przez Don Pedros Śr kwi 29, 2009 11:44 Re: Podsumowanie początku sezonu 2009
Ja zastanawiałem się dlaczego pewne zespoły mają tak znaczną przewagę nad innymi. I na dodatek dlaczego potencjalne "Kopciuszki" wyprodukowały bolidy szybsze od potęg fabrycznych. Kryterium czasu z pewnością miało znaczenie ale chyba nie decydujące.
Moją hipotezę potwierdza BMW Sauber i Williams, bo jeśli Ferrari i McLaren walczyli do końca i nie mogli pozwolić sobie na przeniesienie większości sił do koncepcyjnych prac projektowych, to BMW Sauber i Williams to uczyniło. Jednak nie przyniosło to spodziewanego rezultatu. Może w mniejszym stopniu dotyczy to Williamsa, ale ich nieco lepsza forma jest spowodowana zastosowaniem podwójnego dyfuzora.
Otóż stawiam tezę, że głównym powodem słabej formy czołowych ( fabrycznych ) zespołów ( Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault, ) jest KRES. Projekty bolidów, które od początku zakładały wykorzystanie tego urządzenia spowodowały, że konstrukcje nie są tak udane jak teamów, które z założenia wykluczyły używanie KERS w tym sezonie. Urządzenie to najwidoczniej wprowadziło w okresie projektowania tyle zmiennych jak się teraz okazuje niekorzystnych, że nawet takie potęgi SF i McL nie potrafiły sobie poradzić w odpowiednim czasie. BMW wpisuje się w moją teorię, ale w ich przypadku jako zespołu mało doświadczonego nie pomógł nawet wydłużony czas spowodowany odpuszczeniem zeszłego sezonu. Coraz częściej zaczynam myśleć, że jeśli by te teamy założyły tak jak Brawn, Toyota czy Red Bull i dały sobie spokój z rozwiązywaniem problemów z rozłożeniem masy w bolidzie z zastosowanym KERSem traciły by mniej do czołówki.
Tak więc uważam, że KERS który miał być dobrodziejstwem F1, jest główną przyczyną fatalnej formy zespołów które zdecydowały się na używanie go w tym sezonie. Nawet podwójny dyfuzor nie ma tu tak ważnego znaczenia, czego przykładem jest Red Bull.
Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault - ofiarami KERSU !!!!!!