LiGNA WTCC 2012

Moderatorzy: pyciek, Rubiq, Crow, janek#, Grekyy, Kojot, B4ndit, LiGNA administratorzy

Postprzez aronek Pn lut 27, 2012 10:33  Re: LiGNA WTCC 2012

Jak to bedzie z tymi opłatami? Płaci sie cos?
Orajt Maderfaker Men !
Avatar użytkownika
aronek
 
Dołączył(a): Śr sty 23, 2008 17:16
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez pyciek Pn lut 27, 2012 10:55  Re: LiGNA WTCC 2012

Nie, liga jest darmowa.
pyciek
redaktor
 
Dołączył(a): Cz paź 26, 2006 21:02
Lokalizacja: Ozorków
GG: 6217299

Postprzez Woolf Pn lut 27, 2012 16:59  Re: LiGNA WTCC 2012

Warto tutaj dodać, że dzięki Rubiq'owi :)
ah ten piar :P
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez Master Pn lut 27, 2012 19:31  Re: LiGNA WTCC 2012

Sir Wolf napisał(a):Warto tutaj dodać, że dzięki Rubiq'owi :)
ah ten piar :P


outstanding mate.
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez king81 Śr lut 29, 2012 9:55  Re: LiGNA WTCC 2012

a takie pytanka jeszcze mam :) jako że nowy jestem to myślę, że mi wybaczycie :)

- czy ten live timing działa: http://ligna.somee.com/live_view.php?da[id]=1&d (jak ostatnio trenowaliście i go odpaliłem to pokazywał tylko 1 osobe na serwie a było z 8 wg. rFa)

- czy jest możliwość umieszczenia jakiejś tabeli z czasami osiąganymi na danym torze ? czy to jest tajemnica i tak ma być jak jest ?

- czy jest możliwość zmiany auta w trakcie trwania sezonu ?
Avatar użytkownika
king81
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2010 10:59
GG: 3723157

Postprzez K11 So mar 03, 2012 12:21  Re: LiGNA WTCC 2012

Mam parę uwag:

1. W regulaminie nie ma nic na temat Race Start Time i Race Time Scale, a być powinno.
2. Także nie widzę definicji "kary Q", a pojawia się takie określenie tam. Nie mam zielonego pojęcia co to oznacza.
3. Zapisałem się do sezonu i mam czekać na coś teraz, czy jak?
4. Wyścig na Infineon będzie miał 16 okrążeń, ale to będzie FL+16 czy FL+15 ?
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez jaro738 So mar 03, 2012 12:47  Re: LiGNA WTCC 2012

R1 16+FL
R2 16 (takie zasady przynajmniej były na interlagos
Avatar użytkownika
jaro738
 
Dołączył(a): N paź 21, 2007 20:59
Lokalizacja: EPRZ
GG: 8059793

Postprzez Grekyy So mar 03, 2012 12:56  Re: LiGNA WTCC 2012

K11 - w tym roku formuła jest bardzo otwarta.

Wybierzcie samochody i nr startowej. Jeśli macie malowania, to może Master wyda nową paczkę z malowaniami w tym tygodniu - jeśli nie, to są defaultowe samochody.
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Postprzez K11 So mar 03, 2012 13:37  Re: LiGNA WTCC 2012

"Formuła jest bardzo otwarta" to znaczy, że raz wyścig będzie się zaczynać o 14 (w grze), a raz o 19? Raz czas będzie płynał normalnie, a raz 4x szybciej?
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez Grekyy So mar 03, 2012 13:47  Re: LiGNA WTCC 2012

To było apropo waszego uczestnictwa i nie trzeba być specjalnym bystrzakiem żeby to załapać.
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Postprzez K11 Cz mar 29, 2012 10:01  Re: LiGNA WTCC 2012

Grekyy napisał(a):K11 - sprawdzę powtórki kwalifikacji i może ktoś dostanie karę, chociaż patrząc na ocenę np. mojego okrążenia, widzę że większość wniosków będzie odrzucona. Pooglądaj sobie jak do tarek podchodzą kierowcy samochodów turystycznych i GT.

Doinformuję cię. W realnych wyścigach kierowcy jeżdżą tak, jak wcześniej ustalili, chociaż zwykle i tak nie trzeba nic ustalać, ponieważ trawa, tarki i krawężniki stanowią w realu naturalną granicę, której w większości przypadków nie opłaca się przekraczać. W rFactorze jest zupełnie inaczej (bo np. nie brudzisz opon, nie ryzykujesz uszkodzeniem zawieszenia, itd. itp.), więc porównywanie nie ma sensu! Chyba zrozumiale i prosto to wyjaśniłem.
Poza tym przecież jest temat viewtopic.php?f=26&t=8349 , gdzie jest m.in. napisane:
Aby przejazd był prawidłowy, na torze muszą znajdować się przynajmniej dwa zewnętrzne koła samochodu.
Teraz się dowiaduję, że "jeździ się inaczej". To po jakiego czorta on widnieje na forum?! Tak dla zmyły? Macie w tym jakiś interes, żeby nowy uczestnik ligi był robiony w banana? A może ktoś mi powie, że w tej lidze można "jeździć nieprawidłowo"? Jestem ciekaw wytłumaczenia jak cholera, bo to wszystko wygląda na krętactwo, jakiego nigdy nie widziałem w simracingu (chociaż podobno to nie jest liga simracingowa). Ciągle mam nadzieję, że to tylko tak wygląda, ale naprawdę nie wiem w jaki sposób można wytłumaczyć te jaja.

Każdy, kto chociaż próbował czysto jeździć według zasad, jest robiony w bambuko - takie mam wrażenie. Myślę, że kilka osób mogłoby się śmiało wypowiedzieć.

Jeśli chodzi o twoje okrążenie w Q, to tutaj regulamin mówi jasno, że opuszczenie toru jest karane (nie wiadomo jak dokładnie jest karane, ale supertajna "kara Q" to inny temat). A wasz piękny artykuł o granicach toru (viewtopic.php?f=26&t=8349) jasno mówi, czym jest opuszczenie toru.
Jednak ty piszesz coś takiego
Tylko jeśli ktoś zyskał w kwalifikacjach na kompletnym ścięciu zakętu/szykany na pełnym gazie, będzie ukarany.
Nie ma czegoś takiego, jak "niekompletne ścięcie", a "pełny gaz" to już sprawa techniki jazdy każdego kierowcy z osobna w każdym zakręcie z osobna, więc co ma piernik do wiatraka...

Oprócz prawa pisanego, kochanego przez legalistów, jest tzw. prawo zwyczajowe, czy po prostu "zwyczaj" podejścia do pewnych kwestii i tak samo jest w prawdziwych wyścigach.

To, co napisała administracja (regulamin, ustalenia, itp.) - czyli prawo pisane - jest wszędzie priorytetem i nikt mi nie powie, że jest inaczej. Jeśli napisane zasady nie uwzględniają jakiejś sprawy, dopiero wtedy można mówić o czerpaniu "zwyczajów" z reala lub innych lig, chociaż głupotą jest trzymanie się niepisanych zasad przez ileś miesięcy zamiast spisanie ich i uniknięcie nieporozumień.

Z Monzą był niestety zawsze problem, więc trzeba by na przyszłość zmienić wersję toru.

Albo trzymać się ustalonych zasad. Niekoniecznie stałych zasad, bo przecież można zrobić tak jak na infineonie ostatnio (tylko bardziej oficjalnie napisac, w widocznym miejscu), tzn. napisać, że w danym miejscu można wyjeżdżać z toru dowolnie lub że całym wozem można wjechać na tarkę/sztuczną trawę (aby jazda była bardziej intuicyjna). Mam od cholery doświadczenia w prowadzeniu lig, paprania się z regulaminami i "kierowcami", itd., itp. i nie znam lepszych metod sprawienia żeby każdy mógł jeździć przyjemnie, intuicyjnie i bez obawy, że ktoś inny oszukuje.
Na mało jakim torze nie ma problemu ze ścinaniem. Np. na Brno jest w miarę dobrze - małe wyjazdy poza tor nie powodują zysków czasowych, no może czasem w niektórych miejscach i minimalnie. Problemy pojawić się mogą dopiero przy wjeździe do pitlane, ale to już inna sprawa.

Aha... jeszcze coś...
chociaż patrząc na ocenę np. mojego okrążenia, widzę że większość wniosków będzie odrzucona.

To mi cholernie wygląda na brak samokrytycyzmu.

A np. Pyciek wie, co to jest pokora i obiektywność? Jak mam rozmawiać, to z kimś, kto umie logicznie myśleć i naprawdę zajmuje się ligą, zamiast robić wszystko "na odpieprz".
Chętnie pogadałbym na inteligentniejszym poziomie, tak jak na normalnych forach simracingowych, a nie forach 15-latków.

Trzeci raz pytam, na czym polega "kara Q" i dalej nie rozumiem braku reakcji. Macie coś do ukrycia czy jak? Albo sami nie wiecie co to jest? bo nie wiem :D. Pierwszy raz sie spotykam z takim dziwnym zachowaniem administratorów.
Gdy "adminowałem" w ligach, nikt nie musiał męczyć się i podsuwać administracji wszystkiego pod nos, a tym bardziej nie był szykanowany. Wystarczyło, że ktoś tylko wspomniał o problemie i zwrócono na to uwagę, zastosowano zmiany lub przynajmniej wyjaśniano co trzeba - jawnie wobec wszystkich. Tutaj póki co jest zupełnie odwrotnie.
Praktycznie to jest zamknięta liga, bo nowy uczestnik nie ma szans normalnie się pościgać. Albo ustalcie konkretnie zasady, albo na wstępie nowym kierowcom piszcie, że tutaj macie swój świat rządzący sie swoimi dziwacznymi prawami. Trochę szacunku dla ludzi.

Uprzejmie informuję, że
problemy są i wystarczy chwilę pomyśleć, żeby je zauważyć. Jak ktoś jest ogarnięty, to coś z tym zrobi.

Pozdrawiam simracerów, jeśli tacy tu są.
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez Grekyy Cz mar 29, 2012 10:12  Re: LiGNA WTCC 2012

Ja powiedziałem już co mam do powiedzenia i tyle ode mnie w tym temacie. Reszta będzie w ogłoszeniu administracyjnym.
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Postprzez Rubiq Cz mar 29, 2012 18:02  Re: LiGNA WTCC 2012

Kolego K11 - przede wszystkim zmień ton swojej wypowiedzi. Nie jesteś pewny co do zasad tu panujących - spytaj jak człowiek, nie rób z siebie ostatniej ostoi simracingu na świecie. :)

Kara Q... Chcesz wiedzieć czym jest? Nie wiem, może być 30 pompek. Gdyby oznaczała coś więcej niż to co jest wspomniane w regulaminie (specjalnie dla Ciebie, jeszcze raz: PO ZEBRANIU 5 KAR Q KIEROWCA OTRZYMUJE DQ NA NASTĘPNY WEEKEND, nie ma żadnych ukrytych kosztów, taryf, opcji, pakietów - kara Q nie jest czymkolwiek innym, nie ma żadnych innych konsekwencji i jest tak nazwana bo tak mi się akurat wymyśliło) to bym Cię o tym poinformował. Ale skoro wolisz sobie świrować pawiana to świruj.

BTW, myślę że pasowałbyś na simracing.pl, tam też od jakiegoś czasu wolą się flejmować na forum niż jeździć. :) Albo wróć do organizacji swoich super lig, tam możesz wszystko robić po swojemu.
Rubiq
Administrator LiGNA
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 13:20

Postprzez Woolf Cz mar 29, 2012 18:16  Re: LiGNA WTCC 2012

Jeśli dobrze rozumiem, to kara Q to poprostu coś jak reprymenda w F1 - po uzbieraniu trzech jest kara.
K11, nie ma sensu robić tutaj talk-show, niejasności lepiej załatwiać z administracją prywatnie :wink:
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez Grekyy Cz mar 29, 2012 18:21  Re: LiGNA WTCC 2012

Ja wrócę do dyskusji kiedy sprawdzę czy faktycznie chodzi o hamskie cięcie po trawie, czy po prostu ktoś zaskarża korzystanie tarek na Monzie w samochodach wyżej zawieszonych w sposób w jaki nie mogą tego robić np. samochody F1.
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do LiGNA WTCC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość