Symulatory a realne wyścigi

Informacje o grze, modach, trybie on-line itd.

Moderator: Ekipa Gry

Regulamin działu
1. Zakaz publikowania linków do nielegalnych gier/modów/cracków;
2. Zakaz poruszania tematów związanych z nielegalnym łamaniem zabezpieczeń gier/modów - piratom nie pomagamy;
3. Zanim zadasz pytanie sprawdź czy problem nie został już omówiony i rozwiązany.
4. Nie dubluj tematów.
5. Jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia - nie wypowiadaj się. Zaśmiecasz w ten sposób temat uniemożliwiając szybkie dotarcie do ważnych informacji i zajmujesz czas moderatorów, którzy muszą po tobie sprzątać. Wszelkie pogawędki można realizować poprzez komunikator bądź PW. Forum do tego nie służy.
6. Grafiki umieszczaj w postaci linku bądź miniatur z odnośnikiem.

Postprzez kubagiermaziak Pt sie 14, 2009 17:57  Symulatory a realne wyścigi

Witam wszystkich,


Chcialbym się z wami wszystkimi podzielić moimi wrażeniami na temat testów na pół profesjonalnym symulatorze F3.

Był to symulator stworzony przez Motopark Academy - przez inżynierów tego zespołu. Pól profesjonalny ponieważ na monocoque nie były przenoszone siły boczne oraz hamowania i przyśpieszania, jednak monocoque, pedały, przepustnica oraz cały układ hamulcowy były z prawdziwego bolidu. Celem testu bylo nauczenie się toru Most na którym odbeda się wyścigi Formuly Renault. Bazą był oczywiście rFactor z modem F3 Euroseries oraz systemem data loging MoTec(byłem pozytywnie zaskoczony jego dokładnością).


Samochód miał set-up ustawiony przez naszych inzynierow, sporo inny od "base" set-up'u. Samochód bardzo fajnie reagował na jego zmiany więc kolejny plus na punkt rFactora.


Mieliśmy system 6 wyjazdów po 12 minut. Prawdę mówiąc troche czasu mi zajęło zanim sie do wszystkiego przyzwyczaiłem bo nigdy nie miałem okazji jeździc na takim symulatorze.

Na pierwszym wyjeździe udało mi się zrobic zaledwie jedno poprawne okrażenie.

Pod koniec mój najlepszy czas wynosił 1.32.8 bodajże przy najlepszym czasie naszego kierowcy 1.31:5.

Generalnie fajna zabawa. Wiem, że Motopark pracuje nad zrobieniem pełnego symulatora - takiego który będzie przenosił wszystkie siły. Narazie jest to faza testów.

Chciałbym zaznaczyć, że w rFactorze przy modzie F3 gralismy na włączonej kontroli trakcji bo bez tego samochód zachowywał sie absolutnie irracjonalnie - był zdecydowanie zbyt nad sterowny w porównaniu z rzeczywistością. Prawdziwy bolid F3 przy nawet delikatnym uślizgu traci dużo ze swojej prędkości bo silnik nie ma wystarczającej ilości mocy. W rFactorze w zasadzie na każdym zakręcie bez kontroli trakcji można się obrócić jakby conajmniej 500km było pod pokrywą silnika :) To jest największy minus tej gry.


W razie pytań prosze się nie krępować:)


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez Czarinio Pt sie 14, 2009 18:15  Re: Symulatory a realne wyścigi

Bardzo fajnie, że w końcu poruszył ten temat ktoś kto ma coś wspólnego z single-seater'ami. A ja mam pytanie odnośnie hamowania. Czy hamulce wykonują podobną pracę jak ta w rzeczywistości. Chodzi mi mniej więcej o długość hamowania, a także wszystkie podsterowności i nadsterowności które przy nim występują.
Czarinio, dumny użytkownik Forum f1wm.pl od Oct 2007.
Avatar użytkownika
Czarinio
 
Dołączył(a): Pn paź 29, 2007 15:26
Lokalizacja: Szczecinek
GG: 11270173

Postprzez kubagiermaziak Pt sie 14, 2009 18:25  Re: Symulatory a realne wyścigi

Hamowaliśmy mniej wiecej na znaku 100 metrów co wydaje się dość racjonalne. Samochód przy podsterowności jest realistyczny, przy nad sterowności wymaga odrobine wiekszej kontry niż na żywo
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez Unikalny.Nick Pt sie 14, 2009 18:52  Re: Symulatory a realne wyścigi

Ja mam pytanie o mod na jakim był "postawiony" symulator. Mianowice, czy był to F3 Euro 2007 1.1 czy F3 Euroseries 2007? Bo z tego co pamiętam ten drugi miał bardzo nienaturalną nadsterowność, zato ten pierwszy powstawał przy pomocy inżynierów z F3 i kierowcy Toma Dillmanna, więc jeśli musicie jeździć z TC aby zniwelować zbyt wielką nadsterowność, to może wystarczy poprostu zmiana moda na F3 Euro, gdzie tył bolidu zachowuje się o wiele bardziej przewidywalnie?
Unikalny.Nick
 
Dołączył(a): Śr sie 22, 2007 11:48

Postprzez kubagiermaziak Pt sie 14, 2009 19:05  Re: Symulatory a realne wyścigi

Prawde mówiąc nie wiem, jednak podejrzewam, że skoro inżynierowie zadali sobie tyle trudu żeby to zbudować to wybrali dobry symulator. Zapytam przy kolejnej okazji :))
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez im9ulse Pt sie 14, 2009 19:25  Re: Symulatory a realne wyścigi

Kuba tak spytam z innej mańki - tą swoją E46 wybrałeś z uwagi na tylno-napędowy fun czy z punktu widzenia czysto praktycznego ?

co do tematu to wiadomo, na symulatorze można się uczyć toru ale porządnej fizyki (mam na mysli nawet takie trywialne askpekty jak wiatr, graining, nagumowanie toru, czy mokre tarki) długo nie odwzoruje
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez kubagiermaziak Pt sie 14, 2009 19:36  Re: Symulatory a realne wyścigi

Nie lubię podsterowności po prostu. "Passanger gets scared when it oversteers, Driver gets scared when it understeers" :)) A tak serio to samochód mało pali(około 8.5-9l przy mojej jeździe(to e90)), przyśpiesza tak szybko jak Leon Cupra F.Kechele, a po zakrętach nie ma on szans ze względu na przedni napęd :)) Zrobiłem od Lutego ponad 50tys km i nic odpukać się nie psuje - jedyną rzecz którą robie to wymiana oleju i wszystkich filtrów co 10tys. km. Zawsze jest rozgrzewany odpowiednio i turbina jest studzona.

Staram się o niego dbać tak jak mogę :)
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez Lerain So sie 15, 2009 21:32  Re: Symulatory a realne wyścigi

Na jakim sprzęcie miałeś przyjemność jeździć?

Chodzi mi o kierownicę (marka).

Jeśli nie coś co można dostać w sklepie to wasz kontroler ma jakiś specjalny Force Feedback (czuje się kierownicą przednie koła :-P )?
Avatar użytkownika
Lerain
 
Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 9:02

Postprzez SoBcZaK N sie 16, 2009 15:18  Re: Symulatory a realne wyścigi

na włączonej kontroli trakcji bo bez tego samochód zachowywał sie absolutnie irracjonalnie - był zdecydowanie zbyt nad sterowny w porównaniu z rzeczywistością.

Ma to chyba związek z tym, że w modzie dla "realizmu" i lepszego czucia mocy zrobiono tak momento obrotowy, że gwałtownie narasta. Nigdy nie jechałem żadnym prawdziwym bolidem ale mnie sie to wydaje przesadzone bo wydaje mi sie to dziwne żeby silnik benzynowy nagle z niczego miał takie pier...nięcie.
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez kubagiermaziak Pn sie 17, 2009 9:23  Re: Symulatory a realne wyścigi

Kierownicę mamy orginalną z bolidu a FF jest dosyć realistyczny, ale własnej roboty - nie jest nawet adoptowany z zadnej kierownicy z tego co wiem.


Bolid F3 ma jakies 3 sekundy do 100km/h wiec oczywiscie nie mozna powiedziec, ze przyspiesza powoli, ale to co jest pokazane w grze ma małe przełożenie na rzeczywistość, chociazby ze względu na to, że na torze F3 na prawde rzadko kiedy osiaga wiecej niz 220km/h a w grze to czasami duzo wiecej
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez Teliss Pn sie 17, 2009 9:47  Re: Symulatory a realne wyścigi

Gdybyś tylko był wstanie się dowiedzieć na jakim modzie jeździliście to byśmy lepiej wiedzieli, o której fizyce mówisz. Bo pamiętam, że na modzie F3 Euroseries bolidy są średnio 2s na okr. szybsze od bolidów z F3 Euro. I jeszcze, wersja toru Most to z szykaną czy bez?
Obrazek
Avatar użytkownika
Teliss
 
Dołączył(a): N maja 06, 2007 14:08


Powrót do rFactor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron