GP Malezji 2008

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Ave N mar 23, 2008 22:15  

Za wczesnie mowic o Kubicy.
Tymczasem ma przed soba Nicka.
Powiadaja jednak, ze szwajcarskie "tik taki "maja rozne smaki ;)
Padaly glosy, ze Kimi calkiem wypoczety po wyscigu. Hm.. Po zdjeciu kasku mial kolorek kombinezonu. Taktyka ?
Avatar użytkownika
Ave
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 18:39
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez michuhania N mar 23, 2008 22:28  

jesli faktycznie Robert chcial deszcz to najpewniej ustawienie bolidu mial na deszcz, co moze tez sgeroac te zdjecie z tym "innym" skrzydlem a idac dalej tym tokiem myslenia - Robert swietnie sobie poradzil z bolidem ustawionym na deszcz mimo ze deszczu nie bylo - co swiadczy o jego wielkich umiejetnosciach i opanowaniu a z koleji nie bardzo dobrze swiadczy o teamie ktory znowu mial cos w zanadrzu, na szczescie Robert ukonczyl drugi i od rana "papucha" mi sie usmiecha :D
Avatar użytkownika
michuhania
 
Dołączył(a): N paź 15, 2006 14:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hizi N mar 23, 2008 22:53  

Barti napisał(a):Podczas GP Malezji zawodnicy BMW używali dwóch różnych tylnych skrzydeł.


Może dzięki temu Nick miał lepsze prędkości maksymalne niż Robert i jego osiągi nie odbiegały już tak bardzo od najlepszych w tej klasyfikacji.
hizi
 
Dołączył(a): Pn kwi 10, 2006 17:04

Postprzez F1-HELP Pn mar 24, 2008 0:07  

Wrzuciłem do Excela czasy okrążeń poszczególnych kierowców i wyszły całkiem ciekawe wykresiki :)

Obrazek

Kliknięcie na wykres powiększa go.

Wybrałem "tylko" 6-ciu drajwerów z 3-ech teamów (ze względu na większą czytelność) :). Są to, jak łatwo się domyślić, kierowcy FER, MAC i BMW. Można więc bezpośrednio porównać nie tylko marki ale i kolegów z zespołu. Akurat tak się ułożyło, że MACki znalazły się pomiędzy BMW a BMW pomiędzy FERkami :). Z wykresu usunąłem czas 1 lapa i czasy okrążenia dojazdowego i wyjazdowego z pit (wykres dla danego kierowcy przerwany w 2-óch punktach). Czasy te dużo bardziej odstają od średniej więc mają niepożądany wpływ na skalowanie całości.

Aby uniknąć generowania jakichś sążnistych wniosków powiem tylko, że zwłaszcza początek wyścigu pokazuje, że różnica między Mackiem i BMW nie jest już taka duża (jak widać z pitów obrali zbliżoną strategię). Potem bywa już różnie zależnie od rozwoju wydarzeń na torze (wizyty w boksach, maruderzy, i cała massa - to dobre słowo :) - innych zdarzeń, mniej lub bardziej przewidywalnych). Pod koniec niektórzy zwolnili celem "oszczędzania" wyniku i auta a inni z kolei gonili uciekającego króliczka, Lewis za Jarno, Nick za Lewisem, tak więc cisnęli :). Warto też zwrócić uwagę na regularnie poprawiane czasy przez Kubka i Kimiego oraz skoki czasów u Massy (na początku). Poza tym widać ile daje znalezienie się od razu na początku wyścigu w ścisłej czołówce. Nick utknął i dopiero od 5-6 zaczął uzyskiwać sensowniejsze czasy. :-)
Ostatnio edytowano Pn mar 24, 2008 0:37 przez F1-HELP, łącznie edytowano 9 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
F1-HELP
 
Dołączył(a): Pt paź 05, 2007 18:39
Lokalizacja: Z Kąt

Postprzez RobertG Pn mar 24, 2008 0:08  

michuhania napisał(a):jesli faktycznie Robert chcial deszcz


To mogl btc skrot myslowy.
Jesli deszcz zaczal by padac miedzy 38 a 43 okrazeniem to bylaby duza szansa na zwyciestwo Roberta.
Potem nie mialoby to juz tak duzego znaczenia.
Avatar użytkownika
RobertG
 
Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 11:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez owca Pn mar 24, 2008 0:16  

faktycznie tylnie skrzydła w bolidach BMW sa wyraźnie inne. to Nicka wygląda na bardziej 'wypasione'. pewnie jako bardziej doświadczony kierowca, Heidfeld dostał za zadanie przetestowanie nowego skrzydła w warunkach bojowych. i jesli sie sprawdzi/sprawdziło to wtedy pracownicy fabryki z Hinwi wyprodukują kolejny egzemplarz dla drugiego bolidu.

jestem ciekaw czy w Bahrajnie zobaczymy ponownie ten element. w koncu GP Hiszpanii coraz bliżej, a na europejska częśc sezonu zespoły czesto przygotowywują troche zmodernizowany pakiet. widocznie BMW ostro pracuje na swoje upragnione pierwsze zwycięstwo i troche przyspieszyło prace rozwojowe ;-)

chociaz moge sie mylic - to tylko moje przypuszczenia.
LORENZO'S LAND




[uuurl=http://ubanimator.com][iiimg]http://img50.imageshack.us/img50/4710/userbar498843pl3.gif[/img][/uuurl]
Avatar użytkownika
owca
redaktor
 
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 22:57

Postprzez F1-HELP Pn mar 24, 2008 0:25  

informacja na razie nie sprawdzona ale już tysiące przypuszczeń

zdjęcia jednak pozostawiają pewne wątpliwości (na pierwszych z nich tło bolidu z tyłu wszystko zamazuje)

przecież inny setup to może być też inny kąt nachylenia skrzydła; zdjęcia też robione pod innym kątem + profil toru :-)

co do testowania nowych rozwiązań i doświadczenia to zwykle ten mniej opierzony jest królikiem doświadczalnym (przynajmniej taka rola RK w BMW była szeroko omawiana dotychczas na forach); czyżby zaszły jakieś zmiany w hierarchii ważności? :-D

w skrócie tzw. gdybologia stosowana :P
Obrazek
Avatar użytkownika
F1-HELP
 
Dołączył(a): Pt paź 05, 2007 18:39
Lokalizacja: Z Kąt

Postprzez impr Pn mar 24, 2008 2:04  

F1-HELP napisał(a):przecież inny setup to może być też inny kąt nachylenia skrzydła; zdjęcia też robione pod innym kątem + profil toru :-)


Zdjecia z GPUpdate sa robione pod tym samym katem i wyraznie widac ze skrzydlo nicka jest wygiete i srodek dolnej czesci unosi sie ku gorze. U Roberta proste, zlozone z 2 platow zachodzacych na siebie (podobnie jak w SFM), takze nie ma mowy o wymaganiach setupu.
Avatar użytkownika
impr
 
Dołączył(a): So lut 02, 2008 13:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez TobaccoBoy Pn mar 24, 2008 2:14  

Na studiach przeze takie myślenie sporą część wątroby sobie uszkodziłem, więc ostrożnie z tą "inna perspektywą". ;)

Co do Wyscigu:

Ferrari - wraca tam, gdzie powinno być, a Kimas dziś pojechał jak stary wyga (w końcu mistrz) - nie efektownie, ale efektywnie. Oby w dalszej części sezonu nie miał poważniejszych problemów, bo oglądanie Icemana w akcji to czysta przyjemność.
Massa - hmmmm.... przypomina mi się 2002 i GP UK, gdzie Brazylijczyk (wtedy w Sauberze) na lekko wilgotnej nawierzchni w bolidzie z TC spinował i przestrzeliwał zakręty co raz. Wczorajszy błąd kosztował go nie tylko punkty, ale sporą część reputacjo na jaką pracował od 2004. Będzie ciężko to nadrobić, a obecnie w zespole nie ma za wielu sojuszników. Strach pomyśleć co będzie w 2009, gdy jeszcze bardziej zmieni się regulamin techniczny.

McLaren - Kova spisał się bardzo dobrze - drugi wyścig i od razu podium mimo strategii i kary. Fin ciężko zapracował sobie na tą pozycję. No i w przeciwieństwie do "Golden Boya" (jak ostatnio określają w UK Hamcia) nie zamordował swojego ogumienia.
HAM - po kims, kto został okrzyknięty "The Best Ever in F1" spodziewałem sie czegoś więcej niż 5-te miejsce i nieudolne próby wyprzedzenia konkurencji. No i Srebrna księżniczka niespecjalnie sobie tutaj radziła, gdy popatrzymy na to jak ogumienie na Mp4/23 z nr 22 było masakrowane mimo mniejszego obciążenia paliwem niż partner z zespołu czy nawet Trulli (i Kova i Jarno jechali z dobrze dotankowanym bakiem na option tyres i gdy zjeżdżali do boksów to ich gumy wyglądały jak nowe). No i postawa w kwalu, gdzie dostał w zad nawet od Heikiego mimo mniejszego balastu.

BMW - Robert jak powiedział w wywiadzie - piątkowe treningi dały mu setup, a wczoraj wolał ustawić bolid pod wyścig niż pod kwal. A jednak jego postawa jak na tak mocno dotankowany bolid i jazdę na czasach gorszych tylko od Ferrari (chodzi o systematyczność). No i na koniec mieszanka dobrej strategii ( nie zabawy w totolotka), bardzo efektywnej jazdy, kunktatorstwa (oszczędzanie skrzyni biegów i silnika pod koniec) i gorszej postawy Trullego dały 2 miejsce. zas co do Massy i twierdzeń o "szczęściu" - jesli spin Massy wynika z jego błędu to żadne szczęście tylko przykład na wytrzymanie trudów wyścigu i dobrą koncentrację (bo tak sie wygrywa wyścigi).
kwik Nick zaś..... Hmmmmm skwasił start, po niepotrzebnej próbie wyprzedzenia Trullego po zewnętrznej (nie trzeba być geniuszem, by przewidzieć, iż na tym można tylko stracić) i potem jechał dosyc chimerycznie. Piekny manewr wyprzedzania a z drugiej strony nierówne tempo wcale nie spowodowane zawodnikami przed nim. Na koniec popisówka dzięki jeździe na oparach i miękkim ogumieniu i FL. Oby tylko to się nie odbiło w Bahrajnie....

Toyota - wielkie gratulacja dla Trullego, ale nie dla Toyoty. Włoch pokazał klasę i nie rozwalił opon blokując szybszych od niego, a na końcu wytrzymał presję Lewiska. Czyżby powrót do formy z 2005?

Williams - niemożność utrzymania temperatury opon na kwalifikacjach w taki sposób odbija się na wyścigu. Nico musiał ryzykować i wbił się w Glock i było po zawodach, zaś Kaz..... dojechał do mety i nikogo nie rozwalił - to się chwali :twisted:


Reszta:
- Alonso - szacunek - R28 to crap i porównując postawę Pirueta i Ferdka mozna jasno stwierdzić, iż mityczne "0,6s" od Hiszpana naprawdę istnieją. Tylko dzięki swoim umiejętnościom zdobył ten punkt.

- Fisico jednak coś wycisnął z stunningowanego Spykera

- RBR - DC niby jechał, ale z mizernym skutkiem, zaś Mark jednanie miał z czego wyciskać limitu.

- STR (w zasadzie Vettel, bo Sebek za szybko skończył wyscig) jak i Honda nie były widoczne (prócz awarii Niemca , a potem błędów Rubensa i Jensona).

Bahrajn tez za wiele nie pokaże, no może po za tym, iz ujawni kto najmocniej męczył swój sprzęt co może wpłynąć na wyniki w niedzielę za 2 tygodnie.
TobaccoBoy
 

Postprzez Maly-boy Pn mar 24, 2008 8:22  

F1-HELP napisał(a):przecież inny setup to może być też inny kąt nachylenia skrzydła; zdjęcia też robione pod innym kątem + profil toru


przeciez tu nie chodzi o kat nachylenia tylko o to ,ze skrzydło jest wygiete i wyglada inaczej podobnie rok temu bylo w Malezji albo Bahrajnie kiedy nick mial przednie skrzydlo z lotkami a Kubica bez
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez rafaello85 Pn mar 24, 2008 9:27  

TobaccoBoy napisał(a):Będzie ciężko to nadrobić, a obecnie w zespole nie ma za wielu sojuszników. Strach pomyśleć co będzie w 2009, gdy jeszcze bardziej zmieni się regulamin techniczny.

Miejmy nadzieję, że się go pozbędą do tego czasu. Aż boję się pomyśleć co będzie się działo w dalszej części sezonu, nie wspomnę już o przyszłym roku :shock:
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez gregoff Pn mar 24, 2008 10:06  

TobaccoBoy napisał(a):kwik Nick zaś..... Hmmmmm skwasił start, po niepotrzebnej próbie wyprzedzenia Trullego po zewnętrznej (nie trzeba być geniuszem, by przewidzieć, iż na tym można tylko stracić) i potem jechał dosyc chimerycznie. Piekny manewr wyprzedzania a z drugiej strony nierówne tempo wcale nie spowodowane zawodnikami przed nim. Na koniec popisówka dzięki jeździe na oparach i miękkim ogumieniu i FL. Oby tylko to się nie odbiło w Bahrajnie....


Co do startu każdemu się zdarza był obok Trulliego. Ryzykował i się nie udało. Życie. Na końcu widać BMW chciało zrobić coś pod publiczkę i im się udało FL mają więc na jednym kółku są już w stanie czasami powalczyć z McLarenem i Ferrari.
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez Walsingham Pn mar 24, 2008 10:58  

Heidfeld dostał za zadanie przetestowanie nowego skrzydła w warunkach bojowych.


To nie jest nowe skrzydło. Takiego samego używali rok temu w Malezji. Kubica wybrał po prostu inny set-up.
Walsingham
 

Postprzez braciak Pn mar 24, 2008 11:04  

Robert zasłużył na to 2 miejsce swoją równą i bezbłędną jazdą . Massa znowu się nie popisał choć tym razem nikt go nie atakował. Jesli chodzi o Hamiltona to wydaje mi się że ma problemy z setupem swojego auta w zeszłym roku to Fernando ustawiał bolid a Hamilton z tego korzystał. Nie wiem czy ktoś zauważył ale miał problem z lewym przednim kołem nie tylko w wyścigu ale także we wszystkich treningach. No i jazda na innym miejscu niż pierwsze nie wychodzi mu za bardzo.
braciak
 
Dołączył(a): N wrz 23, 2007 19:19
Lokalizacja: Rymanów

Postprzez Miczek Pn mar 24, 2008 11:23  

Podczas piątkowych i sobotnich treningów Robert podobnie jak i Heidfeld testowali obydwie wersje skrzydeł.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Miczek
 
Dołączył(a): Śr wrz 27, 2006 20:04
Lokalizacja: Warszawa
GG: 3456599

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron