Trener do rFactora

Informacje o grze, modach, trybie on-line itd.

Moderator: Ekipa Gry

Regulamin działu
1. Zakaz publikowania linków do nielegalnych gier/modów/cracków;
2. Zakaz poruszania tematów związanych z nielegalnym łamaniem zabezpieczeń gier/modów - piratom nie pomagamy;
3. Zanim zadasz pytanie sprawdź czy problem nie został już omówiony i rozwiązany.
4. Nie dubluj tematów.
5. Jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia - nie wypowiadaj się. Zaśmiecasz w ten sposób temat uniemożliwiając szybkie dotarcie do ważnych informacji i zajmujesz czas moderatorów, którzy muszą po tobie sprzątać. Wszelkie pogawędki można realizować poprzez komunikator bądź PW. Forum do tego nie służy.
6. Grafiki umieszczaj w postaci linku bądź miniatur z odnośnikiem.

Postprzez Endrju Szopen N cze 13, 2010 21:04  Trener do rFactora

Drodzy bracia forumowicze! :D

Ostatnimi czasy moje obcowanie z grami wyścigowymi było dosyć luźne. Polegało głównie na zabwie, dlatego też jeździłem z różnymi pomocami (ale to głównie była tylko kontrola trakcji, ABS i automatyczna zmiana biegów). Postanowiłem jednak dostać się do jakiejś poważniejszej ligi rFactora, jednak w każdej korzystanie z pomocy wymienionych wcześniej jest zabrionone. W takim wypadku postanowiłem sprawdzić swoje umiejętności w takich warunkach i...

...what a shame! xD

Mam trudności po pobieżnym sprawdzeniu i nie mam punktu zaczepienia do dalszej nauki. Wcześniej zawsze szło mi w miarę gładko w nowych warunkach, natomiast teraz kompletnie nie wiem jak się wziąć za to dalej. Dlatego też zakładam ten temat z pytaniem: czy jakiś w miarę doświadczony gracz rFactora mógłby nauczyć mnie podstaw jazdy w rFactorze (bym nie blokował kół za każdym hamowaniem, bym zmieniał biegi adekwatnie do sytacji, bym nie miał spina na każdym zakręcie, itp., itd...)? Nie wiem na jakiej zasadzie miałoby to przebiegać (pewnie jakoś na serwerze...), ale pytanie jest całkiem na serio i proszę o pomoc :)
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez hideto N cze 13, 2010 21:23  Re: Trener do rFactora

Po 1 jaką masz kierownicę ?

Po 2 pobierz tor Barcelona (najlepiej bez tej pier... szykany chociaż od biedy może i ona być.

Po 3 pobierzesz sobie ctdp 05, albo mmg07 i będziesz ćwiczył i ćwiczył bez żadnych pomocy (poza sprzęgłem) w końcu nauczysz się odpuszczać hamulec, stopniowo dodawać gazu, zrzucać biegi wtedy kiedy trzeba.

Nikt cię tego nie nauczy, musisz sam wyjeździć te setki okrążeń.

Ja po zakupie kierownicy zrobiłem blisko 2000 okrążeń na barcelonie bez pomocy.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez AutoryteT N cze 13, 2010 21:40  Re: Trener do rFactora

1.Nie blokowanie kół- wystarczy trochę wcześniej hamować i nie wciskać pedału hamulca do oporu, chociaż to też zależy od balansu i typu zakrętu.
2. Zmieniać biegi adekwatnie do sytuacji- Musisz uważnie słuchać obrotóww.
3. spin na każdym zakręcie- tutaj trzeba wyczuć bolid, tego nie da się nauczyć. Oczywiście rolę tutaj też odgrywa ustawienie bolidu.
Powiedziałem tak najprościej, ale tak jak mówi hideto- ktoś Cię tego nie nauczy, musisz sam się przyzwyczaić. Ja też na początku miałem małe problemy z blokowaniem kół i wychodzeniem z zakrętów, ale teraz myślę, że trudno byłoby mi z tymi ułatwieniami (ABS,TC) jeździć.
Lepiej być uczniem praktyki niż mistrzem teorii
Avatar użytkownika
AutoryteT
 
Dołączył(a): Śr gru 26, 2007 22:00

Postprzez eracny N cze 13, 2010 22:15  Re: Trener do rFactora

Ogolnie to przy hamowaniu mozesz pedal odrazu do paki, byle nie byly kola skrecone. i przy skrecaniu pedal powinno sie juz puszczac, wtedy sie nie przyblokuje kol
Obrazek
Avatar użytkownika
eracny
 
Dołączył(a): Cz cze 19, 2008 11:58
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kuban Pn cze 14, 2010 6:29  Re: Trener do rFactora

Spec ze mnie żaden, ale na blokowanie się kół ma też znaczenie set, ustawienie break pressure na ok 70% powinno ciutę pomóc, i tak jak pisał ercany z hamulca i gazu korzystamy proporcionalnie, hamujemy na tyle aby przed zakrętem móc spokojnie puścić hamulec skręcić koła i spokojnie przejechać zakręt.
kuban
 
Dołączył(a): Wt mar 04, 2008 18:41
GG: 11748366

Postprzez ExiT Pn cze 14, 2010 7:04  Re: Trener do rFactora

Ja żeby nie blokować kół, to wciskam gaz na ok 90%, dociskam do 100% i pod żadnym pozorem w tym czasie nie skręcam. Hamujesz, puszczasz hamulec i dopiero skręcasz. Bez TC jest inaczej trochę. Wciskasz gaz do ok. 10-20%, potem stopionowo go dodajesz, a przy 80% już wciskasz na full. Ale to też zależy od fizyki, najłatwiej się jeździ na FSONE 2008.
Avatar użytkownika
ExiT
 
Dołączył(a): N lis 15, 2009 13:33
GG: 9542681

Postprzez Kajek Pn cze 14, 2010 14:22  Re: Trener do rFactora

1.Nie blokowanie kół- wystarczy trochę wcześniej hamować i nie wciskać pedału hamulca do oporu, chociaż to też zależy od balansu i typu zakrętu.


Co do tego, kiedyś powolniak cholernie ładnie opisał 2 sposoby, jak powinno się to robić, jeden mówi najpierw max, potem odpuszcząc, drugi najpierw lekko, i dociskać - jak ktoś ma ten post, albo wie gdzie jest, to wkejcie tutaj ;)
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Postprzez juras70 Pn cze 14, 2010 14:34  Re: Trener do rFactora

Jeśli jest tak, jak w real F1 (a chyba tak jest 8-) ) to pierw powinno się hamować na maxa (bo im większa prędkość bolidu tym lepiej jest dociskany do ziemi, i jest stabilniejszy) a następnie powoli odpuszczamy...
Oczywiście nie jest najlepszym pomysłem hamowanie na maxa ze skręconymi kołami...
Avatar użytkownika
juras70
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 15:32

Postprzez hideto Pn cze 14, 2010 14:39  Re: Trener do rFactora

juras70 napisał(a):Jeśli jest tak, jak w real F1 (a chyba tak jest 8-) ) to pierw powinno się hamować na maxa (bo im większa prędkość bolidu tym lepiej jest dociskany do ziemi, i jest stabilniejszy) a następnie powoli odpuszczamy...
Oczywiście nie jest najlepszym pomysłem hamowanie na maxa ze skręconymi kołami...

akurat w prawdziwej F1 bardzo często kierowcy wciskają delikatnie hamulec na ułamek sekundy by rozgrzać heble.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kajek Pn cze 14, 2010 14:47  Re: Trener do rFactora

w Prosiakach to najczęsciej jest spotykane, takie "smyranie" hamulca.
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Postprzez Endrju Szopen Pn cze 14, 2010 19:47  Re: Trener do rFactora

No cóż, mając te kilka Waszych rad w swojej głowie, zasiadłem do rFactora, najpierw wybrałem Barcelonę i... szło mi znośnie. W sensie czasem wciąż nie mogłem opanować sytuacji, bo nie potrafiłem nadążyć z wszystkim, ale potrafiłem przejechać okrążenie, wybierałem odpowiednie biegi i szło mi zdecydowanie lepiej...

...ale i tak wciąż często blokuje koła, łapię spiny i ogólnie wyglada to pokracznie. Mimo tego dziękuję za te kilka rad. Odważyłem się nawet potrenować na serwerze pewnej ligi z innymi kierowcami, i niektórzy z nich dowartościowali mnie trochę, bo bywali gorsi ode mnie, mimo że toru (Walencja) ni trochę nie znałem, bo nigdy na nim nie jeździłem wcześniej :P
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez AutoryteT Pn cze 14, 2010 20:35  Re: Trener do rFactora

Jeżeli przy wyjściu z zakrętów chcesz być pewniejszy to musisz ostatnią funkcję w dziale Dyferencjał dać na ok 12-15. Coast bodajże, choć nie jestem pewny. Jest to jedyna funkcja bez procentów.
Lepiej być uczniem praktyki niż mistrzem teorii
Avatar użytkownika
AutoryteT
 
Dołączył(a): Śr gru 26, 2007 22:00

Postprzez Master Pn cze 14, 2010 20:52  Re: Trener do rFactora

puszczasz hamulec i dopiero skręcasz.


Polecam uczyć się trailbrakingu (tak to się chyba pisze). Polega on na tym, że jeszcze w zakręcie trzyma się wciśnięty hamulec. Dzięki temu można opóźnić trochę hamowanie i wiele zyskać.

Ja hamulec najpierw wciskam do końca i lekko popuszczam. mogę swobodnie operować pedałem w trakcie zakrętu. Dlatego też w trakcie wchodzenia w zakręt hamulec nie jest 100%, i nie blokują się opony. I tak wszystko zależy od wyczucia.

Rada jest prosta, trenować w pocie czoła. Ja jak dostałem kierownicę (DFP), to na Kanadzie z Yankessem przejechaliśmy 1500 okrążeń. W Usa miałem ich 1700 :D
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez l00kers Pn cze 14, 2010 21:26  Re: Trener do rFactora

Na początku jest najlepiej bo czasy są coraz lepsze to i motywacja rośnie. Ja jak zaczynałem to uparłem się ze muszę nauczyć się od opon typu Hard, jak po kilku dniach katorgi zmieniłem na soft byłem zdumiony ilością gripu :lol:
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez krzych Pn cze 14, 2010 22:12  Re: Trener do rFactora

To może i ja coś poradzę mimo, że niczego nowego nie napiszę:

1) Zawsze hamuję wciskając hamulec do końca, popuszczam w miarę zbliżania się do zakrętu i gdy już jestem w zakręcie dopiero odpuszczam na zero (tak to jest jak się walczy o ułamki sekund. Ty tego stosować nie musisz.)
2) Gaz w środku zakrętu wciskam na jakieś 15-20 % w miarę wychodzenia wciskam coraz głębiej. Na samym wyjściu można już swobodnie wcisnąć w podłogę ale to zależy od fizyki moda.
3) Co do biegów to sam musisz się tym pobawić.

Jeśli naprawdę nauka jazdy idzie ci z takimi oporami polecam dać balans hamowania na przód bardziej, zmniejszyć siłę hamowania do jakiś 70-80 %, i rozwlec troszkę pierwsze 2-3 biegi, by trochę wolniej się rozpędzać ale nie łapać spina. Dodatkowo możesz zmniejszyć wartość odpowiadającą za przyspieszanie w dyferencjale (w różnych spolszczeniach itp. różnie się to nazywa. U mnie jest to po prostu Przyspieszanie). Może też pomóc zmiękczenie tylnego zawieszenia. Z czasem jak nabierzesz wprawy będziesz powracać stopniowo do nominalnych ustawień np. siły hamowania w okolicach 100%.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do rFactor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron