Przed GP Australii 2009

Moderator: Ekipa F1

Postprzez zaGrzeb Śr mar 25, 2009 22:13  Re: Przed GP Australii 2009

Swoją drogą chłopaki z BMW dobrze to sobie wykminili. Jeden z Kers drugi bez... Idealny sprawdzian dla systemu na długim dystansie. Prawdopodobnie na początku wyścigu Nick odskoczy troszkę Robertowi (zakładając, że okaże się lepszy w kwalifikacjach), ze względu na korzyści wynikające z Kers na pokładzie. Ale wraz z każdym okrążeniem, znaczna degradacja powoduje gorsze osiągi i to właśnie tutaj upatruje szanse Roberta. Jeżeli po pierwszy picie Kubek wysunie się przed Niemca to już raczej pozycji nie odda. Jeżeli natomiast okaże się, że Bercik odstaje nam znacznie od Nicka, jazda bez Kers w dalszych wyścigach nie będzie nawet brana pod uwagę. Sprytnie to wymyślili 'zaopatrując' lżejszego kierowce Kers wyniki będą bardziej miarodajne niż w odwrotnym przypadku. Za pewne w przypadku 'przegranej' Roberta od razu zaczną napływać teorie spiskowe... No cóż, przyroda :-) IMO taktyka jak najbardziej słuszna świadcząca o bardzo zdrowym podejściu do obu kierowców.
Obrazek
Avatar użytkownika
zaGrzeb
 
Dołączył(a): Śr lis 07, 2007 20:10

Postprzez slipstream Śr mar 25, 2009 22:14  Re: Przed GP Australii 2009

Otóż własnie o to chodzi że według mnie bolid RK nie będzie lżejszy od NH , po prostu Heidfeld będzie miał odpowiednio mniej balastu . Ta mniejsza ilość prawdopodobnie wystarczy na właściwe wyważenie i zbalansowanie bolidu

No toś namieszał, zamieszał i jeszcze poprzewracał. Przy KERsie nie ma czegoś takiego jak optymalne rozłożenie resztek balastu, bo sam KERS zbyt mocno obciąża tył bolidu, żeby balastem to idealnie zrównoważyć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez f1fan22 Śr mar 25, 2009 22:18  Re: Przed GP Australii 2009

A mnie rozbraja to co robi BMW. Powinni dać Kubicy i Nickowi dwa równe bolidy tzn albo oby dwaj jada z KERS albo bez inne rozwiazanie wydaje mi sie chore i oznacza faworyzowanie drugiegio kierowcy w tym przypadku Nicka
Nawala ci komp wal do nas eksperci od kompów pomogą w 100% przypadków
Obrazek
Avatar użytkownika
f1fan22
 
Dołączył(a): N wrz 28, 2008 16:32
Lokalizacja: Toruń
GG: 6504607

Postprzez slipstream Śr mar 25, 2009 22:20  Re: Przed GP Australii 2009

i oznacza faworyzowanie drugiegio kierowcy w tym przypadku Nicka

Tak, w szczególności kiedy nikt nie wie jednoznacznie czy KERS w przeciągu całego wyścigu daje jakąkolwiek przewagę. Dodatkowo kiedy sam Robert mówi że KERS mu nie pomaga i nie domaga się tego rozwiązania w swoim bolidzie. Ach ci źli Niemcy! Na front Onetu z nimi walczyć...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez barteks Śr mar 25, 2009 22:21  Re: Przed GP Australii 2009

PabloWRz napisał(a):Ciekawe jak bedzie wygladac niezawodnosc tego systemu w najblizszym wyscigu. Nie zdziwilbym sie gdyby ktos sie na tym przejechal...

W tym tkwi jedyna szansa RK ;)

zaGrzeb napisał(a):Swoją drogą chłopaki z BMW dobrze to sobie wykminili. Jeden z Kers drugi bez... Idealny sprawdzian dla systemu na długim dystansie. Prawdopodobnie na początku wyścigu Nick odskoczy troszkę Robertowi (zakładając, że okaże się lepszy w kwalifikacjach), ze względu na korzyści wynikające z Kers na pokładzie. Ale wraz z każdym okrążeniem, znaczna degradacja powoduje gorsze osiągi i to właśnie tutaj upatruje szanse Roberta. Jeżeli po pierwszy picie Kubek wysunie się przed Niemca to już raczej pozycji nie odda. Jeżeli natomiast okaże się, że Bercik odstaje nam znacznie od Nicka, jazda bez Kers w dalszych wyścigach nie będzie nawet brana pod uwagę.

Nick może pojechać na 1 stop więcej.
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez zaGrzeb Śr mar 25, 2009 22:27  Re: Przed GP Australii 2009

A mnie rozbraja to co robi BMW. Powinni dać Kubicy i Nickowi dwa równe bolidy tzn albo oby dwaj jada z KERS albo bez inne rozwiazanie wydaje mi sie chore i oznacza faworyzowanie drugiegio kierowcy w tym przypadku Nicka

Jakie to typowo 'polskie'. We wszystkim złego się dopatrywać. Normalnie z nami Polakami to gorzej niż z kobietami, bo im jeszcze można jakoś dogodzić (czasem) :-)
Lepiej negować niż zastanowić się przez chwilę....
barteks2 napisał(a):Nick może pojechać na 1 stop więcej.

Aż tak to Bercik nam odstawać raczej nie będzie, aby nie wejść do Q3 i tylko na jeden pit jechać :-)
Poza tym, wątpię by korzyści z Kers były tak wielkie iż pozwalały spokojnie pojechać wyścig na 3 pity ... tym bardziej już w pierwszym wyścigu...
Obrazek
Avatar użytkownika
zaGrzeb
 
Dołączył(a): Śr lis 07, 2007 20:10

Postprzez kemek Śr mar 25, 2009 22:30  Re: Przed GP Australii 2009

3 stopy w pierwszym wyścigu po takich zmianach przepisów chyba nie byłyby najlepszym wyjściem (czytaj pewnie będzie SC, czyli od razu przepadają kierowcy z taką taktyką).

1 pitstop w tym sezonie chyba będzie nierealny (poza Monaco). Dwa poziomy różnicy między mieszankami coś takiego pewnie przyniosą.
Ostatnio edytowano Śr mar 25, 2009 22:34 przez kemek, łącznie edytowano 1 raz
シボレー・オプトラ
Avatar użytkownika
kemek
 
Dołączył(a): Cz lut 21, 2008 22:31

Postprzez sceptyk Śr mar 25, 2009 22:34  Re: Przed GP Australii 2009

A jak będzie na starcie?
Orientujecie się czy na starcie KERS bedzie naładowany i gotowy do uzycia?
Ciekawe jak bedzie wyglądało okrążenienie instalacyjne i przesadne hamowanie stawki w celu naładowania systemu...
Ciekawe na ile przy tak małych prędkosciach (i dohamowaniach) kers sie naładuje.
Możliwe dzwony i wjezdzanie w tyłek chyba że im zabronią takich akcji...
sceptyk
 
Dołączył(a): Cz lut 28, 2008 20:37

Postprzez haha_xd Śr mar 25, 2009 22:35  Re: Przed GP Australii 2009

W tym temacie znajdziesz wszystkie odpowiedzi...
F1 doesn't miss Schumacher.
Przeglądarka Opera - z wersji na wersję coraz lepsza.
Avatar użytkownika
haha_xd
 
Dołączył(a): Wt lut 12, 2008 18:44
Lokalizacja: Mielec

Postprzez kemek Śr mar 25, 2009 22:37  Re: Przed GP Australii 2009

Było coś niedawno o możliwości naładowania akumulatorów w Parc Ferme.
Zresztą i tak by naładowali.
Williams raczej nie będzie przed startem ręcznie rozkręcał swojego KERS :D
シボレー・オプトラ
Avatar użytkownika
kemek
 
Dołączył(a): Cz lut 21, 2008 22:31

Postprzez Kubicomaniak Śr mar 25, 2009 23:12  Re: Przed GP Australii 2009

slipstream napisał(a): Przy KERsie nie ma czegoś takiego jak optymalne rozłożenie resztek balastu, bo sam KERS zbyt mocno obciąża tył bolidu, żeby balastem to idealnie zrównoważyć.

Jesteś tego absolutnie pewny ? Pomyśl , obciązony tył bolidu wcale nie musi być w pełni równoważony balastem z przodu , wystarczy odrobię zmniejszyć tylny docisk . A pozatym Heidfeld waży ponad 10kg mniej od Kubicy , więc zostaje już nie całe 20 kg .
Oczywiście nie jestem pewny czy faktycznie bolid z KERSE-m nie jest cięższy , ale moim zdaniem różnica w masie jest naprawdę niewielka w przypadku np: Heidfelda porównując do Kubicy. Skoro ten pierwszy będzie miał KERS to dla mnie oznacza dużą przewagę nad Kubicą co oznacza że to Hedfeld będzie liderem w zespole.
Kubicomaniak
 
Dołączył(a): N kwi 15, 2007 21:41
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wartek Śr mar 25, 2009 23:36  Re: Przed GP Australii 2009

zmniejszysz docisk z tylu to opony jeszcze bardziej beda sie zuzywac, a tyl bedzie mniej stabilny.
i przy 300km/h te 10kg z tylu nie bedzie mialo znaczenia a mniejszy docisk i owszem.
chyba ze zmniejszysz go tak ze przy 300 bedzie ok, to wtedy bedzie zle przy 100km/h bo tyl bedzie za ciezki
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez Pieczar Śr mar 25, 2009 23:38  Re: Przed GP Australii 2009

Tak, brawo Kubicomaniaku za te jakże logiczne wywody na poziomie onetu. Brak sił na komentowanie tego...
A co do taktyki BMW to imho bardzo dobrze, że Kubica jedzie bez tego ustrojstwa. Po pierwsze - zjadanie opon. Kubica jeździ bardziej agresywnie od Nicka, tak więc u niego byłoby to większym problemem. Druga sprawa to niezawodność - to będzie pierwszy sprawdzian KERS-u w warunkach wyścigowych. Nie wiadomo czy wytrzyma do końca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Rudas Śr mar 25, 2009 23:50  Re: Przed GP Australii 2009

Co do ewentualnej taktyki na 3 stopy: o tym zadecyduje stopień zużycia opon, a te po pierwsze są zupełnie nowe, po drugie jedna mieszanka od drugiej będzie się mocniej różnić pod względem szybkości/stopnia zużycia, a po trzecie dochodzi wpływ KERS-u zwiększającego zużycie tylnych opon (nie wiadomo tylko w jakim stopniu). A jak powszechnie wiadomo ich nadmierne zużycie ma ogromny wpływ na uzyskiwane czasy. Dlatego przypuszczam, że zobaczymy więcej 3 stopperów niż w zeszłym roku. Wprawdzie wyjazd SC i neutralizacja mogą zepsuć wyścig takiemu kierowcy, ale męczenie się ze zjechanymi oponami pozbawia go w pewnym stopniu szans na dobry wynik.

Jeśli chodzi o KERS to chyba jeszcze nic przesądzone? Sprawa jest prosta i proszę nie dorabiajcie żadnych teorii: zespół sprawdzi (tylko jak?) któremu kierowcy KERS pomoże, a którego spowolni. Na tej podstawie zapadnie decyzja (a przynajmniej powinna). A nie na zasadzie: ty jesteś Kubica, jesteś cięższy i na pewno nie zbalansujesz dobrze samochodu - dlatego jedziesz bez KERS-u. Nic z tych rzeczy. Wszystko będzie oparte na kalkulacji - oby ta była poprawna :)
"I would change nothing. I think F1 is fantastic as it is. If you want to watch a million meaningless overtaking manoeuvres and lots of shunts go and watch NASCAR or bikes or IRL or something." Peter Windsor
Avatar użytkownika
Rudas
 
Dołączył(a): Pt gru 07, 2007 18:35
Lokalizacja: Dębica/Warszawa

Postprzez slipstream Śr mar 25, 2009 23:53  Re: Przed GP Australii 2009

Pomyśl , obciązony tył bolidu wcale nie musi być w pełni równoważony balastem z przodu , wystarczy odrobię zmniejszyć tylny docisk

Tak jak najbardziej, w systemie łopatologicznym zero-jedynkowym może by to tak zadziałało. Ale tak nie działa, a różnica docisku aerodynamicznego a dociążenie wagą to dwa różne, wcale nie równoważące się pojęcia.

moim zdaniem różnica w masie jest naprawdę niewielka w przypadku np: Heidfelda porównując do Kubicy

KERS szacuje się na 30 kg sztywno rozmieszczonych przy tylnej osi. Dziękuję.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości