Przed GP Malezji 2009

Moderator: Ekipa F1

Postprzez melipone So kwi 04, 2009 18:17  Re: Przed GP Malezji 2009

seb455 napisał(a):
topgear napisał(a):To, że dobija podwozie do asfaltu niekoniecznie musi znaczyć, że jest ustawione miękkie zawieszenie w bolidzie...
Załamka jak czytam te posty sezonowych kibiców :zakrywa:


no to wielosezonowy ekspercie wykaż sie i wyjaśnij wszystkim dlaczego podwozie dobija do podłoża, co może być tego przyczyną??


no, tutaj koleś może mieć rację, ale przez to, że Kubica powiedział, że zmieniali coś, co na dobijanie nie powinno mieć wpływu, ergo zawieszenia chyba nie zmieniali, choć nie oznacza to, że mają bardzo lub średnio miękkie, w rF oprócz wysokości ogólnej bolidu od podłoża na dobijanie może mieć wpływ bump i rebound, a w realu dopóki sam Kubica nie powie o co chodzi, to możemy raczej zgadywać, więc dajcie sobie na wstrzymanie obaj :)
Avatar użytkownika
melipone
 
Dołączył(a): Wt sie 15, 2006 18:18

Postprzez chmiel So kwi 04, 2009 18:28  Re: Przed GP Malezji 2009

Button kolejny raz z PP i kolejny raz zdobywa je z naprawdę niemałą ilością wachy na pokładzie, co pokazuje siłę bolidu Brawn GP. W ścisłej czołówce to Jenson jest najcięższy i zapowiada się na kolejne zwycięstwo Anglika. A Barrichello znowu gorzej od JB. Rubens ma niewiele paliwa więcej niż kolega zespołowy, a czas gorszy o prawie 0.5s. Dodatkowo musiał zmienić skrzynię. Odstaje Brazylijczyk póki co od Buttona.

Generalnie znowu spory ścisk w stawce. Rożnicę minimalne. Bardzo dobry występ Toyoty, a szczególnie Jarno, który przypomniał, że jest specjalistą od kwalifikacji. Glock przy identycznej wadze wyraźnie słabiej, jednak tempo japońskiego zespołu naprawdę bardzo dobre. A najszybszym bolidem bez podwójnych dyfuzorów wydaje się być Red Bull. Vettel bardzo wysoko, jednak mało paliwa. Webber niecałe 0.3s gorzej od Niemca, ale też o 9kg cięższy. Jest to bardzo porównywalny wynik, ale ja bym się skłaniaj jednak, że trochę lepszy Marka. Rosberg też pokazał, że jest szybki i to nie tylko na treningach.

Robert natomiast trochę dalej pod względem czasu, bo to przed nim jest większa różnica, ale też z większą ilością paliwa. Myślę, że Robert ma szansę powalczyć o wysokie pozycje, jednak musi na starcie ostro powalczyć. Za nim są kierowcy z KERS, a prosta startowa na Sepang długa. Będzie ciężko. Kimi ostatecznie potwierdził, że bolidowi Ferrari po prostu brakuje szybkości, natomiast Fernando mimo choroby wycisnął z bolidu chyba wszystko. Myślę, że o więcej było niemożliwe, bo z kierowców, którzy byli w Q3, miał zdecydowanie najwięcej paliwa. Zresztą z tym samochodem Q3 jest już sukcesem.

Nick znowu nie zakwalifikował się do ostatniego bloku, co jest dla niego na pewno rozczarowaniem przy fakcie, że Robertowi się to udało. Piquet znowu fatalnie, słabiej tym razem Buemi, natomiast wyraźnie lepiej Bourdais. McLaren daleko, ale to chyba już nie jest zaskoczeniem dla nikogo. Jednak zaskoczeniem jest na pewno pozycja Massy. Ktoś w Ferrari się przeliczył i wyszła totalna klapa. Przecież od razu było widać, że to zbyt duże ryzyko, aby nie wypuszczać Felipe na kolejne szybkie kółko, bo stawka jest strasznie wyrównana. Klęska... Zobaczymy, co będzie w stanie jutro wywojować.
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Endrju Szopen So kwi 04, 2009 18:59  Re: Przed GP Malezji 2009

ale Kubek ma paliwa na 22-23 okr, wytrzymały 16 ale nie koniecznie juz 22, osiągi mogą dramatycznie spaść np po 20 okr.


Nawet jeśli spadną - w Australii widać było, że zespoły zmieniały strategię z tego powodu. Po to są stratedzy. Widać, że w tym roku (najwidoczniej) BMW jest lepiej przygotowane jeśli chodzi o nagłą zmianę strategii, nie powinniśmy się więc o to obawiać.
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SirKamil So kwi 04, 2009 19:30  Re: Przed GP Malezji 2009

Fan1 napisał(a):
SirKamil napisał(a):
Skąd wniosek, że czołówka spokojnie mu odjedzie nawet... 40 sekund (!!!) :podbite:


Wnioskuje po tym co działo się w Australii - wtedy Kubica miał dość czysty tor i mocno odstawał od Button/Vettel, teraz na czysty tor nie ma co liczyć, chyba, że będzie jakaś petarda na starcie i nie da się Kimiemu, Alonso, Rubensowi plus weźmie Webbera i Glocka.


Spodziewałem się tego;) Lekko mylisz fakty- przewaga jaką wyrobił sobie Button z Vettelem na Kubicą, Ferrari wzięła się z totalnej asymetrii w kondycji dwóch mieszanek opon, z zamieszania na starcie, walki w gronie. Pierwsza dwójka pojechała wtedy hej przed siebie na dobrych oponach... potem w wyścigu było inaczej- kondycja Kubicy na średniej mieszance była więcej niż zadowalająca... więc generalnie przywołując przykład Australii, nie widzę powodów ewentualnej 2 sekundowej! straty na każdym kółku do liderów :nieśmiały:

Insza inszość jak właściwie zdefiniować "czołówkę"... korekta paliwowa wskazała, że w kwalifikacjach BMW Polaka to liga 4 poprzedzających go pakietów.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez dragon92 So kwi 04, 2009 19:36  Re: Przed GP Malezji 2009

W deszczy Brawn bedzie miało jeszcze większą przewage. Przecież oni mają super docisk
Avatar użytkownika
dragon92
 
Dołączył(a): Pn maja 28, 2007 19:42
Lokalizacja: Szczecin
GG: 2665605

Postprzez pawel92setter So kwi 04, 2009 19:47  Re: Przed GP Malezji 2009

co innego tempo na jednym kółku, a co innego kondycja na kilku następnych okrążeniach...
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez KrzysR So kwi 04, 2009 19:55  Re: Przed GP Malezji 2009

pawel92setter napisał(a):co innego tempo na jednym kółku, a co innego kondycja na kilku następnych okrążeniach...


Na jednym okrązeniu czy na 20 i tak Kubica ma strate, i dajcie juz spokoj, BMW musi przeprojektowac nadwozie i podwozie chcąc walczyć o mistrzostwo, obecnym bolidem mogą o tym zapomniec
KrzysR
 
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 14:56

Postprzez SirKamil So kwi 04, 2009 20:03  Re: Przed GP Malezji 2009

KrzysR napisał(a):
czyzbys nie widział dzis czasów z kwalifikacji? Nie wiem czego Ty sie spodziewasz? ale to Jense ma przewage i to wyraźną


Powinieneś więcej przyglądać się cyferkom i mniej ufać własnemu "widzimsię". Nie kwestionuje przewagi w czasówce Buttona, ale Twoja pewność siebie w podsumowywaniu rzeczy, który wydarzą się w przeszłości potrafi wprost "uziemnić", jak rzecze klasyk, człowieka...

Skorzystaj z dostępnej wiedz jaką przyniosła Australia z przewagi w czasówce BGP, z przewagi dziś po korektach paliwowych... i potem z tempa wyścigowego. Button odskoczy, ale "przynajmniej pół sekundy" (czyli ile realnie- 0,6- 0,7 sekundy na okrążeniu?) to istny nokaut.

Z resztą.. to jałowe, jutro przy sprzyjających wiatrach wszystkie scenariusze zostaną zweryfikowane
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez e-Manitou So kwi 04, 2009 20:08  Re: Przed GP Malezji 2009

Analiza Jamesa Allena:

http://allenonf1.wordpress.com/2009/04/ ... -the-race/

Warto zwrócić uwagę na fragment:

Keep an eye on BMW though. Their first go at a 2009 car is a bit half cooked, but they have an updated chassis for Spain, which has been lightened to allow for the extra KERS weight with Robert Kubica driving. No doubt it will also have a trick diffuser.

I can see Kubica having the mirror opposite season to the one he had last year, where he started strongly then drifted away. He will be a contender at the end, so these early races are all about keeping the scoreboard ticking over.


W wolnym tłumaczeniu w pośpiechu:
Uważajcie na BWM. Ich pierwszy przejazd bolidem Ad 2009 może wyglądać jak niedorobiony ale szykuja już poprawione nadwozie na Hiszpanię, które jest lżejsze i umozliwi instalację systemu KERS w bolidzie Roberta Kubicy. bez wątpienia nadwozie będzie również zawierać nowy dyfuzor. W chwili obecnej widać, że Kubica ma start sezonu odwrotny niż w 2008 roku, kiedy wystartował mocno lecz później obniżył loty. Będzie konkurencyjny w końcówce sezonu więc obecne wyścigi powodują, że tabela wyników może się odwrócić.
W8 4 F1 2010 by Codemasters
Avatar użytkownika
e-Manitou
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 11:04

Postprzez benno So kwi 04, 2009 20:45  Re: Przed GP Malezji 2009

Nie mieliśmy w tym roku jeszcze wyścigu w deszczu , także chyba nie ma sensu dzielić skóry na niedźwiedziu , bo nie wiemy jak poszczególne bolidy będą się zachowywać w takich warunkach. Każdy ma swoja taktykę i konika. Przewagę którą mają bolidy na suchym , mogą łatwo stracić na mokrym . To pierwszy eksperymentalny wyścig a deszcz pokaże jak się zachowa KERS itd... Nie zdziwię sie jak będą zwarcia , spięcia itp.
Avatar użytkownika
benno
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 17:24

Postprzez SoBcZaK So kwi 04, 2009 20:54  Re: Przed GP Malezji 2009

bo nie wiemy jak poszczególne bolidy będą się zachowywać w takich warunkach.

ale wiemy, że takie zespoły jak BMW czy Ferrari bardzo mało testowały w deszczu (bo chyba tylko pod koniec) a takie zespoły jak McLaren dużo sie kreciły po mokrym i w połączeniu z taktyką moga jutro zaszaleć- o ile będzie padać.
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez barteks So kwi 04, 2009 20:57  Re: Przed GP Malezji 2009

SPIDER napisał(a):No i grande finale. Ferrari. Massa - o co chodzi?! Domyślam się, że była jakaś awaria, bo wypowiedzi po qualu jeszcze nie widzę (przynajmniej na autosporcie).

Nie było awarii. Błąd zespołu.
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez gregoff So kwi 04, 2009 21:08  Re: Przed GP Malezji 2009

Jeśli BMW naprawdę myśli o sukcesie na koniec sezonu to w tej chwili musi robić wszystko aby jak najmniej tracić do czołówki.

Brawn na pewno nie ruszy w tym sezonie z KERS (za ciężki bolid - tak mówi Brawn) a Nick uważa, że to daje przewagę (na pewno na starcie co było widać w Australii) i jeśli inne zespoły to zastosują to Robert będzie zmuszony do jego używania.

Ale prawdziwym problemem jest Red Bull. Ma obecnie szybszy samochód niż BMW bez dyfuzora i KERS... Jest wiele znaków zapytania i problemów przed BMW a także przed Robertem. Wielki znak zapytania wisi nad tym czy będzie się mu opłacało pozostać w obecnym położeniu *Dobry samochód, ale nie na wygrywanie wyścigów. BMW też musi sobie zdawać sprawę, że Robert to materiał na mistrza i jeśli chcą go zatrzymać to muszą udowodnić to, że będą walczyć o tytuł już w tym roku oraz w kolejnych....

Z drugiej strony gdzie ma się Robert udać? Brawn za rok będzie miał pewnie już problemy z utrzymaniem takiej przewagi, Toyota niby na razie daję radę, ale to jest tak chimeryczna ekipa, że nigdy nic nie wiadomo. Ferrari ostatnio wygląda jak dzieci we mgle oraz Kimas i Massa są w zespole. Nawet jeśli jednego uda się wygryżć to zostanie drugi ciągle bardzo szybki kierowca. McLaren odpada. Chyba, że Lewis by się wyniósł gdzieś indziej?

BMW i Robert w tym sezonie jadą na jednym wózku i Malezja będzie wyścigiem który pozwoli nam na lepszą ocenę sytuacji. Jeśli tempo wyścigowe będzie dobre i Robert utrzyma się w pierwszej szóstce z niedużą stratą do lidera to szanse ciągle są na końcowy sukces. Ale czołówka jest tak ciasna, że niczego nie można być pewnym. Trzeba w każdym wyścigu dać z siebie wszystko i liczyć na większą konkurencyjność w przyszłości lub na błędy rywali. W Australii nie udało się tego wykonać i zamiast mieć dwa punkty straty do Buttona jest 10 a w Malezji to się prawie na pewno jeszcze zwiększy...
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez kemek So kwi 04, 2009 21:18  Re: Przed GP Malezji 2009

gregoff...
Nie zaczynaj sezonu ogórkowego 2010. Chyba za wcześnie na to.

Zwykle dopiero po paru GP w Europie oceniało się prawdziwy rozkład sił. Tym bardziej w sezonie z takimi zmianami i do tego nieścisłościami regulaminowymi.
シボレー・オプトラ
Avatar użytkownika
kemek
 
Dołączył(a): Cz lut 21, 2008 22:31

Postprzez Pieczar So kwi 04, 2009 22:33  Re: Przed GP Malezji 2009

Niewątpliwie informacje o zmianach w BMW napawają optymizmem, ale konkurencja też nie śpi. Jak narazie BMW jest gdzieś 5 teamem w stawce, czyli gorzej niż rok temu na tym etapie. Pytanie tylko, czy dadzą radę rozwijać bolid do końca sezonu, do tej pory nigdy tego nie robili. I tu może wyjść ich słabość. I mam nadzieję, że w końcu postawią na Roberta. Heidfeld nie da rady pociągnąć zespołu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron