Przed GP Australii 2009

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Kara Nocny Cień Śr mar 25, 2009 23:59  Re: Przed GP Australii 2009

Ale może być i tak, że Nick zajmie np 3 miejsce a Kubica nawet nie zakwalifikuje się do q3 bo zabraknie troszkę czasu z prostej przyczyny - samochód z KERS będzie szybszy.

Być może potencjał Brawn GP tkwi w tym, że jadą samochodem bez systemu. Przez okres w którym wiedzieli, że pojada bez niego przystosowywali samochód do jazdy bez KERSu. Chociaż MC, podobno zrobiło sobie 2 typy samochodów i jednak z ustrojstwem jadą.
Ciekawi mnie jakie są różnice miedzy Bolidem Nicka a Roberta. Czy auto będzie bardziej szczupłe, jakieś inne zmiany?
Nie mogę się doczekać qual.
Ja wam pokaże...
Avatar użytkownika
Kara Nocny Cień
 
Dołączył(a): Cz gru 27, 2007 11:51

Postprzez mesrotten Cz mar 26, 2009 0:22  Re: Przed GP Australii 2009

slipstream napisał(a):
Pomyśl , obciązony tył bolidu wcale nie musi być w pełni równoważony balastem z przodu , wystarczy odrobię zmniejszyć tylny docisk

Tak jak najbardziej, w systemie łopatologicznym zero-jedynkowym może by to tak zadziałało. Ale tak nie działa, a różnica docisku aerodynamicznego a dociążenie wagą to dwa różne, wcale nie równoważące się pojęcia.

moim zdaniem różnica w masie jest naprawdę niewielka w przypadku np: Heidfelda porównując do Kubicy

KERS szacuje się na 30 kg sztywno rozmieszczonych przy tylnej osi. Dziękuję.


Massa: "KERS is definitely an improvement in our car. It’s true it is quite heavy, but I am completely on the normal weight with it. The KERS is at the bottom of the car so it’s just like if you put ballast there, as it is in the same position. So KERS is not changing the balance of the car but it gives you an extra boost. Imagine then that if a team is quick without KERS, they will even be quicker with KERS."

Dziekuje.
mesrotten
 
Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 15:14

Postprzez Mexi Cz mar 26, 2009 0:24  Re: Przed GP Australii 2009

Czyżby poczatek teorii spiskowych? Liczę na mcne uderzenie Roberta począwszy od Australii.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez seb455 Cz mar 26, 2009 2:56  Re: Przed GP Australii 2009

Według mnie KERS w Australii raczej nie odegra większej roli, zyski jak i starty raczej sie wyrównają jeśli chodzi o jedno szybkie okr, ale na dystansie wyścigu będzie zupełnie inaczej. W bolidzie wyposażonym w KERS degradacja opon po około 6 okr(w przypadku BMW) jest na tyle silna że powoduje pogorszenie czasów o 1 sek na okr, działo się tak zarówno w przypadku Nicka jak i Roberta. Dziw mnie to że Kubica podczas testów jeździł z KERS i podczas symulacji wyścigu miał czasy lepsze od Nicka a tu decyzja że pojedzie bez systemu(nieoficjalna). Jeśli okaże się to prawdą to Kubica na starcie jest skazany na pożarcie, a odrobienie start może okazać sie ciężkie bo kierowca z KESR mimo że straci sekunde na okr nie da sie wyprzedzić bo przy próbie ataku wciśnie guziczek, a jak wiadomo miejsc na Albert Parku do wyprzedzania nie ma zbyt wielu. Jest tyle niewiadomych ze ze zniecierpliwieniem czekam na wyścig. BMW napewno sprawdzało już podczas testów korzyści jazdy z KESR i bez KERS dlatego powinniśmy im zaufać.
Avatar użytkownika
seb455
 
Dołączył(a): Wt lut 20, 2007 19:01
GG: 9474518

Postprzez nemo Cz mar 26, 2009 8:04  Re: Przed GP Australii 2009

in other news
BMW również będzie protestować -> http://www.autosport.com/news/report.php/id/73899
Rozmawiałam z Lewisem, któremu wydaje się że 15 miejsce na starcie Oz gp jest realistyczne jednak był bardzo wyluzowany -> http://twitter.com/LeeMcK
nemo
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 13:34

Postprzez emwu Cz mar 26, 2009 8:25  Re: Przed GP Australii 2009

mierzenie ;)
Obrazek
co oni tam używają? to jakieś szablony ?
Obrazek
Avatar użytkownika
emwu
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 22:48

Postprzez Campeon Cz mar 26, 2009 8:40  Re: Przed GP Australii 2009

Tymczasem na gridzie w Australii, Force India wystartuje z numerami 20 i 21, natomiast Brawn z 22 i 23. A powodem jest prośba FI, które swoje materiały promocyjne oparło na swych numerach z zeszłego sezonu.

However, Force India wanted to get its former 20 and 21 numbers back because all its pre-season promotional material and merchandise had been based around them.
Ostatnio edytowano Cz mar 26, 2009 8:42 przez Campeon, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kubecks Cz mar 26, 2009 8:41  Re: Przed GP Australii 2009

Obrazek
Zdjecie ze strony formula1.com

Z tego co wiemy juz po konferencji... Wiadomo cos o czym rozmawiali??
Ostatnio edytowano Cz mar 26, 2009 8:52 przez Kubecks, łącznie edytowano 5 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Kubecks
 
Dołączył(a): Cz cze 21, 2007 8:01

Postprzez Darkat Cz mar 26, 2009 8:41  Re: Przed GP Australii 2009

wracając do BMW. Jeśli faktycznie Kers ma wpływ na większą degradację opon to Robert nie stoi na przegranej pozycji wręcz przeciwnie. Owszem kwalifikacje według mnie Nick powinien wygrać z Robertem tym bardziej że jeżeli faktycznie jest ta degradacja opon to Nick będzie w Q3 (jeśli oczywiście wejdą :-D ) mniej zatankowany. Więc jeśli Robert nie straci dużo do Heidfelda w kwalifikacjach to w wyścigu w lepszej sytuacji będzie Robert. Oczywiście wszystko pod warunkiem że BMW to ścisła czołówka gdzie inne teamy nie są uwzględnione w tym moim gdybaniu :P
Darkat
 
Dołączył(a): So sie 23, 2008 21:40

Postprzez slipstream Cz mar 26, 2009 9:16  Re: Przed GP Australii 2009

mesrotten napisał(a):
slipstream napisał(a):
Pomyśl , obciązony tył bolidu wcale nie musi być w pełni równoważony balastem z przodu , wystarczy odrobię zmniejszyć tylny docisk

Tak jak najbardziej, w systemie łopatologicznym zero-jedynkowym może by to tak zadziałało. Ale tak nie działa, a różnica docisku aerodynamicznego a dociążenie wagą to dwa różne, wcale nie równoważące się pojęcia.

moim zdaniem różnica w masie jest naprawdę niewielka w przypadku np: Heidfelda porównując do Kubicy

KERS szacuje się na 30 kg sztywno rozmieszczonych przy tylnej osi. Dziękuję.


Massa: "KERS is definitely an improvement in our car. It’s true it is quite heavy, but I am completely on the normal weight with it. The KERS is at the bottom of the car so it’s just like if you put ballast there, as it is in the same position. So KERS is not changing the balance of the car but it gives you an extra boost. Imagine then that if a team is quick without KERS, they will even be quicker with KERS."

Dziekuje.


Ależ proszę, to opinia tylko Massy i Ferrari i raczej nie jest reprezentatywna za wszystkich kierowców i zespoły jak sobie z rozkładem masy poradziły (jeśli dla Ferrari nie ma problemu to tylko plus dla nich, choć Massa wyraźnie mówi ze chodzi tylko o niego i jego wagę z KERSem)...

Robert Kubica: „Jeśli chodzi o KERS, to mam mieszane uczucia. Jestem wysoki i dość ciężki, więc dodatkowa waga sprawia, że tracę na rozmieszczeniu masy w samochodzie.”
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11197

„Mój ogólny pogląd na sytuację i temat nie zmieni się, gdyż poprzez dodanie do bolidu systemu ważącego 30-40 kg przy jednoczesnym pozostaniu na tym samym poziomie minimalnej wagi samochodu i kierowcy, wyższy i cięższy kierowca jest w trudniejszej sytuacji.”
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11149

Mario Theissen „Pozytywną rzeczą jest to, że kierowcy dysponowaliby dodatkową mocą 82 koni mechanicznych przez 6,6 sekundy na każdym okrążeniu. Jednakże system ten zwiększa wagę samochodu i ma to wpływ na rozłożenie masy oraz zużycie opon. Będziemy podejmowali decyzje w zależności od poszczególnych torów i uwarunkowań danego kierowcy”.
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11309

Mario Theissen „Nie zdołaliśmy zbudować bardzo lekkiego systemu KERS, a więc w tej sytuacji w przypadku Roberta Kubicy ważniejsze będzie optymalne wyważenie bolidu. Mamy jednak nadzieję, że w późniejszej fazie sezonu także i Kubica będzie mógł jeździć z KERS”.
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11213

Już sam głos BMW wystarczy żeby podkreślić iż Felippe mówi tylko za siebie (może i jemu nie robi różnicy bo te 30kg zawsze tam wsadzał), nie innych, ale żeby nie było jeszcze Toyota, choć rozmowa była o BMW a kolega z Ferrari wyskoczył:
Pascal Vasselon szef ds. podwozia w Toyocie „Kiedy zamontujesz KERS w bolidzie to nie ma już właściwie żadnej wolności, jeśli chodzi o rozłożenie masy”.
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=10738

Dziękuję.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez patgaw Cz mar 26, 2009 10:22  Re: Przed GP Australii 2009

slipstream napisał(a):
Mario Theissen „Nie zdołaliśmy zbudować bardzo lekkiego systemu KERS, a więc w tej sytuacji w przypadku Roberta Kubicy ważniejsze będzie optymalne wyważenie bolidu. Mamy jednak nadzieję, że w późniejszej fazie sezonu także i Kubica będzie mógł jeździć z KERS”.
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11213


tak btw to zlego linka tu dales ;p
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11309
a drugie btw, to to ze na f1wm jest zle przetlumaczone ;p

"Even though we managed to build a reasonably light KERS device
http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/03/ ... -heidfeld/
"Nie zdołaliśmy zbudować bardzo lekkiego systemu KERS"
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez slipstream Cz mar 26, 2009 10:26  Re: Przed GP Australii 2009

tak btw to zlego linka tu dales

BTW tak, zamienione tylko linki pod wypowiedziami Mario link do tego w drugiej wypowiedzi, a w drugiej do pierwszej...

BTW drugie, lżejszy czy cięższy KERS, problem z rozłożeniem balastu w Bolidzie Kubicy jest wciąż aktualny "Even though we managed to build a reasonably light KERS device we are still not able to get the perfect balance in Robert's car; (MT)"
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Kurczaq Cz mar 26, 2009 10:35  Re: Przed GP Australii 2009

Nie wiem po co tyle nerwów. Moim zdaniem, w BMW numerem jeden jest Kubica. Zespół przez ostatni sezon mógł zobaczyć jak równą formę prezentuje Robert w kwalifikacjach i podczas wyścigu. Odniósł pierwsze zwycięstwo, był bliski innych zwycięstw. Nick miał problemy z oponami i hamulcami, nie potrafił rozgrzać ich tak by działały prawidłowo. Tak jak napisali inni wyżej, dodatkowe 30-40kg sprawia, że zostaje mały zakres do ustawienia wyważenia bolidu. Po za tym, jest to nowe rozwiązane nie wiadomo, czy będzie działać tak jak sobie to założono na desce kreślarskiej. Nie wiadomo, czy nowy system jest całkowicie niezawodny. O zużyciu opon mówili prawie wszyscy. To chyba na chłopski rozum proste do zrozumienia. Jadąc z dosyć sporą prędkością nagle przekazujemy na koła dodatkowe 80km. Po za tym, jeżeli SF wypowiadają się, że Takiemu Massie trudno znaleść miejsce na balast no to nie przekreślałbym szans bolidów bez KERSU. Niech fani Kubicy martwią się o ogólną forme BMW przez cały sezon a nie na ten jeden wyścig.

P.s. budzik juz mam ustawiony na 2:30 :P

Edit: Co do tego Kersu i wypowiedzi Nicka, że odjechał takiemu kierowcy :| A jak ten kierowca będzie miał też Kers :>. A nawet jeżeli nie może być szybszy na wolniejszych częściach toru, gdzie dobrze wyważony bolid będzie lepiej dochamowywal i wychodził lepiej z zakrętów. Mam dziwne przeczucie, że zwycieży równa jazda przez całe okrążenie oraz mniej zużyte kapcie ;|
... puszczam Cię przodem, byś śladu stopy nie widział ...
Avatar użytkownika
Kurczaq
 
Dołączył(a): Wt lip 24, 2007 9:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Audi Cz mar 26, 2009 10:49  Re: Przed GP Australii 2009

Poza tym przecież BMW mówi, że w jednych wyscigach użyją KERS, w innych nie. I zapewne niestety będzie to przypominało wybór strategii pit stopów, czyli ryzyko i wielka niewiadoma. Ale jestem dobrej myśli, grunt, aby BMW było bezawaryjne
- Jak można słuchać muzyki elektronicznej? Muzyka musi mieć przekaz!
- Ja natomiast lubuję się w szukaniu poezji w malarstwie marynistycznym oraz kompozycji muzycznych w rzeźbie.
Avatar użytkownika
Audi
moderator
 
Dołączył(a): So lip 07, 2007 10:06
Lokalizacja: Ingolstadt
GG: 5208633

Postprzez sneer Cz mar 26, 2009 11:21  Re: Przed GP Australii 2009

Witam w nowym sezonie :)
Porobiło się naprawdę interesująco. Spekulacje nie mają sensu, zobaczymy w sobotę i niedzielę.
Chciałem tylko przypomnieć o zmianie czasu w nocy z soboty na niedzielę. Przesuwamy godzinę do przodu, zatem ósma rano w niedzielę nowego czasu będzie siódmą rano starego. Myślę że te informację można gdzieś, na wszelki wypadek podwiesić :D
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości