy ma świadomość bardziej niebezpiecznego miejsca albo po prostu wysypać cały zakręt żwirem czy zrobić bliżej ścianę.
Ściana albo pułapka żwirowa mają swoje konsekwencje klarowne dla wszystkich, a obecny stan rzeczy daje ułudne wrażenie, że margines błędu jest o wiele większy niż w rzeczywistości.

Hulk popełnił mały błąd i opanował bolid, ale konsekwencją było pobocze - w miejscu, z którym był autentyczny problem.
Gdyby tak było w każdym zakręcie i nikt nie miałby o tym bladego pojęcia, to z 3/4 stawki nie ukończyłoby tego wyścigu.
Takim sposobem kierowca, który jechał świetne zawody i wraz z kilkoma innymi zapewnił widowisko został z niczym, bo "wybrał" sobie zły zakręt na błąd. Jak on ma czelność skrytykować nawierzchnię z anomalią rzędu 1/100 albo 1/1000...
Na drugim biegunie Stroll, który stracił kontrolę nad bolidem i sunął bezwładnie w kierunku żwiru, ale ocaliła go normalna nawierzchnia, której zapewne się spodziewał. Stroll, który wlekł się na szarym końcu i prawie dojechał na podium.

Wniosek po wyścigu?
Lepiej jechać jak babcia do supermarketu niż się ścigać. Nie chcemy nieprzewidywalnych wyścigów, chcemy procesje!
Tylko nie płaczcie potem, że Formuła 1 to oszczędzanie wszystkiego, kierowcy to beksy i nie cisną, a kiedyś było lepiej.
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Postprzez bartoszcze Wt lip 30, 2019 15:35  Re: Nico Hulkenberg

Jest naprawdę niesamowicie śmieszne, że raz w dyskusjach pojawia się "niech tory karzą kierowców za błędy", a raz "lepiej jechać jak babcia niż się ścigać".

Kierowca ma trzymać się toru. Jak chce ryzykować to niech przed wyścigiem starannie sobie wszystko sprawdzi (po to jest grid walk).

Vettel rok temu popełnił drobny błąd, skończył w ścianie i rok z tego powodu "cierpiał".
Hulkenberg przedwczoraj popełnił drobny błąd, skończył w ścianie i "panie co za niesprawiedliwość!"
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Kazik Wt lip 30, 2019 16:15  Re: Nico Hulkenberg

rocque napisał(a):
Wniosek po wyścigu?
Lepiej jechać jak babcia do supermarketu niż się ścigać. Nie chcemy nieprzewidywalnych wyścigów, chcemy procesje!
Tylko nie płaczcie potem, że Formuła 1 to oszczędzanie wszystkiego, kierowcy to beksy i nie cisną, a kiedyś było lepiej.

Tak w sumie to nawet nie wiem jak ten cytat mógłbym dopasować do Nico Hulkenberga?
Wiem, że jesteś jego fanem ale jedyne co mi tu pasuje to tylko to, że Nico to beksa i konfiguracja toru sprawiła, że wyleciał pomimo tego że cisnął...po podium. On tam nigdy nie zajedzie. :nie:
Co prawda on wcześniej tak nie płakał na przeciwności losu ale od pewnego czasu (na starość) już tak ma. To chyba zaczęło się gdzieś tak w czasie gdy do Kevina podszedł podczas jego wywiadu...
https://www.youtube.com/watch?v=21T8d0SA5Js
On nie umie unikać problemów i z rywalami i bez nich pomimo tego, że nadal jest szybki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez atb Wt lip 30, 2019 16:41  Re: Nico Hulkenberg

rocque napisał(a):Wniosek po wyścigu?
Lepiej jechać jak babcia do supermarketu niż się ścigać.

Ależ bzdura.
Ściganie, to jazda na limicie i umiejętność jego znalezienia. Hulkenberg ten limit przekroczył. Kilkunastu innym kierowcom udało się dojechać, trzem nawet na podium, o które się ścigali.
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 21:32
GG: 25032226

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kierowcy i zespoły

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości