slipstream napisał(a):Panowie, opanujcie się. Off-Top wielkimi krokami się zbliża!
Przypominam ze to temat o sezonie ogórkowym a nie od spekulacji kto, jak czy dlaczego w sezonie 2008 zrobi to czy tamto lub będzie kimś bądź nikim.
No więc chyba taki temat trzeba stworzyć co niniejszym czynię.
A moja "wróżba z fusów" jest nastepująca:
I Liga
Ferrari - bezdyskusyjnie
McLaren - mały znak zapytania w związku z negatywną weryfikacją bolidu przez FIA. Nie będą chyba tak konkurencyjni dla "czerwonych" jak w 2007.
Renault - mają Alonso na pokładzie i wyciągnęli wnioski z sezony 2007. Myśle, że będą na poziomie BMW albo i lepiej.
BMW - trochę to optymistyczne ale myślę, że co nieco z czołówką powalczą. Nie dramatyzowałbym z powodu odejścia pojedynczych osób. Należy pamiętać, że jest to tylko pozornie młody team, bo składa się z:
a/ ekipy Mario będącej w F1 już długo w związku ze współpracą z Williamsem.
b/ ekipy Saubera startującej jako team F1 od 1993. Sam Peter też się udziela jako konsultant a jego głębokiej wiedzy chyba nikt nie może kwestionować (odkrywca talentu Kimiego itp).
Ib Liga
W wariancie pesymistyczny utworzą ją Renault i BMW.
II Liga
Williams - żeby nie pogłoski o problemach finansowych umieściłbym ich w I lidze. Końcówka sezonu 2007 i wielka przeszłość na to by wskazywała.
Honda - Ross Brawn na pewno ma trochę "pamiątkowych CD-ków" z czasów Ferrari
. Nie jest jednak tak głupi żeby się tym chwalić albo tym bardziej wgrywać na firmowe kompy, ale może swoim inżynierom pewne ciekawe rozwiązania sugerować. W 2009 będą w I lidze.
Red Bull - w 2007 zaczynali się rozkręcać. Sponsora mają dość potężnego i mocno zaangażowanego w przedsięwzięcia sportowe.
STR - ich siłą będzie dwóch Sebasti(a/e)nów. Z tego względu mogą być na równi z macierzystym teamem.
Toyota – no w końcu ta kasa ładowana w team musi przynieść efekt. Dużo zależy jednak od składu kierowców. Glock to na pewno dobry wybór. Jako drugi wymieniany był Kovalainen ale czy ma on wystarczające doświadczenie aby wspomóc rozwój bolidu?
III Liga
Force India – finansowo będzie pewnie lepiej niż w ubiegłym sezonie, ale potrzeba czasu na radykalną poprawę. Jeżeli w końcu nie będzie to jednosezonowy właściciel to w 2009 mogą dołączyć do średniaków.
Super Aguri – ostatnie wiadomości nie wróżą dobrze. Może jednak Honda będzie chciała mieć 4 bolidy. Ciekawe co myśli Ross na ten temat?