[Zespoły] Lotus/Renault

Dyskusja o kierowcach i zespołach F1: byłych, obecnych i przyszłych

Moderator: Ekipa F1

Postprzez bohdi N lis 12, 2017 22:09  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

bartoszcze napisał(a):@up
Uświadomiłeś mi, że mogli jechać na skręconych jednostkach, żeby dojechać. Zaczekam na wypowiedzi po...


Wszystkie jednostki Renault mialy dzisiaj "skrecone" turbo i wg Hornera tracili ok 20-30 km. W AD maja juz jechac na 100%.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez bartoszcze Wt lis 14, 2017 13:58  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Abiteboul o rozwoju zespołu:
“We have massively recruited new people, very aggressive people – actually a lot coming from Red Bull Racing – and we have upgraded our windtunnel, and next year our CFD cluster (..)
“In total, the team was 475 and is now 645 and it will be 700 at the end of next year. And a group like aerodynamics, that is the fastest-growing group of people, because when we bought the team it was a bit less than 60 and it’s now 120 people

"Masowo zatrudnialiśmy ludzi, wielu z RBR, ulepszyliśmy tunel i w przyszłym roku ulepszamy kompleks CFD"
"W sumie zespół zatrudniał 475 osób, obecnie 645 i pod koniec przyszłego roku będzie 700. Najszybciej rosnąca grupa to aerodynamicy, kiedy kupowaliśmy zespół było nieco mniej niż 60 osób, teraz jest 120"
https://www.motorsport.com/f1/news/how- ... it-978471/
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez bartoszcze Wt lis 28, 2017 16:12  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Allen pisze, że Hulkenberg walcząc z Perezem dostał zgodę na używanie najmocniejszego trybu silnika przez 12 okrążeń, podczas gdy normalnie tylko przez sześć.
To a propos "producent manipuluje".
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Woolf Wt sty 30, 2018 21:27  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Obrazek

Czyżby sylwetka nowej Reni?
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez pablo87 Wt sty 30, 2018 22:05  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Nie wykluczone, chociaż przypominając sobie poprzednie prezentacje Lotusa/Renault i znając pomysłowość chłopaków z Enstone, nie zdziwiłbym się jeśli na prezentacji zobaczymy ztuningowene RS17
Prawdziwe RS18 znając życie zobaczy światło dzienne dopiero 26.02 na testach.
pablo87
 
Dołączył(a): So gru 19, 2015 17:39

Postprzez bartoszcze Wt lut 20, 2018 16:11  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Aitken ogłoszony jako rezerwowy.

Obrazek
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez rocque Pn kwi 09, 2018 13:59  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Przed Australią AMuS twierdził, że bolid lepiej spisuje się na twardszych mieszankach i na symulacji wyścigu Hulk był lepszy niż kierowcy Haasa. Nico wspominał też, że balans nie pasuje raz z przodu innym razem z tyłu.
https://www.motorsport.com/f1/news/hulk ... 21968/?s=1
Nico nie jest zadowolony z bolidu - balansu i charakterystyki. Carlos był bardziej optymistyczny, ale czy podziela ten optymizm po weekendzie w Bahrajnie? Wątpię.

Szkoda błędu Hulka z Australii, przez który ograł go Ricciardo - była szansa na dojechanie przed jednym bolidem Red Bulla (nie zrobiliby podcięcia we dwóch naraz). Kolejna pozycja uleciała przez VSC na rzecz Alonso.

W Bahrajnie Nico pojechał cudowny wyścig - z tego pakietu nie dało się wycisnąć więcej. Dzięki dobrej linii w pierwszym zakręcie odzyskał stracone pozycje i prawie wyprzedził Magnussena - było tam ostro przez chwilę :)
Później zatrzymał Alonso, który oprócz ostatniego stintu jechał na twardszych mieszankach, a mimo to nie odpadł dalej niż na pięć sekund. Strategia była dobra - w przeciwieństwie do realizowanej przez Alonso, a pit stopy u Hulka były jednymi z najszybszych w stawce.
Carlos nie trafił z ustawieniami i zbyt długo jechał na miękkiej mieszance. Najpierw bananowo-napojowe kłopoty, teraz kolejny weekend do zapomnienia - oby poszło lepiej w Chinach.
Obaj kierowcy oszczędzali paliwo (w Australii też) i u Alonso na TR coś przebąkiwali o problemach Hulka z baterią w Bahrajnie.

Renault nie jest szybsze ani od Haasa ani od McLarena, a na dodatek z kapelusza wyskoczyło Toro Rosso. Większe poprawki podobno na czwartą/piątą rundę, przydałby się też upgrade po stronie silnika - Cyryl przed sezonem obiecywał "magiczny guzik" na Q3.
McLaren ma opóźnienia względem testów i wciąż przywozi nowe części - daje to jakieś szanse, że nie będą zdolni przywieźć za kilka wyścigów dużego pakietu poprawek. Nie wiem jak z pozostałymi dwoma konkurentami. Na chwilę obecną wypadałoby nie popełniać błędów i liczyć na cudze wpadki, bo nie jest zbyt różowo.
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Postprzez rocque Pn lip 02, 2018 13:40  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Wczorajszy wyścig był niczym kosa pod żebra - najgroźniejszy rywal zredukował stratę w generalce z 35 do 13 punktów.
W sumie to też zimny kubeł wody na głowę.

Renault jest czwarte tylko dzięki wtopie Haasa z Australii, przespaniu momentu na zjazd Magnussena przy VSC w Chinach i staranowaniu go w Baku przez Ericssona oraz kiepskiej postawie Grosjeana.
McLaren mimo katastrofy na testach, kiepskiego bolidu i porażki w trzech ostatnich rundach nazbierał naprawdę dużo punktów. Force India ma kłopoty finansowe, na początku roku byli nigdzie, a na torach ze sporą ilością odcinków z gazem w podłodze bardzo nie odstają. Na dokładkę żółtodziób z Toro Rosso objechał ich dwa razy, a Leclerc po GP Francji był rozczarowany pomyłką, bo twierdzi, że mógł Hulka pokonać. Boję się pomyśleć na co byłoby stać bardziej bardziej doświadczonych/lepszych w danej chwili kierowców w tych ostatnich zespołach...

Bolid daje możliwość punktowania na większości torów i to jest jedyna zaleta. Słaby w kwalifikacjach - raz na czysto "najlepsi z reszty" (Kanada), bo Haas dostał zadyszki. Świetne okrążenia w dwóch pierwszych Q2 tego sezonu, ale co z tego, skoro jest walka o powtarzalność. Lepiej na dystansie wyścigu. Bolid ciężki do ustawienia - odwrócić sytuację po nieudanym piątku jak Alonso w Monako albo Leclerc we Francji? Zapomnij. Odnoszę wręcz subiektywne wrażenie, że to chyba najgorsza maszyna pod względem komfortu jazdy zaraz po Williamsie.
Nico lepiej sobie poradził na początku sezonu, teraz inicjatywa po stronie Carlosa. Nie mam nic do zarzucenia kierowcom, dość dobre wydawały mi się też reakcje strategów na wydarzenia na torze.

Hulk miał cztery kilogramy nadwagi - nowe MGU-K przyniosło redukcję o dwa i pół. Największym problemem jest podsterowność w szybkich zakrętach - jakieś poprawki z Kanady miały pomóc, jednak w Austrii Haas był szybszy w średnio-szybkich i szybkich łukach. O wiele szybszy.
Następne wyścigi: Silverstone, Hockenheim, Hungaroring, Spa, Monza.
https://www.auto-motor-und-sport.de/for ... ault-haas/

Jeśli P4 w generalce ma być zielonym światłem dla większego budżetu to nie wygląda to za dobrze, bo może to nie pójść w parze z szybkim porzuceniem rozwoju tegorocznej konstrukcji.
Delikatnie mówiąc - nie wydaje się to najlepszą drogą na redukcję strat do czołówki.
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Postprzez bartoszcze Pn lip 02, 2018 14:34  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

rocque napisał(a):Jeśli P4 w generalce ma być zielonym światłem dla większego budżetu

To jakaś istotna zmiana w strategii długofalowej? W przyszłym roku mieli walczyć o podia/zwycięstwa, a za dwa lata o tytuł. Z budżecikiem midfieldowym poza midfield nie wyjdą, zresztą nie po to zatrudniali aerodynamików na potęgę.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez rocque Pn lip 02, 2018 17:48  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

bartoszcze napisał(a):
rocque napisał(a):Jeśli P4 w generalce ma być zielonym światłem dla większego budżetu

To jakaś istotna zmiana w strategii długofalowej? W przyszłym roku mieli walczyć o podia/zwycięstwa, a za dwa lata o tytuł. Z budżecikiem midfieldowym poza midfield nie wyjdą, zresztą nie po to zatrudniali aerodynamików na potęgę.

Celem było zmniejszenie strat do czołówki do końca sezonu i zgarnięcie czwartego miejsca - zapewne przy stabilności przepisów. Niespodziewana zmiana reguł pokrzyżowała im plany, więc powinni zareagować i nie trzymać się sztywno tamtego planu. Artykuł z maja, nie wiem jak to wygląda na chwilę obecną.
https://www.auto-motor-und-sport.de/for ... lung-2019/
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Postprzez slipstream Pn lip 02, 2018 18:53  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Jak słyszę o długoterminowych planach i kurczowej ich realizacji to przypomina mi się pewien zespół z Monachium a rezydujący w Hinwill który też miał plan, który nie zakładał walki o tytuł w 2008 tylko dopiero w następnym roku...

sorry, taka dygresja mi się nasunęła.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez idylla Pn lip 02, 2018 20:54  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

@up
"Święte słowa" chciałoby się rzec jeśłi chodzi o podejście, choć sytuacja zgoła odmienna. Renault puka do czołówki, tamci nie wykorzystali ewidentnej okazji, co w kolejnym sezonie dało im tak po tyłku, że zwinęli żagle i wycofali się z podkulonym ogonem.
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez IceMan11 Pn lip 02, 2018 21:46  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

idylla napisał(a):@up
"Święte słowa" chciałoby się rzec jeśłi chodzi o podejście, choć sytuacja zgoła odmienna. Renault puka do czołówki, tamci nie wykorzystali ewidentnej okazji, co w kolejnym sezonie dało im tak po tyłku, że zwinęli żagle i wycofali się z podkulonym ogonem.
Czy czasem odejście BMW jak i Toyoty oraz Hondy nie było podyktowane kryzysem w tamtym okresie?
Avatar użytkownika
IceMan11
 
Dołączył(a): So maja 29, 2010 21:12
Lokalizacja: Jotunheim

Postprzez slipstream Pn lip 02, 2018 22:00  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

Nie, chyba że za kryzys uznamy kryzys formy.

I tak, oczywiście daleko mi do przyrównywania Renault do BMW, ale tak po prostu mi się skojarzyło jak czytam o jakiś długofalowych planach.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bartoszcze Pn lip 02, 2018 22:40  Re: [Zespoły] Lotus/Renault

slipstream napisał(a):plan, który nie zakładał walki o tytuł w 2008 tylko dopiero w następnym roku...

Subtelna różnica polega na tym, że Renault w procesie odbudowywania potencjału zespołu jest w najlepszym razie tam, gdzie Sauber w 2007 ;)
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kierowcy i zespoły

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron