GP Malezji 2008

Moderator: Ekipa F1

Postprzez zaGrzeb Wt mar 25, 2008 9:52  

F1-HELP napisał(a):tym bardziej należą się więc słowa uznania dla Kubka, który w warunkach pogodowych jakie panowały w trakcie wyścigu miał nieco gorsze ustawienia od Nicka (opony: 2x średnie i 1x twarde); Robert (2x twarde i 1x średnie) a mimo to wypadł dobrze

Po czym wnioskujesz, że miał gosrze ustawienia? Po tym, że w qualu miał by gorszy czas od Nicka? Po tym, że przez wiekszą część wyściguje jechał na twardej mieszance? Zastanów się. Po prostu wybrał zupełnie inne ustawienie niż Nick, co owocowało inna taktyką. Kto wie, być może długie stinty na oponach z średniej mieszanki przy tym setupie były by 'totalną katastrofą'.
Obrazek
Avatar użytkownika
zaGrzeb
 
Dołączył(a): Śr lis 07, 2007 20:10

Postprzez Sanki Wt mar 25, 2008 9:53  

Moim zdaniem BMW nie jest silniejsze od Maka ani od Ferrari. Są tory które pasują Ferrari i są takie, na których MCL jest lepszy. BMW jeździ równo na każdym torze i potrafi wykorzystać słabszą dyspozycję jednego z teamów.

Co do wyścigu to Heidfeld pokazał jak się jeździ! Ten manewr był świetny (wyprzedzenie Alonso i Coultharda). Robert tym razem pojechał jak Nick w Australii. Równa jazda bez błysków, a Heidfeld jak Robert na Albercie. Zamienili się rolami. Nick się upracował i g*wno mu to dało a Robert spokojnie i 2 miejsce. Niestety tak się teraz jeździ w F1.
Obrazek
Sanki
 
Dołączył(a): N cze 10, 2007 19:01

Postprzez MarK Wt mar 25, 2008 10:19  

Sanki napisał(a):Co do wyścigu to Heidfeld pokazał jak się jeździ! Ten manewr był świetny (wyprzedzenie Alonso i Coultharda). Robert tym razem pojechał jak Nick w Australii. Równa jazda bez błysków, a Heidfeld jak Robert na Albercie. Zamienili się rolami. Nick się upracował i g*wno mu to dało a Robert spokojnie i 2 miejsce. Niestety tak się teraz jeździ w F1.


Hmmm... no wiesz w sumie to trudno zarzucić komuś, że nie błyszczał żadnym ciekawymi manewrami jak w odstępie 20s od niego nie było żadnego kierowcy. Start Kubicy się świetnie udał, a Heidfeldowi to wyprzedzanie i już. Już pomijam, że w samym wyścigu od pierwszej serii pitów to już się naprawdę niewiele działo.
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez Sanki Wt mar 25, 2008 10:48  

MarK napisał(a):Hmmm... no wiesz w sumie to trudno zarzucić komuś, że nie błyszczał żadnym ciekawymi manewrami jak w odstępie 20s od niego nie było żadnego kierowcy. Start Kubicy się świetnie udał, a Heidfeldowi to wyprzedzanie i już. Już pomijam, że w samym wyścigu od pierwszej serii pitów to już się naprawdę niewiele działo.


No i to mnie wkurza. Ktoś się napracuje cały sezon (Kubica w 2007) i nic! A inny będzie jeździł w odstepach (Heidfeld 2007) 20sek od pobliskich zawodników i będzie zbierał laury.

Powinni jeszcze dawać punkty za manewr. 1 overtake = 1pkt :)
Obrazek
Sanki
 
Dołączył(a): N cze 10, 2007 19:01

Postprzez Maly-boy Wt mar 25, 2008 12:26  

Sanki napisał(a):Powinni jeszcze dawać punkty za manewr. 1 overtake = 1pkt


to by było bezsensu ,taki Raikkonen wystartowal by z konca stawki wyprzedzil na torze z 15 +/- kierowcow i jeszcze by mial punkty za pozycje
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez Marco Gronichella Wt mar 25, 2008 12:42  

Sanki napisał(a):Powinni jeszcze dawać punkty za manewr. 1 overtake = 1pkt

taa zespoły takie jak ferrari czy mclaren specjalnie wymieniali by skrzynie i trafiali na koniec stawki by oprócz tego że zdobędą pkt za wyprzedzanie znaleźć się na początku stawki albo na podium. Końcowa tabela mogłaby wyglądać na koniec sezonu tak Ferrari - 450 pkt McLaren 430 :-P
Ostatnio edytowano Wt mar 25, 2008 12:44 przez Marco Gronichella, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Marco Gronichella
 
Dołączył(a): Pt kwi 20, 2007 8:58
Lokalizacja: Warszawa
GG: 7990456

Postprzez Pieczar Wt mar 25, 2008 12:43  

gongi napisał(a):Hamilton też miał problemy z przyczepnością. Czyżby błąd inżynierów Mclarena??

Raczej brak Alonsa i jego setupów. Podejrzewam, że będą mieli z tym problemy częściej w tym sezonie. Ani Heikki ani Hamilton nie potrafią jeszcze ustawiać samochodu tak jak Ferdek, a de la Rosa podczas weekendów GP im nie pomoże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez TobaccoBoy Wt mar 25, 2008 12:49  

No i wyjaśnił sie powód absencji Rona na początku GP Malezji - nie rozwód, ale pogrzeb brata. Szczere kondolencje.....
Obrazek
TobaccoBoy
 

Postprzez ARTEK32 Wt mar 25, 2008 13:11  

I co by nie pisać: dobry start + równa i szybka jazda = super wynik (nie koniecznie wygraną, ale na pewno pudło). Zgadzam się z przedmówcą :D że Maki będą mieć problem z ustawieniami po odejściu Ferdka, bo w końcu to miszcz a jego doświadczenie było bezcenne dla Maka (szkoda że nie potrafili tego docenić).
Swoją drogą ciekaw jestem jak Felipe będzie sobie radzić, jego południowy temperament wcale mu nie pomaga, wręcz przeciwnie.
Ciekawie będzie wyglądać kolejny GP, Kimi i Robert na "starych" silnikach, obydwa Maki, Nick i Felipe na nowych. Może być to kluczowe.
Robert Kubica - BMW SAUBER F1 TEAM
Avatar użytkownika
ARTEK32
 
Dołączył(a): Śr wrz 12, 2007 12:01
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez KrzysR Śr mar 26, 2008 8:08  

Ponawiam pytanie
Nikt nie ma tego filmiku z tym wyprzedzeniem Heidfelda w tym wyscigu?
KrzysR
 
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 14:56

Postprzez Maly-boy Śr mar 26, 2008 8:23  

KrzysR napisał(a):Ponawiam pytanie
Nikt nie ma tego filmiku z tym wyprzedzeniem Heidfelda w tym wyscigu?


http://www.youtube.com/watch?v=QtINTN5Bc9Y

jest na tym filmie moment przed 1 minuta

albo to troche bardziej szczegolowe

http://www.youtube.com/watch?v=miNwAga5hAs
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez F1-HELP Śr mar 26, 2008 14:50  

zaGrzeb napisał(a):Po czym wnioskujesz, że miał gosrze ustawienia? Po tym, że w qualu miał by gorszy czas od Nicka? Po tym, że przez wiekszą część wyściguje jechał na twardej mieszance? Zastanów się. Po prostu wybrał zupełnie inne ustawienie niż Nick, co owocowało inna taktyką. Kto wie, być może długie stinty na oponach z średniej mieszanki przy tym setupie były by 'totalną katastrofą'.


Przecież to oczywiste. Sam RK mówił, że to ustawienia na DESZCZ a jak wiesz w trakcie wyścigu nie padało. Więc czego nie rozumiesz???

W qualu Nick miał gorszy czas z innych powodów. Wiemy jakich. Kto wie jak wówczas wyglądałby wyścig.

Mieszanki podałem TYLKO jako potwierdzenie faktu, że strategie dla obu kierowców były zupełnie różne (tj. dostosowane to reszty ustawień auta) a nie jako ostateczny dowód, że jedna była gorsza od drugiej. O tym akurat zadecydowało to co napisałem na początku.

Przecież to żadne odkrycie, że z bardziej miękką mieszanką trzeba obchodzić się nieco delikatniej bo szybciej się zużywa, więc nie wiem po co tu o tym przypominać. I nie kto wie czy byłyby tylko na pewno byłyby ;). Ja oddzielam takie rzeczy jak USTAWIENIA AUTA oraz STRATEGIA samego WYŚCIGU ;).

W Malezji było tak (w nawiasie liczba okrążeń na danej mieszance):
Nick: srednie (17) twarde (24) srednie (15)
Robert: twarde (21) twarde (22) srednie (13)

Najciekawsze jest to, że najdłuższy przejazd na twardej mieszance miał akurat Nick. Przy słabszym docisku tylnej osi miał dodatkowo gorszą przyczepność. Jak wiemy na 55 ustanowił Fastest Lap więc moim skromnym zdaniem powinien dłużej jechać ostatni przejazd na średnich (tym bardziej, że nie musiał za bardzo oszczędzać silnika).

Pierwszy przejazd Nicka był spowodowany małą ilością paliwa na pokładzie. Moim zdaniem BMW zakładało, że po qualu znajdzie się on nieco wyżej. Do tego doszedł jeszcze niezbyt udany start (przyblokowanie przez Trulliego) i tym razem szczęście uśmiechnęło się do Robka ;).

Podsumowując. W Australli Kubek miał większe szanse na wysoką pozycję ale to Nick był 2 natomiast w Malezji zewnętrzne okoliczności sprawiły, że to Kubek był 2. Nie zawsze więc lepsza sytuacja wyjściowa skutkuje lepszym wynikiem na końcu. Ale dzięki temu jest chyba ciekawiej ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
F1-HELP
 
Dołączył(a): Pt paź 05, 2007 18:39
Lokalizacja: Z Kąt

Postprzez cziken Śr mar 26, 2008 15:07  

F1-HELP napisał(a):Robka

F1-HELP napisał(a):Kubek

Błagam nie odnoscie sie do niego jak do jakiegos zwierzaka :???: :???:
Avatar użytkownika
cziken
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 18:29
Lokalizacja: Assen

Postprzez F1-HELP Śr mar 26, 2008 15:08  



Między 1:50 a 1:56 widać niezłą zadymę przy zmianie prawej opony Hamiltona. Można to sobie porównać z tym co się działo z lewą Massy po jego wypadnięciu z trasy :).

Wstawione po 1 minucie 14 sekundach:

cziken napisał(a):
F1-HELP napisał(a):Robka

F1-HELP napisał(a):Kubek

Błagam nie odnoscie sie do niego jak do jakiegos zwierzaka :???: :???:

Jak myślisz czyje to?
1/ Robert w Q2 stracił do murzyniastego 128 tysiecznych w Q3 155.

2/ czy mi wieżycie czy nie

3/ Jutro Robercika puszcza na oparach i wszystko wroci do normy

4/ A ja mam takie odczucie ze sie Ferdek za wszelka cene chce wcisnac do BMW

5/ Ale narazie Heidfeld rozpie***** w srodkowym sektorze.

i last but not least ;)

6/ sobczak napisał: Kubka

Dżizys jak bym słyszał moja mame.''Jak tam nasz Kubek jedzie'' albo ''O której jedzie Kubica''...


I już wiadomo skąd ta trauma. Ale z moderami byłbym bardziej ostrożny.

A Ty już naprawdę nie masz innych problemów? :o :eek: :-o :???: :-? :shock: :sad: :x :lol: :-D :D :grin: :P
Ostatnio edytowano Śr mar 26, 2008 15:59 przez F1-HELP, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
F1-HELP
 
Dołączył(a): Pt paź 05, 2007 18:39
Lokalizacja: Z Kąt

Postprzez Jędruś Śr mar 26, 2008 15:49  

No i wyjaśnił sie powód absencji Rona na początku GP Malezji - nie rozwód, ale pogrzeb brata. Szczere kondolencje.....


Ale zaraz on mówił , że go nie będzie już w niedzielę pod wyścigu w Australii . To kiedy umarł jego brat ???
Obrazek
Nie kto inny jak człowiek stworzył piekło w samym środku raju.
Avatar użytkownika
Jędruś
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 13:48
Lokalizacja: Myszków
GG: 4983268

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron