Testy - sezon 2007

Moderator: Ekipa F1

Postprzez marcinek_com Pt sie 31, 2007 10:19  

Czy ktoś może też zauważył że w zdjęciach w artykule:
27.08.2007 19:35 Spyker przedstawił pierwsze zdjęcia F8-VIIB
a szczególnie wygląd nosa Spykera odbiega od wyglądu w tych które zostały zrobione podczas testów na Monzy.
Z tego co wiem to właśnie tam testowali model b swojego autka.
marcinek_com
 
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 11:19
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez rafaello85 Pt sie 31, 2007 10:29  

Zastanawiam się jak to jest z oponami używanymi podczas testów? Ile rodzajów mieszanek kierowcy testują?
Są tory na których oprócz testowania, kierowcy ścigają się w weekendy: Barcelona, Shakir, Sepang, Spa, Monza, Silverstone - czy tu testują tylko te mieszanki opon, które są później przygotowane na wyścig? Czy też może majądo dyspozycji więcej rodzajów mieszanek?
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez stren Pt sie 31, 2007 10:38  

rafaello85 napisał(a):Zastanawiam się jak to jest z oponami używanymi podczas testów? Ile rodzajów mieszanek kierowcy testują?
Są tory na których oprócz testowania, kierowcy ścigają się w weekendy: Barcelona, Shakir, Sepang, Spa, Monza, Silverstone - czy tu testują tylko te mieszanki opon, które są później przygotowane na wyścig? Czy też może majądo dyspozycji więcej rodzajów mieszanek?


A jaki byłby sens w testowaniu mieszanek których nie można użyć podczas wyścigu?
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Postprzez Marco Gronichella Pt sie 31, 2007 11:01  

stren napisał(a):A jaki byłby sens w testowaniu mieszanek których nie można użyć podczas wyścigu?

Słuszna uwaga.

Ma ktoś jakiś livetimeing z dzisiejszych sesji ?
Avatar użytkownika
Marco Gronichella
 
Dołączył(a): Pt kwi 20, 2007 8:58
Lokalizacja: Warszawa
GG: 7990456

Postprzez patgaw Pt sie 31, 2007 11:20  

stren napisał(a):A jaki byłby sens w testowaniu mieszanek których nie można użyć podczas wyścigu?


taki ze np opony na dane gp na tym torze moga sie nierownmiernie zuzywac a jak testujesz czesci bolidu to mozesz przez to nie miec porownania bo nie wiesz czy poprostu tym razem opona sie bardziej zuzyla czy ten elenent ktory testujesz gorzej dziala.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Sanki Pt sie 31, 2007 12:21  

patgaw napisał(a):
stren napisał(a):A jaki byłby sens w testowaniu mieszanek których nie można użyć podczas wyścigu?


taki ze np opony na dane gp na tym torze moga sie nierownmiernie zuzywac a jak testujesz czesci bolidu to mozesz przez to nie miec porownania bo nie wiesz czy poprostu tym razem opona sie bardziej zuzyla czy ten elenent ktory testujesz gorzej dziala.


To z tego już wychodzi testowanie nowych elementów przy pomocy różnych mieszanek, a nie na odwrót :-D.

Ale strenowi chodzi pewnie o sens testowania najtwardszych, twardych, miękkich i super miękkich opon, no bo przecież w wyścigu mozna uzyc 2 mieszanek (wiem ze wiecie - dla tych ktorzy ogladaja nas po raz pierwszy przypominamy ze opony z bialym paskiem..... :-D :-D - to taki zarcik xD ) , a skoro 2 rodzaje sa na ten tor najodpowiedniejsze to znaczy, że bez sensu jest pakowac te pozostałe mieszanki.
Obrazek
Sanki
 
Dołączył(a): N cze 10, 2007 19:01

Postprzez Darth ZajceV Pt sie 31, 2007 12:39  

Sanki napisał(a):a skoro 2 rodzaje sa na ten tor najodpowiedniejsze to znaczy, że bez sensu jest pakowac te pozostałe mieszanki.


Dokładnie, na testach na torze przeznaczonym na GP zespoły testują pod konkretne GP. Prócz tego są testy m.in. na Jerez gdzie się symuluje warunki na inny tor i testuje się wszystkie mieszanki.
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez barteks Pt sie 31, 2007 13:03  

im9ulse napisał(a):
Kubuś Fatalista napisał(a):Jedynie Renault przeprowadziło pełen test ECU

Flaviusz ma leb na karku ,dobrze robi

Z tego co przeczytałem na blogu Renault wynika, że większość pozostałych zespołów używa MES w samochodach cywilnych, więc mniej wiecej znają już ten sprzęt. Dlatego renault już teraz testuje to, bo po prostu są w tyle w stosunku do innych :)
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez vvportero Pt sie 31, 2007 13:04  

Gdzieś kiedyś oglądałem jakiś reposrtaż o testach Renaultach. Testowali w Barcelonie przed Monaco i mówili że najważniejsze jest uzyskanie lepszej przyczepności kosztem maxsymalnej prędkości, i że nie liczy się czas tylko odczucia zawodników.
FUTBOL CAN CHANGE THE WORLD
Avatar użytkownika
vvportero
 
Dołączył(a): Śr sie 16, 2006 13:55
Lokalizacja: Z Galicji

Postprzez patgaw Pt sie 31, 2007 13:04  

Sanki napisał(a):To z tego już wychodzi testowanie nowych elementów przy pomocy różnych mieszanek, a nie na odwrót


no chyba nie rozumiesz. dam ci na przykladach. mamy powiedzmy testy an hunagro. uzywane tam byly softy i super softy, i jak wiadmo zachodzilo tam zjawisko granuklowania opon. a wiadmo ze jest one nie rownomierne (przynajmniej tak przyjmijmy) i tak np po 3 kolkach (wyjazdowe, szybkie zjazdowe) powiedzmy zuzyje sie opona w 10% zmiejasz na taka sama opone i zrobisz znow 3 kolka i sie zuzyje jej 13% co rowna sie gorszym czasom. i to samo masz na softach. tak wiec bierzesz sobie hardy (to sa te opony ktorych nie uzyjesz na gp) na ktorym zjawisko granulkowania nie zachodzi i po serii 2 razy 3 kolka w obu przypadkach zuzyja sie w powiedzmy 7%.
tak wiec uzyasz hardow poniewaz nie wiesz czy na softach i supersoftach element ktory testujesz sie nie sprawdzil czy poprostu w tym przejezdzie zajwisko granulkowania bylo wieksze.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez slipstream Pt sie 31, 2007 13:13  

barteks2 napisał(a):Z tego co przeczytałem na blogu Renault wynika, że większość pozostałych zespołów używa MES w samochodach cywilnych, więc mniej wiecej znają już ten sprzęt. Dlatego renault już teraz testuje to, bo po prostu są w tyle w stosunku do innych

Albo po prostu testują je jak należy - czyli od początku do końca w bolidzie
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Sanki Pt sie 31, 2007 19:44  

patgaw napisał(a):
Sanki napisał(a):To z tego już wychodzi testowanie nowych elementów przy pomocy różnych mieszanek, a nie na odwrót


no chyba nie rozumiesz. dam ci na przykladach. mamy powiedzmy testy an hunagro. uzywane tam byly softy i super softy, i jak wiadmo zachodzilo tam zjawisko granuklowania opon. a wiadmo ze jest one nie rownomierne (przynajmniej tak przyjmijmy) i tak np po 3 kolkach (wyjazdowe, szybkie zjazdowe) powiedzmy zuzyje sie opona w 10% zmiejasz na taka sama opone i zrobisz znow 3 kolka i sie zuzyje jej 13% co rowna sie gorszym czasom. i to samo masz na softach. tak wiec bierzesz sobie hardy (to sa te opony ktorych nie uzyjesz na gp) na ktorym zjawisko granulkowania nie zachodzi i po serii 2 razy 3 kolka w obu przypadkach zuzyja sie w powiedzmy 7%.
tak wiec uzyasz hardow poniewaz nie wiesz czy na softach i supersoftach element ktory testujesz sie nie sprawdzil czy poprostu w tym przejezdzie zajwisko granulkowania bylo wieksze.


No to każdy wie, że na Hungaro dali plame z tymi oponami.... . No chyba, że ja nie słyszałem i na innych też zle są dobrane.... .

Ok koniec OT ;p.
Obrazek
Sanki
 
Dołączył(a): N cze 10, 2007 19:01

Postprzez stren Pt sie 31, 2007 20:02  

1. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:23.285 55
2. Massa Ferrari (B) 1:23.289 67
3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:23.575 68
4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:23.962 94
5. Button Honda (B) 1:24.537 61
6. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:24.760 79
7. R.Schumacher Toyota (B) 1:24.837 39
8. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:25.185 69
9. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:25.416 104
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Postprzez Fisico_F1_ASR Pt sie 31, 2007 22:05  

Myślicie że SA bedzie słabiutkie również i za tydzień podczas weekendu?
Fisico_F1_ASR
 
Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 20:18

Postprzez misiakow Pt sie 31, 2007 22:38  

moze troszke OT ale po co ktoś zamieszcza obok nazwisk "(B)" ?
"Gdy Chelsea wygrywa cieszą się jej kibice, zaś gdy przegrywa cieszy się cały świat." Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
misiakow
 
Dołączył(a): Cz sie 02, 2007 10:40
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość