LiGNA WTCC 2012

Moderatorzy: pyciek, Rubiq, Crow, janek#, Grekyy, Kojot, B4ndit, LiGNA administratorzy

Postprzez MalarzF1 Cz mar 29, 2012 18:30  Re: LiGNA WTCC 2012

K11 napisał(a):Doinformuję cię. W realnych wyścigach kierowcy jeżdżą tak, jak wcześniej ustalili, chociaż zwykle i tak nie trzeba nic ustalać, ponieważ trawa, tarki i krawężniki stanowią w realu naturalną granicę, której w większości przypadków nie opłaca się przekraczać. W rFactorze jest zupełnie inaczej (bo np. nie brudzisz opon, nie ryzykujesz uszkodzeniem zawieszenia, itd. itp.), więc porównywanie nie ma sensu! Chyba zrozumiale i prosto to wyjaśniłem.


Hmm, gdzie jest to naturalne ograniczenie na Monzy, którego nie ma na tarkach w rFactorze?
W realu tną, to my mamy siebie stawiać wyżej i się trzymać twardo reguły, która w rzeczywistości też istnieje i jednak nikt się nie czepia?

W prawdziwych wyścigach, jedynym sposobem by ograniczyć cięcie na takich torach, jest podnoszenie kerbów lub bardzo jasna notka, że dyrekcja/administracja, będzie się przyglądała określonemu miejscu, bo kierowcy przeginają.

Skoro wszyscy tak jeździli i nikt tego nie skrytykował w czasie rzeczywistym, to cięcie toru podczas ostatniego poniedziałku, było bardziej Twoim problemem niż administracji...
Avatar użytkownika
MalarzF1
 
Dołączył(a): N cze 08, 2008 15:15

Postprzez Kojot Cz mar 29, 2012 23:10  Re: LiGNA WTCC 2012

Rubiq napisał(a):Kara Q... Chcesz wiedzieć czym jest? Nie wiem, może być 30 pompek. Gdyby oznaczała coś więcej niż to co jest wspomniane w regulaminie (specjalnie dla Ciebie, jeszcze raz: PO ZEBRANIU 5 KAR Q KIEROWCA OTRZYMUJE DQ NA NASTĘPNY WEEKEND,




:rotfl: No trochę rozbawiła mnie wypowiedź zwłaszcza, że jeden nie rozumie drugiego :dusi:

Myślę że K11 doskonale wie, że zebranie 5 kar Q skutkuje DQ na następnym wyścigu. Problem wynika z tego że on nie wie za co można otrzymać to jedno Q. Tak szczerze to ja też nie wiem, bo jesteśmy już po 3 wyścigach a nikt takiej kary nie otrzymał (a ścinek było sporo), przynajmniej ja o tym nic nie wiem, by ktoś taką karę zarobił. Jeśli karę Q można dostać za ścięcie w Qualu, no to zważywszy na to, że do końca sezonu zostało 5 wyścigów, to wcale nie trzeba respektować granic toru, bo mamy w qualu 1 lap i zakładając, że pojadę sobie prosto przez jakąś szykanę i zyskam czas a nie dostanę kary naliczonej przez grę, to nawet jeśli otrzymam karę Q, to i tak nie starczy tych kar bym dostał DQ bo jest jeszcze tylko 5 wyścigów. No chyba że kara Q znaczy coś innego.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Kojot
 
Dołączył(a): So paź 28, 2006 22:10
GG: 9208651

Postprzez jaro738 Cz mar 29, 2012 23:53  Re: LiGNA WTCC 2012

to też zakaz startu w Q w następnym wyścigu.

6.6.3. Opuszczenie toru na najszybszym okrążeniu kwalifikacyjnym: zakaz udziału w sesji kwalifikacyjnej podczas następnego wyścigu ligowego w którym ukarany zawodnik będzie brał udział(...)
Avatar użytkownika
jaro738
 
Dołączył(a): N paź 21, 2007 20:59
Lokalizacja: EPRZ
GG: 8059793

Postprzez K11 Pt mar 30, 2012 12:21  Re: LiGNA WTCC 2012

Rubiq napisał(a):Kolego K11 - przede wszystkim zmień ton swojej wypowiedzi.

Wolisz mniej kulturalnie czy o co chodzi? Specjalnie staram się wypowiadać tak, aby ktoś przypadkiem nie został urażony. Natomiast twoje teksty
Ale skoro wolisz sobie świrować pawiana to świruj

nie rób z siebie ostatniej ostoi simracingu na świecie

są nie na miejscu, są bezpodstawne. Emocje odłóż na bok.

Rubiq]Nie jesteś pewny co do zasad tu panujących - spytaj jak człowiek[/quote]
Nigdy nie będę pewien jakie ktoś sobie kiedyś zasady wymyślił i co się przyjęło, a co nie. Nie będę przecież pytał "Czy przypadkiem wasza oficjalna informacja o wyjazdach poza tor jest nieważna?", bo podobnie mógłbym zadawać dziesiątki innych pytań, z pytaniem "Czy regulamin obowiązuje?" włącznie.
Po to są regulaminy i inne ogłoszenia, żeby nikt nie musiał pytać.
A jeśli brakowało jakiejś informacji na forum, to przecież pytałem o to. Dostałem odpowiedź? W dwóch sprawach dostałem (chociaż jedna nie była zbyt pewna i od użytkownika spoza administracji), w dwóch - nie. Przede mną ktoś się pytał o coś i zero odpowiedzi. Sądzisz, że przepływ informacji jest tu dobry? Fakty mówią, że są rzeczy do poprawy. A pisząc subiektywnie - obecny stan jest tragiczny (to tylko takie moje odczucie). Bardziej obiektywnie i rzeczowo: każdy nowy kierowca napotka problemy, jeśli obchodzą go zasady w lidze.

[quote="Rubiq napisał(a):
Kara Q... Chcesz wiedzieć czym jest? Nie wiem, może być 30 pompek. Gdyby oznaczała coś więcej niż to co jest wspomniane w regulaminie (specjalnie dla Ciebie, jeszcze raz: PO ZEBRANIU 5 KAR Q KIEROWCA OTRZYMUJE DQ NA NASTĘPNY WEEKEND, nie ma żadnych ukrytych kosztów, taryf, opcji, pakietów - kara Q nie jest czymkolwiek innym, nie ma żadnych innych konsekwencji i jest tak nazwana bo tak mi się akurat wymyśliło) to bym Cię o tym poinformował.

No wreszcie jest odpowiedź i wszystko jasne.
"Tak ci się akurat wymyśliło" i potem nie wiadomo "co poeta miał na myśli", skoro termin nie został w regulaminie w żaden sposób zdefiniowany (i z definicją nie mieszajmy następstw zebrania jakiejś liczby "kar Q", bo to 2 oddzielne rzeczy). Skąd mogłem wiedzieć, że rzekoma "kara" nie jest karą, tylko czymś w rodzaju ostrzeżenia? Spróbuj popatrzeć świeżym okiem - tak jakbyś pierwszy raz miał do czynienia z tym regulaminem, tak jak np. każdy nowy kierowca. Spójrz na inne kary:
- kara DQ;
- kara odjęcia 2 punktów w klasyfikacji;
- ostrzeżenie;
- start z boksów;
- zakaz udziału w sesji kwalifikacyjnej;
oraz inne kary w simracingu, np.
- kara przejazdu przez PitLane;
- kara stop/go;
- cofnięcie na starcie o X pozycji.
Zauważ: prawie każda kara oznacza jakąś stratę dla ukaranego kierowcy - punkty, pozycje, czas. Wyjątkiem jest tylko i wyłącznie ostrzeżenie, które w praktyce nie jest bezpośrednio karą, tylko takim no... wiadomo czym ;) - czymś łagodniejszym, ale także powodującym, że następnym razem za wykroczenie będzie już "prawdziwa" kara. Bardzo podobny charakter ma właśnie "kara Q", z tym że brzmi zupełnie inaczej. "Ostrzeżenie" nie wymaga definiowania bo już samo słowo mówi o funkcji (że kierowca jest ostrzeżony), poza tym raczej każdy to kojarzy z racingu, simracingu itp. A "kara Q"? Pierwszy raz spotykam się z czymś takim, a nazwa prawie nic mi nie mówi. Kojarzy mi się najwyżej z racingową sesją Q czyli kwalifikacjami oraz słowo "kara" podpowiada mi, że to jakaś kara (ach ta logika ^^), tym bardziej, że kilka linijek wyżej widzę określenie "kara DQ" i analogia aż sama się prosi... Tylko wtedy myślę: "DQ - dyskwalifikacja, znane określenie, kara polega na wyrzuceniu z wyników wyścigu... a kara Q to niby na czym polega? Co traci zawodnik?". I nie ma siły, żebym wpadł na to, że to tylko i wyłącznie coś do podbijania licznika opisanego w punkcie 6.8 (nawet jeśli ten punkt przeczytałem). Tak działa mózg, nie tylko mój :). Słowo "kara" jest po prostu cholernie mylące i znajdzie się zawsze lepsze określenie, chociażby "ostrzeżenie Q", "punkt karny" (chociaż to się może zbytnio kojarzyć z punktami z klasyfikacji). A poecie akurat się napisało "kara Q" i przez to teraz jakiś mądrala się gimnastykuje tłumaczeniem jak te zapisy wyglądają z perspektywy świeżaka. :-D
Wszystko jasne?

Rubiq napisał(a):BTW, myślę że pasowałbyś na simracing.pl, tam też od jakiegoś czasu wolą się flejmować na forum niż jeździć. :)

Proponuję zastanowić się nad słowem "flejm" :). Widocznie myślałeś, że mam na celu komuś nawrzucać, poniżyć czy coś, tylko nie wiem skąd takie domysły. (?)

MalarzF1 napisał(a):
K11 napisał(a):Doinformuję cię. W realnych wyścigach kierowcy jeżdżą tak, jak wcześniej ustalili, chociaż zwykle i tak nie trzeba nic ustalać, ponieważ trawa, tarki i krawężniki stanowią w realu naturalną granicę, której w większości przypadków nie opłaca się przekraczać. W rFactorze jest zupełnie inaczej (bo np. nie brudzisz opon, nie ryzykujesz uszkodzeniem zawieszenia, itd. itp.), więc porównywanie nie ma sensu! Chyba zrozumiale i prosto to wyjaśniłem.

Hmm, gdzie jest to naturalne ograniczenie na Monzy, którego nie ma na tarkach w rFactorze?

Nie chodzi o kształt tarek i poboczy, tylko ogólnie o zachowanie się wozu (chociaż ograniczona precyzja wykonania tarek w rF też ma jakiś wpływ na różnice w prowadzeniu rzeczywistego wozu na rzeczywistej Monzie).

MalarzF1 napisał(a):W realu tną, to my mamy siebie stawiać wyżej i się trzymać twardo reguły, która w rzeczywistości też istnieje i jednak nikt się nie czepia?

Można by tutaj dyskutować o tym, co jest zapisane w regulaminach FIA, WTCC itd. i czy przed wyscigami ustala się odstępstwa od reguł, itd. itp., tralala... Tylko jakie to ma znaczenie, skoro nasze ściganie w rFie jest trochę inną rzeczą, warunki są inne, i tak dalej. A zakładanie, że w realu organizacja wyścigów jest idealna i wzorcowa, może wcisnąć kogoś w ślepą uliczkę.

Chcesz, żeby zasady były jasne i każdy się do nich stosował, czy wolisz nierówną walkę?
Podstawą jest jazda na wspólnych zasadach. Można nawet ustalić "tu i tu można jechać po piachu", byle żeby każdy wiedział jak jechać, a nie tak jak ostatnio, że jedni trzymali się asfaltu, a drudzy rżnęli. Popierasz moje intencje, czy może wolisz dezinformację i niejasności, czy co?
Czekam, aż ktoś powie wprost, że chce jeździć na jasnych zasadach, albo że woli niejasne zasady lub ich brak. Albo rybki, albo pipki.
MalarzF1 napisał(a):Skoro wszyscy tak jeździli i nikt tego nie skrytykował w czasie rzeczywistym, to cięcie toru podczas ostatniego poniedziałku, było bardziej Twoim problemem niż administracji...

Rzeczywiście - to mój problem, gdy mnie ktoś robi w konia. ;) "Jesteś nowy, więc masz problem." , co nie?

Kojot napisał(a):Myślę że K11 doskonale wie, że zebranie 5 kar Q skutkuje DQ na następnym wyścigu.

O, kumaty ten kojot ;).
Kojot napisał(a): Problem wynika z tego że on nie wie za co można otrzymać to jedno Q.

Jednak tutaj się myli :P. Umiem czytać, a w punkcie jest napisane, za co jest kara Q. Problem dogłębnie przedstawiłem w tym poscie, jakieś 23 lata świetlne wyżej. Nie każdy procesor to przetworzy.
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez Rubiq Pt mar 30, 2012 12:34  Re: LiGNA WTCC 2012

Pisząc

Kolego K11 - przede wszystkim zmień ton swojej wypowiedzi.


Miałem na myśli głównie (choć nie tylko) zdanie

Pozdrawiam simracerów, jeśli tacy tu są.


Kim jesteś, żeby określać kto jest simracerem a kto nie? Miałeś na myśli że jesteś tutaj jedynym, prawym simracerem (co w ogóle oznacza słowo "simracer" to dyskusja na inny temat), a reszta to dzieci enefesów które nieudolnie próbują naśladować wielki simracing? :P Ja tak to odebrałem, podejrzewam że nie tylko ja.
Rubiq
Administrator LiGNA
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 13:20

Postprzez K11 Pt mar 30, 2012 13:06  Re: LiGNA WTCC 2012

Rubiq napisał(a):Kim jesteś, żeby określać kto jest simracerem a kto nie?

Nie określam.
Miałeś na myśli że jesteś tutaj jedynym, prawym simracerem (co w ogóle oznacza słowo "simracer" to dyskusja na inny temat), a reszta to dzieci enefesów które nieudolnie próbują naśladować wielki simracing? :P

Nie, nie.
Ja tak to odebrałem, podejrzewam że nie tylko ja.

Kurcze, no nie moja wina :shock: . Jak ktoś za dużo czyta między wierszami, to tak odbiera. Przesadziłeś "nieco" :).
Akurat "pozdrowienie" było najmniej ważne, ale dobra... Mniej więcej chodziło mi o takich, co stawiają na realizm i fair play. Nie mówię, że tu takich nie ma, bo tego nie wiem. Chyba nie będę rozwijał tego pobocznego tematu. Jak coś, to pytać.
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez LUKE Pt mar 30, 2012 14:41  Re: LiGNA WTCC 2012

Zacznijmy od tego, że w realu to tną od cholery, zazwyczaj szykany, poszerzają wyjścia z wolnych itd. To jest norma, ale tam jest tak ogólnie przyjęte - taka specyfikacja turystyków oraz ogólnie torów budowanych pod inne serie wyścigowe. Tu regulamin z tego co pamiętam pewnie został i jest reguła przynajmniej 2 koła na torze ( biała linia to tor ) no chyba, że administracja zaznaczyła, że pod różne rundy może to się zmieniać. Tu w sumie z tego co widzę nie było żadnego ogłoszenia czyli z jednej strony regulamin powinno się jak najbardziej znać no, ale pamiętamy, że to właśnie Monza i ścinanie jest tu bardzo powszechne także właśnie celem administracji powinno być określenie co i jak przed tą rundą dlatego też nagłe winienie wszystkich za ściny też jest trochę nie tak, więc to bardziej błąd nie doinformowania.
Avatar użytkownika
LUKE
 
Dołączył(a): Wt lip 29, 2008 21:43
Lokalizacja: Koło
GG: 214550

Postprzez K11 Śr kwi 04, 2012 17:37  Re: LiGNA WTCC 2012

Grekyy napisał(a):Ze względu na to, że statystyki są dosyć miażdżące oraz aby auatrakcyjnić rywalizację samochody RWD zostaną dociążone na drugą połowę sezonu!

Hahaha xD. Wiedziałem, że liga z adminem, który ma golfa w awatarze, daleko nie zajdzie, ale to mnie zagięło. Miażdżycie suty. Dziękuję za dawkę stresu i śmiechu.
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez olexy Śr kwi 04, 2012 18:21  Re: LiGNA WTCC 2012

Tak samo jak w prawdziwym WTCC są dociążane Chevrolety. No, ale skoro tak cię to śmieszy, to nikt tu nikogo na siłę nie trzyma.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
olexy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 19:18
Lokalizacja: Kraśnik
GG: 9121418

Postprzez K11 Śr kwi 04, 2012 18:25  Re: LiGNA WTCC 2012

W trakcie sezonu?
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez prawy Śr kwi 04, 2012 18:31  Re: LiGNA WTCC 2012

Dobra jak masz się czepiać o wszystko, to może po prostu odpuść sobie, ładnie się pożegnaj i wszyscy będą zadowoleni :-)
Avatar użytkownika
prawy
 
Dołączył(a): N sty 25, 2009 12:09
Lokalizacja: Szczecin ZS
GG: 10768869

Postprzez K11 Śr kwi 04, 2012 18:39  Re: LiGNA WTCC 2012

A odczep się. Ja tylko dyskutuję, nie musisz brać w tym udziału ;].
Si-Gung klawiszy
K11
 
Dołączył(a): Wt maja 06, 2008 21:34
Lokalizacja: Polska

Postprzez olexy Śr kwi 04, 2012 18:39  Re: LiGNA WTCC 2012

Faktycznie, w WTCC Chevrolety były dociążane przed sezonem. Jednak już przed naszym sezonem było mówione, że BMW wyglądają na sporo szybsze i dobry kierowca objedzie w RWD nawet największego wymiatacza w FWD. Wszyscy (nie licząc ciebie) się z tym liczyli, ty oczywiście musisz z każdej decyzji, sytuacji zrobić problem. 25 osób po prostu jeździ, na torze pokazuje swoje umiejętności, a pan K11 wszystko neguje. Może czas wyładować swoje frustracje gdzieś indziej, a nie na forum? A teksty takie, jak:
Hahaha xD. Wiedziałem, że liga z adminem, który ma golfa w awatarze, daleko nie zajdzie, ale to mnie zagięło. Miażdżycie suty. Dziękuję za dawkę stresu i śmiechu.
są po prostu poniżej poziomu i nie zdziw się, jak pewnego dnia ktoś zacznie tak pisać o tobie.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
olexy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 19:18
Lokalizacja: Kraśnik
GG: 9121418

Postprzez Master Śr kwi 04, 2012 18:41  Re: LiGNA WTCC 2012

K11 napisał(a):A odczep się. Ja tylko dyskutuję, nie musisz brać w tym udziału ;].


Był taki jeden i drugi cwaniaczek - Kajek i misiakow. Marnie skończyli.
Może czas zmienić nieco swoje nastawienie, albo iść cwaniakować do innych lig. Tutaj Twoich mądrości i uwag nie potrzebujemy.
Jako jedyny robisz tutaj bajzel, mając na względzie wymyślone przez siebie problemy, których nie ma.
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez Kojot Śr kwi 04, 2012 18:59  Re: LiGNA WTCC 2012

Był kiedyś jeszcze jeden, chyba miał nick Cinek czy jakoś tak, ten to miał komenty. Czytało się lepiej niż bash.pl

PS. Tekst "Miażdżycie suty" - też zacny :twisted: :twisted: :twisted:


Wreszcie ktoś pomyślał z tym balasem, bo sie robił puchar BMW
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Kojot
 
Dołączył(a): So paź 28, 2006 22:10
GG: 9208651

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do LiGNA WTCC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość