a mógłby ktoś tak z większego to przełożyć na polski bo nie za bardzo z angielskim mi po drodze
Postaram się (jak ktoś zauważy istotny błąd to mnie poprawcie):
Ferrari:
A rozstaw osi F2007 to 3135mm, najdłuższy ze wszystkich bolidów. Rozwiązanie to gwarantuje przewagę na poziomie aerodynamiki na torach z szybkimi zakrętami, ale może być niedogodne na torach o przeciwnej charakterystyce.
B Sterowość jest ściśle powiązana z rozstawem osi bolidu. F2007 ma problemy na torach z wieloma ciasnymi zakrętami, jak Monaco, ale czuje się jak w domu na torach z szerokimi i szybkimi zakrętami ( nie wiem co to rythem ) jak Istambuł lub Spa.
C Geometria i ułożenie elementów tłumiących zawieszenia wewnątrz karoserii bolidu ma fundamentalne znaczenie dla [ zachowania ] zawieszenia. Zwykle Ferrari wybiera sztywne ustawienie z usztywnieniem tłumików które pracują dobrze na gładkich i płynnych torach.
D Ferrari może mieć duże problemy kiedy na brzegach torów zamontowane są wysokie krawężniki (dotyczy to zwykle wolniejszych torów). Bolid jest podbijany, a opony nie mają pełnego kontaktu z nawierzchnią toru podczas pokonywania zakrętów.
E W porównaniu do McLaren'a, Ferrari dysponuje bardziej "tradycyjnym" zestawem aerodynamicznym, który najbardziej odpowiada osiągnięciu odpowiedniego poziomu docisku na torach o mniej więcej jednostajnym przepływie strumienia powietrza na długości całego okrążenia.
McLaren :
1 MP4-22 jest dokładnie przeciwieństwem [Ferrari], kiedy popatrzymy na rozstaw osi: jest najkrótszy w stawce. To znacznie poprawia sterowność na torach takich jako Monako lub Hungaroring.
2 Typ i, co więcej, umiejscowienie (horyzontalnie i od spodu) szczęk hamulcowych, oferuje większą stabilność hamowania i niższy środek ciężkości. Zwykle McLaren wybiera bardziej miękkie ustawienie zawieszenia, etc., szczególnie na torach z wieloma wysokimi krawężnikami.
3 Mechanicznie MP4-22 jest wytrzymały i z miękkimi ustawieniami auto może pokonywać wyboje i krawężniki płynnie utrzymując dobry kontakt z asfaltem.
4 Na torach wymagających silnego hamowania, a co za tym idzie, szybkiego przyspieszania na wyjściu z zakrętów, MP4-22 oferuje znakomitą trakcję.
5 W porównaniu do Ferrari, aerodynamika sprawia wrażenie bardziej wyrafinowanej, może nawet zbytnio rozbudowanej. Pakiet aerodynamiczny umożliwia osiągnięcie odpowiedniej siły docisku przy małych prędkościach (pomyśl jeszcze raz o Monako).