Bolidy 2008

Moderator: Ekipa F1

Postprzez barteks Pt gru 07, 2007 10:04  Bolidy 2008

No i pojawiły się pierwsze przecieki na temat nowego bolidu Ferrari. Oto one:

Ferrari is working day and night to get the F2008 ready. Here's a preview.

The F2008 will be an evolution of the F2007.

Aerodynamics
The necessity to gain more downforce with the ban on traction control (and with more weight placed on the rear axle as a consquence) could influence the form of the nose and the dimensions of the front wing. The new car is to have a front wing that is slimmer and nicely shaped with the little wings on top of the mainplain having a greater surface as well as a more complex form (a la Toyota), being more integrated with the nose.

On the sidepods the boomerang devices will once again have a greater surface but will have a bigger hole in them as well. They'll (almost) be attached to the chimney's, that will stretch over a great part of the sidepods (a la McLaren) whereas the underpart of the winglets will be made much longer also (as if it were a long shovel). This is all done in order to better canalise and calm down the airflow towards the rearwing. Nowadays the chimney's on F1 cars are almost solemnly there for aerodynamic purposes whereas the gills on top of the sidepods are the real devices that let the hot air escape. You can see they have a different lay-out with a number of them going diagonally.

Another way to gain more downforce at the rear, is having a bigger beamwing in front of the rearwing than usual. But furthermore, no big changes are expected at the rear of the car, it will keep having a tapering end.

Suspensions
The geometry of the front suspension will resemble to that of the F2007, eventhough recently (at Monza) Ferrari tried out new triangular shapes of the suspension. At the rear a lot of the attention goes to optimizing the third damper (which interacts with the rear suspension constantly), introduced towards the end of this season, and which should once again bring a step forward as far as driving over the kerbs is concerned.

Weight distribution
The F2008 will still have a relatively long wheelbase, but probably some 5-6 cm will go off (some contradicting reports on this item, we'll see). Lot's of weight will be put on the rear-axle for reasons explained above.

Gearbox and engine
The gearbox will need to last for 4 races. This, and the introduction of the standard ECU meant that the technicians in Maranello had to redesign the seamless gearbox in some areas. The gear train will be strenghtened and also the gear case will have bigger dimensions, which slightly worsens the aerodynamic effeciency of the object. As far as the engine is concerned: there's not too much that can be done with the restrictions in place but like the gearbox some attention has been paid to the reliability, strengthening some parts as well as trying to get more torque in the middle of the torque curve.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez rafaello85 Pt gru 07, 2007 11:38  

Skąd te rysunki się wzięły? Chyba Ferrari ich nie udostępniło do publicznego wglądu :shock:
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez Kubuś Fatalista Pt gru 07, 2007 11:48  

rafaello85 na forum Atlas F1 ktoś je wsadził. Zresztą tam jest kilka tematów typu, Ferrari 2008, BMW 2008, RBR 2008 ...
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez Marco Gronichella Pt gru 07, 2007 12:04  

hahaha i właśnie nasze forum wzięło udział w aferze szpiegowskiej :razz: wszyscy pójdziemy siedzieć :twisted: ja bym do tego podchodził z dystansem bo przecież zespoły nie chciałyby zdradzać już swoich prototypów!

a no i barteks2 podawaj źródło jakbyś mógł chętnie poprzeglądam inne :-)
Avatar użytkownika
Marco Gronichella
 
Dołączył(a): Pt kwi 20, 2007 8:58
Lokalizacja: Warszawa
GG: 7990456

Postprzez patgaw Pt gru 07, 2007 12:06  

na rys 3 jest porownanie f2007 do f2008?
jezeli tak to ktory to ktory?
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Kubuś Fatalista Pt gru 07, 2007 12:06  

Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez barteks Pt gru 07, 2007 12:08  

Marco Gronichella napisał(a):a no i barteks2 podawaj źródło jakbyś mógł chętnie poprzeglądam inne

Inne? Haha, nic innego nie ma :P
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez Marco Gronichella Pt gru 07, 2007 12:10  

dzięki za link Kubuś Fatalista

barteks2 napisał(a):Marco Gronichella napisał:
a no i barteks2 podawaj źródło jakbyś mógł chętnie poprzeglądam inne

Inne? Haha, nic innego nie ma Pokazuje język

no to czytnij 4 posty wyżej coś mnie ostatnio nie możesz zagiąć :P
Avatar użytkownika
Marco Gronichella
 
Dołączył(a): Pt kwi 20, 2007 8:58
Lokalizacja: Warszawa
GG: 7990456

Postprzez barteks Pt gru 07, 2007 12:16  

Ja mówię o rysunkach, bo tematy typu Ferrari 2008 czy BMW 2008 to są praktycznie na każdym forum F1 :grin:
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez slipstream Pt gru 07, 2007 12:24  

patgaw napisał(a):na rys 3 jest porownanie f2007 do f2008?
jezeli tak to ktory to ktory?

Spostrzegawczości więcej. Najlpiej porównać te "wąsy" na przednim spojlerze. I tyle powiem, daje wam wędkę a nie rybę :P
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez neodg Pt gru 07, 2007 12:29  

Ewentualnie porównajcie ten rysunek do rzutu w kolorze i bez problemów zauważycie która część to F2008.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
neodg
 
Dołączył(a): Pn lip 02, 2007 9:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Jędruś Pt gru 07, 2007 16:20  

Ciekawie łączą się płaty z nosem na przednim skrzydle :)
Obrazek
Nie kto inny jak człowiek stworzył piekło w samym środku raju.
Avatar użytkownika
Jędruś
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 13:48
Lokalizacja: Myszków
GG: 4983268

Postprzez andrut90 Pt gru 07, 2007 16:36  

ciekawie to sie łączy ta lotka ( niewiem jak sie kr,,, nazywa ) ktora jest po bokach kokpitu po zewnetrznej od wlotów powietrza,, z tylnimi lotkami na wysokosci wydechu :P
Ma 730 km, silnik V8 o pojemnosci 2,4l, przyspiesza od 0-100 km/h w 2,4s i w 4,8s od 0-200 km/h,,, co to takiego ?? :>:>:>
Avatar użytkownika
andrut90
 
Dołączył(a): So paź 13, 2007 10:25
Lokalizacja: Wola

Postprzez barteks Pt gru 07, 2007 17:21  

Deflektor.
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez M@ru$ Pt gru 07, 2007 17:39  

no chyba właśnie nie bardzo.. mi się wydaje, że chodzi mu o winglets :) które są połączone z lotkami własnie na wysokości wydechu :P takie coś miał mclaren w tym roku bodajże.. no i w sumie ferka też
Pozdrawiamy wszystkie Matyldy!
M@ru$
 
Dołączył(a): Pn cze 27, 2005 13:20
Lokalizacja: Żory

Następna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron