analiza techniczna

Uwagi na temat serwisu, informacje o błędach, ogłoszenia

Moderator: Ekipa F1WM

Postprzez W Pt cze 30, 2006 16:40  

Co się dzieje...
Jak z igły zrobić widły - poradnika część druga.
:o

f1.com to nie wyrocznia, ponieważ inaczej osoby odpowiedzialne za opracowywanie teksów projekotowałyby samochody. Znowu jeśli są osoby posiadające wiedzę "jedynie słuszną" i bezlitośnie krytykujące f1.com, to aż dziw bierze, że nie pracują dla jakiegoś teamu X lub Y...
Avatar użytkownika
W
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 19:49

Postprzez Sanchez Pt cze 30, 2006 18:58  

Takiej gadki już nie lubię ...

Jeśli o mnie chodzi - nie jestem osobą wszechwiedzącą, ale zdecydowanie jestem w stanie stwierdzić, że ktoś mówi/pisze nie prawdę. Miałem przyjemnośc pracy przy obiektach w tunelu aerodynamicznym (Politechniki Warszawskiej), więc różnego rodzaju wiedzy zdążyłem troszeczkę przyswoić.

Czyżby moja krytyka (miałem wrażenie, że może być konstruktywna) urazila Mr. "W" ?
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez gregoff Pt cze 30, 2006 19:35  

Sanchez przecież zaznaczył z kim rozmawiał o tych analizach. Nie doszukujmy się czegoś co nie zostało napisane. Poza tym uważam, że Sanchez miał i ma prawo się wypowiedzieć w stosunku do tego rodzaju artykułów :)

Ps: Pamiętajmy, że nam wszystkim zależy na tym aby kibice F1 w Polsce dostawali jak najbardziej rzetelne info o ich ukochanym sporcie.
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez mkpol Pt cze 30, 2006 19:40  

W napisał(a):Co się dzieje...
Jak z igły zrobić widły - poradnika część druga.
:o


Z ust (spod palcow) mi to wyjales az szkoda ze w sumie ciekawa i merytoryczna dyskusja ma tak miałką podstawę.

Rozwiązanie problemu od strony technicznej jest bardzo proste. Na koncu tekstu nalezy dodac boldem arialem czerwonym rozmiar 24 ze redakcja nie ponosi odpowiedzialnosci za bzdury ktore ktos napisal a jedynie za dokladne przetlumaczenie i juz.

Ja osobiście nie czytam analiz bo sie do nich "zrazilem" na ultrze. Natomiaast kompletnie nie przeszkadza mi ze są one umieszczane i skoro ktoś chce to czytac to znaczy ze jest to potrzebne.

narazie tyle :-D
jeśli ktoś komuś coś, ewntualnie nikt nikomu nic, to ja przypuszczam, że wątpię
Avatar użytkownika
mkpol
nadszyszkownik
 
Dołączył(a): Pt mar 10, 2006 11:31

Postprzez W Pt cze 30, 2006 20:22  

Sanchez napisał(a):Czyżby moja krytyka (miałem wrażenie, że może być konstruktywna) urazila Mr. "W" ?

(Nie wiem, dlaczego pytanie nie ma adresata, skoro nikt oprócz mnie nie może na nie odpowiedzieć.)
Nie mogła urazić, ponieważ ani w bezpośredni ani w pośredni sposób nie jestem związany z artykułami natury technicznej. Nie tłumaczę ich i nie opiniuję.

Nie ma się co oszukiwać - laik ma rozumieć teksty "popularnotechniczne" i należy je dostosować do jego poziomu. Zarzucasz uproszczenie. Ludzie mają problemy z instrukcjami obsługi...

Każdy ma "swojego konika". Mi też na pewne rzeczy gotuje się krew, ale wiem, że tak a nie inaczej musi być ze względu na grupę docelową odbiorców. F1 i portale jej poświęcone mają za zadanie przyciągać możliwe szerokie grono odbiorców i ja przynajmniej nie wymagam od nich, aby posługiwały się językiem "branżowym" w formie i treści.
Avatar użytkownika
W
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 19:49

Postprzez elizeusz Pt cze 30, 2006 22:58  

piszecie o ludziach wychowanych na tv4 przez nasz niezbyt wysokich lotow zespol komentatorski, a jak przychodzi do prostowania rzeczy nieprawdziwych, to pojawia sie zespol "wszystkowiedzacych", ktorzy twierdza, ze inni robia z igly widly. czym innym jest przedstawianie skomplikowanych tematow (a mechanika plynow do takich nalezy) w sposob prosty, a czym innym pisanie bzdur.

Sanchez, moim skromnym zdaniem, laczyl swietnie oba te, wydawaloby sie trudne do pogodzenia aspekty, bez wdawania sie w super techniczne szczegoly i wzory. rozumiem, ze kogos moga nie interesowac takie analizy, ale niech w takim razie nie zabiera tu glosu.
i prosze nie podnosic tematu, ze "moj post pozostal bez odpowiedzi", bo nie wszyscy maja siedza non-stop w internecie...
elizeusz
 

Postprzez gregoff So lip 01, 2006 0:38  

Jakoś cholernie nie znalazłęm posta w którym ktoś się upierał, że wszystko wie :D Każdy ma prawo do bronienia swojego stanowiska i nie sądze abyśmy jakoś specjalnie się tutaj wymądrzali :) (No może troszkę :-P ) Chcieliśmy po prostu dowiedzieć sie na jakiś przesłankach opierasz swoje zarzuty (jak widać dopiero wyrażił je Sanchez), ale uważam, że dalej nie powiedziałeś żadnej sensownej krytyki (może po prostu w pełni zgadasz się ze słowami Sancheza i postanowiłeś ich nie powtarzać) i co dokładnie było nieprawdziwe. Łatwo wyskoczyć i zacząć krzyczeć, że się pali. Jak zwykle gorzej kiedy przychodzi do gaszenia tego pożaru :-D

Ps: A teraz już bez ironii. Sądze, że wszyscy wzieliśmy sobie do serca słowa Sancheza i na pewno przemyślimy to i owo. To był nasz debiut w analizie technicznej (trzeba przyznać, że całkiem niezły skoro nawet użytkownicy innych for się nimi zainteresowali... ale miało być bez ironii :grin: ) więc nic dziwnego, że mogły zdarzyć się nam błędy.
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez Rama So lip 01, 2006 9:21  

Co do tego o czym rozmowa... Widzialem zrodlo wiec nie wiem dlaczego padly oskarzenia do serwisu WM... Oni tylko przetlumaczyli to co pisalo na zagranicznym serwisie i chwala im za to... Ze im sie chce...
Uwazam ze powinniscie nadal cos takiego robic, bo na konkurencyjnych polskich stronach tego nie widzialem.
KONKURENT :)
Rama
 
Dołączył(a): Cz sie 18, 2005 7:39
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Maraz So lip 01, 2006 11:10  

elizeusz napisał(a):i prosze nie podnosic tematu, ze "moj post pozostal bez odpowiedzi", bo nie wszyscy maja siedza non-stop w internecie
Jeśli nie masz nawet czasu na odpowiedzenie na moje spostrzeżenia, to po co w ogóle zabierałeś głos? Jak w takich warunkach można prowadzić dyskusję? Powtórzę tutaj fragment mojej wypowiedzi: "Możemy się tylko oprzeć na czyjejś opinii, ale no ogół sprowadza się do tego, że pojawi się taki elizeusz i powie "nie tlumaczcie bzdur tylko dlatego, ze tam to pisza". Kiedy jednak zapytać go o to które informacje to bzdury, milczy jak grób".

elizeusz napisał(a):Sanchez, moim skromnym zdaniem, laczyl swietnie oba te, wydawaloby sie trudne do pogodzenia aspekty, bez wdawania sie w super techniczne szczegoly i wzory. rozumiem, ze kogos moga nie interesowac takie analizy, ale niech w takim razie nie zabiera tu glosu.
No i w porządku, Sanchez jako osoba dysponująca dużą wiedzą może pokusić się o pisanie tekstów dla wymagających fanów F1 interesujących się techniką. Nikt jednak nie powiedział, że te analizy na stronie f1.com są dogłębną analizą techniczną - opisują te rzeczy w możliwie najprostszy sposób, może nie zawsze w najlepszy sposób, ale jest to w stanie zaciekawić fanów F1. Jeśli popełnimy błędy w tłumaczeniu, można nam zwrócić uwagę na to w normalny sposób. Przyjęliśmy też do wiadomości, że w tej kwestii f1.com nie jest szczególnym autorytetem, ale wystarczy przyjrzeć się informacjom technicznym podawanym przez zespoły - są bardzo podobnego kalibru: uproszczone, uogólnione, przeznaczone dla przeciętnego fana. Dlaczego więc ich nie tłumaczyć?
Avatar użytkownika
Maraz
administrator
 
Dołączył(a): N kwi 10, 2005 18:42
Lokalizacja: Janów Lubelski
GG: 2088713

Postprzez Maraz Śr lip 12, 2006 18:36  

Wczoraj zamieściliśmy kolejną analizę techniczną - http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=3940. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi co do tłumaczenia lub użytych w niej określeń i jest skłonny nimi się podzielić, to bardzo chętnie wysłuchamy jego rad :)
Avatar użytkownika
Maraz
administrator
 
Dołączył(a): N kwi 10, 2005 18:42
Lokalizacja: Janów Lubelski
GG: 2088713

Postprzez Sanchez Śr lip 12, 2006 23:54  

No dobrze. To może ja, ale króciutko i nie o wszystkim bo już mi się spać chce lekko.

Dyfuzor w Ferrari.

Jego konstrukcję zmieniono już na GP Kanady (a nie USA). Charakterystyka obu torów (Montreal i Indianapolis) po wprowadzeniu silników V8 i przywróceniu zmiany opon mocno się do siebie zbliżyła - stąd taka zmiana. Kształt krawędzi dyfuzora (oraz ich długość) zmieniono jednak nie w celu zwiększenia siły docisku, a wręcz przeciwnie. Dyfuzor działa wydajnie przy dużych prędkościach. Jego ścianki zostały skrócone, przez co zmniejszyła się komora rozrężająca powietrze. Efektem tego - przy dużych prędkościach - jest zdecydowanie MNIEJSZY docisk. Wbrew pozorom, w F1 nie chodzi o to aby uzyskać jak największy docisk za wszelką cenę. Chodzi o to, by uzyskać go przy określonych prędkościach, tam gdzie jest pożądany (zakręty), oraz zminimalizować na szybkich prostych (gdzie docisk wymagany nie jest) - zwłaszcza na długiej prostej Indianapolis.

Czujniki opon w BMW.

Tą analizę chyba chłopcy z F1.com nie zdążyli przemyśleć na czas i napisali o czujnikach, a pierwotny zamiar był nieco inny. Pirometry są używane bardzo powszechnie i pisanie o nich jest taką trochę "zapchaj-dziurą" - choć oczywiście temat może zaciekawić. Istotną zmianą w tym obszarze jest jednak coś innego. BMW zastosowało nowe wloty powietrza do hamulców, które ponoć działają trochę jak "flexible wings". Szczegółów nie chcę narazie opisywać bo i nie jestem do konca pewien, ale w telegraficznym skrócie możnaby powiedzieć, że chłopcy z BMW do granicy określonej regulaminem rozbudowali kanały wlotowe, a ich funkcja zdecydowanie nie ogranicza się do "łapania" powietrza. Zresztą - kształt wskazuje na to jednoznacznie.

Czasem takie głupotki opisują na tym F1.com, a to co ciekawe - cisza ...

Aha - jeszcze coś. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że po GP Francji napiszą o statecznikach na nosie BMW - "improve airflow" :)
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez Maraz Cz lip 13, 2006 21:00  

Dzięki za uwagi :) Jeśli nie masz nic przeciwko, to chciałbym je umieścić również w komentarzu pod tą właśnie analizą. Dzięki takiemu uzupełnieniu będzie ona miała znacznie większą wartość.
Avatar użytkownika
Maraz
administrator
 
Dołączył(a): N kwi 10, 2005 18:42
Lokalizacja: Janów Lubelski
GG: 2088713

Postprzez Sanchez Pt lip 14, 2006 9:34  

Maraz napisał(a):Jeśli nie masz nic przeciwko


Nie mam ...
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez mikolajpoznan Śr sie 27, 2008 9:42  Re: analiza techniczna

Witam wszystkich uzytkowników forum,

zgodnie z zaleceniem jakie otrzymałem w privie od pewnego miłego człowieka z tego forum, zacząłem przeglądac dział dla początkujących. Między innymi trafiłem na ten wątek, wygrzebuje go z otchłani czasu aby zapytac czy analizy techniczne są dokonywane po każdym weekendzie i czy znaleźć je będzie mozna wśród "newsów" (a moze jest dla nich przewidziane inne miejsce-chętnie przeglądnałbym archiwum).
Będę wdzięczny za odpowiedź-pozdrawiam!
MIKE
mikolajpoznan
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 13:14

Postprzez Maraz Śr sie 27, 2008 10:05  Re: analiza techniczna

Nie, zrobiliśmy to tylko dwa razy i odradzono nam tłumaczenie analiz z F1.com (patrz powyższa dyskusja). Zresztą do tego przydałaby się osoba z pewną wiedzą techniczną i dysponująca czasem, a niestety brak takiej w naszej redakcji.
Avatar użytkownika
Maraz
administrator
 
Dołączył(a): N kwi 10, 2005 18:42
Lokalizacja: Janów Lubelski
GG: 2088713

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sprawy związane z serwisem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość