Zmiany w przepisach 2007

Moderator: Ekipa F1

Postprzez soplik N mar 18, 2007 19:59  

JA uważam osobiście uważam, że planowane zmiany wyjdą F1 na dobre. Rosnące koszty w F1 spowodowały, że niezależne zespoły - legendy tego sportu albo zbankrutowały albo musiały wystawić zespół na sprzedaż. W dzisiejszej F1 taki zespół jak Williams, nie ma szans na odnoszenie zwycięstw. A w przypadku znacznego cięcia kosztów, standaryzacji niektórych elementów na pewno zwiększy jego szanse.
Co do TC to również jestem za. W końcu bardziej będzie się liczyć talent kierowcy.
AYRTON SENNA da SILVA
THE FASTEST EVER
Avatar użytkownika
soplik
 
Dołączył(a): Pt sty 12, 2007 11:15
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Corvi78 N mar 18, 2007 20:19  

Tak, scigaliby sie furmankami, jak by nie bylo konkurencji, sami sobie zaprzeczacie. Jestescie za zmianami ktore spowalniaja postep.
slipstream
Czyli jakby to miało wyglądać połowa wyścigu na Michelinach, druga na Bridge. Bo nie rozumiem.
- co to, sarkazm...
Nie wiem czy udajesz, czy na serio nie rozumiesz mojej wypowiedzi.
No ale wyjasnie moj tok rozumowania:
- po co wprowadzac nakaz uzycia dwoch rodzaji mieszanek skoro gwarantowalo nam to obecnosc dwoch firm oponiarskich - w pewnym sensie oczywiscie.
Zreszta ja zawsze bylem za tym by weszla jeszcze jedna firma oponiarska do F1 bo to gwarantuja nam szybszy postep w danej dziedzinie.

Skoro jestescie za "ujednoliceniem" to ogladajcie inne serie wyscigowe ktore to gwarantuja.
Obrazek
J.P.Montoya i N.Mansell "pala gume" na Regent St.
Montoya2MB
Mansell2MB
Avatar użytkownika
Corvi78
 
Dołączył(a): So sie 27, 2005 18:49
Lokalizacja: Koło

Postprzez slipstream N mar 18, 2007 20:20  

Darth Tom napisał(a):Zgadzam sie jak najbardziej - tylko trochę wiecej samokrytyki przy wprowadzaniu zmian - to wszystko.


A wiecie co to jest uczenie się na własnych błedach. Żeby wiedzieć że coś jest złe trzeba to sprawdzić w praktyce a nie wysnówać wnioski ze coś jest bee na podstawie własnego osądu nieopartego nawet na teoretycznych podstawach a własnym zasciankowym myśleniu. Wydaje się tobie Darth Tom ze jesteś Alfą i Omegą i już wiesz lepiej że FIA się myli... no cóz. więcej samokrytyki wobec siebie.

Corvi78 napisał(a):po co wprowadzac nakaz uzycia dwoch rodzaji mieszanek skoro gwarantowalo nam to obecnosc dwoch firm oponiarskich

Mylisz pojęcia - dwie firmy oponiarskie nie gwarantowały że Micheliny wystartują na miękkkich a Bridge na średniej mieszance. Identyczny przepis mógłby obowiązywać co do nawet pięciu producentów, a cel tego to urozmaicenie zagrywek taktycznych. Żadnego substytutu braku drugiego dostawcy tu nie widze. Chodzi o zaryzykowanie jazdy na miękkich gdy inni beda jechac na średniej i inne kalkulacje nie zwiazane z producentem opon.
Corvi78 napisał(a):Tak, scigaliby sie furmankami, jak by nie bylo konkurencji, sami sobie zaprzeczacie

Owszem konkurencja też, ale zmiany w przepisach są nią wymuszane. jakby nie zmieniano przepisów względem obecnej sytuacji tego co dają nam producenci formuła dalej tkwiłaby w erze kamienia łupanego. Przepisy musza byc zmieniane żeby tej konkurencji nie hamować. I tu oczywiście podniosa się jęki i krzyki że bredze więc uprzedzam - chodzi o konkurencję jako rywalizację na torze jak i techniczną dająca wieksze szanse na "równość zespołów" kiedy rywalizuje się w waskim zakresie szczegółów.
Corvi78 napisał(a): Jestescie za zmianami ktore spowalniaja postep.

Udowodnij madralo, bo twój subiektyw mnie mało przekonuje o wszechwiedzacy. Wszek te zmiany mają dac postep choćby w dziedzinie odzyyskiwania energii. Jesli jedyną miara postepu jest dla was coraz szybszy bolid to za przeproszeniem brawa za śmiałość argumentu.
Corvi78 napisał(a):Zreszta ja zawsze bylem za tym by weszla jeszcze jedna firma oponiarska do F1 bo to gwarantuja nam szybszy postep w danej dziedzinie.

Cóz za sarkazm i ironia, iście poetycka.
Corvi78 napisał(a):Skoro jestescie za "ujednoliceniem" to ogladajcie inne serie wyscigowe ktore to gwarantuja

Hmm, co by nie mówić w CCWS w czasie wyścigu się wiecej dzieje. w GP2 tez jest ciekawej względem osób i zespołów mogacych wygrywac.

Weź może Corvi pod uwagę że nikt nie planuje wprowadzenie jednego dostawcy nadwozia, a tylko taka sytuacja pasowałaby do twoich czarnych wizji. Nawet ujednolicony pakiet będzie dawal mozliwości grzebania w szczegółach
Ostatnio edytowano N mar 18, 2007 20:39 przez slipstream, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Darth Tom N mar 18, 2007 20:27  

slipstream napisał(a):Wydaje się tobie Darth Tom ze jesteś Alfą i Omegą i już wiesz lepiej że FIA się myli... no cóz. więcej samokrytyki wobec siebie.

Hmmm :( za żadną alfe i omegę sie nie uważam - po prostu wyrażam swój prywatny osąd oparty na wieloletnim zainteresowaniu F1. Rozmowa sie przeciąga ale chyba nic z niej nie wynika...
Powiem po raz ostatni - jestem za zmianami, za cięciem kosztów, za mysleniem przede wszystkim. Jako przykład można podać przepis nakazujący przejazd całego GP na jednym komplecie opon i Cuuudowna GP USA z podaj 6 bolidami na torze :( To tyle jesli chodzi o sprawdzanie przepisów w praktyce...
Avatar użytkownika
Darth Tom
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 8:44
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez slipstream N mar 18, 2007 20:33  

Darth Tom napisał(a):Jako przykład można podać przepis nakazujący przejazd całego GP na jednym komplecie opon

Własnie to co napisałem. Trzeba coś sprawdzić żeby wiedzieć że jest złe, a nie dywagować na podstawie własnej mądrości. Nobla tez sie nie dostaje na podstawie teorii a wieloletniej metody eksperymentu czy coś się sprawdza w rzeczywistości.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Kubuś Fatalista N mar 18, 2007 20:38  

Co do zmian to są dobre. Jeden dostawca opon zmniejsza koszty. Opony nie są coraz droższe z powodu szaleńczego postępu. Zamrożenie silników też zmniejsza koszty. Postęp jest dobry ale należy go kontrolować. Formuła 1 jest zdecydowanie za droga.
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez yankess N mar 18, 2007 20:40  

Czyli dla Ciebie, Corvi78 najbardziej liczy sie postęp? Masz do tego ciekawe podejście, bo ja, zamiast oglądać coraz to nowe popierdółki na bolidach odprowadzające powietrze na spojlery (bo aktualnie do tego nam się postęp sprowadza), wolałbym oglądać więcej ciekawych manewrów
Corvi78 napisał(a):Zreszta ja zawsze bylem za tym by weszla jeszcze jedna firma oponiarska do F1 bo to gwarantuja nam szybszy postep w danej dziedzinie.
No i znów: do czego Ci ten postęp? Bo ciągły rozwój ogumienia powodował, ze bolidy przyśpieszały kilka dzisiątych na kółku? Ja na szklanym ekranie tego nie widze. Ciesz sie, że slicki wracają
Corvi78 napisał(a):Skoro jestescie za "ujednoliceniem" to ogladajcie inne serie wyscigowe ktore to gwarantuja.
Domeną F1 jest rozwój technologiczny, tego nigdy się nie zmieni, wążne, zeby odpowiednimi przepisami regulować ten rozwój, aby to nie wymagało jakichs niewiarygodnych pieniędzy, bo zostanie nam Ferrari, McLaren i Toyta.
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Darth Tom N mar 18, 2007 20:48  

slipstream
A czy tak ciężko było sie oprzeć na konsultacjach z firmami oponiarskimi ???
A nie w połowie sezonu Michelin rozkłada ręce ze się nie da... A tak poważnie , to oczywiste że część przepisów pozostaje tylko sprawdzić praktycznie, ale czy co roczne zmiany nie są chociaż w najmniejszym stopniu dla Ciebie wkurzające ???
I to tyle :)
Avatar użytkownika
Darth Tom
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 8:44
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez slipstream N mar 18, 2007 20:54  

Darth Tom napisał(a):czy co roczne zmiany nie są chociaż w najmniejszym stopniu dla Ciebie wkurzające

Nie narzekam.
Darth Tom napisał(a):A czy tak ciężko było sie oprzeć na konsultacjach z firmami oponiarskimi ???

No tak, tylko sam Michelin nie wiedział ze tka da d**y bo nie miał gdzie testować (taki zakrtęt jak w Indy jest tylko tam i nigdzie mu podobnych w F1), napewno gdyby Michelin miał takie dane zgłosiłby taki porblem przed sezonem. No ale cóz, nie było to winą przepisów a Michelina i ustawodawca nie mógł tego przewidzieć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Corvi78 N mar 18, 2007 21:01  

Slipstream - widze, ze strasznie Cie bola moje wypowiedzi, punkt widzenia (mam nadzieje, ze nie osoba) po sposobie twoich wypowiedzi.
Zaczolem odpisywac na Twoje posty ale w pewnym momecie stwierdzilem, ze przechodze na twoja stylistyke wypowiedzi.
Madrala i wszechwiedzacy - chcialbym.

Yankess - trafnie to ujoles, taki juz jestem - lubie nowinki i takie tam... ;-) lubie akcje na torze ale nowinki i "ped rozwoju" bardzo mnie interesuje.
Obrazek
J.P.Montoya i N.Mansell "pala gume" na Regent St.
Montoya2MB
Mansell2MB
Avatar użytkownika
Corvi78
 
Dołączył(a): So sie 27, 2005 18:49
Lokalizacja: Koło

Postprzez Darth Tom N mar 18, 2007 21:11  

slipstream napisał(a):No tak, tylko sam Michelin nie wiedział ze tka da d**y bo nie miał gdzie testować (taki zakrtęt jak w Indy jest tylko tam i nigdzie mu podobnych w F1), napewno gdyby Michelin miał takie dane zgłosiłby taki porblem przed sezonem. No ale cóz, nie było to winą przepisów a Michelina i ustawodawca nie mógł tego przewidzieć.

Staram sie ... naprawdę się staram ale to już się robi męczące...
Swoje skromne zdanie wyraziłem - wolno mi:)
Więcej luzu slipstream ...
Avatar użytkownika
Darth Tom
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 8:44
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez yankess N sie 19, 2007 13:14  

Robercik chłodno wypowiada sie o zakazie TC. Z tej wypowiedzi wnioskuje, ze on jes też dość zatwardziłym tradycjonalistą i chciałby powrotu slickow i V10 . No cóż - zakaz TC to jeden z najlepszych pomysłów FiA od dawna.
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez slipstream N sie 19, 2007 13:21  

Yankess napisał(a):Z tej wypowiedzi wnioskuje, ze on jes też dość zatwardziłym tradycjonalistą i chciałby powrotu slickow i V10


Z tym tradycjonalizmem to pachnie ogromną niekonsekwencją w jego wypowiedzi - Bo przecież przy tak utęsknionych V10 i slickach czegoś takiego jak TC nie było :-P
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez SoBcZaK N sie 19, 2007 13:22  

dawniej sobie radzono bez TC to i teraz sobie kierowcy poradzą, tylko jestem ciekaw jak to zmieni układ sił, który kierowca bardziej wyciśnie moc silnika nie tracąc przyczepności
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez stren N sie 19, 2007 14:48  

slipstream napisał(a):
Yankess napisał(a):Z tej wypowiedzi wnioskuje, ze on jes też dość zatwardziłym tradycjonalistą i chciałby powrotu slickow i V10


Z tym tradycjonalizmem to pachnie ogromną niekonsekwencją w jego wypowiedzi - Bo przecież przy tak utęsknionych V10 i slickach czegoś takiego jak TC nie było :-P


Racja, z jego wypowiedzi wywnioskował bym raczej, że jest fanem jak największych prędkości.
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron