SoBcZaK Poza tym Robert zjechał na 21 a Nick na 17 okrążeniu. To też, a być może głównie, nie faworyzowało go w kwalifikacjach
.
Opony tak ale reszty już nie. Nie oznacza to od razu setupu full wet. Jak wiadomo ustawień mogą być dziesiątki, zależnie od liczby parametrów i skali ich wartości. Np. tylko 3 nastawy z 2-oma pozycjami każdy, dają już 8 kombinacji
.
Dlatego też przy większym docisku tylnej osi (przydatnym zwłaszcza przy mokrym torze), w suchych warunkach musiał brać dwukrotnie (wyjazd + pit1) twardszą mieszankę by zniwelować nieco nadmiar przyczepności a co za tym idzie nadmierne zużycie opon, zostawiając średnią mieszankę na końcówkę (13 z 56 okrążeń). W S1 i S3 miał 9 czas natomiast w tym najbardziej krętym 3
. Ale jak sam mówił najważniejszy był dobry rytm w całym wyścigu a nie pojedyncze wyskoki.
Race Speed Trap
16 - 298.5 km/h
Race Maximum Speeds
s1) 14 - 290.0 km/h
s2) 3 - 151.3 km/h
s3) 11 - 264.5 km/h
Przykładowo BMW, Macki czy Reno obstawili oba warianty, natomiast Ferki, Williams czy Super Ogórki tylko jeden z nich
.
Kiedyś Kimi po jednym z wyścigów powiedział:
"Nasze ustawienia byłby bardziej konkurencyjne na suchym torze, ale w tych także bolid był bardzo szybki i właściwie nie traciłem czasu z powodu tego wyboru."
Z tym, że tu była sytuacja odwrotna.
P.S. Nie 5000 a 5001. Zawsze możesz coś skasować.