Przed GP Chin 2009

Moderator: Ekipa F1

Postprzez AutoryteT So kwi 18, 2009 12:41  Re: Przed GP Chin 2009

kemek napisał(a):Poza tym zadeklarowana waga kierowców spoza Q3 to w przybliżeniu do 3 kilogramów waga jutrzejsza. (;


Ale kierowcy z poza 10 mogą nalać zupełnie inaczej paliwa. Oni mogą z 2 okrążeń(tak jak miał podane Nakajima w Australii) zmienić do 20 okrążeń i więcej tak???
Lepiej być uczniem praktyki niż mistrzem teorii
Avatar użytkownika
AutoryteT
 
Dołączył(a): Śr gru 26, 2007 22:00

Postprzez ventylator So kwi 18, 2009 12:48  Re: Przed GP Chin 2009

Kajek napisał(a):Paliwo od tej podanej szacowanej moze sie różnic +/- 3kg.


Czyli można, ale tylko tyle. :) A tabelki podawane przez FIA uwzględniają już dolane paliwo po kwalifikacjach przez kierowców spoza pierwszej 10-tki.
Avatar użytkownika
ventylator
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn lis 26, 2007 13:17
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Don Pedros So kwi 18, 2009 13:18  Re: Przed GP Chin 2009

Cóż treningi i qual oglądałem i mam mieszane uczucia. Niestety jako kibic BMW i Ferrari nie mam powodów do zadowolenia. Oba zespoły kombinują jak przysłowiowy " żydowski koń pod górę " i niestety nie przynosi to pożądanych rezultatów. Z drugiej strony wspaniała postawa Red Bulla i Fernanda koi nieco moje frustracje. Wydawało by się, że dominacja Brawn GP została przełamana, choćby w tym wyścigu, ale wagi bolidów tego nie potwierdzają. Wygląda na to, że Button i Barrichello po prostu mają inną taktykę i w wyścigu są nadal głównymi pretendentami do podium, jeśli nie kolejnej wygranej na którą ja osobiście stawiam. Nico Rosberg, którego talentu nie jestem wielbicielem pojechał przeciętnie i sądzę, że w wyścigu może załapie się na miejsca 5-8 ale chyba nic więcej, jeśli w ogóle będzie w ósemce. Dla mnie to On już będzie królem treningów. Miłym zaskoczeniem jest 10-ta pozycja debiutanta S. Buemi - ma ten chłopak olbrzymi potencjał i zaczyna lać starszego Sebastiana z teamu aż miło. Chciałbym by znalazł się w ósemce i powiększył swój dorobek punktowy.

Na koniec wrócę może do wielkich z ubiegłego sezonu.
Na początek Ferrari. Samochód nie jedzie niestety tak jak to sobie wymyślili konstruktorzy i od razu widać różnicę w klasie kierowców między Raikkonenem i Massą. Filipe ma poważne problemy z bolidem mało stabilnym, pozbawionym dużego docisku aerodynamicznego. Wyraźnie sobie nie radzi jeździ wolno, ale jak przyspieszy to wyląduje w krzakach. Inaczej jest z Kimim wygląda jakby odżył - trudne wyzwania chyba motywują go bardziej. Jak na razie jeździ sporo lepiej od kolegi z teamu mimo, ze zajmuje pozycje dalekie od moich wymarzonych.

Teraz McLaren - afera za aferą, ale dział techniczny pracuje jak dobrze naoliwiona maszyna. Samochód im się wyraźnie nie udał, ale coś czuję, że najszybciej ( ze starej czołówki ) poradzą sobie z problemami. Ciekaw jestem jak poradzą sobie w wyścigu, ale mogą być wysoko, przynajmniej Hamilton, bo jak sobie poradzi Heikkiki to nie wiem ( 92 kg paliwa ) zalany po korek, a nawet pewno w bidonie na napoje ma benzynę :grin:

Teraz BMW-Sauber - cudów to spodziewać się nie należy, choć 18-ta pozycja Roberta w kwalifikacjach nie odzwierciedla rzeczywistej formy zespołu. Przynajmniej w przypadku RK na wynik wpłynęło nałożenie się błędów tz. niepotrzebne kombinowanie z KERSem przed "odchudzeniem" bolidu, drugie to błąd samego Kubicy ( do którego się przyznał ) i trzecie to zbyt późny wyjazd do ostatniej czasówki, który uniemożliwił mu przejechanie jeszcze jednego kółka pomiarowego. Efekt znamy. Myślę, że rzeczywiste możliwości Roberta to jest w tej chwili 7-10 pozycja w qualu ( z rozmysłem nie piszę BMW ) bo tą wskazuje nam Nick to znaczy poz. ( 10-12 ).
Ciekaw jestem strategii Roberta w wyścigu. Wydaje się być dość agresywna ( patrząc po ilości paliwa ). Mam nadzieję na dobre widowisko. Zaciętą walkę o podium między Brawn GP i Red Bullem i Fernando, oraz walkę i zdobywanie pozycji przez Roberta przebijającego się z końca stawki, może do pierwszej ósemki ( w marzeniach ) - zobaczymy jak będzie, mam nadzieję, ze ciekawie.
Avatar użytkownika
Don Pedros
 
Dołączył(a): Cz sie 02, 2007 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez deeze So kwi 18, 2009 13:22  Re: Przed GP Chin 2009

Co do paliwa: nie można nic dolewać. Po kwalifikacjach wszystkie bolidy zjeżdżają do Parc Ferme (depo) i nie można ich dotykać aż na godzinę przed wyścigiem. Więc sugestie z poprzednich stron, że zamontują KERS w bolidzie Kubicy są po prostu kompletnie nie na miejscu. Kwestia +/- 3 kg to tylko ta różnica między wagą minimalną bolidu, a rzeczywistą - zespoły zawsze dają przecież minimalnie cięższe bolidy, a może to się różnić, plus dochodzą tutaj różnice w wykorzystaniu paliwa przez silnik.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez Anderis So kwi 18, 2009 13:49  Re: Przed GP Chin 2009

Czołowa trójka może jechać na 3 pit stopy:

http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomo ... opami.html

Tą teorię potwierdzałoby zachowanie Vettela, który w Q2 i Q3 zrobił mało okrążeń, być może po to, żeby zaoszczędzić opony. Może to być dobra taktyka, ale jeżeli RB i Renault faktycznie się na nią zdecydują, to chyba będą musieli się modlić o brak SC :D
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez sneer So kwi 18, 2009 13:52  Re: Przed GP Chin 2009

Alonso mówił że nalepiej jest dać na starcie miękkie opony i szybko zjeżdżać po twarde. Więc może rzeczywiście jadą na 3, przynajmniej Renault. Bo o Brawna jestem spokojny, Ross coś wymyśli i jutro wygrają kolejny wyścig.
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez im9ulse So kwi 18, 2009 13:57  Re: Przed GP Chin 2009

naciągana ta teoria...IMO pojadą na dwa, to że oszczędzał supersofty może też oznaczać za na nich wykonają pierwszy przejazd, ale nie wiem czy te opony wytrzymają 10-12 okrążeń ?
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez e-Manitou So kwi 18, 2009 14:01  Re: Przed GP Chin 2009

sneer napisał(a):Alonso mówił że nalepiej jest dać na starcie miękkie opony i szybko zjeżdżać po twarde. Więc może rzeczywiście jadą na 3, przynajmniej Renault. Bo o Brawna jestem spokojny, Ross coś wymyśli i jutro wygrają kolejny wyścig.


Wydaje mi się, że raczej będą chcieli założyć na dwa stinty miękkie a na jeden twarde. Dlatego pewnie oszczędzali miękkie w Q. Gdzieś tam wyczytałem, że na miękkich opona w stosunku do twardych zyskuje się w Chinach ok 0,8 sekundy. Gdyby pojechali dwa stinty po 15-16 kółek to daje im teoretyczną przewagę ok. 25 sekund czyli mniej więcej tyle ile zajmuje obsługa w boksach. Może być blisko i ciekawie :D
W8 4 F1 2010 by Codemasters
Avatar użytkownika
e-Manitou
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 11:04

Postprzez im9ulse So kwi 18, 2009 14:09  Re: Przed GP Chin 2009

człowieku 15-16 okrążeń na miękkich ??? matrix...i już na pewno nie z takim zyskiem czasowym jak piszesz
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez Campeon So kwi 18, 2009 14:16  Re: Przed GP Chin 2009

Przed weekendem kierowcy z Fernando na czele, sugerowali, że miękkie opony wytrzymają maksymalnie 8 okrążeń, po treningach stwierdzili, iż jest lepiej niż myśleli, a więc pewnie będzie to 12-14 okrążeń. Ja uważam, że pierwsza trójka zastosuje taką taktykę jak Robert w Australii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez e-Manitou So kwi 18, 2009 14:24  Re: Przed GP Chin 2009

im9ulse napisał(a):człowieku 15-16 okrążeń na miękkich ??? matrix...i już na pewno nie z takim zyskiem czasowym jak piszesz

Może nie z takim zyskiem ale dojdzie jeszcze przewaga wynikająca z mniejszej wagi bolidu jadącego na 3 stopy. Po drugie właśnie gdzieś czytałem po treningach (chyba Ferdka słowa), że spokojnie na 12-14 kółek powinny wystarczyć.
W8 4 F1 2010 by Codemasters
Avatar użytkownika
e-Manitou
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 11:04

Postprzez patgaw So kwi 18, 2009 14:32  Re: Przed GP Chin 2009

deeze napisał(a):Co do paliwa: nie można nic dolewać. Po kwalifikacjach wszystkie bolidy zjeżdżają do Parc Ferme (depo) i nie można ich dotykać aż na godzinę przed wyścigiem. Więc sugestie z poprzednich stron, że zamontują KERS w bolidzie Kubicy są po prostu kompletnie nie na miejscu. Kwestia +/- 3 kg to tylko ta różnica między wagą minimalną bolidu, a rzeczywistą - zespoły zawsze dają przecież minimalnie cięższe bolidy, a może to się różnić, plus dochodzą tutaj różnice w wykorzystaniu paliwa przez silnik.



http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/B875CF540CCF75E5C125758300329A2B/$FILE/1-2009%20F1%20SPORTING%20REGULATIONS%20(Showing%20Alterations)%2024-03-2009.pdf

zajrzyj na 18 strone, nawet specjalnie dla ciebie podkreslili na rozowo ;]
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez im9ulse So kwi 18, 2009 14:34  Re: Przed GP Chin 2009

myślisz że na tym powiedzmy 13 okrążeniowym stincie ucieknie na tyle żeby po pitstopie nie znaleźć się za "cysternami" na hardach ? szczerze mówiąc ryzykowna taktyka, wydaje mi się ze żaden team nie pojedzie na 3pity...jeżeli jeszcze przed wyścigiem deszczyk zmyje gumę taktyka na supersoft pójdzie się kochać
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez Kazik So kwi 18, 2009 14:36  Re: Przed GP Chin 2009

Don Pedros napisał(a):. Mam nadzieję na dobre widowisko. Zaciętą walkę o podium między Brawn GP i Red Bullem i Fernando, oraz walkę i zdobywanie pozycji przez Roberta przebijającego się z końca stawki, może do pierwszej ósemki ( w marzeniach ) - zobaczymy jak będzie, mam nadzieję, ze ciekawie.

Mam dość podobne " odczucia przedwyścigowe".Niespodzianką in minus jest dla mnie pozycja Timo Glocka (przed cofnięciem o pięć oczek),który posiada przecież "dyfuzor gang Toyotę".
Myślę,że jakiegoś smaczku jutrzejszemu wyścigowi dodałby np....przejściowy deszczyk (kto wie).
Po cichu liczę na pierwsze punkty dla Roberta i Ferrari.
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez pjaxz So kwi 18, 2009 14:45  Re: Przed GP Chin 2009

Krótki początkowy stint Alonso na miękkich oponach wydaje się, że może przynieść zysk tylko w momencie całego suchego wyścigu. A z tego co wiadomo prognozy są coraz gorsze.
"Lewis Hamilton is the greatest Ever. No doubt" Peter Windsor
pjaxz
 
Dołączył(a): Śr sie 08, 2007 15:58
Lokalizacja: Elbląg

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości