[Zespoły] Toyota

Dyskusja o kierowcach i zespołach F1: byłych, obecnych i przyszłych

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Krauza Wt maja 25, 2010 22:21  Re: [Zespoły] Toyota

Pointrox napisał(a):Słyszałem gdzieś że John Howett rozbił TF110 gdy jeździł po fabryce :lol:


No to mamy odpowiedź dlaczego się wycofali :rotfl:
Avatar użytkownika
Krauza
 
Dołączył(a): So cze 09, 2007 16:24
Lokalizacja: Rydułtowy - Śląskie Holywood
GG: 9858509

Postprzez Mariusz Pt maja 28, 2010 14:02  Re: [Zespoły] Toyota

patgaw napisał(a):Bolid na rok 2010 ktory nigdy nie wyjechal na tor, wyglada na dosc zaawansowany aerodynamicznie :)

Obrazek

http://i46.tinypic.com/2vdi1p0.png
http://www.racecar-engineering.com/imag ... ee42dd.jpg

Mam pytanie odnośnie tego samochodu. Otóż jak wiemy Stefan Grand Prix był zainteresowany projektami do TF110 i współpracą z Japończykami. Jak to się skończyło to pamiętamy... Ostatnio też czytałem, że ART Grand Prix oraz Hispania Racing Team chcieliby zakupić prawa do tego projektu po tym, jak rozstali się z włoską Dallarą. Co więcej, ponoć samochód był sprawdzany - testował go Kazuki Nakajima. Czy mógłby to ktoś potwierdzić, albo zaprzeczyć czy uzupełnić?

Chodzą plotki, że to całkiem całkiem przyzwoite auto.
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez l00kers Pt maja 28, 2010 14:09  Re: [Zespoły] Toyota

Był sprawdzany bo były fotki z tego wydarzenia. Samochód pewnie jest przyzwoity bo wszystkie bolidy Toyoty były przyzwoite a TF109 był bardzo dobrym bolidem na niektórych torach. Jak mają kase to niech go biorą odrazu, napewno jest lepszy od obecnego bolidu HRT i to pewnie kilka ładnych sekund
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez juras70 Pt maja 28, 2010 14:11  Re: [Zespoły] Toyota

Tylko ciekawe, czybyłby/będzie przyzwoity kiedy będą zwykłe dyfuzory (czyli jednopoziomowe). Wiele konstruktorów mówiło, że pod podwójny dyfuzor stosuje się chyba inne zawieszenie itp.
Avatar użytkownika
juras70
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 15:32

Postprzez wartek Pt maja 28, 2010 14:45  Re: [Zespoły] Toyota

w przyszlym roku ten bolid bedzie praktycznie bezuzyteczny :)
wraz ze zmiana dyfuzora zmienia sie calkowicie koncepcja aero calego bolidu
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez SirKamil Pt maja 28, 2010 15:30  Re: [Zespoły] Toyota

To złożone zagadnienie. Nie wiem jakie plany ma Carabante ale ostatnie doniesienia zaskoczyły mnie... połowicznie. Od momentu pokazania TF110 mamy wielkie aj waj i raz dwa wszyscy chcą Toyotę kupować, bo "pewnie jest szybka"... pewnie jest, ale kupiona teraz jest średnio użyteczna w kontekście sezonu i nie chodzi tu o pomalowanie... ale wsadzenie doń komponentów Coswortha & Xtrac. Widzi mi się, że taka operacja dalece przekracza możliwości HRT. Być może strategia zakłada kupienie tego samochodu wraz z dokumentacją, jako prawdziwiej skrabnicy wiedzy o nowoczesnym samochodzie F1 i robienie na ten podstawie własnej fury na 2011 rok pod Coswortha i płaski dyfuzor... To może im się w pewnym sensie udać...

Natomiast zjem własny krawat, jeśli HRT kupi fabrykę Toyoty w Marsdorf... To cały kompleks, obliczony na wytwarzanie >90% komponentów we własnym zakresie, w tym silników i skrzyń biegów (do 2009 tylko Ferrari i Toyota dysponowało czymś takim skupionym w jednym obiekcie), do nawet 1000 pracowników a jak jeszcze dodać do tego niemieckie koszty pracy...
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Gie Pt maja 28, 2010 17:36  Re: [Zespoły] Toyota

A może Toyota chce wrócić do F1? :D Tak tylnymi drzwiami.
Czy Sakon jest jakoś powiązany z Toyotą? Zrobiło się głośno z kupnem TF110 i nagle Sakon wyjechał na tor.
Avatar użytkownika
Gie
 
Dołączył(a): Wt wrz 29, 2009 16:00

Postprzez hideto Pt maja 28, 2010 17:42  Re: [Zespoły] Toyota

Jest po prostu testerem HRT, tzn płaci kasę za to że się przejedzie raz na jakiś czas w piątek. Związany był z hondą a nie toyotą (starty w SA przypominam)
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Mariusz Pt maja 28, 2010 20:02  Re: [Zespoły] Toyota

Podzielam opinię, jaką wyraził SirKamil. Zakładając, że auto weszłoby do stawki w tym roku, nawet pod koniec fazy zimowych testów i uczestniczyło w sezonie 2010 od samego początku, a dalej było rozwijane, to sądzę, że dziś byłoby na poziomie bolidu Force India przynajmniej. Pamiętajmy, że Toyota zazwyczaj produkowała samochody, które walczyły o miejsca tuż za strefą podium. Sądzę, że nie inaczej byłoby i tym razem, przynajmniej. A może i lepiej. Tego się nie dowiemy. Ale biorąc pod uwagę to auto teraz i obecne bolidy F1 będące w Turcji to już nie byłbym przekonany do osiągów i konkurencyjności tego japońskiego cacka. Auto przecież jest nierozwijane od kilku miesięcy. I zgadzam się z tym, że na miejscu szefów HRT to wykupiłbym już nie tylko sam samochód, ale całą dokumentację i na podstawie tego zbudował samochód już na sezon 2011. Taki manewr kilka lat temu zrobiło Super Aguri z bolidami Arrows, odkupionymi chyba z resztą od Minardi, jeśli dobrze pamiętam.
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez SirKamil Pn sie 30, 2010 0:47  Re: [Zespoły] Toyota

W ramach przypomnienia, kilka zdjęć TF110. Ciekawe jest szczególnie pierwsze zdjęcie- widać na nim niespotykaną wysokość nosa i mocowań skrzydła. Tutaj nawet Sauber wymięka. Interesująca jak bardzo inżynierowie Toyoty dążyli do osiągnięcia takiego efektu- nos jest maksymalnie płaski, przez co pewnie też nieco cięższy. W jednym z wywiadów rzuciło mi się w oczy stwierdzenie dyr. technicznego Toyoty, że to warunek możliwie najlepszego działania ich dyfuzora. Kontrastuje to z dość niskim nosem Renault, niewiele wyższym McLaren dodatkowo ze spiterem tuż pod nim (a przecież te zespoły chwalono za dobre rozwiązania dyfuzora) i w sumie z większością stawki gdy nie starano się tak usilnie windować tą partię- nawet RBR. Wiemy, że nic nie wiemy.

Obrazek
Obrazek
http://originalgaijin.files.wordpress.c ... =600&h=400
http://originalgaijin.files.wordpress.c ... =600&h=400
http://originalgaijin.files.wordpress.c ... =600&h=400
http://originalgaijin.files.wordpress.c ... =600&h=385
http://originalgaijin.files.wordpress.c ... =600&h=334
http://originalgaijin.files.wordpress.c ... =600&h=400
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez forza_f1 Pn sie 30, 2010 8:38  Re: [Zespoły] Toyota

Patrząc na te zdjęcia zupełnie nie wiem dlaczego Toyota się wycofała. Ten bolid mógłby walczyć z RBR i Macami a teraz będzie walczył z kurzem...

mod napisał(a):Patrząc na ten post zupełnie nie rozumiem, po co został stworzony. Czyżby autor po wyglądzie potrafił oceniać prędkość bolidu i kondycję finansową firmy? Może zatrudni się zamiast tunelu aerodynamicznego i audytora księgowego? Za mobilność i szybkość analizy zgarnie kilkadziesiąt milionów $ rocznie!
LUDZIE - zastanówcie się, zanim napiszecie tu takie bezsensowne bzdury!
Odpowiedzcie sobie na pytanie:
" kto ma przeczytać moje wypociny i po co? "
"As soon as you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A.Senna
Avatar użytkownika
forza_f1
 
Dołączył(a): Cz cze 03, 2010 9:38
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Postprzez wartek Śr wrz 01, 2010 21:21  Re: [Zespoły] Toyota

szkoda ze nigdy nie wyjechal na tor.
akurat wysoki nos to zadna niespodzianka w tym sezonie, nos jest pierwszym elementem ktory kieruje powietrze pod lub nad bolid, przed sezonem i prezentacjami bolidow tylko slipstream uwazal ze nosy wcale nie pojda do gory :)
szkoda ze nikt nie odkupil tego projektu.
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez SirKamil Śr wrz 01, 2010 21:22  Re: [Zespoły] Toyota

żadna niespodzianka- łał. Nigdzie nie napisałem, że mnie to dziwi, ale sens mojego posta jest inny.
Ostatnio edytowano Śr wrz 01, 2010 21:53 przez SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez slipstream Śr wrz 01, 2010 21:50  Re: [Zespoły] Toyota

tylko slipstream uwazal ze nosy wcale nie pojda do gory

Zbyt silne przywiązanie do opcji zwycięzców (czyt. rozwiązania BGP) ignorując rozwiązania najszybsze (czyt. RBR). Swoją droga jak wielce musiała się różnic poprzednia aerodynamika F1, skoro jeśli wysoki nos jest taką oczywistą oczywistością, to niemal przez ostatnią dekadę nie był on stosowany (poza z czołówki jednostkowymi przypadkami McLarena A.D. 2000 czy Ferrari '99). Aerodynamika nadwozia dominowała jednak nad funkcją dyfuzora? Zresztą skoro to było i tak takie oczywiste, czemu tak niewielu w 2009 zdecydowało się na zupełnie zadarty nos...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Pieczar Śr wrz 01, 2010 22:10  Re: [Zespoły] Toyota

Pewnie tak. Zresztą podniesienie nosa na pewno ma też swoje konsekwencje - po prostu trzeba znaleźć najlepsze rozwiązanie. Brawn GP, który od początku był robiony pod DD miał najniższy nos w stawce. Widać w ich koncepcji takie rozwiązanie spisywało się najlepiej. Obecnie Renault, które też ma dosyć wypasiony DD, ma chyba najniższy nos w stawce. To nie jest takie oczywiste jakby się mogło wydawać.

EDIT.
Jeszcze a propo takich koncepcji pójścia w stronę jednego rozwiązania aero - w 79 roku, kiedy wszyscy już skopiowali pomysł Chapmana na wingcara, ten chciał zmaksymalizować efekt przyziemny. Zrobił to kosztem ogólnego balansu bolidu, przez co bolid był bardzo nerwowy w prowadzeniu. Efekt - stracony 79 sezon i w zasadzie koniec ery Lotusa (co dobiła jeszcze śmierć Chapmana i późniejsza zmiana przepisów).

Inne rozwiązanie, zaprezentowane przez Arrowsa, które było uznawane wręcz za ekstremum jeśli chodzi o wykorzystanie efektu przyziemnego okazało się kompletną klapą. Podobnie może być teraz z wysokością nosów i wynikającą z tego efektywnością dyfuzorów :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kierowcy i zespoły

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości