Testy - sezon 2007

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Darth ZajceV Pt sie 31, 2007 22:40  

Od dostawcy opon, i tak robiło się zawsze, niezależnie od liczby dostawców.
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez stren Pt sie 31, 2007 22:57  

misiakow napisał(a):moze troszke OT ale po co ktoś zamieszcza obok nazwisk "(B)" ?


zrobiłem copy/paste a 'B' oznacza Bridgestone, niewiem po co jeszcze to podają
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Postprzez misiakow Pt sie 31, 2007 23:27  

Darth ZajceV napisał(a):Od dostawcy opon, i tak robiło się zawsze, niezależnie od liczby dostawców.


stren napisał(a):
misiakow napisał(a):moze troszke OT ale po co ktoś zamieszcza obok nazwisk "(B)" ?


zrobiłem copy/paste a 'B' oznacza Bridgestone, niewiem po co jeszcze to podają


Wiem ze to jest od Bridgestone'a ale nie moge zrozumiec po co podaja takie informacje :)
"Gdy Chelsea wygrywa cieszą się jej kibice, zaś gdy przegrywa cieszy się cały świat." Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
misiakow
 
Dołączył(a): Cz sie 02, 2007 10:40
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Darth ZajceV Wt wrz 18, 2007 14:51  

No to mamy dzień pierwszy testów na Jerez:

Plan testowy:
BMW Sauber:
18.09: Timo Glock (tester)
19-20.09: Nick Heidfeld

Ferrari:
18-20.09: Luca Badoer (tester)

Honda:
18.09: Rubens Barrichello
19-20.09: Jenson Button

McLaren-Mercedes:
18-20.09: Pedro de la Rosa (tester)

Red Bull-Renault:
18.09: Sebastien Buemi (tester)
19-20.09: Mark Webber

Renault:
18-20.09: Nelsinho Piquet Jr. (tester)

Toro Rosso-Ferrari:
18.09: Vitantonio Liuzzi
19.09: Vitantonio Liuzzi (rano) / Sebastian Vettel (po południu)
20.09: Sebastian Vettel

Toyota:
18-20.09: Franck Montagny (tester)

Williams-Toyota:
18.09: Kazuki Nakajima (tester)
19.09: Nico Rosberg
20.09: Kazuki Nakajima (tester)


Wyniki sesji przedpołudniowej (źródło: Blog Renault F1);
1 GLO 1'20.606 33
2 LIU 1'21.380 44
3 DLR 1'21.651 31
4 BUE 1'21.682 42
5 MON 1'22.000 36
6 PIQ 1'22.009 47
7 BAR 1'22.360 33
8 NAK 1'23.255 32
9 BAD 1'23.432 15

I tutaj chyba te wielkie zmiany aero w Hondzie na Fuji:

Obrazek
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez stren Wt wrz 18, 2007 15:02  

Kolejna wariacja na temat mostkowego skrzydła. Ciekawe że tak blisko czubka nosa i jakieś takie grube się wydaje. Swoją drogą co się stało z takim skrzydłem u Red Bulla ? wycofali się chyba bo nie widziałem go po turcji
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Postprzez im9ulse Wt wrz 18, 2007 15:08  

a mowilem z miesiac temu ze wszycy powoli zaczna kopiowac ten pomysl...zobaczycie przed koncem sezonu wszyscy wprowadza takie przednie skrzydlo...

Co do testow to : Hondzie to skrzydlo niewiele pomoze...Vettel podzialal na Luzziego ,jak Kubica na Heidfelda :twisted: podejrzewam ze podobne odswierzenie skladu pomoglo by Hondzie,Toyocie i RedBullowi :lol:

Darth ZajceV napisał(a):Renault:
18-20.09: Nelsinho Piquet Jr. (tester)

o to wiele mowi :-D Fisico out :twisted:
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez Kubecks Wt wrz 18, 2007 16:40  

To jeszcze nie oznacza, że Fisico pojdzie w odstawke, bo Koval też nie jeździ w tych testach ;] Chociaż nie ukrywajmy, że jednak Włoch już raczej żegna się z ekipą Renault po tym co pokazal, a raczej czego nie pokazal, w tym sezonie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Kubecks
 
Dołączył(a): Cz cze 21, 2007 8:01

Postprzez 5cuderi4 Wt wrz 18, 2007 17:02  

Ciekawe zdjęcie z dzisiejszych testów: TUTAJ. Widziałem dwa lusterka, widziałem cztery, ale żeby trzy?. :D

I tak dalej idąc tropem RBR coś mnie tknęło, żeby spojrzeć też na STR i mam takie wrażenia: RBR2(dosłownie). A przynajmniej z przodu. Wystarczy porównać te dwa zdjęcia: to, które zapodałem wyżej i TO
Zastanawiam się czy Newey dostaje jakąś kasę ekstra za obsługę dwóch zespołów swoimi projektami? :D
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez patgaw Wt wrz 18, 2007 17:05  

dziwne te sklady zespolow jakies, w macu i ferrari tester, w bmw 1 dzien tester. kubicy ktory jest z nich 3 najlepszy do testowania bolidu nie wzieli ;o

chyba te teamy sobie odpuscily te testy.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez im9ulse Wt wrz 18, 2007 17:34  

5cuderi4 napisał(a):Ciekawe zdjęcie z dzisiejszych testów: TUTAJ. Widziałem dwa lusterka, widziałem cztery, ale żeby trzy?

pewnie testuja nowe lusterka (te wewnetrzne) ale dali jedno stare jakby w tych wewnetrznych nie bylo dobrej widocznosci...
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez kuba Wt wrz 18, 2007 20:55  

im9ulse napisał(a):a mowilem z miesiac temu ze wszycy powoli zaczna kopiowac ten pomysl...zobaczycie przed koncem sezonu wszyscy wprowadza takie przednie skrzydlo...

Kołpaki ala Ferrari też. Dziś stosował je Williams oraz Toyota jak dobrze zauważyłem.
"Rób,albo nie rób...nie ma próbowania!!!"
Avatar użytkownika
kuba
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 13:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Darth ZajceV Wt wrz 18, 2007 21:05  

kuba napisał(a):
im9ulse napisał(a):a mowilem z miesiac temu ze wszycy powoli zaczna kopiowac ten pomysl...zobaczycie przed koncem sezonu wszyscy wprowadza takie przednie skrzydlo...

Kołpaki ala Ferrari też. Dziś stosował je Williams oraz Toyota jak dobrze zauważyłem.


I Renault - podczas GP Europy było widać. Fisiemu odpadło i leżało na końcu start-mety.

Taki proces jest nieunikniony, ktoś coś wymyśla, a później inni próbują zrobić coś takiego u siebie... wyobraźcie sobie jak by nie było takiego kopiowania... każdy samochód wyglądał by inaczej :D
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez stren Wt wrz 18, 2007 22:09  

kuba napisał(a):
im9ulse napisał(a):a mowilem z miesiac temu ze wszycy powoli zaczna kopiowac ten pomysl...zobaczycie przed koncem sezonu wszyscy wprowadza takie przednie skrzydlo...

Kołpaki ala Ferrari też. Dziś stosował je Williams oraz Toyota jak dobrze zauważyłem.


a ferrari zdjęło przednie na test

http://images.gpupdate.net/large/84622.jpg
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Postprzez O2 Śr wrz 19, 2007 8:12  

fujj jak tak honda wyglada z tym nosem.
Obrazek
O2
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 15:33
Lokalizacja: z kosmosu

Postprzez chmiel Cz wrz 20, 2007 20:41  

Nie wiedziałem, gdzie to umieścić, ale umieszczę tu, bo ma to jakiś związek z testami. Z forum Autosportu:

Some of the fundamental differences between Ferrari and McLaren.

Ferrari

A The wheelbase of the F2007 is 3135 mm, the longest of all cars. A solution that garantuees an advantage on aerodynamic circuits with fast corners, but can be a handicap on circuits with the opposite characteristics.
B The drivability is closely related to the wheelbase of the car. The F2007 suffers on tracks with a lot tight and slow corners like Monaco but feels at home on circuits with wide and fast corners (and a good rythem can be attained on) like Istanbul and Spa.
C The geometry and choice of bars/dampers (inside the car) are fundamental for the suspensions. Usually Ferrari opts for a very stiff set-up with hard settings of the dampers that work well on smooth and fluent circuits.
D Ferrari can struggle a lot when there are high kerbstones on the sides of the circuit (which is usually the case on slower circuits). The car tends to heighten with the tyres not having full contact with the track going through corners.
E Compared to McLaren, Ferrari has a more 'traditional' aerodynamic package, that is most suited to obtain downforce levels on a nice flowing track with a, more or less, constant airstream throughout the lap.

McLaren

1 The MP4-22 is exactly the opposite when it conerns the wheelbase: it's the shortest of all cars. This greatly enhances the drivability on circuits like Monaco and the Hungaroring.
2 The typology and moreover the placement (horizontally at the underside) of the brake spring pliers, offers greater braking stability and a lower point of gravity. Usually McLaren opts for soft settings of the suspensions and dampers etc., especially on tracks with a lot of corners with high kerbstones.
3 Mechanically the MP4-22 is strong and with these soft settings the car is able to go over bumps and kebstones smoothly and keep a good contact patch with the asphalt.
4 On circuits that require heavy braking, and thus consequently, strong accelerations out of corners, the MP4-22 offers great traction.
5 Compared to Ferrari, the aerodynamics look more sophistacted, perhaps even exasperate. The package is most efficient in obtaining downforce levels at low speeds (think about Monaco once again).

Obrazek
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron