Prezentacje bolidów na sezon 2009 (9 marca - STR)

Moderator: Ekipa F1

Postprzez kuba Pn sty 05, 2009 20:36  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Ale bywa różnie ostatnio..to fakt. Nawet Ferrari w Melbourne wyglądało nieco inaczej niż na pierwszej "prezentacji" . Mclaren w 2006 roku ? To samo - na prezentacji był jeszcze kolor pomarańczowy. Honda 2007...Modne stały się takie "prezentacje na raty" Pamietam jak np Williams w 2005 zrobił taki myk , że na 1 prezentacji pokazał nowe barwy , stary bolid oraz trójkę kierowców a na drugiej nowy bolid oraz oficjalny skład ( chodziło o to ,że o 2 fotel ubiegał sie Heidfeld i Pizzonia) .Nie możemy również mówić o prezentacji mając na mysli tylko shakedown nowego bolidu. Ale ogólnie OFICJALNE DUŻE prezentacje są po to zeby pokazac światu juz i nowy bolid i malowanie i sponsorów. Nigdzie nie jest napisane jednak że chociaz jedna z tych rzeczy nie może się zmienić...
"Rób,albo nie rób...nie ma próbowania!!!"
Avatar użytkownika
kuba
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 13:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez A-J-P Pn sty 05, 2009 22:12  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

To juz powoli zaczyna sie wstep do marca :)
Styczen prezentacje, luty testy , marzec wielkie odliczanie i start.
Notabene prezentacja Ferrari jest w moje imieninki czy to jakis znak dla mnie na Ferrari czy jak :P
A-J-P
 
Dołączył(a): Wt sie 08, 2006 18:31
Lokalizacja: Łódź

Postprzez O2 Wt sty 06, 2009 16:35  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

@Mastah

skąd ty to wszystko wiesz? pracujesz w Ferrari?
Obrazek
O2
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 15:33
Lokalizacja: z kosmosu

Postprzez haha_xd Wt sty 06, 2009 17:22  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

*AFCA, prawdziwa skarbnica wiedzy ;]
F1 doesn't miss Schumacher.
Przeglądarka Opera - z wersji na wersję coraz lepsza.
Avatar użytkownika
haha_xd
 
Dołączył(a): Wt lut 12, 2008 18:44
Lokalizacja: Mielec

Postprzez Mastah Wt sty 06, 2009 17:31  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

O2 napisał(a):skąd ty to wszystko wiesz? pracujesz w Ferrari?


Internet to potęga :).



Red Bull RB5

Adrian Newey chciał, aby w "premierowej" wersji bolidu znalazły się wszystkie ulepszenia, które zostały ostatnio znalezione w tunelu aerodynamicznym, stąd tak późna data debiutu auta (9 lutego).

BMW Sauber F1.09

Prace nad F1.09 posuwają się bez żadnych opóźnień, więc już w połowie stycznia rozpocznie się składanie pierwszego bolidu, które to ma zająć 5 dni. Produkcja skrzyni biegów do tegorocznego auta zaczęła się już lecie, tak aby zdążyć przed pierwszymi posezonowymi testami. Jeśli chodzi o KERS to BMW wcale nie musi mieć go w swoich bolidach podczas każdego GP, a decyzja w tej sprawie ma zapadać przed każdym wyścigiem (istnieje duże prawdopodobieństwo, że np. w Monako bolid BMW będzie pozbawiony tego systemu).
Mastah
 
Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 17:49

Postprzez Mati93 Wt sty 06, 2009 18:03  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Mastah napisał(a):Jeśli chodzi o KERS to BMW wcale nie musi mieć go w swoich bolidach podczas każdego GP, a decyzja w tej sprawie ma zapadać przed każdym wyścigiem (istnieje duże prawdopodobieństwo, że np. w Monako bolid BMW będzie pozbawiony tego systemu).


Nie za dobrze to brzmi, jakby jeszcze tego KERSA nie mieli dobrze zrobionego...
Avatar użytkownika
Mati93
 
Dołączył(a): Pt cze 20, 2008 12:49
Lokalizacja: Podlasie
GG: 8604191

Postprzez Campeon Wt sty 06, 2009 18:09  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Ja tego tak nie odebrałem. Według mnie to prostu stwierdzili, że nie na wszystkich torach KERS będzie dawał korzyści. Moim zdaniem to jest dobre posunięcie, by na bieżąco analizować, gdzie użyć tego systemu, a na jakim torze nie. Podczas treningów będą sprawdzać jakie wyjście będzie najlepsze i podejmą decyzję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Darondi Wt sty 06, 2009 18:10  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Mati93, może po prostu źle to rozumiesz? Na monako po prostu nie będzie im się opłacało brać zbędnego balastu, bo tam i tak mało gdzie jest do wykorzystania KERS...
Obrazek
Avatar użytkownika
Darondi
 
Dołączył(a): Śr sie 15, 2007 21:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
GG: 9071731

Postprzez Mastah Wt sty 06, 2009 18:18  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Przypuszczam, że w Monako, na Węgrzech i być może w Singapurze kilka zespołów (wszyscy?) będzie używało bolidów bez tego systemu, jako że tak jak napisaliście bardziej będzie się opłacało "zainwestować" te 30 kilogramów w balast, niż w KERS, którego profitów tak naprawdę nie ma tam gdzie wykorzystać.
Mastah
 
Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 17:49

Postprzez hagj Wt sty 06, 2009 18:21  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Mastah, pytanie brzmi czy wszystkie zespoły przygotują bolid na obie okoliczności, tzn. na KERS na pokładzie i jego brak? Samo jego "wyjęcie" problemu nie załatwi, zbyt to skomplikowana konstrukcja
Avatar użytkownika
hagj
 
Dołączył(a): N lut 25, 2007 14:21

Postprzez Mastah Wt sty 06, 2009 18:37  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Wszystkie pewnie nie, ale Ferrari coś o tym przebąkiwało, być może Williams i BMW jako najbardziej zaawansowane w pracach szarpną się na coś takiego, McLaren wydając ciężarówki banknotów na szczegółowe sprawdzenie bolidu Lewisa przed GP Brazylii też pokazał, że koszty im niestraszne jeśli gra toczy się o najwyższą stawkę, więc kilka zespołów się znajdzie. Zresztą pierwsze takie "nie-KERSowe" GP to końcówka maja, kolejne to kwestia następnych 2 miesiący, więc jest sporo czasu by nad tym pomyśleć.
Mastah
 
Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 17:49

Postprzez Darth ZajceV Wt sty 06, 2009 19:04  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

McLaren już sporo wcześniej wspominał, że najpewniej przygotują dwie wersje bolidów. Jeden z KERSem, drugi bez.
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Mastah Śr sty 07, 2009 16:42  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Ogólnie o bolidach w 2009 roku i trochę o McLarenie MP4-24 :)

Kiedy bolid był po raz pierwszy testowany w tunelu aerodynamicznym strata docisku w porównaniu do poprzedniego sezonu wynosiła 50%. Jednak przewiduje się, że najlepsze zespoły przyjadą do Australii ze stratą na poziomie 20%.

W pierwszych tygodniach i miesiącach sezonu będziemy świadkami wprowadzania dużych ulepszeń do bolidów, jako że auta w tym momencie są dopiero w stadium "dziecięcym". 2-3 tygodnie pracy w tunelu aerodynamicznym będzie owocowało kompletnie nową podłogą, czy też przednim skrzydłem. Mając to na uwadze można przypuszczać, że modele z dnia prezentacji znacząco będą się różnić od tych wystawionych do pierwszego wyścigu.

Rozwój samochodów w 2009 roku będzie wyglądał inaczej niż w roku ubiegłym. Zgodnie z regulaminem ograniczono inżynierom pole do manewru, więc teraz możemy spodziewać się udoskonaleń większych niż dodawanie jakiegoś skrzydełka, np. zastosowania całkowicie nowej podłogi, kształtu nadwozia czy też całych skrzydeł.

McLaren obrał inną drogę rozwoju tegorocznego auta niż BMW. Testy rozpoczęli samochodem z 2008 roku, następnie część po części "zdejmowali" z bolidu elementy, które w 2009 roku są zabronione, a na końcu zamontowali nowe przednie i ustawili tylne skrzydło w ten sposób, aby symulowały one przewidywany poziom docisku. W ten sposób łatwiej jest zrozumieć sposób pracy slicków i to, ile dana część generuje docisku.

Trochę o KERSie. W kwalifikacjach dobry system może przynieść 0,4 sekundy zysku na okrążeniu. Także na starcie wyścigów, w których pierwszy zakręt poprzedzony jest długą prostą, użycie dodatkowej mocy to około zyskanych 20 metrów. Na niektórych obiektach KERS może nie być zbyt użyteczny, mowa tu o torach z licznymi i dużymi dohamowaniami (Monza?). Jako że regulamin przewiduje maksymalną moc, jaką system może przekazać do silnika, inżynierowie będą pracować głównie nad jego wagą, efektywnością i niezawodnością.
Mastah
 
Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 17:49

Postprzez patgaw Śr sty 07, 2009 17:23  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

Mastah napisał(a):Trochę o KERSie. W kwalifikacjach dobry system może przynieść 0,4 sekundy zysku na okrążeniu.



jak to jest ze w qualu moze dawac wiecej zysku niz w wyscigu? ;o
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez hagj Śr sty 07, 2009 18:14  Re: Prezentacje bolidów na sezon 2009

patgaw, w ten sam sposób, jak to, że w wyścigu nie pojedziesz nigdy tak szybkiego pojedynczego kółka jak w kwalu....
Ja się zastanawiam jak regulamin określa kwestię stosowania KERSu w trakcie weekendu GP. Czy będzie możliwe użycie go w kwalu, a w wyścigu już nie? Czy może raczej albo użycie w kwalu i wyścigu albo nie użycie w kwalu i wyścigu?
Avatar użytkownika
hagj
 
Dołączył(a): N lut 25, 2007 14:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość