[tutorial] powtórki z rFactor w HD

Informacje o grze, modach, trybie on-line itd.

Moderator: Ekipa Gry

Regulamin działu
1. Zakaz publikowania linków do nielegalnych gier/modów/cracków;
2. Zakaz poruszania tematów związanych z nielegalnym łamaniem zabezpieczeń gier/modów - piratom nie pomagamy;
3. Zanim zadasz pytanie sprawdź czy problem nie został już omówiony i rozwiązany.
4. Nie dubluj tematów.
5. Jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia - nie wypowiadaj się. Zaśmiecasz w ten sposób temat uniemożliwiając szybkie dotarcie do ważnych informacji i zajmujesz czas moderatorów, którzy muszą po tobie sprzątać. Wszelkie pogawędki można realizować poprzez komunikator bądź PW. Forum do tego nie służy.
6. Grafiki umieszczaj w postaci linku bądź miniatur z odnośnikiem.

Postprzez b0czek So wrz 19, 2009 23:11  [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor.

Metodą prób, błędów i googlania doszedłem do tegoż, co opisuję poniżej. W razie potrzeby krzyczeć, będę korygował, bo mogłem o czymś zapomnieć.

1. Instalujemy ffdshow (można też jakiś kodek div-x/x-vid, ja skorzystałem z ffdshow). http://www.dobreprogramy.pl/FFDShow,Pro ... 13336.html

2. Po zainstalowaniu odpalamy konfiguracja kodera ffdshow. Zakładka encoder. Ustawiłem takie wartości:

2.1. Koder: 'MPEG-4', FOURCC: 'MP4V', Tryb: '1 przebieg - jakość'. Jakość: '90'

2.2. Można zachować te ustawienia klikając w: profile ustawień -> zapisz wszystko -> zapisz jako; Profil wczytujemy później: profile ustawień -> wczytaj wszystko -> ...nazwa...

3. Teraz pora na podstawową - "reżyserską" - konfigurację rFactor.

3.1. Do tworzenia powtórek konfiguruję rFactora (Rfactor config z menu start):
Shader: "Quality (DX9)", Resolution "(800 x 600 32 bit)"; Anti Aliasing: "Level 6"; zaznaczmy windowed.
Nie mam sprzętu, który obsłuży sensownie DX9 i Anti Aliasing Level 6. Dla potrzeb edycji powtórek nie ma znaczenia, że skacze. ;)
EDIT: z bliżej jeszcze nie znanych powodów powtórki nie renderują się z Antyaliasingiem. Nie potrafię tego obejść.


4. Stworzyłem w rF profil/gracza do zabaw z edycją, w każdym razie otwieramy plik .PLR, np. .../UserData/editor/editor.PLR

4.1. Najważniejsze zmiany dotyczą sekcji Miscellaneous:
[ Miscellaneous ]
Key Repeat Rate="1" //NIe wnikałem do czego to
AVI export width="1280" // działa i 1920 (FullHD). To właśnie tu ustawiamy żądaną rozdzielczość tworzonego filmu.
AVI export height="720" // działa i 1080 (FullHD). To właśnie tu ustawiamy żądaną rozdzielczość tworzonego filmu.
AVI export framerate="30.00000" //przy 60fps animacja jest niesamowita, ale dla potrzeb YouTube zbyteczna)
AVI export quality="100.00000" //Tego nie ruszam
AVI compressor fourcc="ffds" // Tu zmieniam dotychczasową wartość (potwornie wolna) na ffds co pozwoli na kierowanie strumienia do kompresji na koder ffdshow

4.2. Poprawa kwesti wizualnych, nie wszystko jeszcze rozumiem. Zmieniłem zasadniczo dymki i inne, żeby opływały inne autka:
[ Graphic Options ]
Engine Emitter Flow="1" // Whether engine smoke/flames flow over emitting vehicle
Tire Emitter Flow="1" // Whether tire smoke/dust flow over emitting vehicle
Smoke Flow="1" // Whether all smoke/flames/dust flow over non-emitting vehicles
Raindrop Flow="2" // Add to enable: 1=flow over current 2=flow over other vehicles
Rainspray Flow="2" // Add to enable: 1=flow over current 2=flow over other vehicles
Spark Flow="2" // Add to enable: 1=flow over current 2=flow over other vehicles

4.3. Dla własnego komfortu:
[ Game Options ]
Record Replays="1" // whether to record replays or not
Save All Replay Sessions="1" // whether to save the replay from each session
Record To Memory="0" // record replays to memory rather than disk (may possibly reduce stuttering, but at your own risk because memory usage will be significant for long races)
Compress Replay="1" // whether to compress VCR file (uses less disk space but takes more time to write)
Replay Wraparound="0" // whether replays wraparound in the fridge
Auto Monitor Replay="1" // whether to automatically start a replay when returning to monitor
Record Hotlaps="1" // whether to record hotlaps or not (must have replay recording on)
Instant Replay Length="10"
Replay Fidelity="4"
Super Player Replay="1" // record player at higher frequency
Number Track Replays="90" // how many replays to store for each track (using default naming convention only!)
Number Race Results="90" // how many results files to store (using default naming convention only!)
Multi-session Results="1" // whether to store all sessions at a track in a single results file, new default is one session per file
Disconnected Results="1" // show results for clients disconnected at end of prac/qual/warmup

4.3. w konfiguracji "Display" w rFactor ustawiam wszystkie opcje graficzne na Full, a co. :)

5. ReplayFridge.
To dość ciekawe narzędzie, choć nieco narowiste. Szczerze - do końca go jeszcze nie wysondowałem.

5.1. Zawsze tworzę kopię powtórki i dalej pracuję na kopii (Save As w Replay Fridge).

5.2. Po każdej operacji na powtórce warto tupnąć w "save".

5.3. Jedna kamera na jeden odcinek.
Dla każdego odcinka (tniemy przyciskiem split) można ustawić dowolną z kamer (czy to z zewnątrz toru, czy z zewnątrz samochodu czy z wewnątrz), ale Replay Fridge nie obsługuje dowolnego kierunku patrzenia z takiej kamery. Nie jestem dobry w manualach więc warto popróbować samemu - dość szybko można załapać o co biega. Kopiowanie, usuwanie, "SAVE".
Przykład - zrobiliśmy hotlapa na 5 okrążeniu. w Replay Fridge ustawiamy kursor i pauzujemy np. 2 sekundy przed przejechaniem linii mety i naciskamy split. cofamy się do poprzedniego odcinka i delete. To samo po minięciu linii mety, np. 2 sekundy po 5 okrążeniu pauza i delete. Teraz mamy sam hotlap. naciskamy copy w edit tools i mamy dwa razy nasz hotlap. cofamy się do pierwszego i ustawiamy kamerę wewnątrz autka. przechodzimy do drugiego odcinka i ustawiamy kamerę np. TV z toru.
Można sobie uprzednio zakładkami pozaznaczać ciekawe fragmenty - zakładki kopiują się.

5.4. Po każdej operacji na powtórce warto tupnąć w "save".

5.5. Z moich doświadczeń - minimalna długość splita to około 2-3 sekund. Z uwagi na to, że wyświetlanie paska powtórki jest wyskalowanoe co do pełnej długości, zatem w dłuższych powtókach posługiwanie się krótkimi odcinkami jest bardzo uciążliwe.

5.6. Po każdej operacji na powtórce warto tupnąć w "save".

5.7. Na koniec naciskamy klawisz export. Troszkę to trwa, ale po zakończeniu w katalogu ...\rFactor\ReplayFridge\Movies\ znajduje się śliczny AVIk.


Uwagi końcowe:
ad. 1. Korzystając z koderów innych np. div-x należy w dokumentacji znaleźć wartość fourcc do ustawienia w konfigu gracza w rFactor.
ad. 2.1. Z niewiadomych mi przyczyn YouTube nie łyknął kodera H.264, który według moich "prób" daje najmniejsze pliki przy najwyższej jakości.
ad. 4.1. rFactor w ReplayFridge wspiera wybrane rozdzielczości 4x3, po wpisaniu ręcznym w pliku nie dotykać we Fridge'u tego pola.
ad. 5. Staram się tworzyć filmy z replay pobranego z serwera, na którym jeździliśmy. Jeżeli jeździmy lokalnie, lub tworzymy replay dla siebie ze swojego autka, to lokalny jest również super.
ad. 5.3. O ile nie ustawiliśmy zapisywania hotlapa, ale to tyczy ostatniej sesji.
ad. 5.7. nie warto exportować domyślnym kodekiem. jest POTWORNIE wolny.
ad. 5.8. Uwaga: 6-o minutowy plik HD-ready (1280x720) przy 90% jakości zajmuje ok. 1,33 giga.
- pole Modifiers w Replay Fridge to prawdopodobnie filtry, może tu można podpiąć np. TV Style. Nie wiem.
- próbowałem exportować z HDR, ale hdr działa dużo później na obrazie, więc film jest normalny.
- Teoretycznie mając zacięcie, można sobie wyeksportować powtórki z różnych kamer i potem jakimś fajnym programem złożyć w całość, ale to naprawę astro-giga-bajty.

Przykłady:
http://www.youtube.com/MrB0czek
Ostatnio edytowano Śr lis 10, 2010 8:18 przez b0czek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
b0czek
 
Dołączył(a): So mar 15, 2008 21:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez B4ndit N wrz 20, 2009 14:15  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Jak juz kiedys pisalem. Imo lepszym podejsciem jest eksportowanie do jakiegos kodeka z bezstratna kompresja (np hfyu z 120fps'ami), na to nakladanie efektow (np bullettime mozemy jak zgramy z 120fps'ami) i dopiero wtedy kompresowanie gotowego materialu do czego tam sobie zamarzymy (np xvid, h264, wmv9). Pomijajac juz to, ze tworzenie materialu hd zeby go potem wrzucic na youtube przypomnia strzelanie z armaty do muchy. Duza nizsza rozdzielczosc spokojnie wystarczy zeby wyciagnac co sie da z youtube'a (a o tym jak wyciagnac maksymalna jakosc z youtube'a to chetnie bym poczytal... :( ).

Jeszcze z tego co pamietam to chyba warto przejzec plik konfiguracjny gry i poustawiac w nim pare wartosci na maksymalna jakosc. Jak sie w grze ustawi "highest quality" i wszystkie detale na max, to pare drobnych rzeczy nie bedzie dalej ustawionych na najwyzsza jakosc.
"FWD is an invention of Beelzebub and should be shunned at all costs, unless you wish to worship at the temple of the great god Understeer..."
Avatar użytkownika
B4ndit
 
Dołączył(a): Cz lip 05, 2007 19:00
Lokalizacja: Katowice/Warszawa
GG: 5152673

Postprzez b0czek N wrz 20, 2009 14:50  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

B4ndit napisał(a):Jak juz kiedys pisalem. Imo lepszym podejsciem jest eksportowanie do jakiegos kodeka z bezstratna kompresja (np hfyu z 120fps'ami), na to nakladanie efektow (np bullettime mozemy jak zgramy z 120fps'ami) i dopiero wtedy kompresowanie gotowego materialu do czego tam sobie zamarzymy (np xvid, h264, wmv9).

Dzięki za info.
Z tego co pobieżnie patrzyłem, w ffdshow jest min. h.264 losless. O ile dobrze kojarzę da się też jakoś zrzucić kolejne "printscreeny".

B4ndit napisał(a):Pomijajac juz to, ze tworzenie materialu hd zeby go potem wrzucic na youtube przypomnia strzelanie z armaty do muchy. Duza nizsza rozdzielczosc spokojnie wystarczy zeby wyciagnac co sie da z youtube'a (a o tym jak wyciagnac maksymalna jakosc z youtube'a to chetnie bym poczytal... :( ).

Tu sama prawda - efekt końcowy na YT jest fatalny w porównaniu do tego, co widać w materiale źródłowym. Mimo wszystko zababawa w eksport z rF daje dużo lepszy efekt - płynność i jakość niż fraps (chyba, że ma się super sprzęt). Rozdziałka na YT to bodajże ok. 480x270. Też się zastanawiam, jak wyciągnąć z tego maskimum. Na YT dają przykład materiału 720p, który wygląda nawet sympatycznie, z drugiej strony, jak gdzieś czytałem, 720p wymaga minimum 3mbit/s, a rozsądny poziom to ok. 4mbit/s.
MI wystarczyłoby wiedzieć, jak przygotować film, aby wyglądał np. tak http://www.youtube.com/watch?v=zJ_gVa6pAIY
Avatar użytkownika
b0czek
 
Dołączył(a): So mar 15, 2008 21:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez DawiDch So paź 24, 2009 8:53  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Zrobiłem wszystko to co napisał b0czek, tj. zmiany w .plr, w rFConfig.exe jak i w samym rFactorze, jednak po kliknięciu w Export wywala mi do pulpitu. Wiadomo co może być przyczyną ?
Avatar użytkownika
DawiDch
 
Dołączył(a): Wt lip 03, 2007 11:54
Lokalizacja: Częstochowa
GG: 7075940

Postprzez b0czek Pn paź 26, 2009 17:33  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

DawiDch napisał(a):Zrobiłem wszystko to co napisał b0czek, tj. zmiany w .plr, w rFConfig.exe jak i w samym rFactorze, jednak po kliknięciu w Export wywala mi do pulpitu. Wiadomo co może być przyczyną ?


Ciężko mi cokolwiek podpowiedzieć - starałem się opisać krok po kroku czynności, które sam wykonałem - niestety nie miałem okazji zaliczyć padów, więc nie debugowałem.
1. Sprawdź czy na pewno eksportujesz z profilu gracza, w którym modyfikowałeś plik .PLR
2. Może "coś" z instalacją kodeków (np. za dużo ich, zdublowane... nie wiem) - zerknij w dziennik aplikacji w ustawieniach windowsa - a nuż się poojawi coś mądrego.
3. Linki (w których każde opisuje podobnie):
tako rzecze google
a to w zasadzie podobnie konfigurował
w sumie to samo na nogripracing
podobnie w innym wątku na nogripracing
analogicznie na simracingworld
Ostatnio edytowano Pn paź 26, 2009 23:22 przez b0czek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
b0czek
 
Dołączył(a): So mar 15, 2008 21:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pietrov Pn paź 26, 2009 18:14  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

A jakich programów używacie do obróbki materiałów??
Avatar użytkownika
pietrov
 
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2007 15:14
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
GG: 2268821

Postprzez b0czek Pn paź 26, 2009 18:38  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

pietrov8, do tworzenia powtórki używam, jak napisałem, ReplayFridge'a z rFactora. Do późniejszej obróbki materiału, np. dodanie napisów, łączenie filmów, efektowne przejścia pomiędzy - ja osobiście się w to nie bawię, bo nie mam czasu. Dla wewnętrznych potrzeb naszej 'ligi' surowe 'skróty filmowe' z wyścigów są wsytarczające. :)

Próbowałem kiedyś się bawić VirtualDubem, ale był dla mnie za mało 'ikonkowy' jak na potrzeby choćby banalnej edycji wielokanałowej. Na sourceforge'u znalazłem kilka ciekawie zapowiadających się programów, ale zwyczajnie nie miałem zacięcia do zabawy nimi. Na linuxa jest trochę ciekawych programów, ale mi się nie chciało.
Avatar użytkownika
b0czek
 
Dołączył(a): So mar 15, 2008 21:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Pocisk Śr lut 03, 2010 14:11  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Trochę OT, ale mam taki problem że jak już zgram (wyeksportuje) jakiś kawałek w ReplayFridge to zauważyłem że oprócz dźwięku z gry po ok 13s. pojawia się podkład z jakąś techniawką :???:
Ktoś wie jak to wyeliminować - jest to bardzo uciążliwe jak chce nagrać dłuższy przejazd?
Sample:
http://www.youtube.com/watch?v=GW67MXJ19xo
http://www.youtube.com/watch?v=qliq4MRXUlA
(ok 15s.)
Ostatnio edytowano Śr lut 03, 2010 15:10 przez Pocisk, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Pocisk
 
Dołączył(a): N lip 06, 2008 23:59

Postprzez Marcin388 Śr lut 03, 2010 14:18  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Miałem to samo, tyle że w RFT 2008. Zobacz jak wygląda sytuacja w innych modach. Jeśli będzie ok to możesz spróbować kompletnie wyciszyć muzykę w menu w opcjach gry.
Avatar użytkownika
Marcin388
 
Dołączył(a): Wt lip 08, 2008 9:56
Lokalizacja: Września
GG: 485880

Postprzez Pocisk Śr lut 03, 2010 14:55  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Mam wyciszone i nic to nie daje. wyszukam jeszcze pliki audio w rF może zlokalizuje ten podkład.

EDIT:
Znalazłem:
...rFactor/Music/
plik "F1 RFT"
znajduje się on jeszcze w
...rFactor/Music/F1RFT2009

wykasowałem - mam nadzieje że zadziała 8-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Pocisk
 
Dołączył(a): N lip 06, 2008 23:59

Postprzez orzechsdz N paź 31, 2010 22:29  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Witam, mam takie pytanie:
Czy da się, a jak się da to jak, zrobić, aby tvstyle pojawiało się w replay fridge? Bo nie moge tego rozgryźć. :(
orzechsdz
 
Dołączył(a): N paź 31, 2010 22:23

Postprzez ExiT N paź 31, 2010 22:39  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Nie.
Avatar użytkownika
ExiT
 
Dołączył(a): N lis 15, 2009 13:33
GG: 9542681

Postprzez orzechsdz N paź 31, 2010 22:46  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Ech... Szkoda. No ale mimo wszystko thx za szybką odpowiedź.
orzechsdz
 
Dołączył(a): N paź 31, 2010 22:23

Postprzez b0czek N paź 31, 2010 23:05  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

Niestety, ale nie udało mi się zmusić ReplayFridge i TVStyle do współpracy i po iluś próbach dałem sobie spokój. Być może są dwie sprawy:
1) TV Style operuje na danych z silnika gry i kontrolera, które są liczone i dostępne w czasie rzeczywistym (np. położenie pedałów). Czy z kolei te dane są zapisywane w pliku powtórki - nie wiem. Np. obroty, bieg są wyświetlane.
2) Renderowanie i nakładki. Osobiście również nie potrafiłem wyrenderować filmu z antyaliasingiem. W konfiguracji RF jest, w grze jest, a przy renderowaniu filmu nie ma. Być może podobnie jest z TV Style - jest to nakładka na finalny obraz, a nie coś wmontowywanego w obraz na poziomie renderowania sceny (choć mogę pleść androny).

Wprawdzie istnieje w Replay Fridge zakłada "modifiers" która niby zawiera pluginy. Z tego co kiedyś szukałem znalazłem jedynie podstawy - tam idą pluginy które potrafią tworzyć "efekty" cokolwiek by to nie znaczyło. Nie znalazłem - bo może słabo szukałem - żadnego plugina do użycia Replay Fridge, co w sumie dziwi. Niby jest FRAPS, ale z ReplayFridge jestem w stanie wyrzucić 120FPS do dalszej obróbki.
Avatar użytkownika
b0czek
 
Dołączył(a): So mar 15, 2008 21:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kubusiowy So lis 27, 2010 17:43  Re: [tutorial] powtórki z rFactor w HD

mam problem, bo przy eksporcie przy domyślnej kompresji film jest bez dźwięku (pomijając fakt, że strasznie długo się eksportuje, ale to chyba tak musi być) po zmianie na ffds po klinięciu eksport nic się nie dzieje :shock:
Avatar użytkownika
kubusiowy
 
Dołączył(a): Wt cze 29, 2010 14:08
Lokalizacja: Łódź
GG: 2581849

Następna strona

Powrót do rFactor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości