Podsumowanie początku sezonu 2009

Moderator: Ekipa F1

Postprzez craig Śr kwi 22, 2009 21:06  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

ale z was chorągiewki. Po jednym wyścigu w nienormalnych warunkach ustawiacie RBR na czele z Brawnami. Przecież oczywistym jest, że tak nie jest! Brawny są w tej chwili zdecydowanie z przodu, potem na równi Toyota i RBR,a dalej kocioł.
Ustalając szanse zespołów w tym roku weźcie pod uwagę wasze typy na sezon poprzedni.
craig
 
Dołączył(a): N sty 13, 2008 16:10

Postprzez archibaldi Śr kwi 22, 2009 22:17  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

a w Australii to niby kto uciekl calemu peletonowi?
Avatar użytkownika
archibaldi
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 15:35
Lokalizacja: krk

Postprzez Kara Nocny Cień Śr kwi 22, 2009 22:50  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

archibaldi napisał(a):a w Australii to niby kto uciekl calemu peletonowi?



opony
Ja wam pokaże...
Avatar użytkownika
Kara Nocny Cień
 
Dołączył(a): Cz gru 27, 2007 11:51

Postprzez archibaldi Cz kwi 23, 2009 8:10  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Kara Nocny Cień napisał(a):
archibaldi napisał(a):a w Australii to niby kto uciekl calemu peletonowi?



opony

nie mowie o starcie - patrz na koncowke wyscigu czyli kolejnosc juz po pistopach ( ze nie wspomne o tym ze kazdy z teamow uzywa tych samych opon, roznia sie natomiast bolidami jak sie tak dobrze przyjrzysz..)
a robert ich doszedl nie przez bolid czy opony ale dzieki SC
Avatar użytkownika
archibaldi
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 15:35
Lokalizacja: krk

Postprzez Dale65 Cz kwi 23, 2009 13:01  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Pod sam koniec wyścigu był coś 2-3s szybszy na kółku od Vettela, czy aby na pewno tylko dzięki SC ich doszedł?
Dale65
 
Dołączył(a): So kwi 05, 2008 17:32

Postprzez archibaldi Cz kwi 23, 2009 13:43  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Dale65 napisał(a):Pod sam koniec wyścigu był coś 2-3s szybszy na kółku od Vettela, czy aby na pewno tylko dzięki SC ich doszedł?

Odpowiadalem craigowi, ktory uwaza ze RedBull sa duzo z tylu za Brawnem. W Australli Vettel trzymal sie Buttona, w Chinach kierowcy RedBulla zostawili reszte w lesie..

A co do Kubicy w Australii to podalem jego przyklad zeby ktos mylnie nie twierdzil ze wtedy Brawn, RBR i BMW byly rownie szybkie. Opony mialy duzo wspolnego z czasami, talent Kubicy tez itp. ale wez pod uwage zniwelowanie przez neutalizacje wyrobionej przewagi przez dwoch uciekajacych i pomysl czy bez SC zostaliby dogonieni? Ile jeszcze okrazen musialby miec wtedy jeszcze wyscig zeby Kubica ich dopadl?
Avatar użytkownika
archibaldi
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 15:35
Lokalizacja: krk

Postprzez slipstream Cz kwi 23, 2009 15:29  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Pod sam koniec wyścigu był coś 2-3s szybszy na kółku od Vettela, czy aby na pewno tylko dzięki SC ich doszedł?

Tylko i wyłącznie. Owszem, na twardych gumach był szybszy, ale gdyby nie SC jego strata zrobiona na miękkich gumach do liderów byłaby tak wielka, że i 5 sek na okrążeniu będąc szybszym by ich nie dogonił :-P
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez wartek Cz kwi 23, 2009 20:00  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

dogonil dzieki SC.
ale na twardych mial nie gorsze tempo jesli chodzi o czasy okrazen, a to juz nie dzieki SC :)
widocznie australia niezbyt pasowala RBR i B, za to BMW bardzo pasowala.
w chinach bylo odwrotnie stad te wyniki, chociaz tempo kubicy nie bylo wcale takie zle w czasie wyscigu, ale byl deszcz wiec trudno porownac :)
juz w niedziele mysle ze bedzie mozna zobaczyc po raz pierwszy w tym sezonie miarodajny uklad sil.
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez Karol Cz kwi 23, 2009 20:07  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

wartek napisał(a):australia niezbyt pasowala RBR i B, za to BMW bardzo pasowala.


Chciałeś oczywiście powiedzieć że Robertowi pasowała ;)
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez Kara Nocny Cień Cz kwi 23, 2009 20:41  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

slipstream napisał(a):
Pod sam koniec wyścigu był coś 2-3s szybszy na kółku od Vettela, czy aby na pewno tylko dzięki SC ich doszedł?

Tylko i wyłącznie. Owszem, na twardych gumach był szybszy, ale gdyby nie SC jego strata zrobiona na miękkich gumach do liderów byłaby tak wielka, że i 5 sek na okrążeniu będąc szybszym by ich nie dogonił :-P


No niestety, szanse na odrobienie takiej dużej straty nie było ,lecz sama przewaga (tak duża) też została wypracowana dzięki różnicy używanych opon. Później Kubica uzyskiwał podobne czasy jak Vetel i Button.
Ja wam pokaże...
Avatar użytkownika
Kara Nocny Cień
 
Dołączył(a): Cz gru 27, 2007 11:51

Postprzez wartek Cz kwi 23, 2009 20:58  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Carlo's napisał(a):
wartek napisał(a):australia niezbyt pasowala RBR i B, za to BMW bardzo pasowala.


Chciałeś oczywiście powiedzieć że Robertowi pasowała ;)


no pasowala, robert powiedzial ze w tamtym roku w trakcie pierwszych 3 wyscigow nie mieli zadnych poprawek.
australia - za mcl przed ferrari
malezja - za ferrari przed mcl

naprawde cholernie duzo zalezy od toru i od tego jak uda sie w piatek ustawic bolid, 0,2s w ciagu 1,5 minuty to nie jest przeciez nawet mrugniecie oka :) kazdy detal sie liczy, jak chocby temperatura toru ktora moze decydowac o tym ktory zespol bedzie akurat tego dnia szybszy.
jasne ze 1s nie zniweluje temperatura, ale mysle ze bmw wcale nie traci 1s a juz napewno nie w tempie wyscigowym.
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez Don Pedros Śr kwi 29, 2009 11:44  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Ja zastanawiałem się dlaczego pewne zespoły mają tak znaczną przewagę nad innymi. I na dodatek dlaczego potencjalne "Kopciuszki" wyprodukowały bolidy szybsze od potęg fabrycznych. Kryterium czasu z pewnością miało znaczenie ale chyba nie decydujące.
Moją hipotezę potwierdza BMW Sauber i Williams, bo jeśli Ferrari i McLaren walczyli do końca i nie mogli pozwolić sobie na przeniesienie większości sił do koncepcyjnych prac projektowych, to BMW Sauber i Williams to uczyniło. Jednak nie przyniosło to spodziewanego rezultatu. Może w mniejszym stopniu dotyczy to Williamsa, ale ich nieco lepsza forma jest spowodowana zastosowaniem podwójnego dyfuzora.
Otóż stawiam tezę, że głównym powodem słabej formy czołowych ( fabrycznych ) zespołów ( Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault, ) jest KRES. Projekty bolidów, które od początku zakładały wykorzystanie tego urządzenia spowodowały, że konstrukcje nie są tak udane jak teamów, które z założenia wykluczyły używanie KERS w tym sezonie. Urządzenie to najwidoczniej wprowadziło w okresie projektowania tyle zmiennych jak się teraz okazuje niekorzystnych, że nawet takie potęgi SF i McL nie potrafiły sobie poradzić w odpowiednim czasie. BMW wpisuje się w moją teorię, ale w ich przypadku jako zespołu mało doświadczonego nie pomógł nawet wydłużony czas spowodowany odpuszczeniem zeszłego sezonu. Coraz częściej zaczynam myśleć, że jeśli by te teamy założyły tak jak Brawn, Toyota czy Red Bull i dały sobie spokój z rozwiązywaniem problemów z rozłożeniem masy w bolidzie z zastosowanym KERSem traciły by mniej do czołówki.
Tak więc uważam, że KERS który miał być dobrodziejstwem F1, jest główną przyczyną fatalnej formy zespołów które zdecydowały się na używanie go w tym sezonie. Nawet podwójny dyfuzor nie ma tu tak ważnego znaczenia, czego przykładem jest Red Bull.
Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault - ofiarami KERSU !!!!!!
Avatar użytkownika
Don Pedros
 
Dołączył(a): Cz sie 02, 2007 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Kazik Śr kwi 29, 2009 11:51  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Don Pedros napisał(a):Tak więc uważam, że KERS który miał być dobrodziejstwem F1, jest główną przyczyną fatalnej formy zespołów które zdecydowały się na używanie go w tym sezonie. Nawet podwójny dyfuzor nie ma tu tak ważnego znaczenia, czego przykładem jest Red Bull.
Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault - ofiarami KERSU !!!!!!


Prawdopodobnie masz rację ,ponadto jeżeli wniosek Flavio o wrzucenie całego projektu do kosza zostanie przelobowany to nastąpi dopełnienie czary goryczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Pieczar Śr kwi 29, 2009 11:57  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

No to widać nawet po wynikach Kubicy i Heidfelda na qualu - na początku Kubica był znacznie szybszy, a jak tylko mu KERS w Bahrajnie założyli to różnica między nimi była niewielka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez patgaw Śr kwi 29, 2009 12:08  Re: Podsumowanie początku sezonu 2009

Don Pedros dobrze pisze, z tym ze pisalem juz to znacznie wczesniej.

wokol keru trzeba zbudowac bolid. wieksze chlodzenie, przez co gorsze aero, inny rozklad masy itd...

wystaczy spojrzec na przewage 3 pierwszych zespolow w klasyfikacji generalnej.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron