Regulamin i zasady serii (sezon 2012)

Moderatorzy: pyciek, Rubiq, Crow, janek#, Grekyy, Kojot, B4ndit, LiGNA administratorzy

Postprzez Rubiq N sie 01, 2010 9:00  Regulamin i zasady serii (sezon 2012)

ZAKAZ KOPIOWANIA/UŻYWANIA NA INNYCH STRONACH BEZ ZGODY AUTORÓW!

1. Postanowienia ogólne.
1.1. Pełna nazwa Ligi: LiGNA - Liga Grających Nałogowo Amatorów.
1.2. Przystąpienie do Ligi oznacza:
1.2.1. Akceptacje i zobowiązanie się do przestrzegania poniższego regulaminu
1.2.2. Akceptacje i zobowiązanie się do przestrzegania regulaminu serwisu i forum Wyprzedź Mnie!
1.2.3. Przyjęcie do wiadomości i zaakceptowanie faktu, że w trakcie sezonu możliwe są jego zmiany
1.3.Administracja zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu w trakcie sezonu. Zmiana może być dokonana najpóźniej tydzień przed następnym wyścigiem.
1.4. Data i zakres każdej zmiany w regulaminie będą odnotowane na końcu poniższej strony.

2. Zarząd
2.1. Organizatorzy ligi: Pyciek, Grekyy

3. Rekrutacja i zespoły
3.1. W Lidze może uczestniczyć każdy, kto posiada doświadczenie w simracingu i zostanie dopuszczony do startu w lidze.
3.1.1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odmowy startu pomimo spełnienia wszystkich wymagań wymienionych w punkcie 3.1.
3.2. Kierowca po uzyskaniu dopuszczenia wybiera samochód, którym zobowiązany jest startować w wyścigach. W trakcie trwania sezonu zmiana samochodu jest niedopuszczalna.
3.4. Istnieje możliwość używania własnych malowań w grze. Zabronione jest umieszczanie treści powszechnie uważanych za obraźliwe, treści pornograficznych, treści sprzecznych z polskim prawem bądź treści obrażające inne osoby.
3.5. Zmiana barw (malowanie) poza drobnymi zmianami kosmetycznymi w trakcie sezonu jest zabroniona.

4. Liga jest oparta na zasadach.
4.1. Asystenci dozwoleni.
- Auto Clutch
4.2. Pozostałe zasady
- Flag Rules: Full
- Fuel Usage: 1x
- Tire Usage: 3x
- Mechanical Failures: Normal
- Damage Multiplier: 50%
- Race Length: ~50 km (przeliczone na okrążenia przed każdym wyścigiem)
- Qualify Laps: 3
- Qualify Time: 10 minut
4.3. Punktacja obowiązująca w klasyfikacji kierowców i konstruktorów.
- 1 miejsce: 25 punktów
- 2 miejsce: 18 punktów
- 3 miejsce: 15 punktów
- 4 miejsce: 12 punktów
- 5 miejsce: 10 punktów
- 6 miejsce: 8 punktów
- 7 miejsce: 6 punktów
- 8 miejsce: 4 punkty
- 9 miejsce: 2 punkty
- 10 miejsce: 1 punkt
- 11 miejsce: 1 punkt
4.4. Serwer można restartować bez ograniczeń tylko i wyłącznie w przypadku wystąpienia błędów wynikających bezpośrednio z gry.
4.5. Dystans wyścigu i jego ważność.
4.5.1. Wyścig uznany jest za ważny, jeśli jeden z kierowców pokona dystans 80% (z zaokrągleniem w dół do pełnego okrążenia). Jeśli po pokonaniu 80% dystansu serwer ulegnie awarii, przejechany dystans przez pierwszego kierowcę jest traktowany jako 100%. Dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy wyścig rozgrywany jest na jednym serwerze. W przeciwnym wypadku musi być pokonane 100% dystansu.
4.5.2. Po każdym wyścigu sklasyfikowany jest każdy kierowca z wyjątkiem tych, którzy w wyniku awarii bądź wypadku nie przejechali 75% dystansu wyścigu (z zaokrągleniem w dół do pełnego okrążenia).
4.6. Obowiązuje zakaz używania kontroli startu (LC).
4.7. Obowiązuje zakaz wchodzenia na serwer ligowy z zainstalowanym pluginem TV Style.
4.8. W przypadku uszkodzenia pojazdu w sposób uniemożliwiający dalsze kontynuowanie wyścigu bez stwarzania zagrożenia dla innych uczestników wyścigu kierowca zobowiązany jest do niezwłocznego zjazdu do boksów, bądź jeśli zjazd do boksu jest niemożliwy kierowca zobowiązany jest do opuszczenia wyścigu.

5. Kwalifikacja i wyścig.
5.1. Wyścigi odbywają się na 8 wybranych przed sezonem torach. Terminy i lokalizacje wyścigów mogą zostać zmienione przez organizatora Ligi w trakcie jej trwania. O każdej zmianie terminu lub lokalizacji każdy z uczestników zostanie poinformowany nie później niż tydzień przed ustalonym terminem.
5.2. Kwalifikacja.
5.2.1. Kwalifikacja odbywa się przed wyścigiem.
5.2.2. Sesja kwalifikacyjna składa się z jednej części.
5.2.3. Zabronione jest umyślne wykonywanie manewrów w celu blokowania szybszego kierowcy.
5.3. Wyścig
5.3.1. Wyścig odbywa się po sesji kwalifikacyjnej. Start do wyścigu nr I jest startem lotnym, poprzedzonym procedurą manual formation lap. Start do II wyścigu jest startem zatrzymanym bez uprzedniego pokonywania formation lap.

5.3.2. O kolejności ustawienia na starcie decyduje najlepszy czas uzyskany podczas sesji kwalifikacyjnej.
5.3.3. Podczas wyścigu obowiązują zasady Fair Play.
5.3.4. Podczas kwalifikacji i wyścigu obowiązuje bezwzględny zakaz rozmów.
5.3.5. Zabrania się przekraczania białej linii podczas wyjazdu z alei serwisowej.
5.3.6. Podczas przejazdu przez boksy należy poruszać się drogą do tego przeznaczoną i przestrzegać ograniczenia prędkości. Punkt ten obowiązuje podczas wszystkich sesji rozgrywanych na serwerze ligowym.
5.3.7. Każdy kierowca ma obowiązek napisania komentarza prasowego i wysłania go w ciągu 48h po zakończeniu wyścigu.
5.3.8. Na serwerze należy używać prawdziwego imienia i nazwiska

6. Kary.
6.1. Karze podlega kierowca, który nie zastosował się do przepisów i warunków panujących na torze lub nie zachowuje podstawowych zasad kultury i wypowiedzi na forum i serwerze.
6.2. Każde zgłoszone zdarzenie zostanie przeanalizowane przez organizatora, która uzgodni czy zdarzenie na torze było w 100% do uniknięcia. Jeżeli wynik będzie pozytywny kierowca zostanie poddany karze adekwatnej do popełnionego wykroczenia.
6.3. Wywołanie głosowania na serwerze podczas kwalifikacji lub wyścigu przez osobę nieupoważnioną równoznaczne jest z karą DQ. Jeśli kierowca nie zostanie sklasyfikowany w wyścigu kara przechodzi na kolejny wyścig.
6.4. Brak komentarza prasowego po wyścigu jest równoznaczny z karą odjęcia 2 punktów w klasyfikacji generalnej kierowców oraz 2 punktów zespołu w klasyfikacji generalnej zespołów.
6.5. Zasady zgłaszania incydentów określone są w odpowiednim temacie na forum ligowym.
6.6. Kary za poszczególne incydenty.
6.6.1. Niebezpieczne zachowanie lub spowodowanie kolizji w której nikt nie został poszkodowany podczas trwania okrążenia formującego: ostrzeżenie.
6.6.2. Spowodowanie kolizji podczas okrążenia formującego, w wyniku którego poważnie uszkodzony został pojazd przynajmniej 1 kierowcy: start z boksów podczas następnego wyścigu ligowego, w którym ukarany zawodnik będzie brał udział.
6.6.3. Opuszczenie toru na najszybszym okrążeniu kwalifikacyjnym: zakaz udziału w sesji kwalifikacyjnej podczas następnego wyścigu ligowego w którym ukarany zawodnik będzie brał udział oraz kara Q.
6.7. Kary za pozostałe incydenty będą wymierzane indywidualnie dla każdego zdarzenia przez organizatora.
6.7. Zebranie 2 ostrzeżeń skutkuje zakazem udziału w sesji kwalifikacyjnej podczas następnego wyścigu ligowego w którym ukarany kierowca będzie brał udział.
6.8. Zebranie 5 kar Q skutkuje zakazem udziału w następnym wyścigu ligowym.
Rubiq
Administrator LiGNA
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 13:20

Powrót do LiGNA WTCC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość