Forma BMW w sezonie 2007

Moderator: Ekipa F1

Postprzez F1-HELP So paź 13, 2007 16:47  

bialy1 napisał(a):F1-HELP masz rację. Co więcej... przecież są tylko -tak mi sie wydaje- dwa sposoby dostania się do F1. Sposobem m.in. Kubicy - czyli wynikami w słabszych seriach, albo poprzez znajomości.


Niezupełnie o tym mowa. Chodziło o to czy można przekuć sukcesy w niższych kategoriach na te w wyższych. Chodzi generalnie o zespół BMW i jego doświadczenie na tym polu. Droga do F1 poszczególnych kierowców to tylko analogia.

Tak więc.

Jeśli chodzi o wyniki w słabszych kategoriach to każdy z kierowców musi je mieć. Przecież nie posadzą za kierownicą zupełnego szczypiorka. To o czym piszesz to tzw. wsparcie czyli mówiąc wprost KASA. Jedni musieli jej szukać co chwilę pukając do różnych drzwi (i często odchodzili z kwitkiem) a inni mieli roztoczony parasol niemal od samego początku. W tym sensie mieli na pewno łatwiej bo mogli skoncentrować się na jednym. Ale jak widać niektórym wystarcza determinacji i wiary we własne umiejętności więc wcześniej czy później znajduje się ktoś gotowy wspomóc dalszy rozwój utalentowanego zawodnika. RK dopiął swego i chwała mu za to. Pewnym ludziom udowodnił to i owo. Część z nich pewnie teraz żałuje, że nie dołożyli cegiełki do jego kariery kierowcy wyścigowego. Kierowcy F1 to elita a RK nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. To tyle wyjaśnień. :-D
Avatar użytkownika
F1-HELP
 
Dołączył(a): Pt paź 05, 2007 18:39
Lokalizacja: Z Kąt

Postprzez sneer Pt paź 19, 2007 10:56  

BMW Sauber have made modifications to their hydraulic systems in the wake of the problems that hit both Heidfeld and Kubica at the Chinese Grand Prix.

"It was two different problems," he explained. "In fact, it was hydraulic leaks in two different areas. We took all the parts back to Munich on the Sunday night (after China) by hand luggage and we were able to understand the problems quite quickly.

"We understand what happened, but we don't understand why it didn't happen in the 16 races before! But we were able to fix it obviously."

I to jest właśnie pełny profesjonalizm :D :D
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Micheal Pt paź 19, 2007 14:09  

bialy1 napisał(a):F1-HELP masz rację. Co więcej... przecież są tylko -tak mi sie wydaje- dwa sposoby dostania się do F1. Sposobem m.in. Kubicy - czyli wynikami w słabszych seriach, albo poprzez znajomości.

Można startować w F1 jeszcze na pare sposobów
Za kase
Przez założenie swojego teamu i startowanie w nim(mało realistyczne)
Skok przez płot
Avatar użytkownika
Micheal
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2006 13:00
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez barteks N lis 18, 2007 15:21  

Widać, że BMW Sauber bardzo poważnie podchodzi do następnego sezonu w F1. Zaledwie po roku od zbudowania jednego z najszybszych superkomputerów w Europie wykorzystywanych do celów przemysłowych - Albert2, zespół zlecił firmie Intel - partnerowi technologicznemu, zbudowanie następcy, superkomputera Albert3. Będzie on miał osiągi dwukrotnie większe od swojego poprzednika. Obecny superkomputer BMW - Albert2 wykorzystywany do symulacji CFD uważany jest za najszybszy będący w posiadaniu zespołów F1.

Intel is upping it's game over the winter-break and upgrades the only one year old Albert2 (with 10 10TF/s) to the Albert3. Equiped with modern Quad-Cores he might get to 20 TerFlop/s and more.
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez yaper N lis 18, 2007 15:47  

Dobra wiadomość, z pewnością zwiększenie mocy obliczeniowej pomoże teamowi w przygotowaniu usprawnień do bolidu. Trzeba przyznać, że dobra forma BMW w 2007 jest po części zasługą Alberta2 - najlepszego superkomputera w stawce.
yaper
 
Dołączył(a): Wt paź 02, 2007 13:09
Lokalizacja: małopolska

Postprzez andrut90 N lis 18, 2007 15:52  

No to bedą szli do przodu ;) miejmy nadzieje :) prace nad aerodynamiką zaowocują lepszymi efektami przy wykorzystaniu mocniejszego superkomputera :)
Ma 730 km, silnik V8 o pojemnosci 2,4l, przyspiesza od 0-100 km/h w 2,4s i w 4,8s od 0-200 km/h,,, co to takiego ?? :>:>:>
Avatar użytkownika
andrut90
 
Dołączył(a): So paź 13, 2007 10:25
Lokalizacja: Wola

Postprzez Don Pedros N lis 18, 2007 16:05  

Zobaczymy jak będzie w 2008. Sam komputer żeby nie wiem jaki był super, samochodu nie zbuduje. To inżynierowie muszą wprowadzić pakiety (danych ) informacji. A co do samej rozbudowy. Jak wiemy Albert2 ma architekturę klastrową,a w przypadku takiej architektury problem zwiększania wydajności daje się częściowo rozwiązać przez dokładanie nowych węzłów obliczeniowych. Ale Albert2 ma w zanadrzu przygotowaną jeszcze inną innowację, która pozwoli mu obyć się bez takiej rozbudowy. Zbudowany został co prawda przy użyciu najszybszych dostępnych w czasie jego budowy procesorów Intel Xeon 5160, ale są to przecież układy dwurdzeniowe. W razie potrzeby zwiększenia wydajności nie będzie żadnym problemem zastąpienie ich dostępnymi już dziś układami czterordzeniowymi, (Core2Quad)co pozwoli uzyskać blisko dwukrotny wzrost mocy obliczeniowej bez poważniejszych modyfikacji czy fizycznej rozbudowy maszyny. :grin:
Avatar użytkownika
Don Pedros
 
Dołączył(a): Cz sie 02, 2007 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez barteks N lis 18, 2007 16:13  

Don Pedros no i chyba o to chodzi :D Po prostu wymienią te 1000 procesorów co siedzą w Albercie2 i będzie dwukrotnie szybszy Albert3. A to ozacza, że wszystkie obliczenia będą trwały 2x krócej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez Pieczar N lis 18, 2007 17:22  

barteks2 napisał(a):A to ozacza, że wszystkie obliczenia będą trwały 2x krócej

W teorii. W praktyce to jest nieosiągalne. Choćbym nie wiem jak być podzielił jakieś zadanie na podzadania i przydzielił do różnych procesorów, to zawsze jakaś zależność między nimi pozostanie (jeden będzie liczył, a reszta musi czekać). Przyspieszenie o 1/3, 1/2 to wg mnie max.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez K N lis 18, 2007 20:23  

Ciekawy temat. Bardzo ciekawy :) I nawet widzę krew się polała :P

Ja uważam, że Willy Rampf jest jako dyrektor technicny odpowiedzialny za całokształt pracy inżynierów nad rozwojem bolidu oraz mechaników podczas wyścigów, ale jego nie ocenia się po tym czy w jednym wyścigu wysiadła hydraulika albo, czy bolid zsunął się z podnośnika. Liczy się pozycja zespołu w rankingu, ogólny trend - w jaką stronę sprawy zmierzają. Jednym słowem ogólna postawa BMW na tle innych zespołów.

Pewnie, że szef powinien umieć pogonić podwładnych w razie potrzeby, jednak pewne podzespoły wymagają prawdopodobnie trochę więcej pracy, niż jest na to czasu - dla porównania w konwencjonalnych samochodach, od których się mniej wymaga, zmiana (przeprojektowanie) zawodnych podzespołów zajmuje przy dobrych wiatrach kilka miesięcy. F1 jest szybka, jednak pewnych spraw nie da się przeskoczyć. A wywalenie ot tak kluczowej osoby, jaką bez wątpienia jest dyr. tech., byłoby co najmniej nieporozumieniem.

Jeżeli w tak krótkim czasie BMW wykonało kawał dobrej roboty i jest drugie w ogólnej klasyfikacji (no nawet trzecie), to W.R. jak najbardziej zasłużył na zostanie dyr.tech. roku.

A na koniec dodam - liczy się ostateczny wynik i za niego członkowie zespołu są oceniani. Hipotezy co by było gdyby i że inne zespoły wykonały mniejszy krok wprzód nie zmienią tu wiele. Są za to istotne przy pracy nad bolidem F1.08.
Avatar użytkownika
K
 
Dołączył(a): Pn cze 04, 2007 19:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez patgaw Pt gru 07, 2007 17:48  

Wprowadzono także ograniczenia w sprawie obliczeniowej mechaniki płynów (CFD), by nie pozwolić na przeniesienie pracy z tunelów aerodynamicznych do wirtualnych tunelów. Liczba ludzi zaangażowanych do pracy przy CFD zostanie ustalona, podobnie jak moc obliczeniowa komputerów. Wartość ograniczenia systemów będzie ustalana corocznie, by pozwolić na rozwój sprzętu i oprogramowania.


czyli jedak nie bedzie alberta3 ???
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez barteks Pt gru 07, 2007 17:52  

FIA wprowadza coraz bardziej idiotyczne przepisy :x
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez Fiflaczek Pt gru 07, 2007 22:23  

Oni to wszystko zaczeli wprowadzać od czasu jak FIAmilton został kierowcą wyścigowym F1
Fiflaczek
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:02
Lokalizacja: z kont!!

Postprzez Bebalf Pt gru 07, 2007 22:25  

Fiflaczek napisał(a):Oni to wszystko zaczeli wprowadzać od czasu jak FIAmilton został kierowcą wyścigowym F1


Hmm ..., może trochę więcej historii :-)
Bebalf
 

Postprzez SoBcZaK Pt gru 07, 2007 22:26  

barteks2Fiflaczek a co wam to przeszkadza? FIA dużo zmian i ograniczeń wprowadza a mimo to widowisko ma sie nieźle a wy krytykujecie każdą zmianę... co wam przeszkadza że będzie czegoś/kogoś mniej?
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości