Aero na sezon 2009

Moderator: Ekipa F1

Postprzez nickolas Śr paź 31, 2007 5:38  

Nie rozumiem, po czym wnosicie że bolidy przestną być okrągłe? :razz:
- przestaną być kostropate - najeżone różnymi strzałkami, kominkami itd., ale czy jest już gdzieś zapis o kształtach (równa szerokość na całej długości bocznych sekcji...) ?

Bo jeżeli nie jest to zabronione, to już kiedyś sam Berni powiedział, że "pewnych żeczy nie da się, jakby to ująć po naszemu..., ODprojektować". Więc nie liczę że wrócą do łask bolidy z lat 90 - kształtami to się bardziej zblizamy do 60-tych. 8)
Avatar użytkownika
nickolas
 
Dołączył(a): So sie 20, 2005 16:25

Postprzez Kris Śr paź 31, 2007 14:52  

ale znowu bedą wyglądać jak klocki
Obrazek
Avatar użytkownika
Kris
 
Dołączył(a): Pn kwi 16, 2007 21:24
Lokalizacja: Szczecin !!

Postprzez SoBcZaK Śr paź 31, 2007 15:20  

ale znowu bedą wyglądać jak klocki

nein nein nein- będą podobne do tych co teraz tylko że bez małych skrzydełek, kominów itp. chociaż osobiście mi sie podobają obecne, bardzo podobają mi sie te bajery no ale co poradzić? Zresztą co roku bolidy sa coraz piękniejsze więc i może w 2009 też będą fajnie wyglądać no chyba że skrzydła CDG jest oszpecą na maksa...
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez patgaw Śr paź 31, 2007 16:10  

sobczak napisał(a):no chyba że skrzydła CDG jest oszpecą na maksa


tam nie ma nic o tych skrzydlach..
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez SoBcZaK Śr paź 31, 2007 16:22  

tam nie ma nic o tych skrzydlach..

ale kiedyś prawdopodobnie będą ale to na razie zostawmy
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez barteks Śr paź 31, 2007 16:30  

No to wygląda na to, że teamy wyrzuciły pieniądze w błoto instalując w fabrykach tunele aerodynamiczne :P
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez 5cuderi4 Śr paź 31, 2007 16:36  

barteks2 napisał(a):No to wygląda na to, że teamy wyrzuciły pieniądze w błoto instalując w fabrykach tunele aerodynamiczne :P
Aż tak źle to nie jest. ;) W końcu aerodynamika nie opiera się tylko na tych kominach i innych skrzydełkach. :-P Przypomnij sobie jak to było przez wprowadzeniem 8-litrowych silników. Inżynierowie wzięli się chociażby za boczne sekcje bolidu, pokrywę silnika. ;)
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez SoBcZaK Śr paź 31, 2007 16:46  

barteks2 napisał(a):No to wygląda na to, że teamy wyrzuciły pieniądze w błoto instalując w fabrykach tunele aerodynamiczne Pokazuje język

nein, dzięki tym tunelom przez te pare lat mogli zwiększyć swoją konkurencyjność zatem nie ma mowy o wyrzucaniu pieniędzy w błoto, jeżeli skrzydełka były dozwolone to trzeba było z nich korzystać
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez McLfan Śr paź 31, 2007 18:13  

Może uznacie mnie za śmiesznego (bo teraz popularne jest stwierdzenie, że trzeba zrobić wszystko aby uatrakcyjnić wyścigi), ale dla mnie dobrze jest jak jest. Nie narzekam na zbyt małą ilość wyprzedzeń. Ja jestem przeciw jakimkolwiek zmianom. Teraz jest trudno wyprzedzić. To znana wszystkim prawda. Ale z kolei jaka satysfakcja z udanego wyprzedzenia. Ja nie potrzebuję dodatkowych emocji. No ale wiadomo- robi się to, co większość chce, bo to jest walka o wielkie pieniądze.
Standaryzacji pakietów aerodynamicznych mówię stanowcze NIE!
Choć nie ukrywam- podwójne tylne skrzydło akurat mi się podoba (choć pewnie nie zostanie zrealizowane, ze względu na sponsorów, którzy tracą możliwość umieszczania dużego logo na tylnym skrzydle, a w zamian dostają dwa małe- jak zwykle chodzi o pieniądze. Gdyby nie to, to pewnie już byśmy się przygotowywali do debiutu tego skrzydła). To jest droga, która mogłaby dać pożądane przez wszystkich efekty bez zakazów. Tego nie wolno, tamtego zakazujemy. Nie tędy droga. Jeżeli jest postęp w danej materii, to dlaczego go hamować zakazami? Wiadomo, że jeżeli w grę wchodzi bezpieczeństwo, powinno się iść drogą zakazów. Ale tu jest tylko (albo aż) sprawa wyprzedzania.
Obrazek
Avatar użytkownika
McLfan
 
Dołączył(a): Cz mar 09, 2006 16:11
Lokalizacja: Opole
GG: 2841050

Postprzez Jacobser Śr paź 31, 2007 21:21  

Ja tymczasem lubię jak coś się dzieje na torze, dlatego uważam, że nie powinno się wstrzymywać z pomysłami prowadzącymi do uatrakcyjnienia wyścigów. Uważam też, że podwójne tylne skrzydło nie jest skazane na porażkę. Na przykład Honda przecież nie zamieszcza logo sponsorów i bez przeszkód mogłaby stosować to rozwiązanie.
Formuła 1 - formuła,którą kochasz.
"F1 Racing"
Jacobser
 
Dołączył(a): Śr lis 23, 2005 21:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez TobaccoBoy Śr paź 31, 2007 22:15  

Oczywiście w tej kwestii działa zasada postępowania jednostki ludzkiej wpisana w geny - czego nie rozumiemy to sie tego boimy.....

Obecna sytuacja jeśli chodzi o aerodynamikę jest daleka od normy. Efekt jazdy za poprzedzającym autem powoduje utratę nawet do 60% efektywności aerodynamicznych elementów (dla porównania przed 1998 - gdy ten wyścig przyspieszył - bolidy traciły około 20-30% efektywności aeromechanicznej) co skutkuje, iż taka jazda nie jest możliwa, a tym samym niemal wszystkie manewry wyprzedzania odbywają się na mocnych dohamowaniach (prócz wyścigów na mokro, gdzie przypadkowość odgrywa wielką rolę). I to nie zawsze.

Same zespoły to zauważyły i to ich propozycja ZOSTAŁA PRZYJĘTA, A NIE FIA.

Pasi???
TobaccoBoy
 

Postprzez McLfan Śr paź 31, 2007 22:51  

TobaccoBoy, nie musiałeś czerwienić ostatniego zdania. To nie jest zarzut przeciwko FIA. Tak jak powiedziałem- mi nie przeszkadza bardzo ograniczona możliwość wyprzedzania. Mogłoby zostać tak jak jest. Ale z drugiej strony jeżeli rozwój będzie prowadzony w takim tempie jak obecnie, to faktycznie w przyszłości byłoby dużo gorzej niż obecnie. Wprowadzenie zmian to bardzo trudna decyzja, cieszę się że nie do mnie należy podjęcie jej.
Obrazek
Avatar użytkownika
McLfan
 
Dołączył(a): Cz mar 09, 2006 16:11
Lokalizacja: Opole
GG: 2841050

Postprzez Kris Cz lis 01, 2007 10:16  

ale z drugiej strony, wszyscy beda mieli równe szanse. W GP2 wszyscy mają takie same pakiety aero a jak oglądałem transmisje z wyscigu GP2 na Monzy podczas 20okr wyprzedzania bylo sporo więc zapowiada sie ciekawie, ale to dopiero w 2009 pożyjemy zaobaczymy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Kris
 
Dołączył(a): Pn kwi 16, 2007 21:24
Lokalizacja: Szczecin !!

Poprzednia strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość