Przed GP Malezji 2009

Moderator: Ekipa F1

Postprzez slipstream So kwi 04, 2009 16:19  Re: Przed GP Malezji 2009

oczywiście porównuj rFactor do reali gratulacjie

A rFactor w prostej linii bierze swój model jazdy z rzeczywistości w której na deszcz zawsze ustawia się bardziej miękkie zawieszenie :-P Do realu owszem daleko, ale podstawowe "założenia" są tam obowiązujące.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez SoBcZaK So kwi 04, 2009 16:24  Re: Przed GP Malezji 2009

oj facecie nie napisał nic o zawieszeniu... ale przytaczanie gry jest trochę nie na miejscu

gdybym ci przytoczył gre z pod znaku NFS to tak... ale rF to sim, który możliwie jak najwięcej oddaje to co jest w realu i to czy w grze ustawi sie miękkie czy twarde zawieszenie ma takie samo znaczenie jak w realu. Co innego jakbym ci napisał, że grałem w rFactora na Sepang i lepsze czasy kreciłem mając większy docisk więc i BMW powinno dać większy docisk.
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez Don Pedros So kwi 04, 2009 16:45  Re: Przed GP Malezji 2009

topgear napisał(a):Załamka jak czytam te posty sezonowych kibiców :zakrywa:

Tak to już jest jak sport jest sezonowy to i kibice nie mogą być inni. :D
Widzę w twoim profilu, że masz sporo tych sezonów za sobą, przynajmniej na tym forum :-D

Ale do rzeczy. Szczerze mówiąc (pisząc ) wszystko ułożyło się prawie tak jak myślałem. Po treningach nieco zwątpiłem w swoje przedwyścigowe typy, bo Ferrari pięknie się prezentowało i zapaliła się we mnie iskierka nadziei, że Australia to tylko wypadek przy pracy, lecz niestety. To co zrobił Massa z całym swoim zespołem to szczyt idiotyzmu, który wręcz nie przystoi zespołowi, który walczy w F1 kilkadziesiąt lat. Wyliczyli sobie czas i stali patrząc jak ich inni wyprzedzają :twisted:
Całe szczęście, że choć Kimmi ze swoim inżynierem mieli więcej wyobraźni. Po wyniku jednak widać, że czerwoni mają zadyszkę z którą muszą sobie poradzić, jak chcą odegrać jeszcze jakąś czołową rolę w tym sezonie. Spodziewałem się świetnego wyniku RBR i Toyoty i się doczekałem, bo o Brawn GP byłem spokojny. Sądziłem że się czają w treningach by nie drażnić konkurencji i FIA swą przewagą i chyba tak było bo na koniec skończyła się ściemka, a czas Buttona jak każdy widzi jest z innej ligi, jeśli sam się nie załatwi to wygraną ma w kieszeni. Williamy bardzo ładnie, ( mam na myśli Nico ) choć jakoś nie mam przekonania do młodego Rasberga, życzę mu dobrze, może tym razem uda się utrzymać pozycję do końca wyścigu.
Teraz może parę słów o BMW. Tak myślałem, że uplasują się na pozycjach 5-8 jadąc dość ciężkimi bolidami licząc na awans o dwie pozycje dzięki przesunięciom Vettela i Barichello. Wyszło trochę gorzej, a w przypadku Nicka, całkiem kiepsko. Jakoś trudno mi uwierzyć w ten tłok na okrążeniu wyjazdowym, bo pierwszy sektor to był rekord toru w wykonaniu Niemca, a dopiero później dał ciała. Robert liczyłem na 5-7 wyszło osiem, cóż szkoda tylko, że będzie start na brudnej stronie toru i że Kimiego z KERSEM ma za plecami, raczej straci tę pozycję przed pierwszym zakrętem. Cała nadzieje w dobrym tempie wyścigowym i wyprzedzaniu rywali, którzy zjadą wcześniej do boksów. Chyba, ze spadnie deszcz to na starcie będzie loteria i wtedy wszystko jest możliwe. Oby nie było mega karambolu na samym początku..
Ostatnio edytowano So kwi 04, 2009 17:18 przez Don Pedros, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Don Pedros
 
Dołączył(a): Cz sie 02, 2007 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Linguini So kwi 04, 2009 17:01  Re: Przed GP Malezji 2009

A ciekawe jak sobie jutro poradzi Nick ze swoja super CYSTERNĄ ???
Zatankowany pod korek przy miękkich oponach przez pół wysciugu nie będzie miał łatwo.
Avatar użytkownika
Linguini
 
Dołączył(a): Wt mar 10, 2009 14:52
Lokalizacja: łódź

Postprzez chmiel So kwi 04, 2009 17:07  Re: Przed GP Malezji 2009

A kto powiedział, że Nick pojedzie na 1 stop i będzie musiał przez pół wyścigu jechać na miękkich gumach?
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Linguini So kwi 04, 2009 17:18  Re: Przed GP Malezji 2009

Skoro jutrzejszy wyscig liczy 56 kółek a Nick ma paliwa na 37 okrążeń - to wybacz - jeden stop bankowy. Przecież na pozostałe około 20 okrążeń nie planowaliby bossowie teamu zjazd na kolejne dwa stopy.
Tak czy inaczej jedną połówke będzie sie musiał przemęczyć na miękkich ( no chyba ze wystapią opisywane tu opady).
Avatar użytkownika
Linguini
 
Dołączył(a): Wt mar 10, 2009 14:52
Lokalizacja: łódź

Postprzez im9ulse So kwi 04, 2009 17:26  Re: Przed GP Malezji 2009

tylko pytanie ile Nick będzie tracił na tak "zjechanych gumach"...bo moze sie okazać ze nawet lekkim bolidem na takich dobitych kapciach bedzie tracił...mysle ze średniacy (ah jak to sie fajnie pisze w odniesieniu do Ferrari i McLaira) licza ze Trulli łyknie Buttona i bedzie uskuteczniał swoją stalową taktykę, ruchomej szykany...wtedy rzeczywiscie taktyka 1 stopa moze przyniesc spore zyski
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez seb455 So kwi 04, 2009 17:28  Re: Przed GP Malezji 2009

he he bardzo prawdopodobne że Heidfeld będzie zjeżdżał do boksu już po starcie o ile tam dojedzie. Zobaczcie kto jest tuż za nim na gridzie, pierwszy zakręt jest 180*. myśle że samuraj Nakajima może sie zagapić :-D Niecierpliwie się już na wyścig, Vettel ma przed sobą same cysterny a jeśli nie będzie ryzykować i wyprzedzać polegnie bo startuje z kroplą w baku, szykuje sie fajny wyścig może nawet ze zmienna pogodą. Jeśli w odpowiednim momencie wyjedzie samochód bezpieczenstwa Nick może wyladować na podium
Ostatnio edytowano So kwi 04, 2009 17:30 przez seb455, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
seb455
 
Dołączył(a): Wt lut 20, 2007 19:01
GG: 9474518

Postprzez Rudas So kwi 04, 2009 17:29  Re: Przed GP Malezji 2009

Po odjęciu wpływu paliwa szybkość na jednym kółku wygląda mniej więcej tak:
Kubica = Raikkonen = Rosberg = Red Bulle no i może Glock. Jutro w wyścigu zadecydują opony albo deszcz (oby nie).
Truli pojechał naprawdę dobre okrążenie, będąc 3,5 kg lżejszym od Buttona miał stratę 0,093s do Buttona (3,5kg to około 0,140s straty), więc Brawn już nie zdobył PP z taką przewagą jak w Australii.

Jak widzieliśmy Vettel pojechał na oparach, więc gdyby był zatankowany podobnie jak Webber, Kubica itd. osiągnąłby czas poza top 5 będąc na równi z Webberem i BMW Kubicy. A teraz zobaczmy kto by wtedy prowadził:

1. Jenson Button (Brawn GP) 1.35,181
2. Jarno Trulli (Toyota) 1.35,273
3. Rubens Barrichello (Brawn GP) 1.35,651
4. Timo Glock (Toyota) 1.35,690
5. Nico Rosberg (Williams) 1.35,750

Przypadek? Jak wiadomo w podłodze samochodu tkwią ogromne możliwości wytwarzania docisku, o czym mówili ostatnio m.in. Theissen i Horner. Poczekajmy do 14 i później Szanghaju i Barcelony.


Jeśli chodzi o opony to pierwsze stinty stawiam raczej na twarde gumy, później może przecież spaść deszcz i męczarnie z miękką gumą przez ponad 20 okrążeń poszłoby na marne.
"I would change nothing. I think F1 is fantastic as it is. If you want to watch a million meaningless overtaking manoeuvres and lots of shunts go and watch NASCAR or bikes or IRL or something." Peter Windsor
Avatar użytkownika
Rudas
 
Dołączył(a): Pt gru 07, 2007 18:35
Lokalizacja: Dębica/Warszawa

Postprzez seb455 So kwi 04, 2009 17:46  Re: Przed GP Malezji 2009

Rudas napisał(a):Jeśli chodzi o opony to pierwsze stinty stawiam raczej na twarde gumy, później może przecież spaść deszcz i męczarnie z miękką gumą przez ponad 20 okrążeń poszłoby na marne.


Męczarnie?? Kubica na miękkich gumach przez 16 okr uzyskiwał czasy w rozrzucie 0,4 sek i były to czasy zdecydowanie lepsze niż na twardej którą ciężko rozgrzać co oznacza słaby start i pierwsze zakręty a nawet okrążenia w słabym tempie
Avatar użytkownika
seb455
 
Dołączył(a): Wt lut 20, 2007 19:01
GG: 9474518

Postprzez SirKamil So kwi 04, 2009 17:55  Re: Przed GP Malezji 2009

chmiel napisał(a):A kto powiedział, że Nick pojedzie na 1 stop i będzie musiał przez pół wyścigu jechać na miękkich gumach?

Połowę? 36 równa się 20? :pijany:
Pisałem o tym wczoraj, z resztą nawet w tym temacie
viewtopic.php?f=1&t=6589&start=120

"Zbyt" twarda mieszanka powinna przeżyć pierwszy maraton a druga, miękka, ale dobrze spisująca się na torze już do końca również, w Malezji już wieczorową porą na nagumowanym torze ;) Nawet w przypadku słabnącej kondycji gum na 3-4(?) okrążenia przed metą Nick powinien zachować możliwości obrony przed agresorem dzięki KERS...
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Master So kwi 04, 2009 17:57  Re: Przed GP Malezji 2009

Tytuł: Przed GP Malezji 2009

Kara Nocny Cień napisał(a):oczywiście porównuj rFactor do reali gratulacjie :twisted:


Gratulacje, tak na wstępie ;)

rFactor to jak na razie najbardziej zaawansowany symulator wyścigowy na PC, jak i na inne platformy gier. Do tego można dołożyć Race07, czy GTR, ale obie te gry zawierają takie same ustawienia setupu jak rF. Grze, o której mówię testowali m.in. (a raczej testował mod, który opiera się na rFactor) człowiek taki jak Michael Schumacher czy Kimi Raikkonen. Sam symulator zawiera masę ustawień setupu, począwszy od regulacji skrzydeł na podkładkach, wysokości zawieszenia, sprężynach kończąc. Zawiera rozbudowaną możliwość zapisu telemetrii - możesz uzyskać dane z przejazdu na temat wszystkiego - praca opon, zawieszenia, sprężyn itp.... Opony zawierają swą żywotność, grzeją się, marnują, chłodzą... Tak jak powiedział slip, zawiera wszystkie podstawowe funkcje i na pewno część zaawansowanych również. Czy MSC, albo Raikkonen testowałby taką byle jaką grę? Porównuje do reali, bo do reali można również porównać każdą inną grę, np. RPG. Zadając człowiekowi cios nożem, powstaje rana...

Co do Schumachera i Kimiego:

http://www.virtualr.net/kimi-raikkonen- ... sone-2007/
http://www.virtualr.net/more-on-schumac ... simulator/
http://www.virtualr.net/michael-schumac ... simulator/
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez chmiel So kwi 04, 2009 18:01  Re: Przed GP Malezji 2009

SirKamil napisał(a):
chmiel napisał(a):A kto powiedział, że Nick pojedzie na 1 stop i będzie musiał przez pół wyścigu jechać na miękkich gumach?

Połowę? 36 równa się 20? :pijany:

No właśnie. Niepotrzebnie dodałem fragment o 1 stopie, ale chodziło mi o połowę dystansu na miękkich oponach, o czym pisał Linguini.

Linguini napisał(a):Zatankowany pod korek przy miękkich oponach przez pół wysciugu nie będzie miał łatwo.

1 stop rzeczywiście jest bardzo możliwy. Nawet odliczając te 2 okrążenia na kółko dojazdowe z pit lane na prostą startową i okrążenie formujące, wychodzi 35 kółek. Pozostanie 21 okrążeń, co jest raczej realnym dystansem na miękkich oponach. Patrząc na stint Roberta z treningu, widać wyraźnie, że w Malezji bardziej miękkie opony nie będą tak szybko padały jak w Australii.
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Rudas So kwi 04, 2009 18:02  Re: Przed GP Malezji 2009

seb455 napisał(a):
Rudas napisał(a):Jeśli chodzi o opony to pierwsze stinty stawiam raczej na twarde gumy, później może przecież spaść deszcz i męczarnie z miękką gumą przez ponad 20 okrążeń poszłoby na marne.


Męczarnie?? Kubica na miękkich gumach przez 16 okr uzyskiwał czasy w rozrzucie 0,4 sek i były to czasy zdecydowanie lepsze niż na twardej którą ciężko rozgrzać co oznacza słaby start i pierwsze zakręty a nawet okrążenia w słabym tempie


16 to nie 23 (tyle ma Kubica) i na tym dystansie na pewno lepszą opcją będą twarde opony. W miarę spalania paliwa powinny zapewnić progresję czasów, czego softy nie są w stanie zaoferować. Męczarnie to za mocne słowo, ale problemy pod koniec stintu to dobre określenie. Nie zapominaj, że w Malezji jest bardzo gorąco, a na dogrzanie gum kierowcy będą mieli cały warm-up.
Zobaczymy jutro :)
"I would change nothing. I think F1 is fantastic as it is. If you want to watch a million meaningless overtaking manoeuvres and lots of shunts go and watch NASCAR or bikes or IRL or something." Peter Windsor
Avatar użytkownika
Rudas
 
Dołączył(a): Pt gru 07, 2007 18:35
Lokalizacja: Dębica/Warszawa

Postprzez Phaedra So kwi 04, 2009 18:02  Re: Przed GP Malezji 2009

seb455 napisał(a):Męczarnie?? Kubica na miękkich gumach przez 16 okr uzyskiwał czasy w rozrzucie 0,4 sek i były to czasy zdecydowanie lepsze niż na twardej którą ciężko rozgrzać co oznacza słaby start i pierwsze zakręty a nawet okrążenia w słabym tempie


ale Kubek ma paliwa na 22-23 okr, wytrzymały 16 ale nie koniecznie juz 22, osiągi mogą dramatycznie spaść np po 20 okr.

Rudas mnie uprzedził, ta miękka mieszanka jest zdradliwa, sytuacja z Australii moze sie powtorzyc tylko po dluższym dystansie.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron