Interesujący qual, a wagi bolidów jeszcze bardziej. Hamilton zdobył PP lekkim bolidem, więc wykonał zadanie. Można było się spodziewać, że McLaren na Monzy będzie bardzo mocny. Pokazał to również Heikki. P4 cysterną. Ładnie. Sutil zaliczył kolejny świetny qual dla Force India. Minimalnie cięższy od Hamiltona, a Adriana uznaję za kierowcę zdecydowanie słabszego od Brytyjczyka, więc bolid FI jest naprawdę świetny. Pokazał to również Liuzzi. Jego wyniku do wyniku kolegi z zespołu w Q3 nie ma co porównywać, ale w Q1 i Q2 Tonio był naprawdę blisko Sutila, więc był to bardzo udany występ Włocha, biorąc pod uwagę znajomość bolidu i rozbrat z ściganiem w F1 od 2007. Trafne pytanie ktoś zadał: Tonio był aż tak szybki czy może wynik Sutila jest przeceniany? Ciekawy jestem ich dalszej rywalizacji i liczę na to, że Liuzzi pokaże klasę oraz pokona Niemca. Bardzo mocny jest Brawn GP, są trochę przed Red Bullem i to jest dla nich najważniejsze. Button ma jutro wyśmienitą szansę, aby po ostatnich nieudanych wyścigach wreszcie zwiększyć przewagę nad Vettelem i Webberem. Alonso znalazł się w Q3 wśród kierowców dysponujących szybszymi samochodami, więc występ na plus. Grosjean też dobrze. Kimi bardzo wysoko ze sporymi szansami do dobry rezultat, natomiast Fisico nie najlepiej, ale to było do przewidzenia. W piątek pierwszy raz jechał Ferrari, miał mało czasu na przestawienie się z FI na Ferrari, dodatkowo problemy w treningu, co dało mu jeszcze mniej czasu. I tak o niebo lepiej od Badoera.
BMW katastrofa. Słabiej tym razem Rosberg. Rozumiem, że Williamsowi mogą takie tory jak Spa czy Monza nie pasować, ale Nico powinien bez problemu uplasować się przed Nakajimą.
Co do przewidywań na wyścig. Do pierwszego zakrętu prowadzi spory kawałek, więc KERS powinien być wielką bronią. Wątpię, aby Sutil dał radę utrzymać 2. lokatę. Kimi wyprzedzi go wręcz na pewno, a możliwe, że również Kovi da radę, choć ma sporo cięższy samochód. W przypadku Alonso też to powinno trochę pomóc, choć KERS Renault nie był rozwijany od bardzo downa w przeciwieństwie do tych systemów McLarena i Ferrari. Ciekawe, czy zaatakuje Brawny. Jeszcze bardziej interesujące jest, jak tempo czołowej trójki z quala utrzymywać będą kierowcy ze znacznie większą ilością paliwa i prawdopodobnie strategią z 1 postojem. Swoją drogą niebywałe, że może się okazać, iż tylko 3 kierowców pojedzie na 2 planowane pit stopy, a reszta tylko na 1.