Nico Rosberg

Dyskusja o kierowcach i zespołach F1: byłych, obecnych i przyszłych

Moderator: Ekipa F1

Postprzez slipstream Pt wrz 21, 2018 21:55  Re: Nico Rosberg

Wyścig to nie sprint, zarządzać nim też potrzeba i też często pod presją. Z szybkości na jednym kółku niewiele wynika, jak się nie umie jeździć w niedzielę, nawet jeśli ktoś uznaje to za zbyt zachowawcze. Wciąż, wynik z soboty tylko pomaga, a nie przesądza o tym co ostatecznie decyduje o mistrzostwie, czyli zdobyczy punktowej w niedzielę.

Zwyczajnie, wynik z kwalifikacji uznaje jedynie za jeden z wielu czynników składowych oceny kierowcy łącznie z tym co pokazuje potem w niedzielę, a nie przesądzający o tym kto jest lepszy, żeby wyciągać wynik z sobotniej sesji i mówić że ktoś kogoś "miażdżył" albo "deklasował".
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bartoszcze Pt wrz 21, 2018 21:56  Re: Nico Rosberg

Pauree napisał(a):Tyle że to kwalifikacje wykazują realną szybkość kierowców

W latach 2007-09 nie wykazywały, bo w Q3 kierowcy jeździli z paliwem jak na wyścig, nalanym w ilości wynikającej z zaplanowanej strategii.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Kamikadze2000 Pn wrz 24, 2018 11:07  Re: Nico Rosberg

Pauree napisał(a):Nie powiedziałbym, że Button był wyzwaniem dla Hamiltona. W pierwszym sezonie Hamilton go pokonał, w trzecim również (mając 3 nieukończone wyścigi więcej). A moc Buttona w drugim (2011) opierała się raczej na projekcie opon, które zużywały się szybciej... z czym Hamilton sobie nie potrafił poradzić. On zawsze jeździł agresywnie, stąd niższa wytrzymałość opon wiązała się z tym, że w wielu wyścigach miał z nimi problem. W przeciwieństwie do Buttona, który był znany z tego, że oponami zarządzał jak mało kto. 12-7 w kwalifikacjach (w tym dość problematyczna dla HAM runda w Monako) też sporo mówi.

Mnie bardziej szokuje przecenianie Buttona, aniżeli niedocenianie Rosberga...


W pierwszej części sezonu 2012 Button był lepszy od Hamiltona... ale zmiany w bolidzie (m.in. nosa) sprawiły, że Brytyjczyk w niektórych wyścigach całkowicie "znikał". ;) Klasy Hamiltona podważyć nie można, ale Jenson u boku rodaka potwierdził swoją wartość. ;)
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 18:32

Postprzez kovalf122 Pn wrz 24, 2018 23:00  Re: Nico Rosberg

Trochę offtop, bo nie o Rosbergu, ale irytuje mnie sprowadzanie zwycięstwa Buttona nad Hamiltonem w 2011 roku li tylko do tego, że temu pierwszemu lepiej pasowały opony. A czy zarządzanie ogumieniem i umiejętność przyzwyczajenia się do zmian charakterystyki opon nie jest jednym z elementów rzemiosła kierowcy? Hamilton zawsze ogrywał Jensona w soboty i na tej podstawie często uważano go za lepszego zawodnika. Skoro tak, to kwestię pracy z ogumieniem też powinniśmy traktować jako parametr, za pomocą którego dokonujemy oceny kierowcy. Rzecz jednak w tym, że Button w 2011 roku być może pojechał najlepszy sezon w karierze i był od Hamiltona lepszy na wielu płaszczyznach, nie tylko tej oponiarskiej. Lewis, trochę na własne życzenie (kuriozalne błędy), ale jednak został zdemolowany przez starszego rodaka.

PS Jeszcze odnośnie oceniania kierowców na podstawie czasówek - oczywiście jest to jakieś kryterium i pewna baza dla zawodnika pod udany wyścig, jak ustalił jeden z użytkowników, ale pamiętajmy, o czym kiedyś mówił Kubica, że punkty zdobywa się w niedziele. Uznawanie, że kierowca X jest lepszy od Y, bo wygrał z nim 12-7 w kwalifikacjach, ma tylko wtedy sens, gdy podobnym bilansem legitymuje się w wyścigach. Sezon 2014 dowodem - Rosberg w czasówkach pokonał Hamiltona 12-7, natomiast Magnussen Buttona 10-9. Jak to wyglądało w tabeli punktowej? Każdy może sobie szybko sprawdzić. Podpowiem, że różnice nie były małe. Warto mieć też to na uwadze, że czasami zdarzają się zespoły lepiej radzące sobie w wyścigach kosztem kwalifikacji. Tak było rok temu z Ferrari.
kovalf122
 
Dołączył(a): So lis 11, 2017 21:23

Postprzez Phaedra Wt wrz 25, 2018 9:14  Re: Nico Rosberg

kovalf122 do zrozumienia co i dla czego wyczyniał Hamilton w min. 2011 r. wystarczy rubryka towarzyska o przygodach Lewisa i Nicole. Reszta dywagacji do śmietnika.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez pawel92setter Wt wrz 25, 2018 14:18  Re: Nico Rosberg

Opony to jest główne narzędzie pracy kierowcy! To ich zachowanie wpływa na to jak porusza się pojazd i od nich wychodzą wszelkie bodźce, które odczuwa kierowca. Usprawiedliwienie kierowcy tym, że nie pasowały mu opony... To tak jakby nie pasowało mu wszystko. Wiadomo, że na różnych oponach jeden kierowca będzie się czuł lepiej, na innych drugi. Jednak w takiej sytuacji, będąc konsekwentnym, należy uznać, że Buttonowi w takim razie nie pasowały opony w 2012. ;)
A kunszt kierowcy polega właśnie na wydobywaniu z opon pełnego potencjału. Jeśli ktoś to potrafi, to w zasadzie 90% ma zrobione.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kamikadze2000 Śr wrz 26, 2018 12:58  Re: Nico Rosberg

Jak kierowca nie radzi sobie z oponami, to raczej nie jest to powód do usprawiedliwienia, a raczej wskazanie słabości i wyraźnego minusa. ;)
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 18:32

Postprzez Pauree Śr wrz 26, 2018 13:22  Re: Nico Rosberg

pawel92setter napisał(a):A kunszt kierowcy polega właśnie na wydobywaniu z opon pełnego potencjału. Jeśli ktoś to potrafi, to w zasadzie 90% ma zrobione.

Kunszt kierowcy polega na tym, żeby jechać szybko i się nie rozbijać, a nie na tym żeby oszczędzać paliwo i opony. A tu właśnie o oszczędzanie najbardziej chodziło - bo albo się faktycznie zawodnicy ścigają, albo jadą i zastanawiają się przez cały wyścig, jak przyoszczędzić opony/paliwo.

Nie bez powodu tyle osób podnosi aferę, że trzeba oszczędzać, że kierowcy nie mogą się ścigać, itd.
Wyobrażasz sobie żużel albo rajdy samochodowe i zawodników myślących o oszczędzaniu czegokolwiek? Wyścigi mają wyłaniać najszybszych i tyle. Albo lekkoatletyka - wyobrażasz sobie biegacza, który w trakcie wyścigu musi dbać o podeszwę swojego buta? Toż to nonsens. A tak obecnie wygląda F1.
Zanim rzucisz się komuś do gardła w obronie swoich racji, zastanów się czy zrobiłbyś to samo w realu... Na pewno byś tego nie zrobił - więc dlaczego chcesz robić to w internecie?
Avatar użytkownika
Pauree
 
Dołączył(a): Pn sty 01, 2018 12:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez bartoszcze Śr wrz 26, 2018 14:05  Re: Nico Rosberg

Pauree napisał(a):Kunszt kierowcy polega na tym, żeby jechać szybko i się nie rozbijać

Zajechać samochód każdy głupi potrafi.
Wyobrażasz sobie rajdy samochodowe i zawodników myślących o oszczędzaniu czegokolwiek?

Niech pomyślę: ostatni rajd WRC, czyli Rajd Turcji?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez pawel92setter Śr wrz 26, 2018 14:07  Re: Nico Rosberg

Szybka jazda polega na wyciskaniu potencjału opon, wyczuwaniu optymalnych kątów znoszenia i wartości poślizgu względnego. W zachowaniu pojazdu WSZYSTKO zależy od tego co dzieje się na styku opona-nawierzchnia.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pauree Śr wrz 26, 2018 15:33  Re: Nico Rosberg

pawel92setter napisał(a):Szybka jazda polega na wyciskaniu potencjału opon (...)

Na maksymalnym wyciśnięciu potencjału ze wszystkiego, co jest pod ręką. Zatem kiedy w grę wchodzi OSZCZĘDZANIE czegokolwiek, nie mówimy o ściganiu się, a o grze w szachy (albo i warcaby). I może Rosberg z Buttonem się do takich szachów rzeczywiście nadawali, ale pod kątem szybkości byli lata świetlne za Hamiltonem, Alonso i paroma innymi kierowcami, którzy dziesiąte części sekundy potrafili znaleźć w sobie, a nie szukali ich w mniej zużytych oponach na przestrzeni 30 okrążeń.

Zresztą oszczędny tryb Buttona go wiele razy gubił, bo kiedy powinno się docisnąć i szukać sekund w sobie, on tego po prostu nie potrafił robić - bo oszczędny tryb jazdy oznacza wolniejszy tryb jazdy. I każdy to wie. Przecież ten gość w kwalifikacjach nawet z Barrichello w BGP miał problemy...
Zanim rzucisz się komuś do gardła w obronie swoich racji, zastanów się czy zrobiłbyś to samo w realu... Na pewno byś tego nie zrobił - więc dlaczego chcesz robić to w internecie?
Avatar użytkownika
Pauree
 
Dołączył(a): Pn sty 01, 2018 12:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Pieczar Śr wrz 26, 2018 16:15  Re: Nico Rosberg

Co za bzdury... W każdej serii motorsportu nie chodzi o to, żeby być najszybszym na pojedynczym kółku, tylko maksymalnie wykorzystać pakiet jaki się ma, tak żeby dojechać na jak najlepszej pozycji. I do tego pakietu zaliczają się również opony i to jak się je wykorzystuje. Hamilton i Alonso także je oszczędzają i nie cisną jak szaleni, bo po 5 okrążeniach mieliby po wyścigu. Tak bylo zawsze, nawet w czasach tankowania. Prost i Lauda wygrywali wyścigi i mistrzostwa bo wiedzieli kiedy należy cisnąć, a kiedy oszczędzać. Mimo, że Senna zdeklasował Prosta w kwalifikacjach to ten drugi ma na koncie więcej tytułów i zwycięstw. Chociaż idąc Twoim tokiem rozumowania to Prost był cieniasem w porównaniu do Brazylijczyka.

Widać, że kompletnie nie rozumiesz na czym polega ściganie.
Ostatnio edytowano Śr wrz 26, 2018 16:19 przez Pieczar, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez bartoszcze Śr wrz 26, 2018 16:17  Re: Nico Rosberg

To jest ten efekt szerzenia mitu że Prawdziwi Ściganci Cisną Na 100%.
Najwyżej kończą w żwirze jak Hamilton w Chinach.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez slipstream Śr wrz 26, 2018 17:19  Re: Nico Rosberg

Otóż co moje uznanie budzi w kierowcach F1 i nie tylko, to fakt że nie są tylko proste cepy które potrafią tylko cisnąć cegłę w podłogę, ale ogarniają cała strategię zarządzania pakietem. Jak nie oponami, to silnikiem który też trzeba oszczędzać, a nie cisnąc go na maksa cały wyścig. I nie ma tu nic do rzeczy limit jednostek na sezon, bo nawet w czasach V10 wymienianych co sesje silniki się oszczędzało, bo były to tak wyżyłowane jednostki, że dla pewności dojechania do mety trzeba było odpuszczać mając przewagę, a nie deptać w gaz ile fabryka dała.

Jak świat światem, cały motorsport polega na oszczędzaniu, czy lepiej nazwać to zarządzaniem pakietem. Zresztą wszak oszczędzanie nie dotyczy tylko motosportu. Piłkarze też na boisku oszczędzają siłę a nie cisną cały mecz, czy biegacze długodystansowi też nie cisną na maksa cały bieg tylko zarządzają tempem oszczędzając siły. A skoro zatem sportowcy wielu dyscyplin mają w zwyczaju OSZCZĘDZANIE zamiast ciśnięcie na maksa to znaczy że są gorsi albo wręcz beznadziejni. Nie ma znaczenie czy oszczędzasz opony, silnik, czy mięśnie - zarządzanie tym co ma się dostępne to klucz niemal każdego sportu.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez pawel92setter Śr wrz 26, 2018 17:24  Re: Nico Rosberg

Nie rozumiesz Motorsport i tego jak działają opony. W żadnym punkcie nie pisałem o oszczędzaniu. Jednak brak wyczucia szczytu możliwości opony , skutkować może np. łapaniem uślizgów. (Zbyt agresywna jazda, osiąganie zbyt dużych kątów znoszenia opon -> spadek siły reakcji opony -> uślizg -> strata czasu i zaburzenie rozkładu temperatur na i w oponie, skutkujące szybszym zużyciem. Nie masz o tym pojęcia, a się wypowiadasz.)
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kierowcy i zespoły

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron