Dla tych co mają jeszcze wątpliwości co do tego, że Kubica miał w wyścigu wystarczająco paliwa, żeby dojechać do mety kilka danych od M. Sokoła:
Mikołaj Sokół napisał(a):- zużycie paliwa w Chinach - 2,60 kg/okr.
- fuel effect - 0,35 s/10 kg.
- pojemność zbiornika paliwa - 90-100 kg.
Moje obliczenia:
Jeżeli RK zatankował 70 litrów* (6,6s) to miał paliwa na dodatkowe
20 okrążeń.
Jeżeli w Q3 Kubica miał 2,56s straty do LH a BMW jest średnio wolniejsze o 0,5 sekundy od Maków można wyliczyć, że miał w baku o 57kg paliwa więcej a to oznacza zapas na
37 kółek, czyli 96kg.
Inaczej mówiąc był zatankowany pod korek
37+20=57 okrążeń
dystans wyścigu: 56 okrążeń
I wszystko jasne, Robert jechał po zwycięstwo 8)
*wersja pesymistyczna, matematycznie 80 litrów